REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes W202: wymiana rozrusznika

Robert Kuśpiel
Mercedes W202: wymiana rozrusznika
Mercedes W202: wymiana rozrusznika

REKLAMA

REKLAMA

Awaria rozrusznika uniemożliwia nam uruchomienie silnika. W poradniku tym pokażemy jak wymienić rozrusznik w Mercedesie W202.

Awaria rozrusznika rzadko kiedy następuje nagle i niespodziewanie. Zwykle odpowiednio wcześniej słychać, że rozrusznik nie pracuje jak należy. Oczywiście samochód odpali, jednak jest to już znak, że należy przygotować się do wymiany. Podobnie jak w przypadku alternatora mamy do wyboru kilka wariantów.

REKLAMA

Zobacz też: Mercedes W202: wymiana żarówek

REKLAMA

Zdecydowanie polecamy regenerację. Zakup nowego nieoryginalnego zdecydowanie odradzamy, a używaną część w dobrym stanie niezwykle trudno jest znaleźć. Cena zazwyczaj jest zachęcająca, jednak można być pewnym, że taki egzemplarz długo nam nie posłuży. Koszt regeneracji nie powinien być wygórowany i zazwyczaj nie trzeba czekać na naprawę naszego. W zakładzie po prostu wymienią nam na inny o takich samych parametrach.

Warto również wykonać test, który upewni nas w jakim stanie jest rozrusznik. Ustawiamy dźwignię zmiany biegów na luz i za pomocą przewodu łączymy na rozruszniku zacisk 30 i zacisk 50, czyli gruby i cienki przewód. Efektem takiego działania powinno być przesunięcie się zębnika do przodu. Podczas tego ruchu powinien wydać charakterystyczne kliknięcie. Sam rozrusznik powinien się poruszyć. Jeśli nie ma takich efektów to znak, że czeka nas pewna wymiana.

Przed wymontowaniem należy odłączyć ujemną klemę akumulatora. Teraz podnosimy samochód do góry. Będzie nam do tego potrzebny lewarek wraz z podstawkami lub platforma warsztatowa. Odkręcamy dolną osłonę silnika a następnie odpinamy przewodu z zacisków 30 i 50. Nie powinno być problemu z tą czynności. Pierwszy przewód jest gruby natomiast drugi (50) cienki.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Mercedes W202: odgrzybianie parownika

REKLAMA

W kolejnym kroku musimy wymontować wsporniki przewodów. Występują one tylko w wersjach z silnikiem benzynowym. Teraz wykręcamy śruby mocujące z kołnierza rozrusznika. Sam rozrusznik wyjmujemy do dołu. Jeżeli jesteśmy posiadaczami silnika 6 cylindrowego to należy obrócić kierownicę w lewo w celu ułatwienia demontażu.

Przechodzimy do demontażu. Instalujemy rozrusznik na swoim miejscu i dokręcamy śrubami. Przykręcamy przewody do zacisku 30 i 50. Teraz możemy zamontować dolną osłonę silnika. Opuszczamy samochód i podłączamy akumulator. Nasz silnik powinien uruchomić się bez żadnych problemów.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA