REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak wysłać towar w kontenerze drogą morską?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Michał Kużajczyk
Emma Maersk Line
Emma Maersk Line

REKLAMA

REKLAMA

Jak zorganizować transport towaru drogą morską. Co trzeba wiedzieć, aby nie popełnić błędu we współpracy ze spedytorem. Jak uniknąć niespodziewanych kosztów.

Proces logistyczny, którego uwieńczeniem jest dostarczenie towaru do odbiorcy z uwzględnieniem drogi morskiej, może stanowić nie lada wyzwanie dla jego organizatora – najczęściej wyspecjalizowanej firmy spedycyjnej.

REKLAMA

REKLAMA

Oferując swoją usługę klientowi – załadowcy nie tylko zobowiązuje się do fizycznego przemieszczenia towaru z godnie z zasadą: „na czas, na miejsce i w atrakcyjnej cenie” ale przejmuje również pełną odpowiedzialność za jego stan podczas całej podróży. Najczęściej z punktu widzenia klienta, który oczekuje na dostarczenie towaru z punktu A do punktu B to co się dzieje pomiędzy nie jest bardzo interesujące.

Oferta ma być kompleksowa, rozsądna cenowo oraz wiarygodna tak, aby obie strony, sprzedający i kupujący towar byli zadowoleni. Usługa transportowa z tej perspektywy staje się zatem elementem procesu sprzedaży, który w dzisiejszych czasach zaczyna odgrywać niebagatelną rolę.

Firmy coraz rzadziej pozwalają sobie na utrzymywanie wysokich stanów magazynowych czy to dóbr produkcyjnych czy konsumpcyjnych, zatem ładunek musi być dostarczony w odpowiednim czasie.

REKLAMA

Jak wygląda przewóz ładunków w kontenerach drogą morską od strony organizacyjnej ?

Podstawą do organizacji stają się ustalenia pomiędzy klientem a spedytorem dotyczące wymogów, jakie musi spełnić transport ze względu na rodzaj ładunku. Ten parametr determinuje w znacznym stopniu dobór środków transportu i z jednej strony stanowi kluczowy element wyceny oferty, a z drugiej określa rodzaj zaoferowanej usługi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeśli w grę wchodzi standardowy kontener to pierwszym krokiem spedytora jest wybór armatora. Usługa oferowana przez armatora oceanicznego jest najczęściej kluczowym elementem łańcucha transportu, obsługuje on bowiem najdłuższy odcinek transportowy, a co za tym idzie również najbardziej kosztochłonny.

W tej usłudze przewozowej wliczony jest również kontener zatem wybór armatora determinuje wybór kontenera oraz miejsce jego podjęcia pod załadunek.

Kontener z miejsca jego składowania (którym najczęściej jest specjalistyczny depot) zostaje zatem podjęty przez firmę transportową (drogową lub kolejową) zakontraktowaną przez spedytora i dostarczony do miejsca jego załadunku.

Może być to zarówno bezpośrednio obiekt należący do klienta jak i również terminal kontenerowy, na który towar został uprzednio dostarczony pojazdami plandekowymi lub innymi specjalistycznymi pojazdami transportowymi.

Większość terminali kontenerowych dysponuje możliwościami bezpośredniego załadunku kontenerów towarami wcześniej dostarczonymi do terminalowych magazynów. Po załadowaniu (sformowaniu) kontenera musi on przejść odprawę celną wywozową(eksportową), ładunek zostaje zaplombowany a następnie przewoźnik udaje się do terminalu.

Gdy pełny kontener zostaje przywieziony do terminalu, zostaje on złożony na placach składowych w przeznaczonym dla niego miejscu i czeka na załadunek na statek zakontraktowanego armatora oceanicznego lub armatora, który dostarczy kontener z Bałtyku do portu oceanicznego.

W międzyczasie pracownicy terminalu przygotowują plan załadunku kontenerów na statek tak aby cały proces przebiegł szybko i sprawnie nie powodując jego przestojów w porcie.

Mimo, że udział usługi terminalowej w kosztach całego przewozu towaru w kontenerze jest stosunkowo niewielki, to jednak specjalistyczny obiekt terminalowy jest niezbędnym elementem umożliwiającym przeładunek na styku lądu i morza.

Jednocześnie dodatkowe usługi świadczone przez terminale, takie jak magazynowanie, załadunki i rozładunki kontenerów, skanowanie, ważenie itp. znakomicie ułatwiają organizację przewozu kontenera.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja - czy jednak nie będzie to przysłowiowy gwóźdź do trumny dla tych dopłat?

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

REKLAMA

Jakie samochody wybierają przedsiębiorcy?

Jakie auta najczęściej wybierają polscy przedsiębiorcy? Według raportu EFL to biznesmeni napędzają polską motoryzację, wymieniając flotę co kilka lat. Najczęściej korzystają z leasingu.

Kiedy seniorzy stracą prawo jazdy? Aktualne zasady na październik 2025 – sprawdź, czy dotyczy to Ciebie

Czy seniorzy tracą prawo jazdy z powodu wieku? A może wystarczy choroba? A co z punktami karnymi? W praktycznym poradniku wyjaśniamy, co naprawdę decyduje o utracie uprawnień i jakie przepisy obowiązują kierowców w starszym wieku. Sprawdzamy też, kiedy decyzję podejmuje lekarz, a kiedy starosta lub sąd. Dzięki temu dowiesz się, jak uniknąć problemów i zachować prawo jazdy na dłużej.

REKLAMA