Volkswagen ostatnio mocno inspiruje się działaniami włoskich konstruktorów. Modelem Up! zapuścił się w rejony rynku, w których to zawsze Włosi walczyli o klienta, a koncepcją najnowszego Golfa GTI nawiązuje do pomysłu, który z powodzeniem stosują marketingowcy Abartha. Najnowsze GTI będzie dostępne w dwóch wariantach mocy. Podstawowy będzie rozwijał 220 KM, ale zwolennicy mocniejszych wrażeń będą mogli dokupić pakiet Performance (wzorem abarthowskiego EsseEsse), który m.in. podniesie moc silnika do 230 KM.
Na całym świecie istnieje wiele miejsc, w których producenci prezentują swe najnowsze propozycje, jednak najwyższym uznaniem cieszą się międzynarodowe targi motoryzacyjne. Zjeżdżają na nie tysiące dziennikarzy z całego świata, tylko po to by móc obejrzeć, dotknąć, a potem opisać pojazdy w mediach. Wiele z tych premier pozostaje tylko w formie projektu, jednak dzięki nim można podziwiać, w którą stronę zmierza "linia" danej marki lub czym tym razem będą próbować urzec nas producenci.