Więcej o 3,3 proc przeładunków w portach Szczecina i Świnoujścia
REKLAMA
REKLAMA
Pierwsze trzy miesiące tego roku zakończyły się lepiej niż ten sam okres 2011 roku, pomimo mniejszych przeładunków węgla i zboża. Towary masowe, w tym węgiel, stanowią istotną część przeładowywanych w obu portach towarów.
REKLAMA
Wzrost przeładunków w Szczecinie i Świnoujściu o 3,3 proc. pozwolił zamknąć ten okres wynikiem ponad 5 mln przeładowanych ton. Wzrosły przede wszystkim przeładunki rudy (o 97,3 proc), innych masowych towarów (wzrost o 75,8) i drewna (wzrost prawie 52-proc.).
Przeładunki drobnicowe
REKLAMA
Przeładunki drobnicy w ciągu trzech miesięcy br. były na zbliżonym poziomie co w pierwszym kwartale ubiegłego roku i wzrosły o prawie 1 proc. W pierwszym kwartale 2012 roku wzrósł także obrót kontenerami - o 11 proc. w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. W marcu 2012 roku zanotowano wzrost przeładunków na poziomie 9,3 proc. w porównaniu do marca roku ubiegłego. Przede wszystkim wzrósł przeładunek rudy (o 177,4 proc.), innych masowych towarów (wzrost 60,7 proc.) oraz ropy (24 proc.), a także drewna (wzrost o 14,3 proc.).
W poprzednim miesiącu wzrosły również ładunki drobnicy; wobec marca 2011 r. było to prawie 5 proc. Przeładunki kontenerów wzrosły zaś o 11 proc. w porównaniu do wyniku z marca ub.r. Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA jest spółką akcyjną z większościowym udziałem Skarbu Państwa.
Zarządza dwoma portami o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej - w Szczecinie i Świnoujściu. W porcie w Świnoujściu znajdują się przede wszystkim: terminal dla suchych ładunków masowych oraz terminal promowy, obsługujący połączenia ze Skandynawią.
Port w Szczecinie
Port w Szczecinie obsługuje zarówno ładunki drobnicowe - w tym kontenery, wyroby hutnicze i ładunki wielkogabarytowe, jak również ładunki masowe - suche i płynne. Oba porty oferują także usługi przeładunkowo-składowe dla towarów rolno-spożywczych. W roku 2011 w obu portach przeładowano ponad 21 mln ton towarów.
(PAP)
REKLAMA
REKLAMA