Mercedes W202: wymiana półosi oraz osłon gumowych (mieszków)
REKLAMA
REKLAMA
Do demontażu półosi będzie nam potrzebny solidny klucz dynamometryczny. Nakrętka wieńcowa półosi dokręcona jest bardzo dużym momentem. Oczywiście możemy się posłużyć normalnym kluczem nasadowym 30. On również musi być bardzo wytrzymały. Nakrętkę odkręcamy kiedy samochód stoi na kołach, ma wrzucony dowolny bieg i zaciągnięty hamulec ręczny. Teraz luzujemy śruby koła.
REKLAMA
Zobacz też: Mercedes W202: wymiana alternatora
REKLAMA
Unosimy całe auto do góry za pomocą platformy warsztatowej lub tradycyjnego lewarka z podstawkami. Należy zachować przy tym szczególną ostrożność. W tym momencie odkręcamy półoś od kołnierza. Jeżeli będą jakiekolwiek trudności możemy posłużyć się ściągaczem. W tym momencie wyjmujemy półoś z auta. przy okazji sprawdzamy pierścienie gumowe oraz pokrywę pierścienia przegubu. Kontrolujemy je pod względem szczelności i uszkodzeń. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. W celu wymiany osłon kontynuujemy naszą pracę.
Przechodzimy do rozłożenia całej półosi. Na początku odkręcamy śruby opasek zaciskowych oraz rozcinamy pozostałe. W ich miejsce zastosujemy bardziej praktyczne opaski ze śrubą. Następnie wybijamy pokrywę pierścienia przegubu i zdejmujemy osłonę pierścienia. Odsuwamy ją na półoś i wycieramy smar, który wydostał się z przegubu.
Za pomocą specjalnych szczypiec zdejmujemy pierścień Segera. Przy kolejnej czynności będzie nam potrzebna prasa do wyciśnięcia przegubu równobieżnego z półosi. Następnie zdejmujemy z półosi gumową osłonę przegubu wewnętrznego. Luzujemy opaski osłony gumowej na przegubie zewnętrznym i wyjmujemy osłonę przez półoś. Sprawdzamy dokładnie stan przegubu. Warto przyjrzeć się jak wygląda bieżnia kulek. Na samym końcu czyścimy półoś.
Przechodzimy do montażu. Do wymiany osłony gumowej warto zastosować zestaw naprawczy, który zawiera w sobie wszystkie elementy potrzebne do przeprowadzenia prawidłowej naprawy:
- 4 opaski zaciskowe
- Osłona gumowa
- Smar do przegubu
- Pierścień Segera
Zobacz też: Jak naprawić napinacz paska w Mercedesie W210?
REKLAMA
Najpierw naciągamy gumową osłonę przegubu zewnętrznego. Teraz przesuwamy osłonę przegubu wewnętrznego w kierunku półosi. W kolejnym kroku montujemy wewnętrzny przegub na półosi. Zaciskamy półoś na kołnierzu oporowym osłony gumowej. Możemy do tego wykorzystać imadło. Następnie wciskamy przegub równobieżny. Za pomocą szczypiec osadzamy nowy pierścień sprężynujący.
W tym momencie wypełniamy przegub wewnętrzny oraz zewnętrzny smarem, który został załączony do zestawu naprawczego. Wsuwamy pokrywę pierścienia przegubu wraz z osłoną gumową. Montujemy wszystkie opaski zaciskowe, sprawdzając czy są solidnie zabezpieczone. Na końcu montujemy półoś.
REKLAMA
REKLAMA