Hybryda od Audi: Q5 hybrid quattro
REKLAMA
REKLAMA
Pod maską znajduje się benzynowy silnik 2.0 TFSI o mocy 155 kW (211 KM) oraz silnik elektryczny o mocy 40 kW (54 KM). Silniki te łącznie dostarczają moc 245 KM.Utrzymując prędkość 60 km/h auto jest w stanie przejechać trzy kilometry wykorzystując jedynie silnik elektryczny, który maksymalnie rozpędza samochód do 100 km/h.
REKLAMA
Zobacz też: Genewa 2011: ekologiczne auta
REKLAMA
Wizualnie Audi Q5 hybrid quattro wyróżnia się umieszczonym po bokach i na pokrywie bagażnika napisie "Hybrid", osłonie chłodnicy w lśniącej czerni, srebrnym lakierem Arktis i 19-calowymi obręczami kół. Pojemność bagażnika (od 460 do 1 480 litrów) nie zmniejsza się ponieważ akumulatory litowo-jonowe umieszczono w bezpiecznym miejscu - pod jego podłogą. Wszystkie przewodzące prąd części należące do sieci wysokiego napięcia są oddzielone galwanicznie, zapewniając elektryczną izolację i brak połączenia z resztą samochodu. Dzięki temu nie ma niebezpieczeństwa porażenia prądem. Podczas uruchomienia poduszek powietrznych lub napięcia pasów bezpieczeństwa cały system wysokiego napięcia Audi Q5 hybrid quattro zostaje automatycznie wyłączony.
Wersja Hybrid ma zmniejszony współczynnik oporu powietrza (0,32) dzięki obniżeniu zawieszenia o 25 mm.Systemy ESP i ABS wyposażone zostały w nowe funkcje przeznaczone do jazdy terenowej. ESP czuwa nad zapewnieniem maksymalnej przyczepności a ABS automatycznie rozpoznaje rodzaj nawierzchni i w zależności czy jest to piasek czy żwir, odpowiednio się do niej dostosowuje.
Zobacz też: Audi A7 Sportback
Nowy SUV Audi jest bogato wyposażony, m. in. w klimatyzację, komputer pokładowy z kolorowym wyświetlaczem oraz system nawigacji satelitarnej ze wskaźnikiem mocy akumulatorów i systemem nagłaśniający Audi Sound System. To wszystko dostępne już w wersji podstawowej. Nawigacja z dyskiem twardym i czytnikiem płyt DVD w połączeniu z telefonem samochodowym online z Bluetooth oferuje dostęp do zdjęć map pochodzących z Google Earth oraz korzystanie z wielu innych funkcji online. Umożliwia to również bezprzewodowy dostęp do internetu w technologii WiFi.
Napęd:
- napęd hybrydowy o wysokiej mocy całkowitej 180 kW (245 KM) otrzymanej dzięki połączeniu benzynowego silnika 2.0 TFSI o mocy 155 kW (211 KM) oraz silnika elektrycznego o mocy 40 kW (54 KM); łączny maksymalny moment obrotowy wynosi 480 Nm
- niskie średnie zużycie paliwa: 6,9 litra na 100 km; niska emisja CO2: 159 g/km
- benzynowy silnik 2.0 TFSI z bezpośrednim wtryskiem, turbosprężarką
i systemem sterowania zaworami AVS
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.