Mercedes W202: wymiana chłodnicy
REKLAMA
REKLAMA
Na początku odłączamy ujemną klemę od akumulatora. Teraz należy zlać płyn chłodniczy. Będzie nam do tego potrzebne puste naczynie. Do nowej chłodnicy zalecamy użycie świeżego płynu. Opakowanie ze starym oddajemy do punktu utylizacji.
REKLAMA
Zobacz też: Mercedes W202: kontrola układu chłodzącego – silniki Diesla
Odkręcamy korek na zbiorniczku wyrównawczym w celu zredukowania ciśnienia. Następnie musimy wymontować dolną osłonę silnika. W celu ułatwienia zadania możemy podnieść samochód do góry za pomocą lewarka. Nakładamy na króciec spustowy kawałek przewodu gumowego o odpowiedniej średnicy (silniki 2.2 i 2.5). W 2.0 nie ma takiej konieczności. Wykręcamy korek spustowy i zlewamy ciecz chłodzącą.
REKLAMA
W silniku 2.0 należy dodatkowo odpiąć zaczepy sprężyste od owiewki wentylatora. Następnie podnosimy ją delikatnie do góry i ustawiamy nad wentylatorem. W silnikach 604 i 605 (2.2 i 2.5) należy zdemontować sprzęgło Visco razem z owiewką wentylatora.
Owiewkę demontujemy poprzez wyjęcie jej z zaczepów. Jeśli chodzi o sprzęgło wiskotyczne w silniku 2.2 odkręcamy nakrętkę mocującą sprzęgło. Najlepiej przytrzymać koło pasowe pompy cieczy chłodzącej
Zobacz też: Mercedes W202: wymiana oleju silnikowego w silniku Diesla
Należy zwrócić uwagę, że jest to lewy gwint - odkręcanie i przykręcanie odbywa się w odwrotnych kierunkach. Możemy teraz zdjąć sprzęgło wiskotyczne wraz z wentylatorem. Następnie odkręcamy trzy śruby mocujące i rozłączamy wentylator od sprzęgła.
REKLAMA
W silniku 2.5 na początku demontujemy owiewkę wentylatora i opieramy ją nad nim. Następnie odkręcamy śrubę sprzęgła wiskotycznego. Jednocześnie trzymamy koło pasowe pompy wody. Wyjmujemy wentylator razem ze sprzęgłem a następnie odkręcamy ze sprzęgła cztery śruby mocujące.
W autach z automatyczną skrzynią biegów za pomocą zacisków zaciskamy przewody doprowadzania i odprowadzania oleju. Odpinamy wszystkie opaski zaciskowe przewodów cieczy chłodzącej a następnie zdejmujemy zaczepy sprężyste. Odpinamy linkę blokady maski przedniej i wyjmujemy chłodnice. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy o użyciu świeżego płynu i odpowietrzeniu układu chłodzenia.
REKLAMA
REKLAMA