REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Około 150 mln zł chce zainwestować w gdańskim porcie OT Logistics

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Około 150 mln zł chce zainwestować w porcie morskim w Gdańsku Grupa Kapitałowa OT Logistics. Spółka zapowiedziała złożenie swojej oferty w przetargu na dzierżawę terminalu paszowo-zbożowego i ok. 15 ha gruntów w głębokowodnej części portu.

Grupa rozważa też inwestycję w portową spółkę Port Gdański Eksploatacja SA.

REKLAMA

REKLAMA

Prezes OT Logistics SA, Piotr Chajderowski podczas spotkania z dziennikarzami w Gdańsku powiedział, że szacowane przez spółkę nakłady inwestycyjne związane z dzierżawą terenów na obszarze gdańskiego portu wyniosą ok. 150 mln zł. Poinformował, że w przypadku wygranej, zgodnie z warunkami przetargu, spółka wykona nabrzeże po wschodniej części pirsu rudowego. 

Nowy magazyn w porcie

Zapowiedział, że OT Logistics planuje też m.in. dokończenie budowy magazynu i baterii silosów oraz zagospodarowanie działek sąsiadujących z terminalem paszowo-zbożowym. Zgodnie ze strategią zarządu portu, terminal ma być dostosowany do przeładunku surowców pochodzenia roślinnego (zboże, biomasa). Chajderowski powiedział, że terminal w Gdańsku mógłby być wykorzystywany do transportu głównie biomasy z Rosji do Polski.

Według spółki, inwestycje w terminale przeładunkowo-składowe w porcie w Gdańsku pozwoliłyby Grupie na stworzenie kompleksowego systemu transportowo-spedycyjno-logistycznego obejmującego swoim zasięgiem całą Europę.  Prezes OT Logistics SA uważa, że planowane inwestycje spółki w Gdańsku "przyspieszą rozwój gdańskiego portu morskiego". Rzecznik prasowy Zarządu Morskiego Portu Gdańsk SA, Janusz Kasprowicz poinformował PAP, że zainteresowanie udziałem w przetargu zgłosiło "7-8 firm".

REKLAMA


Oferty na 30 letnią dzierżawę terenów można składać do 12 października. Kasprowicz uważa, że przystosowanie terminalu i zagospodarowanie terenów to koszt kilkudziesięciu mln euro. "To jest ostatni lub jeden z ostatnich najbardziej atrakcyjnych obszarów w głębokowodnej części portu, który chcemy porządnie zagospodarować i zależy nam na partnerze jak najsilniejszym i rokującym jak najlepiej dla rozwoju tej części portu" - dodał Grupa Kapitałowa OT Logistics rozważa też inwestycję w portową spółkę Port Gdański Eksploatacja SA.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Grupa rozważając złożenie oferty w tym przypadku bierze pod uwagę konieczność poniesienia nakładów inwestycyjnych na modernizację i remonty infrastruktury w wysokości od kilkudziesięciu do kilkuset mln zł. Według zapowiedzi zarządu gdańskiego portu, przetarg tej spółki ma się rozpocząć w IV kw. br. OT Logistics poinformowała, że kontroluje ponad 80 proc. rynku transportu wodnego śródlądowego w Polsce i ponad 50 proc. na terenie Niemiec środkowo-wschodnich.

Zapewnia m.in. ponad połowę dostaw węgla dla Berlina. Do grupy należą porty śródlądowe i morskie m.in. największy i najgłębszy w Polsce Port Handlowy Świnoujście SA oraz terminale kolejowe na wschodniej granicy UE i na Białorusi. OT Logistics SA osiągnęła w 2011r ponad 442 mln zł przychodu i EBITDA na poziomie 73 mln zł. Prezes Chajderowski powiedział, że "za trzy lata firma chce osiągnąć przychód na poziomie miliarda zł".

W ostatnich latach spółka rozwija usługi w zakresie spedycji kolejowej oraz morskiej realizowanej głównie na terenie Polski i Niemiec. Spółka transportuje głównie węgiel, stal, nawozy, produkty rolne, biomasę. Grupa dąży do stworzenia firmy oferującej kompleksową obsługę w zakresie transportu i logistyki oraz osiągnięciu pozycji wiodącej firmy spedycyjno-logistycznej w Europie Środkowej. Jak poinformowano, w listopadzie grupa planuje debiut na giełdzie papierów wartościowych.

OT Logistics S.A. to firma logistyczna operująca na rynku europejskich przewozów towarowych, wokół której powstała Grupa Kapitałowa składająca się z kilkunastu spółek o różnym profilu działalności. Spółka zajmuje się przede wszystkim transportem towarów żeglugą śródlądową oraz najem nieruchomości, magazynowanie i przechowywanie towarów. Spółka posiada 300 jednostek pływających o łącznej nośności 100 tys. ton.

(PAP)

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA