REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Około 150 mln zł chce zainwestować w gdańskim porcie OT Logistics

REKLAMA

REKLAMA

Około 150 mln zł chce zainwestować w porcie morskim w Gdańsku Grupa Kapitałowa OT Logistics. Spółka zapowiedziała złożenie swojej oferty w przetargu na dzierżawę terminalu paszowo-zbożowego i ok. 15 ha gruntów w głębokowodnej części portu.

Grupa rozważa też inwestycję w portową spółkę Port Gdański Eksploatacja SA.

REKLAMA

Prezes OT Logistics SA, Piotr Chajderowski podczas spotkania z dziennikarzami w Gdańsku powiedział, że szacowane przez spółkę nakłady inwestycyjne związane z dzierżawą terenów na obszarze gdańskiego portu wyniosą ok. 150 mln zł. Poinformował, że w przypadku wygranej, zgodnie z warunkami przetargu, spółka wykona nabrzeże po wschodniej części pirsu rudowego. 

Nowy magazyn w porcie

REKLAMA

Zapowiedział, że OT Logistics planuje też m.in. dokończenie budowy magazynu i baterii silosów oraz zagospodarowanie działek sąsiadujących z terminalem paszowo-zbożowym. Zgodnie ze strategią zarządu portu, terminal ma być dostosowany do przeładunku surowców pochodzenia roślinnego (zboże, biomasa). Chajderowski powiedział, że terminal w Gdańsku mógłby być wykorzystywany do transportu głównie biomasy z Rosji do Polski.

Według spółki, inwestycje w terminale przeładunkowo-składowe w porcie w Gdańsku pozwoliłyby Grupie na stworzenie kompleksowego systemu transportowo-spedycyjno-logistycznego obejmującego swoim zasięgiem całą Europę.  Prezes OT Logistics SA uważa, że planowane inwestycje spółki w Gdańsku "przyspieszą rozwój gdańskiego portu morskiego". Rzecznik prasowy Zarządu Morskiego Portu Gdańsk SA, Janusz Kasprowicz poinformował PAP, że zainteresowanie udziałem w przetargu zgłosiło "7-8 firm".


REKLAMA

Oferty na 30 letnią dzierżawę terenów można składać do 12 października. Kasprowicz uważa, że przystosowanie terminalu i zagospodarowanie terenów to koszt kilkudziesięciu mln euro. "To jest ostatni lub jeden z ostatnich najbardziej atrakcyjnych obszarów w głębokowodnej części portu, który chcemy porządnie zagospodarować i zależy nam na partnerze jak najsilniejszym i rokującym jak najlepiej dla rozwoju tej części portu" - dodał Grupa Kapitałowa OT Logistics rozważa też inwestycję w portową spółkę Port Gdański Eksploatacja SA.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Grupa rozważając złożenie oferty w tym przypadku bierze pod uwagę konieczność poniesienia nakładów inwestycyjnych na modernizację i remonty infrastruktury w wysokości od kilkudziesięciu do kilkuset mln zł. Według zapowiedzi zarządu gdańskiego portu, przetarg tej spółki ma się rozpocząć w IV kw. br. OT Logistics poinformowała, że kontroluje ponad 80 proc. rynku transportu wodnego śródlądowego w Polsce i ponad 50 proc. na terenie Niemiec środkowo-wschodnich.

Zapewnia m.in. ponad połowę dostaw węgla dla Berlina. Do grupy należą porty śródlądowe i morskie m.in. największy i najgłębszy w Polsce Port Handlowy Świnoujście SA oraz terminale kolejowe na wschodniej granicy UE i na Białorusi. OT Logistics SA osiągnęła w 2011r ponad 442 mln zł przychodu i EBITDA na poziomie 73 mln zł. Prezes Chajderowski powiedział, że "za trzy lata firma chce osiągnąć przychód na poziomie miliarda zł".

W ostatnich latach spółka rozwija usługi w zakresie spedycji kolejowej oraz morskiej realizowanej głównie na terenie Polski i Niemiec. Spółka transportuje głównie węgiel, stal, nawozy, produkty rolne, biomasę. Grupa dąży do stworzenia firmy oferującej kompleksową obsługę w zakresie transportu i logistyki oraz osiągnięciu pozycji wiodącej firmy spedycyjno-logistycznej w Europie Środkowej. Jak poinformowano, w listopadzie grupa planuje debiut na giełdzie papierów wartościowych.

OT Logistics S.A. to firma logistyczna operująca na rynku europejskich przewozów towarowych, wokół której powstała Grupa Kapitałowa składająca się z kilkunastu spółek o różnym profilu działalności. Spółka zajmuje się przede wszystkim transportem towarów żeglugą śródlądową oraz najem nieruchomości, magazynowanie i przechowywanie towarów. Spółka posiada 300 jednostek pływających o łącznej nośności 100 tys. ton.

(PAP)

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

REKLAMA

Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

REKLAMA