Mała limuzyna z Francji - Peugeot 301
REKLAMA
REKLAMA
Peugeot 301 to kompaktowy sedan, który stylistyką nawiązuje do obecnie produkowanego modelu 508. Auta tego segmentu nie cieszą się dużą popularnością na europejskim rynku samochodowych, dlatego jego sprzedaż będzie zawężona do wybranych regionów starego kontynentu oraz bardziej chłonnych państw Bliskiego Wschodu, wybranych krajów Ameryki Łacińskiej i Afryki.
REKLAMA
Francuski sedan ma długość 4440mm oraz rozstaw osi równy 2650mm a więc bliski temu jaki posiada np. Mazda 6 . Bagażnik w małej limuzynie Peugeota pojemności 503 litrów jest nawet większy niż w, klasyfikowanym o jeden segment wyżej, japońskim liftbacku(ten dysponuje pojemnością 491l)
Zobacz też: Toyota Yaris Hybrid 100 już w czerwcu w salonach
REKLAMA
Peugeot 301 do rywalizacji z klasowymi rywalami jak np. zapowiadana Skoda Rapid zostanie wyposażony w trzy silniki. Najmniejsza benzynowa jednostka napędowa to znany, z obecnie debiutującego na rynku Peugeota 208, silnik 1,2l o mocy 71KM. Mocniejsza wersja oznaczona jako 1.6 VTi generuje 115KM mocy. Oba silniki będą wyposażone w przekładnię manualną lub opcjonalnie w półautomatyczną EGC. Wersja wysokoprężna 1.6 HDi o mocy 92KM współpracować będzie wyłącznie z ręczną skrzynią biegów.
Mimo że Peugeot 301 będzie zachęcać do siebie przede wszystkim niską ceną w stosunku do oferowanej przez niego przestronności, francuski koncern zapowiada, że jego wyposażenie będzie można powiększyć m.in. o klimatyzację, radio z mp3 obsługujące protokół Bluetooth czy czujniki ułatwiające parkowanie.
Zobacz też: BMW M135i-najmocniejszy hatchback BMW
Peugeot 301 będzie oferowany w sprzedaży od listopada 2012r. i wtedy też poznamy jego dokładne ceny.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.