REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes W202: wymiana rozrusznika

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Mercedes W202: wymiana rozrusznika
Mercedes W202: wymiana rozrusznika

REKLAMA

REKLAMA

Awaria rozrusznika uniemożliwia nam uruchomienie silnika. W poradniku tym pokażemy jak wymienić rozrusznik w Mercedesie W202.

Awaria rozrusznika rzadko kiedy następuje nagle i niespodziewanie. Zwykle odpowiednio wcześniej słychać, że rozrusznik nie pracuje jak należy. Oczywiście samochód odpali, jednak jest to już znak, że należy przygotować się do wymiany. Podobnie jak w przypadku alternatora mamy do wyboru kilka wariantów.

REKLAMA

Zobacz też: Mercedes W202: wymiana żarówek

REKLAMA

Zdecydowanie polecamy regenerację. Zakup nowego nieoryginalnego zdecydowanie odradzamy, a używaną część w dobrym stanie niezwykle trudno jest znaleźć. Cena zazwyczaj jest zachęcająca, jednak można być pewnym, że taki egzemplarz długo nam nie posłuży. Koszt regeneracji nie powinien być wygórowany i zazwyczaj nie trzeba czekać na naprawę naszego. W zakładzie po prostu wymienią nam na inny o takich samych parametrach.

Warto również wykonać test, który upewni nas w jakim stanie jest rozrusznik. Ustawiamy dźwignię zmiany biegów na luz i za pomocą przewodu łączymy na rozruszniku zacisk 30 i zacisk 50, czyli gruby i cienki przewód. Efektem takiego działania powinno być przesunięcie się zębnika do przodu. Podczas tego ruchu powinien wydać charakterystyczne kliknięcie. Sam rozrusznik powinien się poruszyć. Jeśli nie ma takich efektów to znak, że czeka nas pewna wymiana.

Przed wymontowaniem należy odłączyć ujemną klemę akumulatora. Teraz podnosimy samochód do góry. Będzie nam do tego potrzebny lewarek wraz z podstawkami lub platforma warsztatowa. Odkręcamy dolną osłonę silnika a następnie odpinamy przewodu z zacisków 30 i 50. Nie powinno być problemu z tą czynności. Pierwszy przewód jest gruby natomiast drugi (50) cienki.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Mercedes W202: odgrzybianie parownika

REKLAMA

W kolejnym kroku musimy wymontować wsporniki przewodów. Występują one tylko w wersjach z silnikiem benzynowym. Teraz wykręcamy śruby mocujące z kołnierza rozrusznika. Sam rozrusznik wyjmujemy do dołu. Jeżeli jesteśmy posiadaczami silnika 6 cylindrowego to należy obrócić kierownicę w lewo w celu ułatwienia demontażu.

Przechodzimy do demontażu. Instalujemy rozrusznik na swoim miejscu i dokręcamy śrubami. Przykręcamy przewody do zacisku 30 i 50. Teraz możemy zamontować dolną osłonę silnika. Opuszczamy samochód i podłączamy akumulator. Nasz silnik powinien uruchomić się bez żadnych problemów.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA