REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy opłaca się łączyć frachty air and sea?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Krzysztof Bielica
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Nowoczesne usługi spedycyjne wymagają wdrażania nowych rozwiązań, aby z jednej strony sprostać rosnącym wymaganiom klientów, a z drugiej – zabezpieczyć zakładane efekty finansowe. Istotnym elementem procesu transportowego jest optymalizacja kosztów, którą znaleźć możemy w rozwiązaniach multimodalnych, łączących różne rodzaje frachtu np. lotniczy z morskim.

Transport multimodalny został określony przez Konwencję o międzynarodowym transporcie multimodalnym towarów z 1980 roku, jako element złożonego procesu transportowego, w którym towar przewożony jest z jednego kraju do drugiego, przy użyciu przynajmniej dwóch różnych gałęzi transportu.

REKLAMA

Optymalizacja kosztów

REKLAMA

Spedytor musi stale dostosowywać swoje rozwiązania tak, aby zapewnić klientom możliwość optymalizacji kosztów transportu. Przewozy multimodalne oferowane przez spedytora powinny być oparte są na synergii korzyści, jakie płyną z połączenia szybkości frachtu lotniczego z niskimi kosztami transportu morskiego. Dla przykładu w usługach łączących fracht morski z lotniczym na trasie np. Seul – Polska, klient może liczyć na obniżenie kosztów transportu przesyłki nawet o 30proc., w porównaniu ze standardowym frachtem lotniczym, przy jednoczesnym skróceniu czasu tranzytu w stosunku do transportu morskiego.

Uwzględniając potrzeby czasowo-kosztowe towar można dostarczyć np. z Szanghaju do Frankfurtu w ciągu 3-5 dni frachtem lotniczym, a w 32-34 dni drogą morską lub w 19 dni, wykorzystując usługę Sea & Air.

REKLAMA

Połączenie frachtu morskiego z lotniczym, to nie tylko konkurencyjne stawki, dostosowane do wymogów czasowych i kosztowych, ale również pewność realizacji całościowych procesów logistycznych, wsparta przez najnowocześniejsze systemy informatyczne, które umożliwiają pełne monitorowanie przesyłek. Indywidualne rozwiązania, dostosowane do oczekiwań i potrzeb klientów, zapewniają możliwość elastycznego planowania transportu, przy jednoczesnej gwarancji stałych i konkurencyjnych stawek.

Wykorzystanie globalnej sieci połączeń, ściśle zdefiniowane trasy i lokalizacje przeładunków, również dla niestandardowych przesyłek i kierunków to podstawa jakości serwisu. Z rozwiązań tych korzystają głównie firmy z branży: telekomunikacyjnej i telefonii komórkowej, nowych technologii, RTV i AGD, wyposażenia wnętrz, zabawek i artykułów dziecięcych. A wśród nich zarówno giganci rynku, szukający nowatorskich i elastycznych rozwiązań, jak i mniejsze przedsiębiorstwa, którym zależy na oszczędności.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Optymalizacja kosztów to zjawisko, które na stałe zadomowiło się w polskich realiach, podnosząc jakość usług oferowanych przez operatorów logistycznych. Rozwiązania multimodalne dostarczane przez liderów rynku, to przede wszystkim oszczędność kosztów, przy jednoczesnym skróceniu czasu dostawy oraz kompleksowa obsługa oparta na wiedzy i doświadczeniu ekspertów pracujących w firmach spedycyjnych.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA