Nowy Volkswagen Golf GTI - Volkswagen uczy się od Abartha?
REKLAMA
REKLAMA
Nowości w Golfie GTI
W pakiecie Performance nabywca zyska nie tylko zwiększoną moc Golfa GTi lecz także 17-calowe tarcze hamulcowe (z logo GTI na zaciskach) oraz poprzeczną blokadę przedniej osi (VAQ), która eliminuje podsterowność związaną z wysoką mocą przekazywaną na przednią oś. Sposób działania VAQ jest następujący: zwiększa siłę napędową na kole zewnętrznym, co pozwala na uzyskanie optymalnych prędkości na zakrętach. Poprawia się także trakcja przy ruszaniu na luźnym i mokrym podłożu oraz podczas jazdy po ciasnych skrętach.
REKLAMA
Zobacz też: Test Abarth 500 Esseesse: po prostu „wariat”
Ponadto w nowym Golfie GTI swoją premierę ma progresywny układ kierowniczy. Jest on elementem wyposażenia seryjnego każdego Golfa GTI. Dzięki temu układowi kierowca nie musi wykonywać wielu obrotów kierownicą, aby uzyskać żądany promień skrętu.
Osiągi
Seryjny Volkswagen Golf GTI rozwija moc 220 KM i jest o 10 KM mocniejszy, niż poprzednik. Maksymalny moment obrotowy jednostki napędowej zwiększył się o 70 Nm – do 350 Nm. Nowe GTI przyspiesza od 80 do 120 km/h (na czwartym biegu) w 5 sekund, na piątym biegu w 6 sekund. Z kolei przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu 6,6 sekundy. Prędkość maksymalna to 246 km/h.
Osoby decydujące się na Golfa GTI z pakietem Performance mogą korzystać z dodatkowych 10 KM mocy. Maksymalny moment obrotowy jest identyczny, jak w wersji seryjnej. 230 KM pozwala rozpędzić się do 250 km/h* (*wartość prognozowana) i przyspieszyć do 100 km/h w 6,5 sekundy
Zobacz też: Pierwsza jazda: Toyota GT 86
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.