REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jeep Grand Cherokee SRT Limited Edition 2012

Subskrybuj nas na Youtube
Jeep Grand Cherokee SRT Limited Edition - przód
Jeep Grand Cherokee SRT Limited Edition - przód
Jeep

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsza limitowana edycja Jeepa Grand Cherokee SRT jest oferowana tylko w jednym kolorze - Bright White. To nie jedyny wyróżnik tego modelu.

Jeep Grand Cherokee SRT Limited Edition to bez wątpienia jeden z tych samochodów, które wywołują szybsze bicie serca nie tylko u fanów motoryzacji. Muskularne nadwozie, olbrzymie - 20 calowe obręcze kół, przyciemnione elementy nadwozia to tylko niektóre akcenty zdradzające olbrzymią moc uwięzioną pod maska Jeepa SRT.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Mercedes SLS AMG GT: piekielnie szybki

Nowe wnętrze

W najnowsze, tegorocznej edycji limitowanego modelu projektanci zmienili również wnętrze. Zastosowano obszytą perforowaną skórą, elektrycznie podgrzewaną kierownicę z łopatkami sterowania skrzynią biegów oraz wentylowane, kubełkowe fotele pokryte skórą Nappa z zamszowymi wstawkami i aktywnymi zagłówkami. Sportowego charakteru dodają również metalizowane nakładki pedałów hamulca i przyspieszenia.

Pod maską Jeepa Grand Cherokee SRT Limited Edition drzemie 6,4-litrowym silnik z serii HEMI V-8 wyposażony w system Fuel Saver Technology. System dezaktywuje cztery z ośmiu cylindrów w sytuacjach, gdy pełna moc V-8 nie jest potrzebna, zmniejszając w ten sposób zużycie paliwa i emisję spalin do atmosfery. Jednostka ta rozwija moc 468 KM (344 kW) i moment obrotowy 624 Nm.  Według danych producenta Jeep Grand Cherokee SRT przyspiesza do 0 do100 km/h w czasie 5 sekund i rozwija prędkością maksymalną 257 km/h. Droga hamowania od 100 do 0 km/h wynosi 35 metrów.

REKLAMA

Zobacz też: Limitowana seria Peugeota RCZ: Brownstone

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zawieszenie w zależności od potrzeb

Najnowszy SRT ma adaptacyjne zawieszenie kół kontrolowane przez system Jeep Selec-Track o pięciu trybach dynamiki działania. System ten współpracuje z innymi układami pojazdu (m.in. stabilizacji toru jazdy oraz aktywnego tłumienia) tak, aby automatycznie dostosowywać dynamikę ruchu pojazdu do przyzwyczajeń prowadzącego i/lub bieżących warunków podróży. Kierowca Grand Cherokee SRT Limited Edition może ręcznie wybrać jedno z pięciu ustawień systemu w zależności od dynamiki preferowanego modelu jazdy:

  • Auto: jazda najbardziej komfortowa i automatyczna adaptacja do różnych warunków jazdy przy pomocy aktywnego doboru sztywności tłumienia
  • Sport: lekkie usztywnienie zawieszenia (ograniczenie przechyłów nadwozia) do nieco bardziej dynamicznej, sportowej jazdy na drogach publicznych
  • Tow (Holowanie): odpowiednie usztywnienie zawieszenia do holowania przyczepy
  • Track (Tor wyścigowy): „wyczynowe" usztywnienie zawieszenia i ograniczenie przechyłów nadwozia zapewniające najlepszą charakterystykę jezdną na torze wyścigowym
  • Snow (Śnieg): tryb bezpieczny, najmniej dynamiczny do jazdy w zimowych warunkach drogowych.

Zobacz też: BMW M135i-najmocniejszy hatchback BMW

Ponadto samochód jest wyposażony w napęd 4x4 Quadra-Trac typu „on demand" z tylnym mechanizmem różnicowym o elektronicznie ograniczanym tarciu wewnętrznym (ELSD).

Nowy Jeep Grand Cherokee SRT Limited Edition serii limitowanej zacznie docierać do europejskiej sieci sprzedaży w październiku 2012 roku.

Jeep Grand Cherokee SRT Limited Edition - przód
Jeep
Jeep Grand Cherokee SRT Limited Edition - tył
Jeep
Jeep Grand Cherokee SRT Limited Edition - przód
Jeep
Jeep Grand Cherokeee SRT Limited Edition - kokpit
Jeep
Jeep Grand Cherokee SRT Limited Edition - kierownica
Jeep
Jeep Grand Cherokeee SRT Limited Edition
Jeep
Jeep Grand Cherokee SRT Limited Edition - silnik
Jeep
Jeep Grand Cherokee SRT Limited Edition - "zegary"
Jeep
Jeep Grand Cherokee SRT Limited Edition - wnętrze
Jeep
Jeep Grand Cherokee SRT Limited Edition - kokpit
Jeep
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA