Audi A2 concept
REKLAMA
REKLAMA
Udoskonalona ultralekka konstrukcja Audi pozwoliła na obniżenie masy auta do zaledwie 1150 kilogramów. System Audi connect umożliwia połączenie z Internetem, a układ kierowniczy i hamulce są sterowane czysto elektrycznie (by wire).
REKLAMA
Wygląd zewnętrzny
Auto ma tylko 3,8 metra długości, 1,69 metra szerokości i 1 494 milimetry wysokości. Studyjny model jest pokryty białym lakierem Electro, ciemny szklany dach można zmienić na przezroczysty wciskając odpowiedni przycisk. Po przyłożeniu napięcia elektrycznego małe cząsteczki zawarte w szkle ustawiają się w taki sposób, iż światło bez przeszkód przenika przez szybę.
Górne dwie trzecie powierzchni osłony stanowią otwierane pokrywy, za którymi schowane jest przyłącze ładowania akumulatora i króciec płynu chłodniczego. Cztery pierścienie Audi są bardzo plastyczne, a maska silnika jest na stałe skręcona z nadwoziem.
Zobacz też: Hybryda od Audi: Q5 hybrid quattro
REKLAMA
W dolnej części osłony chłodnicy, spełniającej rolę wlotu powietrza, osadzone są elementy chłodzące z pianki grafitowej. Materiał ten jest lekki i doskonale odprowadza ciepło z płynu chłodniczego do otoczenia. W centralnym wlocie powietrza umieszczonych jest osiem bloków, każdy zawiera sześć elementów grafitowych.
Kolejnym ciekawym rozwiązaniem zastosowanym w A2 concept są reflektory z technologią diodową, tak zwane Matrix Beam. Wiązka małych, ułożonych jedna nad drugą diod generuje światła mijania i drogowe, a mikroreflektory pozwalają na precyzyjne sterowanie strumieniem światła. Diody można oddzielnie włączać i wyłączać, aby w każdej sytuacji idealnie oświetlić drogę. Liczne filigranowe diody w dolnej części reflektorów, wyglądające jak kolia z pereł, są odpowiedzialne za światła do jazdy dziennej.
Wnętrze
Architektura wnętrza wykorzystuje możliwości, jakie daje napęd elektryczny. W podłodze nie ma środkowego tunelu, konsolę między przednimi fotelami można obniżyć. Ciepłe lub zimne powietrze przepływa w sposób pośredni, bez wyczuwalnych strumieni, przez perforowaną powierzchnię poniżej przedniej szyby.
Zobacz też: Audi A6 Avant: komfort i klasa
Kolumna kierownicy wykonana jest jako otwarty profil przebiegający poziomo do kokpitu. Na jego końcu znajduje się siedmiocalowy wyświetlacz z dwoma dodatkowymi wyświetlaczami po bokach – prędkościomierzem i wskaźnik energii.
Cztery pojedyncze fotele w Audi A2 concept z łamanymi oparciami wyglądają bardzo sportowo i są niezwykle lekkie. Ich rama wykonana jest z aluminium, a skorupy z tworzywa sztucznego. Fotele są połączone z podłogą trzema belkami, co pozwoliło na zwiększenie przestrzeni na nogi w tylnej części kabiny. Pod podnoszonymi siedziskami znajdują się schowki.
Technika
REKLAMA
Audi A2 concept jest czysto elektrycznym pojazdem. Litowo-jonowy akumulator schowany w podwójnej podłodze magazynuje 31 kWh energii, z czego 24 kWh jest przeznaczonych do wykorzystania. Silnik elektryczny zamontowano poprzecznie w przedniej części nadwozia. Jego 85 kW (116 KM) mocy maksymalnej (60 kW mocy długotrwałej) i moment obrotowy 270 Nm (160 Nm przy długotrwałym obciążeniu) są przesyłane na przednie koła przez jednostopniową przekładnię.
Studyjne auto Audi przejeżdża w europejskim cyklu jazdy 200 km. Ładowanie akumulatora do pełna prądem 400 V trwa około 1,5 godziny, w przypadku prądu ogólnie dostępnego w gospodarstwach domowych 230 V ładowanie trwa około czerech godzin. Audi A2 concept jest już przystosowane do nowej techniki bezkontaktowego ładowania (Audi Wireless Charging).
Audi A2 concept przyspiesza od zera do 100 km/h w 9,3 sekundy, jego maksymalna prędkość została ograniczona do 150 km/h, bowiem większa prędkość wpłynęłaby niekorzystnie na zasięg. Zawieszenie z kolumnami McPhersona z przodu i tylna oś z wahaczami zespolonymi gwarantują bardzo dobre zachowanie się na drodze.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.