REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Omega B/B FL: wymiana oleju silnikowego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Opel Omega B/B FL wymiana oleju silnikowego
Opel Omega B/B FL wymiana oleju silnikowego

REKLAMA

REKLAMA

Regularna wymiana oleju pozwala na utrzymanie silnika w bardzo dobrym stanie. W poradniku tym pokażemy jak dokonać wymiany oleju w Oplu Omega B oraz B FL (zwana też Omegą C)

Wymianę oleju jak i innych płynów eksploatacyjnych zalecamy wykonać co roku o tej samej porze. Jeśli wykonujemy duże przebiegi to należy wymieniać olej co 20 000 kilometrów. Zakup filtra oleju to wydatek około 20 złotych. Pamiętajmy, żeby wybrać olej tego samego gatunku i najlepiej producenta. Zbyt częste zmiany oleju mogą być niebezpieczne dla silnika naszej Omegi.

REKLAMA

Zanim przejdziemy do wymiany należy zebrać wszystkie potrzebne narzędzia i materiały eksploatacyjne.

  • Olej
  • Filtr oleju
  • Podnośnik
  • Klucz do filtrów
  • Puste naczynie
  • Czyste szmatki
  • Klucz nasadowy

Zobacz też: Opel Omega B/B FL: kontrola układu chłodzenia i wymiana płynu

REKLAMA

Po zebraniu wszystkich potrzebnych rzeczy przechodzimy do przygotowania samochodu do wymiany oleju. Udajemy się na jazdę próbną i kontynuujemy ją do momentu aż silnik osiągnie temperaturę roboczą. Wracamy i przystępujemy do wymiany. W silnikach benzynowych V6 wyprodukowanych od września 1998 roku oraz w jednostce wysokoprężnej odkręcamy pokrywę filtru oleju. Wykonujemy to za pomocą klucza nasadowego.

Wykręcenie filtra powoduje otwarcie zaworu, który powoduje, że olej zaczyna spływać do miski olejowej. Teraz możemy swobodnie unieść samochód. Do tego będzie nam potrzebna platforma warsztatowa, lewarek z podstawkami lub kanał. Najważniejsze, żeby samochód był w pozycji poziomej. Jeżeli nasze auto jest wyposażone w osłonę silnika to należy ją wykręcić. Silnik Diesla 2.5 ma specjalną mniejsza pokrywę, którą wykręcamy przed wymiana oleju. Nie ma potrzeby demontażu dużej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Odkręcamy korek spustowy na misce olejowej i czekamy aż spłynie cały olej. Warto przyjrzeć się jak wygląda spuszczony olej. Jeżeli widzimy w nim kawałki metalu to znak, że nasz silnik może mieć usterkę lub wykazuje nadmierne zużycie któregoś z elementów. Teraz wkręcamy nowy korek spustowy używając do tego nowej podkładki miedzianej. Przystępujemy do wymiany filtru oleju.

REKLAMA

W silniku benzynowym 2.0, 2.2 oraz V6 wyprodukowanych do sierpnia 1998 roku filtr odkręcamy za pomocą klucza taśmowego. W przypadku jego braku można skorzystać z innej skutecznej metody. Wbijamy ostry śrubokręt w boczną ściankę filtru. Doprowadzi to do jej przebicia. Obracamy śrubokrętem w celu wykręcenia filtru. Warto podłożyć pod niego naczynie, ponieważ wypłynie trochę oleju.

Po wykręceniu czyścimy dokładnie kołnierz filtru i zdejmujemy uszczelkę. Nową smarujemy cienką warstwą oleju i dokręcamy filtr. Najlepiej zrobić to ręcznie do momentu aż nie dotknie gumowej uszczelki. Potem dokręcamy go jeszcze o pół obrotu.

W silniku V6 wyprodukowanym po sierpniu 1998 roku wymiana wygląda inaczej. Można nawet twierdzić, że jest łatwiejsza. Demontujemy pokrywę filtru razem z wkładem. Tak jak zostało to zaznaczone na początku poradnika, pokrywa została odkręcona przed spuszczeniem oleju z silnika. Montaż przebiega w odwrotnej kolejności. Przykręcamy pokrywę oleju razem z nowym filtrem i jego uszczelką.

Przechodzimy do silników Diesla. Na początku zaprezentujemy jednostkę 2.0 i 2.2. Podobnie jak to miało miejsce w silniku V6, zdejmujemy pokrywę filtru oleju razem z wkładem. Została ona odkręcona przed spuszczeniem oleju z silnika. Pokrywę przykręcamy razem z nowym filtrem i uszczelką. Na końcu pozostaje nam silnik 2.5. Tutaj proces wymiany uzależniony jest od wersji wyposażenia. Od tego zależy ile dodatkowych elementów należy zdemontować by dostać się do filtru oleju.

Kiedy zapewnimy sobie odpowiedni dostęp to odkręcamy śrubę środkową z pokrywy filtru oleju. Następnie wyjmujemy pokrywę filtru razem ze śrubą. W tym momencie demontujemy stary filtr. Najprawdopodobniej dojdzie do małego wycieku oleju, należy natychmiast wytrzeć wypływający olej. Przed zamontowaniem nowego filtru czyścimy dokładnie obudowę filtru. Na pokrywę i śrubę osadzamy nowe pierścienie uszczelniające. Przykręcamy śrubę mocującą a na końcu dociągamy ją za pomocą klucza.

Zobacz też: Opel Omega B/B FL: wymiana filtru paliwa w silniku benzynowym

Kiedy mamy spuszczony stary olej oraz zamontowaną nowy filtr możemy przystąpić do zalania silnika świeżym olejem. Robimy to poprzez otwór w pokrywie głowicy cylindrów. Nie zalecamy wlewać od razu całego oleju. Najlepiej zalać około połowy nominalnej objętości. Uruchamiamy silnik i dajemy mu popracować kilka minut. Sprawdzamy czy nie ma ewentualnych wycieków i opuszczamy samochód.

Sprawdzamy poziom oleju i dolewamy brakująca ilość. Pamiętajmy, żeby nie przelać nominalnej ilości. Zbyt duża ilość oleju silnikowego nie jest zdrowa dla silnika. Warto skontrolować poziom jak silnik całkowicie się nagrzeje. Zalecamy sprawdzać stan oleju co 1000 kilometrów.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA