REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes W202: wymiana przednich sprężyn i amortyzatorów

Robert Kuśpiel
Mercedes W202: wymiana przednich sprężyn i amortyzatorów
Mercedes W202: wymiana przednich sprężyn i amortyzatorów

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana przednich sprężyn i amortyzatorów w Mercedesie C klasy W202 nie jest skomplikowana. Poniżej znajduje się opis krok po kroku jak dokonać takiej wymiany.

Kupując nowe amortyzatory należy zwrócić uwagę, żeby były odpowiednie dla naszego modelu. Amortyzatory należy wymieniać parami. Całą operację można wykonać za pomocą podnośnika warsztatowego lub tradycyjnego lewarka wraz z podstawkami. Luzujemy śruby koła i unosimy samochód. Zdejmujemy koło i przechodzimy do wymontowanie dolnej osłony silnika.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Mercedes W202: kontrola układu chłodzącego – silniki Diesla

Mamy teraz dobry dostęp do wszystkich elementów oraz ich mocowań. Jak da się zauważyć amortyzatory są również ogranicznikami dla sprężyn. Będzie nam potrzebny dodatkowy podnośnik do podparcia dolnego wahacza poprzecznego. Po poluzowaniu amortyzatora istnieje ryzyko opadnięcia osi. Dostęp do górnego wahacza jest utrudniony, dlatego zalecamy wyjąć wtyczkę przekaźnika czasowego zabezpieczenia od przepięć. Znajduje się ona po prawej stronie auta.

W modelach z manualną skrzynią biegów po lewej stronie znajduje się linka sterująca pompą wtryskową, którą należy wymontować. W autach z automatyczną skrzynią biegów wymontowujemy zawór sterowania podciśnieniowego. Teraz odkręcamy nakrętkę amortyzatora przytrzymując tłoczysko za pomocą klucza. Zdejmujemy podkładki wraz z gumowymi poduszkami. Następnie odkręcamy nakrętkę wahacza po czym wykręcamy śrubę razem z podkładkami i zdejmujemy amortyzator.

REKLAMA

W tym momencie można wyjąć podnośnik, który podłożyliśmy w celu zabezpieczenia osi. Oś ma na górnym wahacza specjalną blokadę za pomocą której opiera się o podłużnicę. Dzięki temu nie dochodzi do dalszego rozprężania sprężyny. Możemy teraz wyjąć amortyzator i zamontować w jego miejsce nowy. Procedura montażu przebiega w odwrotnej kolejności. Po drugiej stronie auta postępujemy w ten sam sposób. Zużyte amortyzatory oddajemy do punktu utylizacji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przechodzimy do wymiany sprężyny zawieszenia. Na początku należy zapoznać się z kilkoma informacjami odnośnie sprężyn zawieszenia przedniego montowanych w Mercedesie W202. Wszystko uzależnione jest od wersji wyposażenia naszego auta. Przekłada się to na rodzaj zastosowanych poduszek gumowych. Jeżeli przyjrzymy się dokładnie to zauważymy, że sprężyny na dolnym zwoju mają czerwone lub niebieskie paski. Dodatkowo znajdują się tam wybite numery katalogowe. Należy zwrócić uwagę, żeby sprężyny były z takimi samymi oznaczeniami. Decydując się na tanie zamienniki możemy być prawie pewni, że nasze auto znacznie się obniży. W wielu przypadkach nieoryginalne sprężyny są bardzo złym wyborem.

Luzujemy śruby koła i podnosimy samochód. Podobnie jak w przypadku amortyzatorów możemy skorzystać z podnośnika samochodowego lub tradycyjnego lewarka. W kolejnym kroku będzie nam potrzebny dodatkowy podnośnik. Posłuży nam on do uniesienia wahacza. Teraz możemy odkręcić górne mocowanie amortyzatora. Następnie demontujemy dolną osłonę silnika.

Przednia sprężyna jest w tym Momocie częściowo naprężona. W celu zdemontowania należy ją ścisnąć jeszcze mocniej. Posłuży nam do tego specjalny ściągacz do sprężyn. Jest on dostępny na serwisach aukcyjnych lub w sklepach motoryzacyjnych. Zakup takiego narzędzia nie jest dużym wydatkiem. Ściągacz zakładamy w ten sposób żeby objął taką liczbę zwojów, żeby było możliwe jak największe ściśnięcie sprężyny.

Jest to bardzo ważny punkt podczas całej pracy. Obsługując ściągacz należy zachować szczególną ostrożność, nie można dopuścić do tego, żeby napinacz ześliznął się ze zwojów podczas ściskania. W taki sposób łatwo doprowadzić do wypadku. Wszelkiego rodzaju nieprofesjonalne rozwiązania, jak związywanie sprężyny drutem są niedopuszczalne. Zaleca się stosowanie tylko stabilnych narzędzi.

Zobacz też: Jak wymienić uszczelniacz wału korbowego w Mercedesie W202?

Wyjmujemy sprężynę i delikatnie ją rozprężamy. Zanim włożymy nową należy skontrolować poduszki gumowe. Jeżeli są uszkodzone lub ich powierzchnia jest zniszczona, należy wymienić na nowe. Nie jest to duży wydatek, dlatego warto zainstalować nowe. Zakładamy ściągacz na nową sprężynę i powoli ją ściskamy. Teraz zakładamy poduszkę gumową i przekręcamy ją w prawo.

Sprężynę montujemy w ten sposób, żeby koniec dolnego zwoju znajdował się przy zderzaki miseczki dolnego wahacza. Podnosimy wahacz na podnośniku montujemy amortyzator w górnym łożysku i dokręcamy go. Następnie wkładamy podkładkę na tłoczysku amortyzatora od strony silnika i dokręcamy nakrętkę tłoczyska. W tym momencie możemy powoli rozkręcać śrubę ściągacza sprężyn w celu uwolnienia sprężyny.

Należy zwrócić uwagę na jej ułożenie. Podobnie postępujemy po drugiej stronie auta. Po wymianie amortyzatorów i sprężyn warto udać się na stację diagnostyczną w celu sprawdzenia zawieszenia. Po dokładnej regulacji powinniśmy poczuć różnicę w prowadzeniu auta.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

REKLAMA

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA