REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes W202: wymiana półosi oraz osłon gumowych (mieszków)

Robert Kuśpiel
Do demontażu półosi w Mercedesie W202 będzie nam potrzebny solidny klucz
Do demontażu półosi w Mercedesie W202 będzie nam potrzebny solidny klucz

REKLAMA

REKLAMA

Sama nazwa czynności może odstraszyć wiele osób. Jednak wymiana półosi oraz osłon gumowych w Mercedesie W202 nie jest trudna. Poniżej znajduje się opis jak wykonać taką naprawę.

Do demontażu półosi będzie nam potrzebny solidny klucz dynamometryczny. Nakrętka wieńcowa półosi dokręcona jest bardzo dużym momentem. Oczywiście możemy się posłużyć normalnym kluczem nasadowym 30. On również musi być bardzo wytrzymały. Nakrętkę odkręcamy kiedy samochód stoi na kołach, ma wrzucony dowolny bieg i zaciągnięty hamulec ręczny. Teraz luzujemy śruby koła.

REKLAMA

Zobacz też: Mercedes W202: wymiana alternatora

REKLAMA

Unosimy całe auto do góry za pomocą platformy warsztatowej lub tradycyjnego lewarka z podstawkami. Należy zachować przy tym szczególną ostrożność. W tym momencie odkręcamy półoś od kołnierza. Jeżeli będą jakiekolwiek trudności możemy posłużyć się ściągaczem. W tym momencie wyjmujemy półoś z auta. przy okazji sprawdzamy pierścienie gumowe oraz pokrywę pierścienia przegubu. Kontrolujemy je pod względem szczelności i uszkodzeń. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. W celu wymiany osłon kontynuujemy naszą pracę.

Przechodzimy do rozłożenia całej półosi. Na początku odkręcamy śruby opasek zaciskowych oraz rozcinamy pozostałe. W ich miejsce zastosujemy bardziej praktyczne opaski ze śrubą. Następnie wybijamy pokrywę pierścienia przegubu i zdejmujemy osłonę pierścienia. Odsuwamy ją na półoś i wycieramy smar, który wydostał się z przegubu.

Za pomocą specjalnych szczypiec zdejmujemy pierścień Segera. Przy kolejnej czynności będzie nam potrzebna prasa do wyciśnięcia przegubu równobieżnego z półosi. Następnie zdejmujemy z półosi gumową osłonę przegubu wewnętrznego. Luzujemy opaski osłony gumowej na przegubie zewnętrznym i wyjmujemy osłonę przez półoś. Sprawdzamy dokładnie stan przegubu. Warto przyjrzeć się jak wygląda bieżnia kulek. Na samym końcu czyścimy półoś.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przechodzimy do montażu. Do wymiany osłony gumowej warto zastosować zestaw naprawczy, który zawiera w sobie wszystkie elementy potrzebne do przeprowadzenia prawidłowej naprawy:

  • 4 opaski zaciskowe
  • Osłona gumowa
  • Smar do przegubu
  • Pierścień Segera

Zobacz też: Jak naprawić napinacz paska w Mercedesie W210?

REKLAMA

Najpierw naciągamy gumową osłonę przegubu zewnętrznego. Teraz przesuwamy osłonę przegubu wewnętrznego w kierunku półosi. W kolejnym kroku montujemy wewnętrzny przegub na półosi. Zaciskamy półoś na kołnierzu oporowym osłony gumowej. Możemy do tego wykorzystać imadło. Następnie wciskamy przegub równobieżny. Za pomocą szczypiec osadzamy nowy pierścień sprężynujący.

W tym momencie wypełniamy przegub wewnętrzny oraz zewnętrzny smarem, który został załączony do zestawu naprawczego. Wsuwamy pokrywę pierścienia przegubu wraz z osłoną gumową. Montujemy wszystkie opaski zaciskowe, sprawdzając czy są solidnie zabezpieczone. Na końcu montujemy półoś.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

    Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

    Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

    Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

    Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

    Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    REKLAMA

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    REKLAMA

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    REKLAMA