Renault Alpine A110-50: prezent na urodziny legendy
REKLAMA
REKLAMA
Podwozie konceptu Alpine A110-50 wykorzystuje usztywnioną ramę Megane Trophy oraz niezależne zawieszenie czterech kół z podwójnymi wahaczami poprzecznymi. Auto posiada regulowane tylne skrzydło, które wraz z przednim spojlerem i tylnym dyfuzorem odpowiedzialne jest za wytwarzanie odpowiedniego docisku aerodynamicznego. A110-50 porusza się na 21-calowych kołach ze sportowym, centralnym mocowaniem.
REKLAMA
Wykonane z włókna węglowego nadwozie prototypu mierzy 4,33 m długości, 1,96 m szerokości i 1,23 m wysokości. Cały samochód waży zaledwie 880 kg. Za jego napęd służy 3,5-litrowy silnik V6 o mocy 400 KM i momencie obrotowym równym 422 Nm. Benzynowy motor sprzężony jest z sześciobiegową skrzynią sekwencyjną, z której napęd trafia na tylne koła poprzez mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu.
Zobacz też: BMW M135i-najmocniejszy hatchback BMW
Odniesieniem do oryginału z 1962 roku są podwójne półkoliste pierścienie LED, które nawiązują do centralnie umieszczonych lamp przeciwmgłowych Berlinetty oraz tylna szyba, pod którą skrywa się centralnie umieszczony silnik. Ukłonem w stronę rajdowej legendy jest także malowanie w klasycznym odcieniu Alpine Blue.
Zobacz też: Audi RS Q3 Concept: wcielenie wyczynowego sportowca
Jak zapewnia Stephen Norman, dyrektor sprzedaży i marketingu Renault, seryjna produkcja konceptu Alpine A110-50 jest kwestią otwartą.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.