REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Volkswagen Golf GTI - Volkswagen uczy się od Abartha?

Volkswagen Golf GTI 2012 - przód
Volkswagen Golf GTI 2012 - przód
Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen ostatnio mocno inspiruje się działaniami włoskich konstruktorów. Modelem Up! zapuścił się w rejony rynku, w których to zawsze Włosi walczyli o klienta, a koncepcją najnowszego Golfa GTI nawiązuje do pomysłu, który z powodzeniem stosują marketingowcy Abartha. Najnowsze GTI będzie dostępne w dwóch wariantach mocy. Podstawowy będzie rozwijał 220 KM, ale zwolennicy mocniejszych wrażeń będą mogli dokupić pakiet Performance (wzorem abarthowskiego EsseEsse), który m.in. podniesie moc silnika do 230 KM.

Nowości w Golfie GTI

W pakiecie Performance nabywca zyska nie tylko zwiększoną moc Golfa GTi lecz także 17-calowe tarcze hamulcowe (z logo GTI na zaciskach) oraz poprzeczną blokadę przedniej osi (VAQ), która eliminuje podsterowność związaną z wysoką mocą przekazywaną na przednią oś. Sposób działania VAQ jest następujący: zwiększa siłę napędową na kole zewnętrznym, co pozwala na uzyskanie optymalnych prędkości na zakrętach. Poprawia się także trakcja przy ruszaniu na luźnym i mokrym podłożu oraz podczas jazdy po ciasnych skrętach.

REKLAMA

Zobacz też: Test Abarth 500 Esseesse: po prostu „wariat”

Ponadto w nowym Golfie GTI swoją premierę ma progresywny układ kierowniczy. Jest on elementem wyposażenia seryjnego każdego Golfa GTI. Dzięki temu układowi kierowca nie musi wykonywać wielu obrotów kierownicą, aby uzyskać żądany promień skrętu.

Osiągi

Seryjny Volkswagen Golf GTI rozwija moc 220 KM i jest o 10 KM mocniejszy, niż poprzednik. Maksymalny moment obrotowy jednostki napędowej zwiększył się o 70 Nm – do 350 Nm. Nowe GTI przyspiesza od 80 do 120 km/h (na czwartym biegu) w 5 sekund, na piątym biegu w 6 sekund. Z kolei przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu 6,6 sekundy. Prędkość maksymalna to 246 km/h.

Osoby decydujące się na Golfa GTI z pakietem Performance mogą korzystać z dodatkowych 10 KM mocy. Maksymalny moment obrotowy jest identyczny, jak w wersji seryjnej. 230 KM pozwala rozpędzić się do 250 km/h* (*wartość prognozowana) i przyspieszyć do 100 km/h w 6,5 sekundy

Zobacz też: Pierwsza jazda: Toyota GT 86

Volkswagen Golf GTI 2012 - tył
Volkswagen
Volkswagen Golf GTI 2012 - kokpit
Volkswagen
Volkswagen Golf GTI 2012 - kokpit
Volkswagen
Volkswagen Golf GTI 2012 - fotel
Volkswagen
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Senne koszmary polskich kierowców: kradzież samochodu lub awaria auta w drodze. A jaka jest rzeczywistość

Awaria na drodze i związane z nią holowanie, kradzież samochodu oraz zderzenie ze zwierzyną  – to największe obawy polskich kierowców. Są na tyle silne, że wielu zamieniają się w koszmary senne. Na szczęście na co dzień przykre zdarzenia związane z autem są zgoła inne.

Branża transportowa ma się coraz gorzej. Co może pomóc?

Kryzys gospodarczy staje się coraz bardziej widoczny. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku liczba ogłoszonych upadłości wzrosła o 14% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym, podczas gdy liczba rozpoczętych postępowań restrukturyzacyjnych spadła o 6,9%. Jedna z branż, która ma najtrudniej to branża transportowa.

Czego najbardziej obawiają się kierowcy, a co rzeczywiście im się przytrafia?

Jakie są największe obawy Polaków w związku z samochodem? A co przytrafia się kierowcom najczęściej? Co dziesiąty kierowca nie boi się o swój samochód. Co piątego nic złego na drodze nie spotkało. 

W Warszawie możesz natknąć się na przewoźników bez prawa jazdy

"Przewozy 2024" to akcja policji i funkcjonariuszy Straży Granicznej. Mundurowi skontrolowali kierowców świadczących przewozy na aplikację. 

REKLAMA

Jechał ponad 180 km/h, bo odreagowywał stres, dostał słony mandat

25-latek jechał ponad 180 km/h bo odreagowywał stres. Stracił prawo jazdy, otrzymał mandat w wysokości 5 tys. zł oraz 15 punktów karnych.

89 stacji ładowania pojazdów elektrycznych już jest, w planach 60 nowych. Gdzie?

Kierowcy z Łodzi mają już 89 punktów, w których mogą naładować samochody elektryczne. Łódzki magistrat poinformował, że kolejnych 60 stacji jest w planach. 

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni. Widać to zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Z badań wynika także, że kobiety bardziej skupiają się na kwestiach ekologicznych. 

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii, 0,2 promile w Polsce. Jazda pod wpływem powodem 6500 zgonów w UE

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii i Malcie, 0,2 promile w Polsce. Okazuje się, że jazda pod wpływem jest powodem 6500 zgonów w Unii Europejskiej. Państwa planują jednak obniżanie limitów. Gdzie jest całkowity zakaz prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu?

REKLAMA

Nowy samochód dla Polaka: nie elektryk i nie auto z tradycyjnym silnikiem – więc co

Najpierw decyzja Unii Europejskiej o rychłym zaprzestaniu rejestracji i produkcji aut z tradycyjnymi silnikami na benzynę i olej napędowy. Teraz wahanie, i nieoficjalne wiadomości, że z tak radykalnym krokiem trzeba zaczekać. Zamieszkanie na rynku motoryzacyjnym trwa i czy wpływa znacząco na decyzje zakupowe?

Stacje ładowania elektryków w Polsce co 3,3 km (średnio). Maksymalnie 76 km. Mapa zagęszczenia. Kierowcy elektryków czy spalinówek – kto ma lepiej?

Tylko 3,3 km dzieli średnio w Polsce najbliżej sąsiadujące ze sobą stacje ładowania aut elektrycznych – wynika z analizy Powerdot Data Center. Pomimo, że odległość ta jest zdumiewająco mała, to na mapie Polski wciąż jest kilka białych plam ze słabo rozwiniętą infrastrukturą. 

REKLAMA