REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

REKLAMA

Model studyjny Audi A2 concept pokazuje, jak w przyszłości mogą wyglądać elektryczne samochody miejskie. Napędzany tylko energią elektryczną A2 concept jest przestronnym samochodem o spokojnej stylistyce.

Udoskonalona ultralekka konstrukcja Audi pozwoliła na obniżenie masy auta do zaledwie 1150 kilogramów. System Audi connect umożliwia połączenie z Internetem, a układ kierowniczy i hamulce są sterowane czysto elektrycznie (by wire).

REKLAMA

REKLAMA

Wygląd zewnętrzny

Auto ma tylko 3,8 metra długości, 1,69 metra szerokości i 1 494 milimetry wysokości. Studyjny model jest pokryty białym lakierem Electro, ciemny szklany dach można zmienić na przezroczysty wciskając odpowiedni przycisk. Po przyłożeniu napięcia elektrycznego małe cząsteczki zawarte w szkle ustawiają się w taki sposób, iż światło bez przeszkód przenika przez szybę.

Górne dwie trzecie powierzchni osłony stanowią otwierane pokrywy, za którymi schowane jest przyłącze ładowania akumulatora i króciec płynu chłodniczego. Cztery pierścienie Audi są bardzo plastyczne, a maska silnika jest na stałe skręcona z nadwoziem.

Zobacz też: Hybryda od Audi: Q5 hybrid quattro

REKLAMA

W dolnej części osłony chłodnicy, spełniającej rolę wlotu powietrza, osadzone są elementy chłodzące z pianki grafitowej. Materiał ten jest lekki i doskonale odprowadza ciepło z płynu chłodniczego do otoczenia. W centralnym wlocie powietrza umieszczonych jest osiem bloków, każdy zawiera sześć elementów grafitowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kolejnym ciekawym rozwiązaniem zastosowanym w A2 concept są reflektory z technologią diodową, tak zwane Matrix Beam. Wiązka małych, ułożonych jedna nad drugą diod generuje światła mijania i drogowe, a mikroreflektory pozwalają na precyzyjne sterowanie strumieniem światła. Diody można oddzielnie włączać i wyłączać, aby w każdej sytuacji idealnie oświetlić drogę. Liczne filigranowe diody w dolnej części reflektorów, wyglądające jak kolia z pereł, są odpowiedzialne za światła do jazdy dziennej.

Wnętrze

Architektura wnętrza wykorzystuje możliwości, jakie daje napęd elektryczny. W podłodze nie ma środkowego tunelu, konsolę między przednimi fotelami można obniżyć. Ciepłe lub zimne powietrze przepływa w sposób pośredni, bez wyczuwalnych strumieni, przez perforowaną powierzchnię poniżej przedniej szyby.

Zobacz też: Audi A6 Avant: komfort i klasa

Kolumna kierownicy wykonana jest jako otwarty profil przebiegający poziomo do kokpitu. Na jego końcu znajduje się siedmiocalowy wyświetlacz z dwoma dodatkowymi wyświetlaczami po bokach – prędkościomierzem i wskaźnik energii.

Cztery pojedyncze fotele w Audi A2 concept z łamanymi oparciami wyglądają bardzo sportowo i są niezwykle lekkie. Ich rama wykonana jest z aluminium, a skorupy z tworzywa sztucznego. Fotele są połączone z podłogą trzema belkami, co pozwoliło na zwiększenie przestrzeni na nogi w tylnej części kabiny. Pod podnoszonymi siedziskami znajdują się schowki.

Technika

Audi A2 concept jest czysto elektrycznym pojazdem. Litowo-jonowy akumulator schowany w podwójnej podłodze magazynuje 31 kWh energii, z czego 24 kWh jest przeznaczonych do wykorzystania. Silnik elektryczny  zamontowano poprzecznie w przedniej części nadwozia. Jego 85 kW (116 KM) mocy maksymalnej (60 kW mocy długotrwałej) i moment obrotowy 270 Nm (160 Nm przy długotrwałym obciążeniu) są przesyłane na przednie koła przez jednostopniową przekładnię.

Studyjne auto Audi przejeżdża w europejskim cyklu jazdy 200 km. Ładowanie akumulatora do pełna prądem 400 V trwa około 1,5 godziny, w przypadku prądu ogólnie dostępnego w gospodarstwach domowych 230 V ładowanie trwa około czerech godzin. Audi A2 concept jest już przystosowane do nowej techniki bezkontaktowego ładowania (Audi Wireless Charging).

Audi A2 concept przyspiesza od zera do 100 km/h w 9,3 sekundy, jego maksymalna prędkość została ograniczona do 150 km/h, bowiem większa prędkość wpłynęłaby niekorzystnie na zasięg. Zawieszenie z kolumnami McPhersona z przodu i tylna oś z wahaczami zespolonymi gwarantują bardzo dobre zachowanie się na drodze.

Auto ma tylko 3,8 metra długości, 1,69 metra szerokości i 1 494 milimetry wysokości. Audi A2 Concept
Audi
Studyjny model jest pokryty białym lakierem Electro Audi A2 Concept
Audi
Ciemny szklany dach można zmienić na przezroczysty wciskając odpowiedni przycisk. Po przyłożeniu napięcia elektrycznego małe cząsteczki zawarte w szkle ustawiają się w taki sposób, iż światło bez przeszkód przenika przez szybę. Audi A2 Concept
Audi
Audi A2 concept jest czysto elektrycznym pojazdem. Litowo-jonowy akumulator schowany w podwójnej podłodze magazynuje 31 kWh energii, z czego 24 kWh jest przeznaczonych do wykorzystania. Audi A2 Concept
Audi
Cztery pojedyncze fotele w Audi A2 concept z łamanymi oparciami wyglądają bardzo sportowo i są niezwykle lekkie. Audi A2 Concept
Audi
W podłodze nie ma środkowego tunelu, konsolę między przednimi fotelami można obniżyć.Audi A2 Concept
Audi
Fotele są połączone z podłogą trzema belkami, co pozwoliło na zwiększenie przestrzeni na nogi w tylnej części kabiny Audi A2 Concept
Audi
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA