REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak wysłać towar w kontenerze drogą morską?

Michał Kużajczyk
Emma Maersk Line
Emma Maersk Line

REKLAMA

REKLAMA

Jak zorganizować transport towaru drogą morską. Co trzeba wiedzieć, aby nie popełnić błędu we współpracy ze spedytorem. Jak uniknąć niespodziewanych kosztów.

Proces logistyczny, którego uwieńczeniem jest dostarczenie towaru do odbiorcy z uwzględnieniem drogi morskiej, może stanowić nie lada wyzwanie dla jego organizatora – najczęściej wyspecjalizowanej firmy spedycyjnej.

REKLAMA

Oferując swoją usługę klientowi – załadowcy nie tylko zobowiązuje się do fizycznego przemieszczenia towaru z godnie z zasadą: „na czas, na miejsce i w atrakcyjnej cenie” ale przejmuje również pełną odpowiedzialność za jego stan podczas całej podróży. Najczęściej z punktu widzenia klienta, który oczekuje na dostarczenie towaru z punktu A do punktu B to co się dzieje pomiędzy nie jest bardzo interesujące.

Oferta ma być kompleksowa, rozsądna cenowo oraz wiarygodna tak, aby obie strony, sprzedający i kupujący towar byli zadowoleni. Usługa transportowa z tej perspektywy staje się zatem elementem procesu sprzedaży, który w dzisiejszych czasach zaczyna odgrywać niebagatelną rolę.

Firmy coraz rzadziej pozwalają sobie na utrzymywanie wysokich stanów magazynowych czy to dóbr produkcyjnych czy konsumpcyjnych, zatem ładunek musi być dostarczony w odpowiednim czasie.

Jak wygląda przewóz ładunków w kontenerach drogą morską od strony organizacyjnej ?

REKLAMA

Podstawą do organizacji stają się ustalenia pomiędzy klientem a spedytorem dotyczące wymogów, jakie musi spełnić transport ze względu na rodzaj ładunku. Ten parametr determinuje w znacznym stopniu dobór środków transportu i z jednej strony stanowi kluczowy element wyceny oferty, a z drugiej określa rodzaj zaoferowanej usługi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeśli w grę wchodzi standardowy kontener to pierwszym krokiem spedytora jest wybór armatora. Usługa oferowana przez armatora oceanicznego jest najczęściej kluczowym elementem łańcucha transportu, obsługuje on bowiem najdłuższy odcinek transportowy, a co za tym idzie również najbardziej kosztochłonny.

W tej usłudze przewozowej wliczony jest również kontener zatem wybór armatora determinuje wybór kontenera oraz miejsce jego podjęcia pod załadunek.

Kontener z miejsca jego składowania (którym najczęściej jest specjalistyczny depot) zostaje zatem podjęty przez firmę transportową (drogową lub kolejową) zakontraktowaną przez spedytora i dostarczony do miejsca jego załadunku.

Może być to zarówno bezpośrednio obiekt należący do klienta jak i również terminal kontenerowy, na który towar został uprzednio dostarczony pojazdami plandekowymi lub innymi specjalistycznymi pojazdami transportowymi.

REKLAMA

Większość terminali kontenerowych dysponuje możliwościami bezpośredniego załadunku kontenerów towarami wcześniej dostarczonymi do terminalowych magazynów. Po załadowaniu (sformowaniu) kontenera musi on przejść odprawę celną wywozową(eksportową), ładunek zostaje zaplombowany a następnie przewoźnik udaje się do terminalu.

Gdy pełny kontener zostaje przywieziony do terminalu, zostaje on złożony na placach składowych w przeznaczonym dla niego miejscu i czeka na załadunek na statek zakontraktowanego armatora oceanicznego lub armatora, który dostarczy kontener z Bałtyku do portu oceanicznego.

W międzyczasie pracownicy terminalu przygotowują plan załadunku kontenerów na statek tak aby cały proces przebiegł szybko i sprawnie nie powodując jego przestojów w porcie.

Mimo, że udział usługi terminalowej w kosztach całego przewozu towaru w kontenerze jest stosunkowo niewielki, to jednak specjalistyczny obiekt terminalowy jest niezbędnym elementem umożliwiającym przeładunek na styku lądu i morza.

Jednocześnie dodatkowe usługi świadczone przez terminale, takie jak magazynowanie, załadunki i rozładunki kontenerów, skanowanie, ważenie itp. znakomicie ułatwiają organizację przewozu kontenera.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

REKLAMA