Jak wymienić łącznik stabilizatora w Oplu Omega B?
REKLAMA
REKLAMA
Zaczynamy od przygotowania sobie dwóch kluczy płaskich: 15 i 19mm. Łącznik położony jest w pionowej pozycji równolegle do amortyzatora. Wyglądem przypomina pręt o średnicy 1 cm, zakończony po obu stronach śrubami na łożyskach kilowych.
REKLAMA
Zobacz również: Wymiana łożyska piasty
Przy tego typu zadaniach zaczynamy klasycznie: od podniesienia auta i zdjęcia koła. Następnie za pomocą klucza 19 i 15mm odkręcamy kontrując śrubę. Jeśli pomimo użycia dwóch kluczy, żadna ze śrub nie będzie chciała dać się odkręcić, wtedy potrzebny nam będzie brzeszczot, do przecięcia śruby lub szlifierka kątowa. W przypadku wymagającym przecięcia śrub, szlifierki będziemy mogli użyć tylko do dolnej śruby. Przy górnej nie ma możliwości dostania się za nią.
Zobacz również: Wymiana pompy paliwa
Gdy już uda nam się wydostać stary łącznik możemy zabrać się za montaż nowego, pamiętając o położeniu śrub. Otóż nakrętki należy skierować ku osi napędowej, tak aby łby śrub były od naszej strony. Na koniec kontrujemy śruby kluczami 15 i 19mm zakładamy koło i wyruszmy na jazdę testową.
REKLAMA
REKLAMA