Wymiana termostatu w Mercedesie W202 – jak to zrobić?
REKLAMA
REKLAMA
Do wymiany termostatu w Mercedesie W202 przyda nam się do tego kilka narzędzi:
REKLAMA
- kombinerki
- podnośnik, najlepiej hydrauliczny
- klucz płaski 10mm
- klucz 10mm nasadowy z przedłużką
- płaski pojemnik na minimum około 8 litrów płynu
Zobacz również: Wymiana oleju w układzie wspomagania w Mercedesie W202, jak to zrobić?
REKLAMA
Wymiana termostatu w Mercedesie W202 jest również dobrą okazją do wymiany płynu chłodniczego, ponieważ i tak będziemy zmuszeni go spuścić. Zaczynamy od odkręcenia osłony silnika kluczem 10mm. Śruby znajdują się przy przednim zderzaku. Poprzez odkręcenie zaworu spustowego spuszczamy płyn, który znajduje się w dolnej części chłodnicy, a następnie odkręcamy korek w zbiorniku wyrównawczym.
Kiedy decydujemy się na wymianę płynu chłodniczego na nowy, należy włączyć zapłon i uruchomić ogrzewanie, ustawiając potencjometr na najwyższą temperaturę, aby płyn wydostał się z nagrzewnicy. Następnie musimy wyjąć obudowę filtra powietrza, aby ułatwić sobie dostęp do termostatu. Zdjęcie samej obudowy jest łatwe. Należy odkręcić cybant mocujący przewód powietrza za filtrem, do silnika i dolot. Obudowa filtra zamocowana jest na trzech zatrzaskach, łatwo ją wydostaniemy energicznym ruchem. Termostat umieszczony jest pomiędzy kolektorem wylotowym a alternatorem. Przykręcony jest na dwie śruby 10mm.
Zobacz też: Mercedes W202: demontaż przedniej wycieraczki
Zanim rozpoczniemy odkręcanie śrub należy wcześniej zakryć kawałkiem folii alternator, który możemy bardzo łatwo zalać płynem, wyjmując termostat.
Po odkręceniu cybantu przewodu z płynem i wypuszczeniu go, możemy odkręcić śruby. Do pierwszej jest bardzo łatwy dostęp, ale do drugiej będziemy potrzebowali klucza nasadowego z przedłużką. Z dolną śrubą jest nieco trudniej, ponieważ jest w dość trudno dostępnym miejscu. Po odkręceniu śrub możemy wyjąć termostat i rozpocząć montowanie nowego. W oryginalnym termostacie znajduje się uszczelka, ją też warto wymienić. Nie jest to konieczne, ponieważ w układzie chłodzenia nie mamy do czynienia z aż tak wysokim poziomem ciśnienia, ale dla pewności warto ją założyć. Na koniec pozostaje nam złożyć resztę elementów w analogicznej kolejności i zalać układ nowym płynem. Następnie należy zapalić silnik i po kilku chwilach wyrównać poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym.
REKLAMA
REKLAMA