REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Omega B/B FL: wymiana filtra paliwa w silniku Diesla

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Opel Omega B/B FL wymiana filtru paliwa w silniku Diesla
Opel Omega B/B FL wymiana filtru paliwa w silniku Diesla

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy jak dokonać odwadniania i wymiany filtra paliwa W Oplu Omega B i B FL z silnikiem Diesla.

W modelu Omega wymiana filtra paliwa wskazana jest co 2 lata, natomiast odwadnianie co roku. Warto skrócić te okresy o połowę. Pomimo, że nie są to nowoczesne silniki to dbałość o dobrą filtrację paliwa znacznie poprawie pracę naszego silnika. Koszt zakupu filtra to wydatek około 50 złotych. Podczas całej pracy nie będą nam potrzebne żadne szczególne narzędzia. Z domowym zestawem narzędzi poradzimy sobie bez najmniejszego problemu.

REKLAMA

Kupując filtr paliwa należy zadbać o to, żeby był odpowiedni dla naszego auta. Przy zakupie warto podać numer VIN, pojemność oraz rok produkcji. Pozwoli to na dokładne dopasowanie odpowiedniego modelu. Poza filtrem paliwa będą nam potrzebne pierścienie uszczelniające do króćców paliwa. Tyczy się to silnika Diesla 2.5. W jednostkach 2.0 i 2.2 będą nam potrzebne pierścienie uszczelniające do pokrywy obudowy filtru. Przyda nam się również puste naczynie oraz kilka czystych szmatek.

Zobacz też: Opel Omega B/B FL: kontrola układu chłodzenia i wymiana płynu

REKLAMA

Zaczynamy od silnika wysokoprężnego X25DT. Na początku zaprezentujemy sposób na odwadnianie filtru. Na początki odczepiany przewód odpływowy z uchwytu. Jest on skierowany do dołu. Teraz podstawiamy puste naczynie pod przewód i luzujemy śrubę odpowietrzającą na pokrywie filtru paliwa. Następnie wykręcamy na dole zawór odwadniający i spuszczamy około 0.1L cieczy. Należy kontynuować tą czynność do momentu aż nie wypłynie czysty olej napędowy.

Przykręcamy zawór odpowietrzający razem z odwadniającym. Na końcu wpinamy w uchwyt przewód odpływowy. Po procesie odwadniania nie ma konieczności odpowietrzania układu paliwowego. Teraz zaprezentujemy wymianę filtru w tym silniku. Początek jest taki sam jak w przypadku odwadniania. Zlewamy ciecz a następnie odpinamy przewód odpływowy z filtru.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kolejny krok to odkręcenie od pokrywy filtru przewodu paliwowego. Następnie demontujemy ze wspornika filtr paliwa. Do tej operacji można użyć klucza taśmowego lub łańcuchowego. Nowy filtr dokręcamy ręcznie. Pamiętajmy o zwilżeniu olejem nowej uszczelki. Na końcu dokręcamy przewód paliwa stosując nowe uszczelki i naciągamy przewód odpływowy na nowy filtr.

REKLAMA

Zajmiemy się teraz drugim rodzajem silnika 2.5 a mianowicie Y25DT. W przypadku tej jednostki nie ma potrzeby odwadniania filtru, dokonujemy tylko wymiany. Na początku zdejmujemy złącza z obudowy filtru i odkręcamy czujnik ciśnienia. Następnie odpinamy przewody paliwowe. Warto przyjrzeć się dokładnie jak są zamontowane, żeby nie pomylić kolejności podczas montażu.

Wykręcamy śrubę mocującą i wyjmujemy filtr z uchwytu. Nowy filtr montujemy w odwrotnej kolejności. Po wymianie może być konieczne odpowietrzenie układu paliwowego. W tym celu przekręcamy kluczyk na zapłon i czekamy około minuty. Po tym czasie układ Omegi będzie odpowietrzony.

Na końcu pozostają nam silniki 2.0 i 2.2. W obydwu jednostkach wymiana przebiega w ten sam sposób. Na początku podstawiamy puste naczynie pod filtr paliwa. Warto również mieć przy sobie kilka czystych szmatek jakby doszło do niekontrolowanego wycieku. Teraz luzujemy na dole filtru zawór odwadniający o jeden obrót. Następnie odkręcamy delikatnie śrubę środkową na górnej pokrywie filtru i spuszczamy wodę do naczynia. Czynność tą wykonujemy do momentu aż nie zacznie wypływać czysty olej napędowy.

Nie należy doprowadzać do całkowitego opróżnienia filtru. Będziemy musieli udać się do autoryzowanego serwisu w celu odpowietrzenia układu. Na końcu zakręcamy zawór odwadniający i przykręcamy śrubę środkową. Przechodzimy do wymiany filtru. Na początku luzujemy delikatnie śrubę środkową na górnej pokrywie filtru paliwa. Teraz wyjmujemy ze wspornika obudowę filtru.

Następnie odpinamy złącze podgrzewania filtru paliwa po czym odpinamy od pokrywy górnej dwa przewody paliwowe. Przy montażu nie należy ich pomylić. W kolejnym kroku odkręcamy do końca śrubę środkową i wyjmujemy stary filtr. Należy to robić bardzo ostrożnie ponieważ obudowa filtru jest wypełniona olejem napędowym. Wylewamy go i czyścimy dokładnie wnętrze za pomocą czystej szmatki.

Wlewamy świeży olej napędowy do obudowy filtru i montujemy wkładkę w odwrotnej kolejności. Zwracamy uwagę, żeby podłączyć wszystkie elementy. Po wymianie, przekręcamy kluczyk na zapłon i czekamy kilka chwil. Nie powinno być problemów z uruchomieniem silnika. Zazwyczaj wystarczy popróbować kilka razy.

Zobacz też: Opel Omega B/B FL: wymiana filtru paliwa w silniku benzynowym

Zużyty olej napędowy oraz filtry należy oddać do punktu utylizacji. Nie należy wylewać paliwa w przypadkowe miejsca. Po wymianie wykonujemy jazdę próbną po której sprawdzamy czy nie ma wycieków z okolic filtra.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

REKLAMA

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

REKLAMA

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

REKLAMA