REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes W202: wymiana przednich sprężyn i amortyzatorów

Robert Kuśpiel
Mercedes W202: wymiana przednich sprężyn i amortyzatorów
Mercedes W202: wymiana przednich sprężyn i amortyzatorów

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana przednich sprężyn i amortyzatorów w Mercedesie C klasy W202 nie jest skomplikowana. Poniżej znajduje się opis krok po kroku jak dokonać takiej wymiany.

Kupując nowe amortyzatory należy zwrócić uwagę, żeby były odpowiednie dla naszego modelu. Amortyzatory należy wymieniać parami. Całą operację można wykonać za pomocą podnośnika warsztatowego lub tradycyjnego lewarka wraz z podstawkami. Luzujemy śruby koła i unosimy samochód. Zdejmujemy koło i przechodzimy do wymontowanie dolnej osłony silnika.

REKLAMA

Zobacz też: Mercedes W202: kontrola układu chłodzącego – silniki Diesla

REKLAMA

Mamy teraz dobry dostęp do wszystkich elementów oraz ich mocowań. Jak da się zauważyć amortyzatory są również ogranicznikami dla sprężyn. Będzie nam potrzebny dodatkowy podnośnik do podparcia dolnego wahacza poprzecznego. Po poluzowaniu amortyzatora istnieje ryzyko opadnięcia osi. Dostęp do górnego wahacza jest utrudniony, dlatego zalecamy wyjąć wtyczkę przekaźnika czasowego zabezpieczenia od przepięć. Znajduje się ona po prawej stronie auta.

W modelach z manualną skrzynią biegów po lewej stronie znajduje się linka sterująca pompą wtryskową, którą należy wymontować. W autach z automatyczną skrzynią biegów wymontowujemy zawór sterowania podciśnieniowego. Teraz odkręcamy nakrętkę amortyzatora przytrzymując tłoczysko za pomocą klucza. Zdejmujemy podkładki wraz z gumowymi poduszkami. Następnie odkręcamy nakrętkę wahacza po czym wykręcamy śrubę razem z podkładkami i zdejmujemy amortyzator.

REKLAMA

W tym momencie można wyjąć podnośnik, który podłożyliśmy w celu zabezpieczenia osi. Oś ma na górnym wahacza specjalną blokadę za pomocą której opiera się o podłużnicę. Dzięki temu nie dochodzi do dalszego rozprężania sprężyny. Możemy teraz wyjąć amortyzator i zamontować w jego miejsce nowy. Procedura montażu przebiega w odwrotnej kolejności. Po drugiej stronie auta postępujemy w ten sam sposób. Zużyte amortyzatory oddajemy do punktu utylizacji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przechodzimy do wymiany sprężyny zawieszenia. Na początku należy zapoznać się z kilkoma informacjami odnośnie sprężyn zawieszenia przedniego montowanych w Mercedesie W202. Wszystko uzależnione jest od wersji wyposażenia naszego auta. Przekłada się to na rodzaj zastosowanych poduszek gumowych. Jeżeli przyjrzymy się dokładnie to zauważymy, że sprężyny na dolnym zwoju mają czerwone lub niebieskie paski. Dodatkowo znajdują się tam wybite numery katalogowe. Należy zwrócić uwagę, żeby sprężyny były z takimi samymi oznaczeniami. Decydując się na tanie zamienniki możemy być prawie pewni, że nasze auto znacznie się obniży. W wielu przypadkach nieoryginalne sprężyny są bardzo złym wyborem.

Luzujemy śruby koła i podnosimy samochód. Podobnie jak w przypadku amortyzatorów możemy skorzystać z podnośnika samochodowego lub tradycyjnego lewarka. W kolejnym kroku będzie nam potrzebny dodatkowy podnośnik. Posłuży nam on do uniesienia wahacza. Teraz możemy odkręcić górne mocowanie amortyzatora. Następnie demontujemy dolną osłonę silnika.

Przednia sprężyna jest w tym Momocie częściowo naprężona. W celu zdemontowania należy ją ścisnąć jeszcze mocniej. Posłuży nam do tego specjalny ściągacz do sprężyn. Jest on dostępny na serwisach aukcyjnych lub w sklepach motoryzacyjnych. Zakup takiego narzędzia nie jest dużym wydatkiem. Ściągacz zakładamy w ten sposób żeby objął taką liczbę zwojów, żeby było możliwe jak największe ściśnięcie sprężyny.

Jest to bardzo ważny punkt podczas całej pracy. Obsługując ściągacz należy zachować szczególną ostrożność, nie można dopuścić do tego, żeby napinacz ześliznął się ze zwojów podczas ściskania. W taki sposób łatwo doprowadzić do wypadku. Wszelkiego rodzaju nieprofesjonalne rozwiązania, jak związywanie sprężyny drutem są niedopuszczalne. Zaleca się stosowanie tylko stabilnych narzędzi.

Zobacz też: Jak wymienić uszczelniacz wału korbowego w Mercedesie W202?

Wyjmujemy sprężynę i delikatnie ją rozprężamy. Zanim włożymy nową należy skontrolować poduszki gumowe. Jeżeli są uszkodzone lub ich powierzchnia jest zniszczona, należy wymienić na nowe. Nie jest to duży wydatek, dlatego warto zainstalować nowe. Zakładamy ściągacz na nową sprężynę i powoli ją ściskamy. Teraz zakładamy poduszkę gumową i przekręcamy ją w prawo.

Sprężynę montujemy w ten sposób, żeby koniec dolnego zwoju znajdował się przy zderzaki miseczki dolnego wahacza. Podnosimy wahacz na podnośniku montujemy amortyzator w górnym łożysku i dokręcamy go. Następnie wkładamy podkładkę na tłoczysku amortyzatora od strony silnika i dokręcamy nakrętkę tłoczyska. W tym momencie możemy powoli rozkręcać śrubę ściągacza sprężyn w celu uwolnienia sprężyny.

Należy zwrócić uwagę na jej ułożenie. Podobnie postępujemy po drugiej stronie auta. Po wymianie amortyzatorów i sprężyn warto udać się na stację diagnostyczną w celu sprawdzenia zawieszenia. Po dokładnej regulacji powinniśmy poczuć różnicę w prowadzeniu auta.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    REKLAMA

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    W Polsce będą prześwietlać... drogi. GDDKiA chce sprawdzać stan nawierzchni i koleiny profilografami laserowymi

    Pod koniec kwietnia na polskich drogach pojawią się dziwnie wyglądające vany. Te nie będą jednak kolejną formą pułapki założonej na kierowców popełniających wykroczenia. One będą sprawdzać stan nawierzchni po zimie. A właściwie to badać sposób prowadzenia takich kontroli.

    Kara za radio w samochodzie? Rekordzista zapłacił w tym roku 187 tys. zł. To nie żart!

    187 tys. zł. Dokładnie tyle wynosi rekordowa kara za brak abonamentu RTV, która właśnie została ściągnięta w Polsce. Na kierowców padł zatem blady strach. Tylko czy taka kwota jest w ogóle możliwa w przypadku samochodu? Niestety po części tak...

    Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

    Po 20. latach na rynek powróci Opel Frontera. Nowy model nie powróci jednak do segmentu D. "Spadnie" do klasy pojazdów o oczko niższej. Czy to oznacza degradację modelu? Zdaniem Niemców daje raczej nowe możliwości.

    REKLAMA

    Droższe OC za punkty karne. Ubezpieczyciele coraz chętniej pytają o wykroczenia kierowców

    W 2023 r. ubezpieczyciele podczas kalkulowania składek OC aż 283 mln razy pytali UFG o wykroczenia i uprawnienia kierowców. To oznacza, że hasło droższe OC za punkty karne wcale nie jest hasłem pustym. Zachowania kierowców już dziś mają wpływ na wysokość składki.

    Podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Wpadł na przekroczeniu prędkości. Teraz grozi mu więzienie i 8,5 tys. zł kary za brak OC

    50-latek podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Chciał bowiem "przyprowadzić Opla od mechanika po wykonanej naprawie". Teraz jego sprawa trafi do sądu. Nowe przepisy sprawiają, że grozi mu do 5 lat więzienia. A to jeszcze nie koniec kar dla kierowcy.

    REKLAMA