REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes W202: wymiana przednich sprężyn i amortyzatorów

Robert Kuśpiel
Mercedes W202: wymiana przednich sprężyn i amortyzatorów
Mercedes W202: wymiana przednich sprężyn i amortyzatorów

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana przednich sprężyn i amortyzatorów w Mercedesie C klasy W202 nie jest skomplikowana. Poniżej znajduje się opis krok po kroku jak dokonać takiej wymiany.

Kupując nowe amortyzatory należy zwrócić uwagę, żeby były odpowiednie dla naszego modelu. Amortyzatory należy wymieniać parami. Całą operację można wykonać za pomocą podnośnika warsztatowego lub tradycyjnego lewarka wraz z podstawkami. Luzujemy śruby koła i unosimy samochód. Zdejmujemy koło i przechodzimy do wymontowanie dolnej osłony silnika.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Mercedes W202: kontrola układu chłodzącego – silniki Diesla

Mamy teraz dobry dostęp do wszystkich elementów oraz ich mocowań. Jak da się zauważyć amortyzatory są również ogranicznikami dla sprężyn. Będzie nam potrzebny dodatkowy podnośnik do podparcia dolnego wahacza poprzecznego. Po poluzowaniu amortyzatora istnieje ryzyko opadnięcia osi. Dostęp do górnego wahacza jest utrudniony, dlatego zalecamy wyjąć wtyczkę przekaźnika czasowego zabezpieczenia od przepięć. Znajduje się ona po prawej stronie auta.

W modelach z manualną skrzynią biegów po lewej stronie znajduje się linka sterująca pompą wtryskową, którą należy wymontować. W autach z automatyczną skrzynią biegów wymontowujemy zawór sterowania podciśnieniowego. Teraz odkręcamy nakrętkę amortyzatora przytrzymując tłoczysko za pomocą klucza. Zdejmujemy podkładki wraz z gumowymi poduszkami. Następnie odkręcamy nakrętkę wahacza po czym wykręcamy śrubę razem z podkładkami i zdejmujemy amortyzator.

REKLAMA

W tym momencie można wyjąć podnośnik, który podłożyliśmy w celu zabezpieczenia osi. Oś ma na górnym wahacza specjalną blokadę za pomocą której opiera się o podłużnicę. Dzięki temu nie dochodzi do dalszego rozprężania sprężyny. Możemy teraz wyjąć amortyzator i zamontować w jego miejsce nowy. Procedura montażu przebiega w odwrotnej kolejności. Po drugiej stronie auta postępujemy w ten sam sposób. Zużyte amortyzatory oddajemy do punktu utylizacji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przechodzimy do wymiany sprężyny zawieszenia. Na początku należy zapoznać się z kilkoma informacjami odnośnie sprężyn zawieszenia przedniego montowanych w Mercedesie W202. Wszystko uzależnione jest od wersji wyposażenia naszego auta. Przekłada się to na rodzaj zastosowanych poduszek gumowych. Jeżeli przyjrzymy się dokładnie to zauważymy, że sprężyny na dolnym zwoju mają czerwone lub niebieskie paski. Dodatkowo znajdują się tam wybite numery katalogowe. Należy zwrócić uwagę, żeby sprężyny były z takimi samymi oznaczeniami. Decydując się na tanie zamienniki możemy być prawie pewni, że nasze auto znacznie się obniży. W wielu przypadkach nieoryginalne sprężyny są bardzo złym wyborem.

Luzujemy śruby koła i podnosimy samochód. Podobnie jak w przypadku amortyzatorów możemy skorzystać z podnośnika samochodowego lub tradycyjnego lewarka. W kolejnym kroku będzie nam potrzebny dodatkowy podnośnik. Posłuży nam on do uniesienia wahacza. Teraz możemy odkręcić górne mocowanie amortyzatora. Następnie demontujemy dolną osłonę silnika.

Przednia sprężyna jest w tym Momocie częściowo naprężona. W celu zdemontowania należy ją ścisnąć jeszcze mocniej. Posłuży nam do tego specjalny ściągacz do sprężyn. Jest on dostępny na serwisach aukcyjnych lub w sklepach motoryzacyjnych. Zakup takiego narzędzia nie jest dużym wydatkiem. Ściągacz zakładamy w ten sposób żeby objął taką liczbę zwojów, żeby było możliwe jak największe ściśnięcie sprężyny.

Jest to bardzo ważny punkt podczas całej pracy. Obsługując ściągacz należy zachować szczególną ostrożność, nie można dopuścić do tego, żeby napinacz ześliznął się ze zwojów podczas ściskania. W taki sposób łatwo doprowadzić do wypadku. Wszelkiego rodzaju nieprofesjonalne rozwiązania, jak związywanie sprężyny drutem są niedopuszczalne. Zaleca się stosowanie tylko stabilnych narzędzi.

Zobacz też: Jak wymienić uszczelniacz wału korbowego w Mercedesie W202?

Wyjmujemy sprężynę i delikatnie ją rozprężamy. Zanim włożymy nową należy skontrolować poduszki gumowe. Jeżeli są uszkodzone lub ich powierzchnia jest zniszczona, należy wymienić na nowe. Nie jest to duży wydatek, dlatego warto zainstalować nowe. Zakładamy ściągacz na nową sprężynę i powoli ją ściskamy. Teraz zakładamy poduszkę gumową i przekręcamy ją w prawo.

Sprężynę montujemy w ten sposób, żeby koniec dolnego zwoju znajdował się przy zderzaki miseczki dolnego wahacza. Podnosimy wahacz na podnośniku montujemy amortyzator w górnym łożysku i dokręcamy go. Następnie wkładamy podkładkę na tłoczysku amortyzatora od strony silnika i dokręcamy nakrętkę tłoczyska. W tym momencie możemy powoli rozkręcać śrubę ściągacza sprężyn w celu uwolnienia sprężyny.

Należy zwrócić uwagę na jej ułożenie. Podobnie postępujemy po drugiej stronie auta. Po wymianie amortyzatorów i sprężyn warto udać się na stację diagnostyczną w celu sprawdzenia zawieszenia. Po dokładnej regulacji powinniśmy poczuć różnicę w prowadzeniu auta.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA