REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes W202: wymiana filtru powietrza, przeciwpyłkowego i paliwa w silniku Diesla

Robert Kuśpiel
W modelu W202 zaleca się wymianę filtru paliwa i powietrza co 4 lata lub co 80 000 kilometrów
W modelu W202 zaleca się wymianę filtru paliwa i powietrza co 4 lata lub co 80 000 kilometrów

REKLAMA

REKLAMA

Regularna wymiana filtrów jest bardzo ważna. Poniżej znajduje się opis wymiany filtru paliwa, przeciwpyłkowego i powietrza w Mercedesie C klasy W202 z silnikiem wysokoprężnym.

W przypadku filtru paliwa i powietrza producent zaleca wymianę co 4 lata lub co 80 000 kilometrów. Można zastosować się do zalecenia producenta lub dokonywać wymiany co roku. W silniku Diesla jest to nawet wskazane. Koszt zakupu filtru paliwa to wydatek zaczynający się od około 50 złotych. Wkładka powietrza jest trochę tańsza i można ją nabyć już za 30 złotych.

REKLAMA

Zobacz też: 25-letni Mercedes jak nowy

Filtr paliwa

REKLAMA

W Mercedesie W202 do wymiany będziemy potrzebować dwóch filtrów paliwa – głównego i wstępnego. Przed zakupem należy się upewnić czy dany model będzie pasować do naszej wersji silnikowej. Zaczynamy od głównego filtra paliwa, który był montowany w silnikach 601, 604 i 605. Najpierw odkręcamy śrubę mocującą filtr i wyjmujemy go do dołu. Teraz instalujemy nowy filtr i przykręcamy śrubę mocującą. Pamiętajmy o nowym pierścieniu uszczelniającym.

W silniku 611 czeka nas trochę więcej pracy. Na początku musimy wymontować osłonę przewodu powietrza doładowującego. Następnie demontujemy z pokrywy filtra dwa przewody, dolotowy i wylotowy. Teraz wykręcamy pierścień gwintowany i zdejmujemy go razem z pokrywą filtra. Wyjmujemy stary filtr razem z uszczelką. Zalecamy wyczyścić wnętrze obudowy jeśli jest zabrudzona.

Instalujemy nowy filtr razem z nową uszczelką. Obudowę filtru napełniamy świeżym olejem napędowym aż sięgnie krawędzi. Zakładamy pierścień gwintowany, należy zwrócić uwagę na poprawność montażu. Dokręcamy go do obudowy i podpinamy przewody paliwowe. Odpalamy auto i sprawdzamy czy nie ma żadnych wycieków bezpośrednio przy filtrze paliwa. Jeżeli nie stwierdzamy to w silniku 2.2 CDI montujemy ponownie osłonę powietrza doładowującego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przechodzimy do wymiany wstępnego filtru paliwa. W silniku 601 i 605 proces wymiany przebiega w taki sam sposób. Pierwszy krok to demontaż wspornika. Następnie odłączamy przewód paliwa. W tym momencie możemy wyjąć stary filtr wstępny. W jego miejsce instalujemy nowy i przykręcamy do wspornika. Podpinamy przewód paliwa i uruchamiamy silnik. Utrzymujemy obroty na poziomie 1500 obr/min.

W ten sposób cały układ odpowietrzy się. Należy zwrócić uwagę na to, żeby silnik nie zgasł. Jeżeli tak się stanie będzie bardzo ciężko ponownie go uruchomić.

Przechodzimy do silnika 604. Filtr umiejscowiony jest obok zbiornika paliwa, w podłodze. Na początku należy zdemontować pokrywę filtra wstępnego. Za pomocą zacisków blokujemy przewód ssący i tłoczący.

Odpinamy opaski mocujące i zsuwamy je z przewodów, po czym odłączamy je od filtra wstępnego. Wyjmujemy go a w jego miejscu montujemy nowy filtr wstępny razem z folią z tworzywa sztucznego. Należy zwrócić uwagę na to, żeby folia wystawała po obu stronach wspornika. Zakładamy przewody paliwa na filtr i zaciskamy je za pomocą opasek zabezpieczających.

Zdejmujemy zaciski z przewodów i uruchamiamy silnik. Kontrolujemy czy nie ma żadnych wycieków przy filtrze głównym jak i wstępnym. Pozostaje nam założyć pokrywę.

Filtr powietrza

REKLAMA

Kolejne zadanie to wymiana filtra powietrza. Podobnie jak w filtrze paliwa należy dobrać je odpowiednio do naszej wersji silnikowej. Demontujemy pokrywę filtra poprzez odpięcie klamer zabezpieczających. Wyjmujemy wkład filtra i czyścimy dokładnie wnętrze obudowy. Najlepiej robić to za pomocą szmatki. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Instalujemy wkład i nakładamy pokrywę oraz zapinamy klamry mocujące.

Oczywiście istnieje możliwość przeczyszczenia filtra powietrza. Nie należy tego robić za pomocą benzyny bądź rozpuszczalnika. Najlepiej użyć do tego sprężonego powietrza o niezbyt dużym ciśnieniu, żeby nie uszkodzić papierowych żeberek. Jednak stosowność takiej operacji trzeba ocenić samemu. Cena nowego filtra nie jest zaporowa i najlepiej od razu wymienić na nowy.

Zobacz też: Lancia Thesis czy Mercedes E W210?

Filtr przeciwpyłkowy

W przypadku filtra przeciwpyłkowego zalecamy wymianę co roku. W głównej mierze od jego stanu zależy jakość powietrza jaka jest tłoczona do wnętrza naszego auta. Wkładki przeciwpyłkowej nie wolno czyścić. W każdym przypadku należy stosować nową. Filtr umiejscowiony jest za dmuchawą. W celu wymiany należy przekręcić zaczep mocujący o ¼ obrotu w prawo a następnie wyjąć boczną osłonę nawiewu. Znajduje się on w podnóżku pasażera.

W kolejnym kroku odkręcamy osłonę pod schowkiem i wyjmujemy ją do tyłu. Teraz odpinamy zaczepy i odchylamy pokrywę do dołu. Wyjmujemy stary filtr przeciwpyłkowy i w jego miejsce montujemy nowy. Montaż pozostałych elementów prowadzimy w odwrotnej kolejności.  W przypadku filtra przeciwpyłkowego można zdecydować się na zakup modelu z aktywnym węglem.

Warto poszukać zestawów filtrów. Zazwyczaj ich cena jest znacznie niższa niż przy zakupie każdego z osobna.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA