Opel Omega 2.5 V6: wymiana sprzęgła
REKLAMA
REKLAMA
Co trzeba kupić?
• Tarcza + docisk
• Wysprzęglik
REKLAMA
Koszty tych części wyniosą ok. 1000 – 1200 zł. Oczywiście tarcze i docisk można oddać do regeneracji. Natomiast wysprzęglik, kupić używany. Wszystko zależy od zasobności naszego portfela. Naprawę zaczynamy od zdjęcia skrzyni biegów. Wszystkie prace musimy przeprowadzać na podnośniku warsztatowym. Wykręcamy lewy kolektor wydechowy, odciągamy na bok i przywiązujemy sznurkiem, tak, żeby nie przeszkadzał podczas dalszej pracy. Odpinamy przewody idące od sondy lambda i przystępujemy do odkręcania skrzyni. Do wykręcenia górnych śrub mocujących najlepiej użyć łamanej przejściówki.
Zobacz również: Jak wyciszyć odgłos pracy silnika?
Demontujemy zawieszkę rur wydechowych, mocowanie skrzyni biegów, wał napędowy, kabel od światła wstecznego o odpinamy drążek do zmiany biegów. Opuszczamy delikatnie skrzynie i odłączamy przewód hydrauliczny sprzęgła. Ściągamy skrzynie całkowicie i zaczynamy wymieniać tarczę sprzęgła. Za pomocą klucza Torx odkręcamy docisk od koła dwumasowego. Wyjmujemy docisk wraz z tarczą. Wykręcamy wysprzęglik ze skrzyni i sprawdzamy jego stan.
Zobacz również: Jak dbać o sprzęgło?
Jeżeli łożysko oporowe dobrze odbija po wciśnięciu, nie ma potrzeby wymieniać wysprzęglika.
Montaż odbywa się w odwrotnej kolejności, na końcu odpowietrzamy układ sprzęgła. Robi się to w taki sam sposób, jak odpowietrza hamulce.
REKLAMA
REKLAMA