REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes W202: wymiana półosi oraz osłon gumowych (mieszków)

Robert Kuśpiel
Do demontażu półosi w Mercedesie W202 będzie nam potrzebny solidny klucz
Do demontażu półosi w Mercedesie W202 będzie nam potrzebny solidny klucz

REKLAMA

REKLAMA

Sama nazwa czynności może odstraszyć wiele osób. Jednak wymiana półosi oraz osłon gumowych w Mercedesie W202 nie jest trudna. Poniżej znajduje się opis jak wykonać taką naprawę.

Do demontażu półosi będzie nam potrzebny solidny klucz dynamometryczny. Nakrętka wieńcowa półosi dokręcona jest bardzo dużym momentem. Oczywiście możemy się posłużyć normalnym kluczem nasadowym 30. On również musi być bardzo wytrzymały. Nakrętkę odkręcamy kiedy samochód stoi na kołach, ma wrzucony dowolny bieg i zaciągnięty hamulec ręczny. Teraz luzujemy śruby koła.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Mercedes W202: wymiana alternatora

Unosimy całe auto do góry za pomocą platformy warsztatowej lub tradycyjnego lewarka z podstawkami. Należy zachować przy tym szczególną ostrożność. W tym momencie odkręcamy półoś od kołnierza. Jeżeli będą jakiekolwiek trudności możemy posłużyć się ściągaczem. W tym momencie wyjmujemy półoś z auta. przy okazji sprawdzamy pierścienie gumowe oraz pokrywę pierścienia przegubu. Kontrolujemy je pod względem szczelności i uszkodzeń. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. W celu wymiany osłon kontynuujemy naszą pracę.

Przechodzimy do rozłożenia całej półosi. Na początku odkręcamy śruby opasek zaciskowych oraz rozcinamy pozostałe. W ich miejsce zastosujemy bardziej praktyczne opaski ze śrubą. Następnie wybijamy pokrywę pierścienia przegubu i zdejmujemy osłonę pierścienia. Odsuwamy ją na półoś i wycieramy smar, który wydostał się z przegubu.

REKLAMA

Za pomocą specjalnych szczypiec zdejmujemy pierścień Segera. Przy kolejnej czynności będzie nam potrzebna prasa do wyciśnięcia przegubu równobieżnego z półosi. Następnie zdejmujemy z półosi gumową osłonę przegubu wewnętrznego. Luzujemy opaski osłony gumowej na przegubie zewnętrznym i wyjmujemy osłonę przez półoś. Sprawdzamy dokładnie stan przegubu. Warto przyjrzeć się jak wygląda bieżnia kulek. Na samym końcu czyścimy półoś.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przechodzimy do montażu. Do wymiany osłony gumowej warto zastosować zestaw naprawczy, który zawiera w sobie wszystkie elementy potrzebne do przeprowadzenia prawidłowej naprawy:

  • 4 opaski zaciskowe
  • Osłona gumowa
  • Smar do przegubu
  • Pierścień Segera

Zobacz też: Jak naprawić napinacz paska w Mercedesie W210?

Najpierw naciągamy gumową osłonę przegubu zewnętrznego. Teraz przesuwamy osłonę przegubu wewnętrznego w kierunku półosi. W kolejnym kroku montujemy wewnętrzny przegub na półosi. Zaciskamy półoś na kołnierzu oporowym osłony gumowej. Możemy do tego wykorzystać imadło. Następnie wciskamy przegub równobieżny. Za pomocą szczypiec osadzamy nowy pierścień sprężynujący.

W tym momencie wypełniamy przegub wewnętrzny oraz zewnętrzny smarem, który został załączony do zestawu naprawczego. Wsuwamy pokrywę pierścienia przegubu wraz z osłoną gumową. Montujemy wszystkie opaski zaciskowe, sprawdzając czy są solidnie zabezpieczone. Na końcu montujemy półoś.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA