Mercedes W202: demontaż przedniej wycieraczki
REKLAMA
REKLAMA
Podobnie, jak w większości samochodów, również w Mercedesie mechanizm wycieraczek znajduje się pod podszybiem. Zaczynamy od wypięcia sześciu zaczepów kratki podszybia. Robimy to za pomocą śrubokręta. Trzy zaczepy znajdują się po lewej stronie, kolejne trzy po prawej.
REKLAMA
Zobacz również: Jaka jest rzeczywista moc silnika?
Po wyjęciu kratki mamy przed sobą sześć śrub i dwie nakrętki, które należy wykręcić. Do odkręcenia śrub używamy śrubokręta gwiazdkowego. Do nakrętek (po jednej z każdej strony) używamy klucza 10. Na pierwszy rzut oka, możemy mieć problem z lokalizacją dwóch śrub. Umiejscowione są pod gruszką wycieraczki. Ten plastik, również ma zatrzaski, które trzeba odpiąć. W tym przypadku również korzystamy ze śrubokręta.
Zobacz również: Jak działa zasilanie silnika gazem?
Wyjmujemy plastik i mamy swobodny dostęp do mechanizmu wycieraczek. Zamocowany jest za pomocą czterech śrub na klucz 10. Do jednej ze śrub dostęp jest bezpośrednio z komory silnika. Wypinamy kabel z mechanizmu i wyjmujemy z auta. Sprawdzamy, czy wszystkie śruby są dobrze przykręcone, oraz smarujemy cały układ. Montujemy mechanizm i sprawdzamy działanie wycieraczki. Jeżeli wszystko pracuje bez zastrzeżeń, składamy pozostałe części w odwrotnej kolejności.
REKLAMA
REKLAMA