Zwodowano masowiec dla Polskiej Żeglugi Morskiej
REKLAMA
REKLAMA
Oba statki będą miały nośność 16.900 DWT, około 150 metrów długości, 23 metry szerokości i 8,5 metra zanurzenia. Będą miały trzy własne dźwigi. Zostały zaprojektowane do przewozu typowych ładunków masowych, a więc zboża, nawozy sztuczne, węgiel itd.
REKLAMA
Cała seria masowców noszących nazwy rzek, o nośności 16.900 dwt. ze stoczni Sanfu będzie liczyć osiem statków. Odbiór m/s "Raba", trzeciej jednostki z serii, zaplanowano na 15 grudnia tego roku, natomiast m/s "San" zostanie oddany armatorowi 25 lutego przyszłego roku.
W innej chińskiej stoczni, która buduje statki dla PŻM - Xingang w Tianjin, trwają ostatnie przygotowania do rozpoczęcia budowy 38-tysięcznika m/s "Szczecin". Uroczystość położenia stępki pod masowiec zaplanowano na koniec września br. Wodowanie i chrzest statku odbędą się 18 listopada br., a odbiór przez armatora pod koniec stycznia przyszłego roku.
PŻM realizuje program odnowy tonażu. W ramach tych inwestycji odebrano już łącznie 19 statków.
PŻM jest przedsiębiorstwem państwowym, Zatrudnia blisko 3 tys. osób, z czego na morzu pracuje ok. 2500. W całej Grupie PŻM pracuje około 4000 osób. Większość z nich to mieszkańcy Szczecina i regionu.
W okresie od stycznia do końca maja br. statki PŻM przewiozły łącznie 8 mln ton ładunków, w tym najwięcej zbóż - 2,2 mln ton, węgla i koksu - 1 mln ton oraz nawozów sztucznych - 0,7 mln ton. Prawie 3 mln ton ładunków przewieziono w umowach czarterowych.
(PAP)
REKLAMA
REKLAMA