REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes W202: wymiana filtru powietrza, przeciwpyłkowego i paliwa w silniku Diesla

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
W modelu W202 zaleca się wymianę filtru paliwa i powietrza co 4 lata lub co 80 000 kilometrów
W modelu W202 zaleca się wymianę filtru paliwa i powietrza co 4 lata lub co 80 000 kilometrów

REKLAMA

REKLAMA

Regularna wymiana filtrów jest bardzo ważna. Poniżej znajduje się opis wymiany filtru paliwa, przeciwpyłkowego i powietrza w Mercedesie C klasy W202 z silnikiem wysokoprężnym.

W przypadku filtru paliwa i powietrza producent zaleca wymianę co 4 lata lub co 80 000 kilometrów. Można zastosować się do zalecenia producenta lub dokonywać wymiany co roku. W silniku Diesla jest to nawet wskazane. Koszt zakupu filtru paliwa to wydatek zaczynający się od około 50 złotych. Wkładka powietrza jest trochę tańsza i można ją nabyć już za 30 złotych.

REKLAMA

Zobacz też: 25-letni Mercedes jak nowy

Filtr paliwa

REKLAMA

W Mercedesie W202 do wymiany będziemy potrzebować dwóch filtrów paliwa – głównego i wstępnego. Przed zakupem należy się upewnić czy dany model będzie pasować do naszej wersji silnikowej. Zaczynamy od głównego filtra paliwa, który był montowany w silnikach 601, 604 i 605. Najpierw odkręcamy śrubę mocującą filtr i wyjmujemy go do dołu. Teraz instalujemy nowy filtr i przykręcamy śrubę mocującą. Pamiętajmy o nowym pierścieniu uszczelniającym.

W silniku 611 czeka nas trochę więcej pracy. Na początku musimy wymontować osłonę przewodu powietrza doładowującego. Następnie demontujemy z pokrywy filtra dwa przewody, dolotowy i wylotowy. Teraz wykręcamy pierścień gwintowany i zdejmujemy go razem z pokrywą filtra. Wyjmujemy stary filtr razem z uszczelką. Zalecamy wyczyścić wnętrze obudowy jeśli jest zabrudzona.

Instalujemy nowy filtr razem z nową uszczelką. Obudowę filtru napełniamy świeżym olejem napędowym aż sięgnie krawędzi. Zakładamy pierścień gwintowany, należy zwrócić uwagę na poprawność montażu. Dokręcamy go do obudowy i podpinamy przewody paliwowe. Odpalamy auto i sprawdzamy czy nie ma żadnych wycieków bezpośrednio przy filtrze paliwa. Jeżeli nie stwierdzamy to w silniku 2.2 CDI montujemy ponownie osłonę powietrza doładowującego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przechodzimy do wymiany wstępnego filtru paliwa. W silniku 601 i 605 proces wymiany przebiega w taki sam sposób. Pierwszy krok to demontaż wspornika. Następnie odłączamy przewód paliwa. W tym momencie możemy wyjąć stary filtr wstępny. W jego miejsce instalujemy nowy i przykręcamy do wspornika. Podpinamy przewód paliwa i uruchamiamy silnik. Utrzymujemy obroty na poziomie 1500 obr/min.

W ten sposób cały układ odpowietrzy się. Należy zwrócić uwagę na to, żeby silnik nie zgasł. Jeżeli tak się stanie będzie bardzo ciężko ponownie go uruchomić.

Przechodzimy do silnika 604. Filtr umiejscowiony jest obok zbiornika paliwa, w podłodze. Na początku należy zdemontować pokrywę filtra wstępnego. Za pomocą zacisków blokujemy przewód ssący i tłoczący.

Odpinamy opaski mocujące i zsuwamy je z przewodów, po czym odłączamy je od filtra wstępnego. Wyjmujemy go a w jego miejscu montujemy nowy filtr wstępny razem z folią z tworzywa sztucznego. Należy zwrócić uwagę na to, żeby folia wystawała po obu stronach wspornika. Zakładamy przewody paliwa na filtr i zaciskamy je za pomocą opasek zabezpieczających.

Zdejmujemy zaciski z przewodów i uruchamiamy silnik. Kontrolujemy czy nie ma żadnych wycieków przy filtrze głównym jak i wstępnym. Pozostaje nam założyć pokrywę.

Filtr powietrza

REKLAMA

Kolejne zadanie to wymiana filtra powietrza. Podobnie jak w filtrze paliwa należy dobrać je odpowiednio do naszej wersji silnikowej. Demontujemy pokrywę filtra poprzez odpięcie klamer zabezpieczających. Wyjmujemy wkład filtra i czyścimy dokładnie wnętrze obudowy. Najlepiej robić to za pomocą szmatki. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Instalujemy wkład i nakładamy pokrywę oraz zapinamy klamry mocujące.

Oczywiście istnieje możliwość przeczyszczenia filtra powietrza. Nie należy tego robić za pomocą benzyny bądź rozpuszczalnika. Najlepiej użyć do tego sprężonego powietrza o niezbyt dużym ciśnieniu, żeby nie uszkodzić papierowych żeberek. Jednak stosowność takiej operacji trzeba ocenić samemu. Cena nowego filtra nie jest zaporowa i najlepiej od razu wymienić na nowy.

Zobacz też: Lancia Thesis czy Mercedes E W210?

Filtr przeciwpyłkowy

W przypadku filtra przeciwpyłkowego zalecamy wymianę co roku. W głównej mierze od jego stanu zależy jakość powietrza jaka jest tłoczona do wnętrza naszego auta. Wkładki przeciwpyłkowej nie wolno czyścić. W każdym przypadku należy stosować nową. Filtr umiejscowiony jest za dmuchawą. W celu wymiany należy przekręcić zaczep mocujący o ¼ obrotu w prawo a następnie wyjąć boczną osłonę nawiewu. Znajduje się on w podnóżku pasażera.

W kolejnym kroku odkręcamy osłonę pod schowkiem i wyjmujemy ją do tyłu. Teraz odpinamy zaczepy i odchylamy pokrywę do dołu. Wyjmujemy stary filtr przeciwpyłkowy i w jego miejsce montujemy nowy. Montaż pozostałych elementów prowadzimy w odwrotnej kolejności.  W przypadku filtra przeciwpyłkowego można zdecydować się na zakup modelu z aktywnym węglem.

Warto poszukać zestawów filtrów. Zazwyczaj ich cena jest znacznie niższa niż przy zakupie każdego z osobna.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA