REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

W listopadzie rusza budowa nowego terminalu w Gdańsku

REKLAMA

REKLAMA

W porcie gdańskim powstanie największy masowy terminal przeładunkowy w basenie Morza Bałtyckiego. Za 50 milionów euro zbuduje go belgijska grupa SEA –invest.

Terminal ma mieć powierzchnie ponad 50 ha i będzie służyć do przeładunku głównie rud różnych metali, węgla i biomasy.

REKLAMA

Jacek Klimczak, prezes Portu Północnego w Gdańsku, wykupionego przez belgijską firmę, powiedział, że inwestor ma pozwolenie na budowę i przygotowane są już wszystkie umowy m.in. z generalnym wykonawcą (Korporacja Dorako).

Prace budowlane ruszą już w przyszłym miesiącu.

Ludo de Nijs z grupy SEA-invest powiedział, że o wyborze Gdańska zdecydowało m.in. korzystne położenie portu w Europie. Za portem w Gdańsku przemawiało też "maksymalne zanurzenie do 15 m i zaplecze, tzn. optymalne połączenia kolejowe do Polski oraz do krajów Europy centralnej".

Potencjał przeładunkowy terminalu wyniesie ok. 6 mln ton rocznie.

Nowy terminal ma pełnić rolę portu przeładunkowego dla ładunków masowych. Odbiorcami ładunków mają być głównie elektrownie i huty.

Terminal będzie mógł obsługiwać rozładunek statków (średnio 30 tys. ton na dobę) i załadowywać ok. 20 składów wagonów po 2,4 tys. ton na dobę, przeznaczonych do transportu na obszary Polski oraz Europy Środkowej.

Terminal będzie posiadał m.in. dwa dźwigi o udźwigu 50 ton każdy, system przenośników taśmowych, nowe place składowe. Obsłuży statki o zanurzeniu 15 metrów oraz o długości nawet 300 metrów.

W inwestycji weźmie udział też spółka Arcelor Mittal Poland, która posiada 17 proc. udziałów w utworzonym z SEA-invest joint venture.

Grupa SEA-invest z siedzibą w Gandawie specjalizuje się w eksploatacji terminali portowych. Działa w 25 portach na świecie, m.in. w Belgii, Francji, Holandii, Niemczech, Rosji, Maroku, Burkina Faso, Wybrzeżu Kości Słoniowej i rejonie Antyli Francuskich. Obsługuje rocznie ok. 120 mln ton ładunków w terminalach o łącznej powierzchni 800 ha. Zatrudnia 5 tys. osób.

(PAP)

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Nowa benzyna E10 od 1 stycznia 2024 r. na stacjach. Co gdy silnik nie jest dostosowany do nowego PB 95?

    1 stycznia 2024 r. na polskich stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Zastąpi oferowane dotychczas PB 95 E5. A to oznacza jedno. Właściciele starszych samochodów powinni sprawdzić, czy ich samochód jest dostosowany do nowego paliwa.

    Czy można przerobić samochód spalinowy na elektryczny?

    Przerobienie samochodu na napęd elektryczny staje się nośnym hasłem. Nośnym, ale czy realnym? Istnieje taka możliwość. Konwersje pojazdów spalinowych na elektryczne są jak najbardziej wykonalne. Takimi właśnie przeróbkami zajmuje się nawet polska firma.

    Zmiany w Park & Ride Warszawa. Ładowanie elektryków będzie płatne. Zniknie Karta Eko

    Podczas parkowania w ramach Park & Ride Warszawa kierowcy samochodów elektrycznych stracą możliwość bezpłatnego ładowania pojazdu i zniknie wydawana im Karta Eko. A to nie koniec zmian. Kiedy zaczną obowiązywać?

    Jak się produkuje dywaniki samochodowe?

    Dywaniki samochodowe to część wyposażenia aut, na którą kierowcy zwracają coraz większą uwagę. Rzadko jednak zastanawiamy się nad tym, jak dywaniki zostały wyprodukowane. Okazuje się, że to wcale nie taki łatwy proces...

    REKLAMA

    Ekologia transportu drogowego. Ekologiczna flota może oznaczać wydajną flotę

    Dekarbonizacja transportu to temat, który ma coraz większe znaczenie dla osób związanych z branżą TSL. Tu powstaje jednak kluczowe pytanie. Czy transport drogowy może być ekologiczny?

    Czy można jeździć rowerem zimą? Co na to przepisy drogowe?

    Pytanie o to, czy można jeździć rowerem zimą, jest o tyle zasadnicze, że warunki pogodowe stają się coraz trudniejsze. Jaką odpowiedź przynoszą przepisy? I jakie kierującym grożą mandaty?

    Kradzież tablicy rejestracyjnej stała się przestępstwem. Zmiana od 1 października 2023 r.

    1 października 2023 r. w życie weszła cześć nowelizacji Kodeksu karnego. Ta sprawiła, że kradzież tablicy rejestracyjnej stała się przestępstwem. Przestała być wykroczeniem. Jaką karę oznacza ten czyn? I kto właściwie może ją dostać?

    Unia Europejska chce zakazać importu uszkodzonych aut używanych. Biznes wart miliony się skończy?

    Unia Europejska chce zakazać importu uszkodzonych aut używanych? Zdaje się, że przy okazji nowego rozporządzenia Komisja Europejska postanowiła unormować tę kwestię. Zapisy brzmią groźnie. Branża importowa może być zaniepokojona. Kiedy przepisy mogłyby wejść w życie?

    REKLAMA

    Strefy czystego transportu w Polsce startują w 2024 r. Co musisz o nich wiedzieć?

    W 2024 r. w Polsce mogą pojawić się pierwsze strefy czystego transportu. Tylko czy kierowcy wiedzą, jakie zasady wjazdu i ruchu w nich obowiązują? Przypomnijmy zatem wszystkie z nich. Zebraliśmy w jednym punkcie najważniejsze informacje.

    Podatek od samochodu w 2026 r. Kilka tysięcy zł rocznej opłaty jest realne?

    Podatek od samochodu w 2026 r. został zapisany w KPO. Ma dotyczyć wszystkich aut spalinowych i będzie opłacany corocznie. Jaką stawkę będą musieli płacić kierowcy? Czy nowa opłata jest pewnikiem?

    REKLAMA