REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Audi A2 concept

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Model studyjny Audi A2 concept pokazuje, jak w przyszłości mogą wyglądać elektryczne samochody miejskie. Napędzany tylko energią elektryczną A2 concept jest przestronnym samochodem o spokojnej stylistyce.

Udoskonalona ultralekka konstrukcja Audi pozwoliła na obniżenie masy auta do zaledwie 1150 kilogramów. System Audi connect umożliwia połączenie z Internetem, a układ kierowniczy i hamulce są sterowane czysto elektrycznie (by wire).

REKLAMA

Wygląd zewnętrzny

Auto ma tylko 3,8 metra długości, 1,69 metra szerokości i 1 494 milimetry wysokości. Studyjny model jest pokryty białym lakierem Electro, ciemny szklany dach można zmienić na przezroczysty wciskając odpowiedni przycisk. Po przyłożeniu napięcia elektrycznego małe cząsteczki zawarte w szkle ustawiają się w taki sposób, iż światło bez przeszkód przenika przez szybę.

Górne dwie trzecie powierzchni osłony stanowią otwierane pokrywy, za którymi schowane jest przyłącze ładowania akumulatora i króciec płynu chłodniczego. Cztery pierścienie Audi są bardzo plastyczne, a maska silnika jest na stałe skręcona z nadwoziem.

Zobacz też: Hybryda od Audi: Q5 hybrid quattro

REKLAMA

W dolnej części osłony chłodnicy, spełniającej rolę wlotu powietrza, osadzone są elementy chłodzące z pianki grafitowej. Materiał ten jest lekki i doskonale odprowadza ciepło z płynu chłodniczego do otoczenia. W centralnym wlocie powietrza umieszczonych jest osiem bloków, każdy zawiera sześć elementów grafitowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kolejnym ciekawym rozwiązaniem zastosowanym w A2 concept są reflektory z technologią diodową, tak zwane Matrix Beam. Wiązka małych, ułożonych jedna nad drugą diod generuje światła mijania i drogowe, a mikroreflektory pozwalają na precyzyjne sterowanie strumieniem światła. Diody można oddzielnie włączać i wyłączać, aby w każdej sytuacji idealnie oświetlić drogę. Liczne filigranowe diody w dolnej części reflektorów, wyglądające jak kolia z pereł, są odpowiedzialne za światła do jazdy dziennej.

Wnętrze

Architektura wnętrza wykorzystuje możliwości, jakie daje napęd elektryczny. W podłodze nie ma środkowego tunelu, konsolę między przednimi fotelami można obniżyć. Ciepłe lub zimne powietrze przepływa w sposób pośredni, bez wyczuwalnych strumieni, przez perforowaną powierzchnię poniżej przedniej szyby.

Zobacz też: Audi A6 Avant: komfort i klasa

Kolumna kierownicy wykonana jest jako otwarty profil przebiegający poziomo do kokpitu. Na jego końcu znajduje się siedmiocalowy wyświetlacz z dwoma dodatkowymi wyświetlaczami po bokach – prędkościomierzem i wskaźnik energii.

Cztery pojedyncze fotele w Audi A2 concept z łamanymi oparciami wyglądają bardzo sportowo i są niezwykle lekkie. Ich rama wykonana jest z aluminium, a skorupy z tworzywa sztucznego. Fotele są połączone z podłogą trzema belkami, co pozwoliło na zwiększenie przestrzeni na nogi w tylnej części kabiny. Pod podnoszonymi siedziskami znajdują się schowki.

Technika

REKLAMA

Audi A2 concept jest czysto elektrycznym pojazdem. Litowo-jonowy akumulator schowany w podwójnej podłodze magazynuje 31 kWh energii, z czego 24 kWh jest przeznaczonych do wykorzystania. Silnik elektryczny  zamontowano poprzecznie w przedniej części nadwozia. Jego 85 kW (116 KM) mocy maksymalnej (60 kW mocy długotrwałej) i moment obrotowy 270 Nm (160 Nm przy długotrwałym obciążeniu) są przesyłane na przednie koła przez jednostopniową przekładnię.

Studyjne auto Audi przejeżdża w europejskim cyklu jazdy 200 km. Ładowanie akumulatora do pełna prądem 400 V trwa około 1,5 godziny, w przypadku prądu ogólnie dostępnego w gospodarstwach domowych 230 V ładowanie trwa około czerech godzin. Audi A2 concept jest już przystosowane do nowej techniki bezkontaktowego ładowania (Audi Wireless Charging).

Audi A2 concept przyspiesza od zera do 100 km/h w 9,3 sekundy, jego maksymalna prędkość została ograniczona do 150 km/h, bowiem większa prędkość wpłynęłaby niekorzystnie na zasięg. Zawieszenie z kolumnami McPhersona z przodu i tylna oś z wahaczami zespolonymi gwarantują bardzo dobre zachowanie się na drodze.

Auto ma tylko 3,8 metra długości, 1,69 metra szerokości i 1 494 milimetry wysokości. Audi A2 Concept
Audi
Studyjny model jest pokryty białym lakierem Electro Audi A2 Concept
Audi
Ciemny szklany dach można zmienić na przezroczysty wciskając odpowiedni przycisk. Po przyłożeniu napięcia elektrycznego małe cząsteczki zawarte w szkle ustawiają się w taki sposób, iż światło bez przeszkód przenika przez szybę. Audi A2 Concept
Audi
Audi A2 concept jest czysto elektrycznym pojazdem. Litowo-jonowy akumulator schowany w podwójnej podłodze magazynuje 31 kWh energii, z czego 24 kWh jest przeznaczonych do wykorzystania. Audi A2 Concept
Audi
Cztery pojedyncze fotele w Audi A2 concept z łamanymi oparciami wyglądają bardzo sportowo i są niezwykle lekkie. Audi A2 Concept
Audi
W podłodze nie ma środkowego tunelu, konsolę między przednimi fotelami można obniżyć.Audi A2 Concept
Audi
Fotele są połączone z podłogą trzema belkami, co pozwoliło na zwiększenie przestrzeni na nogi w tylnej części kabiny Audi A2 Concept
Audi
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

KGP: 115 999 interwencji, 481 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia + podsumowanie długiego weekendu czerwcowego 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 999 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

Prawo jazdy seniorów: Czy możesz je stracić od 1 lipca 2025?

W życie miały wejść nowe przepisy dla kierowców, którzy ukończyli 65 lat. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury, seniorzy mieli regularnie przechodzić badania lekarskie kierowców po 65. roku życia, aby zachować ważność prawa jazdy. Dodatkowe obowiązki, w tym częstsze kontrole specjalistyczne (okulistyczne i neurologiczne), czekają również kierowców po 75. roku życia.

REKLAMA

Jeden błąd i po egzaminie. Sprawdź nowe zasady egzaminu na prawo jazdy od 1 lipca 2025

Od 1 lipca 2025 roku obowiązują nowe przepisy, które rewolucjonizują sposób przeprowadzania egzaminów na prawo jazdy. Wprowadzenie tzw. błędów krytycznych sprawia, że wystarczy jeden poważny błąd, by zakończyć egzamin wynikiem negatywnym – bez szansy na dokończenie jazdy. Sprawdź, czego unikać, aby nie oblać na pierwszym zakręcie.

R.Kubica: Le Mans to wyścig, który powinien zostać zakazany. Ludzie nie śpią przez dwa dni próbując się zdrzemnąć na krzesełku. Jak spalić 12 tys. kalorii w jedną noc

Robert Kubica uważa, że zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans było jego celem odkąd wystąpił w nim pierwszy raz w 2021 r. "Dało mi to mnóstwo pozytywnych emocji, mimo że był to jeden z trudniejszych momentów w mojej karierze" - powiedział podczas briefingu w Warszawie. Podkreślił wyczerpujący charakter tego wyścigu, a brak snu był jednym z poważniejszych wyzwań.

REKLAMA