REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Omega B/B FL: wymiana filtra paliwa w silniku Diesla

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Opel Omega B/B FL wymiana filtru paliwa w silniku Diesla
Opel Omega B/B FL wymiana filtru paliwa w silniku Diesla

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy jak dokonać odwadniania i wymiany filtra paliwa W Oplu Omega B i B FL z silnikiem Diesla.

W modelu Omega wymiana filtra paliwa wskazana jest co 2 lata, natomiast odwadnianie co roku. Warto skrócić te okresy o połowę. Pomimo, że nie są to nowoczesne silniki to dbałość o dobrą filtrację paliwa znacznie poprawie pracę naszego silnika. Koszt zakupu filtra to wydatek około 50 złotych. Podczas całej pracy nie będą nam potrzebne żadne szczególne narzędzia. Z domowym zestawem narzędzi poradzimy sobie bez najmniejszego problemu.

REKLAMA

Kupując filtr paliwa należy zadbać o to, żeby był odpowiedni dla naszego auta. Przy zakupie warto podać numer VIN, pojemność oraz rok produkcji. Pozwoli to na dokładne dopasowanie odpowiedniego modelu. Poza filtrem paliwa będą nam potrzebne pierścienie uszczelniające do króćców paliwa. Tyczy się to silnika Diesla 2.5. W jednostkach 2.0 i 2.2 będą nam potrzebne pierścienie uszczelniające do pokrywy obudowy filtru. Przyda nam się również puste naczynie oraz kilka czystych szmatek.

Zobacz też: Opel Omega B/B FL: kontrola układu chłodzenia i wymiana płynu

REKLAMA

Zaczynamy od silnika wysokoprężnego X25DT. Na początku zaprezentujemy sposób na odwadnianie filtru. Na początki odczepiany przewód odpływowy z uchwytu. Jest on skierowany do dołu. Teraz podstawiamy puste naczynie pod przewód i luzujemy śrubę odpowietrzającą na pokrywie filtru paliwa. Następnie wykręcamy na dole zawór odwadniający i spuszczamy około 0.1L cieczy. Należy kontynuować tą czynność do momentu aż nie wypłynie czysty olej napędowy.

Przykręcamy zawór odpowietrzający razem z odwadniającym. Na końcu wpinamy w uchwyt przewód odpływowy. Po procesie odwadniania nie ma konieczności odpowietrzania układu paliwowego. Teraz zaprezentujemy wymianę filtru w tym silniku. Początek jest taki sam jak w przypadku odwadniania. Zlewamy ciecz a następnie odpinamy przewód odpływowy z filtru.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kolejny krok to odkręcenie od pokrywy filtru przewodu paliwowego. Następnie demontujemy ze wspornika filtr paliwa. Do tej operacji można użyć klucza taśmowego lub łańcuchowego. Nowy filtr dokręcamy ręcznie. Pamiętajmy o zwilżeniu olejem nowej uszczelki. Na końcu dokręcamy przewód paliwa stosując nowe uszczelki i naciągamy przewód odpływowy na nowy filtr.

REKLAMA

Zajmiemy się teraz drugim rodzajem silnika 2.5 a mianowicie Y25DT. W przypadku tej jednostki nie ma potrzeby odwadniania filtru, dokonujemy tylko wymiany. Na początku zdejmujemy złącza z obudowy filtru i odkręcamy czujnik ciśnienia. Następnie odpinamy przewody paliwowe. Warto przyjrzeć się dokładnie jak są zamontowane, żeby nie pomylić kolejności podczas montażu.

Wykręcamy śrubę mocującą i wyjmujemy filtr z uchwytu. Nowy filtr montujemy w odwrotnej kolejności. Po wymianie może być konieczne odpowietrzenie układu paliwowego. W tym celu przekręcamy kluczyk na zapłon i czekamy około minuty. Po tym czasie układ Omegi będzie odpowietrzony.

Na końcu pozostają nam silniki 2.0 i 2.2. W obydwu jednostkach wymiana przebiega w ten sam sposób. Na początku podstawiamy puste naczynie pod filtr paliwa. Warto również mieć przy sobie kilka czystych szmatek jakby doszło do niekontrolowanego wycieku. Teraz luzujemy na dole filtru zawór odwadniający o jeden obrót. Następnie odkręcamy delikatnie śrubę środkową na górnej pokrywie filtru i spuszczamy wodę do naczynia. Czynność tą wykonujemy do momentu aż nie zacznie wypływać czysty olej napędowy.

Nie należy doprowadzać do całkowitego opróżnienia filtru. Będziemy musieli udać się do autoryzowanego serwisu w celu odpowietrzenia układu. Na końcu zakręcamy zawór odwadniający i przykręcamy śrubę środkową. Przechodzimy do wymiany filtru. Na początku luzujemy delikatnie śrubę środkową na górnej pokrywie filtru paliwa. Teraz wyjmujemy ze wspornika obudowę filtru.

Następnie odpinamy złącze podgrzewania filtru paliwa po czym odpinamy od pokrywy górnej dwa przewody paliwowe. Przy montażu nie należy ich pomylić. W kolejnym kroku odkręcamy do końca śrubę środkową i wyjmujemy stary filtr. Należy to robić bardzo ostrożnie ponieważ obudowa filtru jest wypełniona olejem napędowym. Wylewamy go i czyścimy dokładnie wnętrze za pomocą czystej szmatki.

Wlewamy świeży olej napędowy do obudowy filtru i montujemy wkładkę w odwrotnej kolejności. Zwracamy uwagę, żeby podłączyć wszystkie elementy. Po wymianie, przekręcamy kluczyk na zapłon i czekamy kilka chwil. Nie powinno być problemów z uruchomieniem silnika. Zazwyczaj wystarczy popróbować kilka razy.

Zobacz też: Opel Omega B/B FL: wymiana filtru paliwa w silniku benzynowym

Zużyty olej napędowy oraz filtry należy oddać do punktu utylizacji. Nie należy wylewać paliwa w przypadkowe miejsca. Po wymianie wykonujemy jazdę próbną po której sprawdzamy czy nie ma wycieków z okolic filtra.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA