REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak wysłać towar w kontenerze drogą morską?

Michał Kużajczyk
Emma Maersk Line
Emma Maersk Line

REKLAMA

REKLAMA

Jak zorganizować transport towaru drogą morską. Co trzeba wiedzieć, aby nie popełnić błędu we współpracy ze spedytorem. Jak uniknąć niespodziewanych kosztów.

Proces logistyczny, którego uwieńczeniem jest dostarczenie towaru do odbiorcy z uwzględnieniem drogi morskiej, może stanowić nie lada wyzwanie dla jego organizatora – najczęściej wyspecjalizowanej firmy spedycyjnej.

REKLAMA

Oferując swoją usługę klientowi – załadowcy nie tylko zobowiązuje się do fizycznego przemieszczenia towaru z godnie z zasadą: „na czas, na miejsce i w atrakcyjnej cenie” ale przejmuje również pełną odpowiedzialność za jego stan podczas całej podróży. Najczęściej z punktu widzenia klienta, który oczekuje na dostarczenie towaru z punktu A do punktu B to co się dzieje pomiędzy nie jest bardzo interesujące.

Oferta ma być kompleksowa, rozsądna cenowo oraz wiarygodna tak, aby obie strony, sprzedający i kupujący towar byli zadowoleni. Usługa transportowa z tej perspektywy staje się zatem elementem procesu sprzedaży, który w dzisiejszych czasach zaczyna odgrywać niebagatelną rolę.

Firmy coraz rzadziej pozwalają sobie na utrzymywanie wysokich stanów magazynowych czy to dóbr produkcyjnych czy konsumpcyjnych, zatem ładunek musi być dostarczony w odpowiednim czasie.

Jak wygląda przewóz ładunków w kontenerach drogą morską od strony organizacyjnej ?

REKLAMA

Podstawą do organizacji stają się ustalenia pomiędzy klientem a spedytorem dotyczące wymogów, jakie musi spełnić transport ze względu na rodzaj ładunku. Ten parametr determinuje w znacznym stopniu dobór środków transportu i z jednej strony stanowi kluczowy element wyceny oferty, a z drugiej określa rodzaj zaoferowanej usługi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeśli w grę wchodzi standardowy kontener to pierwszym krokiem spedytora jest wybór armatora. Usługa oferowana przez armatora oceanicznego jest najczęściej kluczowym elementem łańcucha transportu, obsługuje on bowiem najdłuższy odcinek transportowy, a co za tym idzie również najbardziej kosztochłonny.

W tej usłudze przewozowej wliczony jest również kontener zatem wybór armatora determinuje wybór kontenera oraz miejsce jego podjęcia pod załadunek.

Kontener z miejsca jego składowania (którym najczęściej jest specjalistyczny depot) zostaje zatem podjęty przez firmę transportową (drogową lub kolejową) zakontraktowaną przez spedytora i dostarczony do miejsca jego załadunku.

Może być to zarówno bezpośrednio obiekt należący do klienta jak i również terminal kontenerowy, na który towar został uprzednio dostarczony pojazdami plandekowymi lub innymi specjalistycznymi pojazdami transportowymi.

REKLAMA

Większość terminali kontenerowych dysponuje możliwościami bezpośredniego załadunku kontenerów towarami wcześniej dostarczonymi do terminalowych magazynów. Po załadowaniu (sformowaniu) kontenera musi on przejść odprawę celną wywozową(eksportową), ładunek zostaje zaplombowany a następnie przewoźnik udaje się do terminalu.

Gdy pełny kontener zostaje przywieziony do terminalu, zostaje on złożony na placach składowych w przeznaczonym dla niego miejscu i czeka na załadunek na statek zakontraktowanego armatora oceanicznego lub armatora, który dostarczy kontener z Bałtyku do portu oceanicznego.

W międzyczasie pracownicy terminalu przygotowują plan załadunku kontenerów na statek tak aby cały proces przebiegł szybko i sprawnie nie powodując jego przestojów w porcie.

Mimo, że udział usługi terminalowej w kosztach całego przewozu towaru w kontenerze jest stosunkowo niewielki, to jednak specjalistyczny obiekt terminalowy jest niezbędnym elementem umożliwiającym przeładunek na styku lądu i morza.

Jednocześnie dodatkowe usługi świadczone przez terminale, takie jak magazynowanie, załadunki i rozładunki kontenerów, skanowanie, ważenie itp. znakomicie ułatwiają organizację przewozu kontenera.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego. Jak zezłomujesz swój samochód trochę więcej

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego.

Przewoźnik nie zmieni tachografu do końca 2024 r. Kara to 10 tys. zł

W Polsce ponad 300 tys. aut będzie musiało otrzymać nowy tachograf. Kiedy jest on konieczny i ile kosztuje jego montaż? To kluczowe pytania. Zwłaszcza że kara za nieprzystosowanie pojazdu do nowych wymogów to nawet 10 tys. zł.

Kolizja z dzikiem. Czy kierowca dostanie odszkodowanie? Jedyną nadzieją AC

Kolizja ze zwierzęciem wcale nie jest rzadkim scenariuszem na polskich drogach. Jak się zachować w takim przypadku i czy kierowca może liczyć na odszkodowanie na naprawę auta? Sprawdźcie.

Sprzedaż auta bez aktualnego przeglądu. Możliwa czy nie?

Brak ważnego przeglądu oznacza brak dopuszczenie do ruchu. Tylko czy to jest jednoznaczne z brakiem możliwości sprzedaży takiego auta? Przepisy nie mówią "nie", ale nie do końca mówią też "tak". Taka sytuacja oznacza kilka wyzwań.

REKLAMA

Samochód z zagranicy w polskiej strefie czystego transportu. Jak kierowca ma zdobyć zieloną naklejkę na szybę?

Zielona naklejka w SCT w Polsce zniknęła? Nie do końca. Obowiązek jej stosowania nadal będą mieli kierujący autami zarejestrowanymi za granicą. Jak zatem ją zdobyć? I co jeszcze warto wiedzieć na jej temat?

Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

REKLAMA

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

REKLAMA