REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Około 150 mln zł chce zainwestować w gdańskim porcie OT Logistics

REKLAMA

REKLAMA

Około 150 mln zł chce zainwestować w porcie morskim w Gdańsku Grupa Kapitałowa OT Logistics. Spółka zapowiedziała złożenie swojej oferty w przetargu na dzierżawę terminalu paszowo-zbożowego i ok. 15 ha gruntów w głębokowodnej części portu.

Grupa rozważa też inwestycję w portową spółkę Port Gdański Eksploatacja SA.

REKLAMA

REKLAMA

Prezes OT Logistics SA, Piotr Chajderowski podczas spotkania z dziennikarzami w Gdańsku powiedział, że szacowane przez spółkę nakłady inwestycyjne związane z dzierżawą terenów na obszarze gdańskiego portu wyniosą ok. 150 mln zł. Poinformował, że w przypadku wygranej, zgodnie z warunkami przetargu, spółka wykona nabrzeże po wschodniej części pirsu rudowego. 

Nowy magazyn w porcie

Zapowiedział, że OT Logistics planuje też m.in. dokończenie budowy magazynu i baterii silosów oraz zagospodarowanie działek sąsiadujących z terminalem paszowo-zbożowym. Zgodnie ze strategią zarządu portu, terminal ma być dostosowany do przeładunku surowców pochodzenia roślinnego (zboże, biomasa). Chajderowski powiedział, że terminal w Gdańsku mógłby być wykorzystywany do transportu głównie biomasy z Rosji do Polski.

Według spółki, inwestycje w terminale przeładunkowo-składowe w porcie w Gdańsku pozwoliłyby Grupie na stworzenie kompleksowego systemu transportowo-spedycyjno-logistycznego obejmującego swoim zasięgiem całą Europę.  Prezes OT Logistics SA uważa, że planowane inwestycje spółki w Gdańsku "przyspieszą rozwój gdańskiego portu morskiego". Rzecznik prasowy Zarządu Morskiego Portu Gdańsk SA, Janusz Kasprowicz poinformował PAP, że zainteresowanie udziałem w przetargu zgłosiło "7-8 firm".

REKLAMA


Oferty na 30 letnią dzierżawę terenów można składać do 12 października. Kasprowicz uważa, że przystosowanie terminalu i zagospodarowanie terenów to koszt kilkudziesięciu mln euro. "To jest ostatni lub jeden z ostatnich najbardziej atrakcyjnych obszarów w głębokowodnej części portu, który chcemy porządnie zagospodarować i zależy nam na partnerze jak najsilniejszym i rokującym jak najlepiej dla rozwoju tej części portu" - dodał Grupa Kapitałowa OT Logistics rozważa też inwestycję w portową spółkę Port Gdański Eksploatacja SA.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Grupa rozważając złożenie oferty w tym przypadku bierze pod uwagę konieczność poniesienia nakładów inwestycyjnych na modernizację i remonty infrastruktury w wysokości od kilkudziesięciu do kilkuset mln zł. Według zapowiedzi zarządu gdańskiego portu, przetarg tej spółki ma się rozpocząć w IV kw. br. OT Logistics poinformowała, że kontroluje ponad 80 proc. rynku transportu wodnego śródlądowego w Polsce i ponad 50 proc. na terenie Niemiec środkowo-wschodnich.

Zapewnia m.in. ponad połowę dostaw węgla dla Berlina. Do grupy należą porty śródlądowe i morskie m.in. największy i najgłębszy w Polsce Port Handlowy Świnoujście SA oraz terminale kolejowe na wschodniej granicy UE i na Białorusi. OT Logistics SA osiągnęła w 2011r ponad 442 mln zł przychodu i EBITDA na poziomie 73 mln zł. Prezes Chajderowski powiedział, że "za trzy lata firma chce osiągnąć przychód na poziomie miliarda zł".

W ostatnich latach spółka rozwija usługi w zakresie spedycji kolejowej oraz morskiej realizowanej głównie na terenie Polski i Niemiec. Spółka transportuje głównie węgiel, stal, nawozy, produkty rolne, biomasę. Grupa dąży do stworzenia firmy oferującej kompleksową obsługę w zakresie transportu i logistyki oraz osiągnięciu pozycji wiodącej firmy spedycyjno-logistycznej w Europie Środkowej. Jak poinformowano, w listopadzie grupa planuje debiut na giełdzie papierów wartościowych.

OT Logistics S.A. to firma logistyczna operująca na rynku europejskich przewozów towarowych, wokół której powstała Grupa Kapitałowa składająca się z kilkunastu spółek o różnym profilu działalności. Spółka zajmuje się przede wszystkim transportem towarów żeglugą śródlądową oraz najem nieruchomości, magazynowanie i przechowywanie towarów. Spółka posiada 300 jednostek pływających o łącznej nośności 100 tys. ton.

(PAP)

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA