REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes W202: wymiana oleju silnikowego, jednostki Diesla

Robert Kuśpiel
Mercedes W202: wymiana oleju silnikowego, jednostki Diesla
Mercedes W202: wymiana oleju silnikowego, jednostki Diesla

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana oleju to jedna z podstawowych czynności, które należy wykonywać regularnie. W poradniku tym pokażemy jak wymienić olej silnikowy w Mercedesie klasy C W202.

Wymianę oleju w Mercedesie W202 zalecamy wykonywać co roku lub co 15 000 kilometrów lub co roku. W silnikach 2.0 i 2.2 wymagane jest 6L oleju natomiast w jednostkach 2.5 o litr więcej. Zaleca się stosowanie oleju wskazywanego przez producenta. Zbyt częste zmiany oleju mogą doprowadzić do usterki silnika oraz powstania nieszczelności. Pomimo, że silniki Mercedesa uważane są za niezawodne nie należy poddawać ich takim próbom.

REKLAMA

Do przeprowadzenia całej operacji będzie nam potrzebny kanał, podnośnik warsztatowy lub tradycyjny lewarek. Zalecamy skorzystanie z pierwszych dwóch wariantów są one znacznie bezpieczniejsze. Wykorzystując lewarek z podstawkami należy zachować szczególną ostrożność. Będzie nam również potrzebny komplet kluczy nasadowych do demontażu pokrywy filtra oraz odkręcenia korka spustowego.

Zobacz też: Mercedes W202: kontrola układu chłodzącego – silniki Diesla

Z materiałów eksploatacyjnych należy kupić:

  • Olej silnikowy – w zależności od silnika od 6 do 7 litrów, koszt uzależniony od producenta oleju
  • Filtr oleju – koszt około 20- 30 złotych
  • Pierścień pod korek spustowy – najczęściej w zestawie z filtrem, w innym przypadku musimy dobrać na wymiar ze starego.
  • Puste naczynie na przepracowany olej silnikowy

REKLAMA

Przy zakupie filtra należy uważać, żeby kupić odpowiedni dla naszego rocznika i silnika. Warto podać sprzedawcy rok produkcji, pojemność oraz numer nadwozia. Mamy wtedy pewność, że zostanie on dobrze dopasowany. Przed wymianą należy dobrze rozgrzać silnik, mamy wtedy pewność, że spuścimy cały olej (minimalna ilość zawsze zostanie) razem z zanieczyszczeniami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Unosimy samochód i przystępujemy do wymiany. W silniku CDI należy zdjąć górną osłonę silnika. Przedstawimy wymianę dwóch typów filtrów. Pierwszy tyczy się następujących roczników:

  • C 200 D czerwiec 1993 do grudzień 1994
  • C 220 D wrzesień 1993 do maj 1994
  • C 250 D czerwiec 1993 do czerwiec 1994

Drugi typ filtra był stosowany w następujących rocznikach:

  • C 200 D styczeń 1995 do sierpień 1995
  • C 220 D od czerwca 1994
  • C 250 D lipiec 1994 do sierpień 1995
  • C250 TD od września 1995

REKLAMA

W pierwszej odmianie należy odkręcić pokrywę filtra oleju. Spowoduje to zlanie całego oleju do miski olejowej. Możemy teraz swobodnie wyjąć filtr. W drugim typie musimy zdemontować pokrywę za pomocą klucza nasadowego. Wyjmujemy ją razem z filtrem. W silniku CDI musimy odkręcić pokrywę kluczem do filtrów. Dostępny jest w sklepach motoryzacyjnych lub serwisach aukcyjnych za około 20 - 40 złotych.

Kolejne czynności są identyczne dla każdego z silników. Demontujemy dolną osłonę silnika i odkładamy ją na bok. Podstawiamy puste naczynie pod korek spustowy i odkręcamy go. Czekamy aż spłynie cały olej. Warto przyjrzeć się w jakim stanie jest zlany olej. Nie powinno w nim być żadnych opiłków. Jeżeli są widoczne i występują w bardzo dużej ilości to znak, że trzeba zlokalizować usterkę i jak najszybciej ją usunąć.

Dokręcamy korek spustowy razem z nowym pierścieniem uszczelniającym. Przechodzimy do montażu nowego filtru. W pierwszym typie należy sprawdzić czy otwór w rurze olejowej pokrywy filtra nie jest zanieczyszczony. Jeżeli tak jest należy wyczyścić go ręcznie oraz za pomocą sprężonego powietrza. Powinniśmy wyczuwać uciekające powietrze w dolnym otworze w rurce. W przypadku braku takiego efektu czeka nas wymiana pokrywy filtra razem z rurką.

Zobacz też: Mercedes W202: wymiana tulei mechanizmu zmiany biegów

Obydwa filtry przykręcamy tym samym momentem – 25Nm. Przechodzimy do nalewania świeżego oleju. Odkręcamy korek wlewu i zalewamy silnik na około ¾ nominalnej objętości oleju. Teraz opuszczamy samochód. W silniku 2.2 CDI montujemy górną osłonę silnika. Uruchamiamy silnik i czekamy około minuty aż olej w silniku zostanie prawidłowo rozprowadzony.

Następnie unieruchamiamy auto i kontrolujemy poziom oleju. Jeżeli jest mniejszy od wymaganego to dolewamy brakującą ilość. Teraz udajemy się na jazdę próbną. Po powrocie ponownie sprawdzamy jaki jest stan oleju. Ewentualne różnice uzupełniamy. Warto sprawdzić czy nie występują wycieki. W przypadku korka spustowego jest konieczność uniesienia samochodu.

Zużytego oleju nie wylewamy w dowolne miejsce. Pojemnik, w którym się znajduje należy oddać do punktu utylizacji razem z filtrem oleju.

Wszelkie potrzeby dolewki, które mogą wyniknąć podczas eksploatacji auta powinny być wykonywane tym samym olejem. Nie należy mieszać różnych gatunków. Jeżeli pojawi się wyciek spod filtra należy starać się go docisnąć bardzo mocno.

Rzadko zdarzają się przypadki, że filtr nie daje się odkręcić. W takiej sytuacji najczęściej pęka obudowa i jesteśmy zmuszeni kupić nową.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ceny samochodów elektrycznych wciąż odstraszają Polaków. Kiedy należy Ci się 27 000 zł dopłaty do elektryka?

W marcu 2024 roku zarejestrowano w Polsce 1 700 samochodów w pełni elektrycznych. To więcej o 300 sztuk niż w lutym tego samego roku. Niemniej jednak, w porównaniu do roku poprzedniego, liczba rejestracji spadła o 10,9%. Wynika to z danych przedstawionych w raporcie firmy Rankomat.pl, powołującej się na najnowsze dane Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA).

Cud na rynku nowych samochodów w kwietniu 2024: sprzedaż rośnie, auta tanieją

Zazwyczaj zwiększony popyt na określony towar winduje jego cenę w górę. Tymczasem na rynku nowych samochodów, zwłaszcza dostawczych i z segmentu premium, mimo dużej dynamiki sprzedaży obserwujemy obniżkę cen.

Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Polacy zdecydowali

Według badania przeprowadzonego przez SW Research dla "Wprost", prawie połowa Polaków (48,1 proc.) popiera zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Jednakże, 35 proc. respondentów jest przeciwnego zdania, a niespełna 17 proc. nie ma wyrobionego zdania na ten temat.

Prawo jazdy dla czternastolatka? Tak, ale tylko kategorii AM: na jakie pojazdy

Prawo jazdy kategorii AM to pierwszy krok dla młodzieży do aktywnego uczestnictwa w ruchu drogowym. Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu młodzi ludzie mogą nie tylko czerpać korzyści z nowych form transportu, ale również robić to w sposób bezpieczny i świadomy.

REKLAMA

Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

REKLAMA