REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Omega B/B FL: wymiana oleju silnikowego

Robert Kuśpiel
Opel Omega B/B FL wymiana oleju silnikowego
Opel Omega B/B FL wymiana oleju silnikowego

REKLAMA

REKLAMA

Regularna wymiana oleju pozwala na utrzymanie silnika w bardzo dobrym stanie. W poradniku tym pokażemy jak dokonać wymiany oleju w Oplu Omega B oraz B FL (zwana też Omegą C)

Wymianę oleju jak i innych płynów eksploatacyjnych zalecamy wykonać co roku o tej samej porze. Jeśli wykonujemy duże przebiegi to należy wymieniać olej co 20 000 kilometrów. Zakup filtra oleju to wydatek około 20 złotych. Pamiętajmy, żeby wybrać olej tego samego gatunku i najlepiej producenta. Zbyt częste zmiany oleju mogą być niebezpieczne dla silnika naszej Omegi.

REKLAMA

Zanim przejdziemy do wymiany należy zebrać wszystkie potrzebne narzędzia i materiały eksploatacyjne.

  • Olej
  • Filtr oleju
  • Podnośnik
  • Klucz do filtrów
  • Puste naczynie
  • Czyste szmatki
  • Klucz nasadowy

Zobacz też: Opel Omega B/B FL: kontrola układu chłodzenia i wymiana płynu

REKLAMA

Po zebraniu wszystkich potrzebnych rzeczy przechodzimy do przygotowania samochodu do wymiany oleju. Udajemy się na jazdę próbną i kontynuujemy ją do momentu aż silnik osiągnie temperaturę roboczą. Wracamy i przystępujemy do wymiany. W silnikach benzynowych V6 wyprodukowanych od września 1998 roku oraz w jednostce wysokoprężnej odkręcamy pokrywę filtru oleju. Wykonujemy to za pomocą klucza nasadowego.

Wykręcenie filtra powoduje otwarcie zaworu, który powoduje, że olej zaczyna spływać do miski olejowej. Teraz możemy swobodnie unieść samochód. Do tego będzie nam potrzebna platforma warsztatowa, lewarek z podstawkami lub kanał. Najważniejsze, żeby samochód był w pozycji poziomej. Jeżeli nasze auto jest wyposażone w osłonę silnika to należy ją wykręcić. Silnik Diesla 2.5 ma specjalną mniejsza pokrywę, którą wykręcamy przed wymiana oleju. Nie ma potrzeby demontażu dużej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Odkręcamy korek spustowy na misce olejowej i czekamy aż spłynie cały olej. Warto przyjrzeć się jak wygląda spuszczony olej. Jeżeli widzimy w nim kawałki metalu to znak, że nasz silnik może mieć usterkę lub wykazuje nadmierne zużycie któregoś z elementów. Teraz wkręcamy nowy korek spustowy używając do tego nowej podkładki miedzianej. Przystępujemy do wymiany filtru oleju.

REKLAMA

W silniku benzynowym 2.0, 2.2 oraz V6 wyprodukowanych do sierpnia 1998 roku filtr odkręcamy za pomocą klucza taśmowego. W przypadku jego braku można skorzystać z innej skutecznej metody. Wbijamy ostry śrubokręt w boczną ściankę filtru. Doprowadzi to do jej przebicia. Obracamy śrubokrętem w celu wykręcenia filtru. Warto podłożyć pod niego naczynie, ponieważ wypłynie trochę oleju.

Po wykręceniu czyścimy dokładnie kołnierz filtru i zdejmujemy uszczelkę. Nową smarujemy cienką warstwą oleju i dokręcamy filtr. Najlepiej zrobić to ręcznie do momentu aż nie dotknie gumowej uszczelki. Potem dokręcamy go jeszcze o pół obrotu.

W silniku V6 wyprodukowanym po sierpniu 1998 roku wymiana wygląda inaczej. Można nawet twierdzić, że jest łatwiejsza. Demontujemy pokrywę filtru razem z wkładem. Tak jak zostało to zaznaczone na początku poradnika, pokrywa została odkręcona przed spuszczeniem oleju z silnika. Montaż przebiega w odwrotnej kolejności. Przykręcamy pokrywę oleju razem z nowym filtrem i jego uszczelką.

Przechodzimy do silników Diesla. Na początku zaprezentujemy jednostkę 2.0 i 2.2. Podobnie jak to miało miejsce w silniku V6, zdejmujemy pokrywę filtru oleju razem z wkładem. Została ona odkręcona przed spuszczeniem oleju z silnika. Pokrywę przykręcamy razem z nowym filtrem i uszczelką. Na końcu pozostaje nam silnik 2.5. Tutaj proces wymiany uzależniony jest od wersji wyposażenia. Od tego zależy ile dodatkowych elementów należy zdemontować by dostać się do filtru oleju.

Kiedy zapewnimy sobie odpowiedni dostęp to odkręcamy śrubę środkową z pokrywy filtru oleju. Następnie wyjmujemy pokrywę filtru razem ze śrubą. W tym momencie demontujemy stary filtr. Najprawdopodobniej dojdzie do małego wycieku oleju, należy natychmiast wytrzeć wypływający olej. Przed zamontowaniem nowego filtru czyścimy dokładnie obudowę filtru. Na pokrywę i śrubę osadzamy nowe pierścienie uszczelniające. Przykręcamy śrubę mocującą a na końcu dociągamy ją za pomocą klucza.

Zobacz też: Opel Omega B/B FL: wymiana filtru paliwa w silniku benzynowym

Kiedy mamy spuszczony stary olej oraz zamontowaną nowy filtr możemy przystąpić do zalania silnika świeżym olejem. Robimy to poprzez otwór w pokrywie głowicy cylindrów. Nie zalecamy wlewać od razu całego oleju. Najlepiej zalać około połowy nominalnej objętości. Uruchamiamy silnik i dajemy mu popracować kilka minut. Sprawdzamy czy nie ma ewentualnych wycieków i opuszczamy samochód.

Sprawdzamy poziom oleju i dolewamy brakująca ilość. Pamiętajmy, żeby nie przelać nominalnej ilości. Zbyt duża ilość oleju silnikowego nie jest zdrowa dla silnika. Warto skontrolować poziom jak silnik całkowicie się nagrzeje. Zalecamy sprawdzać stan oleju co 1000 kilometrów.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

REKLAMA

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

REKLAMA

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.
Rynek nowych aut mocno przyspiesza, zwłaszcza samochodów premium. Rejestracje po październiku 2024 r.

Analiza danych rynku motoryzacyjnego za październik wskazuje na wyraźne ożywienie sektora, co potwierdza kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje Toyota wśród nowych samochodów osobowych i Renault wśród nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej – dmc do 3,5 tony. 

 

REKLAMA