REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes W202: wymiana filtru powietrza, przeciwpyłkowego i paliwa w silniku Diesla

Robert Kuśpiel
W modelu W202 zaleca się wymianę filtru paliwa i powietrza co 4 lata lub co 80 000 kilometrów
W modelu W202 zaleca się wymianę filtru paliwa i powietrza co 4 lata lub co 80 000 kilometrów

REKLAMA

REKLAMA

Regularna wymiana filtrów jest bardzo ważna. Poniżej znajduje się opis wymiany filtru paliwa, przeciwpyłkowego i powietrza w Mercedesie C klasy W202 z silnikiem wysokoprężnym.

W przypadku filtru paliwa i powietrza producent zaleca wymianę co 4 lata lub co 80 000 kilometrów. Można zastosować się do zalecenia producenta lub dokonywać wymiany co roku. W silniku Diesla jest to nawet wskazane. Koszt zakupu filtru paliwa to wydatek zaczynający się od około 50 złotych. Wkładka powietrza jest trochę tańsza i można ją nabyć już za 30 złotych.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: 25-letni Mercedes jak nowy

Filtr paliwa

W Mercedesie W202 do wymiany będziemy potrzebować dwóch filtrów paliwa – głównego i wstępnego. Przed zakupem należy się upewnić czy dany model będzie pasować do naszej wersji silnikowej. Zaczynamy od głównego filtra paliwa, który był montowany w silnikach 601, 604 i 605. Najpierw odkręcamy śrubę mocującą filtr i wyjmujemy go do dołu. Teraz instalujemy nowy filtr i przykręcamy śrubę mocującą. Pamiętajmy o nowym pierścieniu uszczelniającym.

W silniku 611 czeka nas trochę więcej pracy. Na początku musimy wymontować osłonę przewodu powietrza doładowującego. Następnie demontujemy z pokrywy filtra dwa przewody, dolotowy i wylotowy. Teraz wykręcamy pierścień gwintowany i zdejmujemy go razem z pokrywą filtra. Wyjmujemy stary filtr razem z uszczelką. Zalecamy wyczyścić wnętrze obudowy jeśli jest zabrudzona.

REKLAMA

Instalujemy nowy filtr razem z nową uszczelką. Obudowę filtru napełniamy świeżym olejem napędowym aż sięgnie krawędzi. Zakładamy pierścień gwintowany, należy zwrócić uwagę na poprawność montażu. Dokręcamy go do obudowy i podpinamy przewody paliwowe. Odpalamy auto i sprawdzamy czy nie ma żadnych wycieków bezpośrednio przy filtrze paliwa. Jeżeli nie stwierdzamy to w silniku 2.2 CDI montujemy ponownie osłonę powietrza doładowującego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przechodzimy do wymiany wstępnego filtru paliwa. W silniku 601 i 605 proces wymiany przebiega w taki sam sposób. Pierwszy krok to demontaż wspornika. Następnie odłączamy przewód paliwa. W tym momencie możemy wyjąć stary filtr wstępny. W jego miejsce instalujemy nowy i przykręcamy do wspornika. Podpinamy przewód paliwa i uruchamiamy silnik. Utrzymujemy obroty na poziomie 1500 obr/min.

W ten sposób cały układ odpowietrzy się. Należy zwrócić uwagę na to, żeby silnik nie zgasł. Jeżeli tak się stanie będzie bardzo ciężko ponownie go uruchomić.

Przechodzimy do silnika 604. Filtr umiejscowiony jest obok zbiornika paliwa, w podłodze. Na początku należy zdemontować pokrywę filtra wstępnego. Za pomocą zacisków blokujemy przewód ssący i tłoczący.

Odpinamy opaski mocujące i zsuwamy je z przewodów, po czym odłączamy je od filtra wstępnego. Wyjmujemy go a w jego miejscu montujemy nowy filtr wstępny razem z folią z tworzywa sztucznego. Należy zwrócić uwagę na to, żeby folia wystawała po obu stronach wspornika. Zakładamy przewody paliwa na filtr i zaciskamy je za pomocą opasek zabezpieczających.

Zdejmujemy zaciski z przewodów i uruchamiamy silnik. Kontrolujemy czy nie ma żadnych wycieków przy filtrze głównym jak i wstępnym. Pozostaje nam założyć pokrywę.

Filtr powietrza

Kolejne zadanie to wymiana filtra powietrza. Podobnie jak w filtrze paliwa należy dobrać je odpowiednio do naszej wersji silnikowej. Demontujemy pokrywę filtra poprzez odpięcie klamer zabezpieczających. Wyjmujemy wkład filtra i czyścimy dokładnie wnętrze obudowy. Najlepiej robić to za pomocą szmatki. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Instalujemy wkład i nakładamy pokrywę oraz zapinamy klamry mocujące.

Oczywiście istnieje możliwość przeczyszczenia filtra powietrza. Nie należy tego robić za pomocą benzyny bądź rozpuszczalnika. Najlepiej użyć do tego sprężonego powietrza o niezbyt dużym ciśnieniu, żeby nie uszkodzić papierowych żeberek. Jednak stosowność takiej operacji trzeba ocenić samemu. Cena nowego filtra nie jest zaporowa i najlepiej od razu wymienić na nowy.

Zobacz też: Lancia Thesis czy Mercedes E W210?

Filtr przeciwpyłkowy

W przypadku filtra przeciwpyłkowego zalecamy wymianę co roku. W głównej mierze od jego stanu zależy jakość powietrza jaka jest tłoczona do wnętrza naszego auta. Wkładki przeciwpyłkowej nie wolno czyścić. W każdym przypadku należy stosować nową. Filtr umiejscowiony jest za dmuchawą. W celu wymiany należy przekręcić zaczep mocujący o ¼ obrotu w prawo a następnie wyjąć boczną osłonę nawiewu. Znajduje się on w podnóżku pasażera.

W kolejnym kroku odkręcamy osłonę pod schowkiem i wyjmujemy ją do tyłu. Teraz odpinamy zaczepy i odchylamy pokrywę do dołu. Wyjmujemy stary filtr przeciwpyłkowy i w jego miejsce montujemy nowy. Montaż pozostałych elementów prowadzimy w odwrotnej kolejności.  W przypadku filtra przeciwpyłkowego można zdecydować się na zakup modelu z aktywnym węglem.

Warto poszukać zestawów filtrów. Zazwyczaj ich cena jest znacznie niższa niż przy zakupie każdego z osobna.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S?

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

REKLAMA

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA