Seat Ibiza Cupra po raz trzeci!
REKLAMA
REKLAMA
Rynek małych „hot hatchy” od kilku lat zdominowany jest przez niemieckie i francuskie auta pokroju Clio RS czy Polo GTI. Poprzednia Ibiza Cupra zniknęła z rynku wraz z końcem 2008 roku. W nowej wersji istotnej zmianie uległa pojemność silnika, którą ograniczono z 1,8 litra (w wersji benzynowej) do 1,4 litra. Maksymalna jego moc pozostała jednak taka sama i wynosi 180KM. Tak wysokie parametry jednostka uzyskuje dzięki zastosowania podwójnego systemu doładowania, opierającego się na kompresorze i turbosprężarce.
REKLAMA
Moc przenoszona jest na przednie koła poprzez 7-biegową, 2-sprzęgłową skrzynię biegów DSG. Za jak najlepszą trakcję odpowiada system XDS, pełniący rolę elektronicznego mechanizmu różnicowego. Nowy Seat Ibiza Cupra przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,9 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 228 km/h. Zaskakująco niskie jest deklarowane przez producenta średnie spalanie Ibizy w tej wersji, kształtujące się na poziomie 5,9l/100km.
Zobacz też: Toyota Auris Touring Sports
REKLAMA
W wyposażeniu pojawią się m.in. bi-ksenonowe, skrętne reflektory z systemem AFS doświetlającym zakręty wraz ze światłami do jazdy dziennej wykonanymi w technologii LED. Dodatkowo o doświetlenie zakrętów przy prędkościach 0-40 km/h zadbają światła zamontowane w przednim zderzaku, zintegrowane z lampami przeciwmgielnymi.
Z zewnątrz Ibiza Cupra wyróżniać się będzie za sprawą 17-calowych kół, lusterek bocznych polakierowanych na czarno, matowo czarnym dyfuzorem umieszczonym w tylnym zderzaku oraz trapezowej końcówce wydechu.
Seat Ibiza Cupra pojawi się na rynku na koniec pierwszego kwartału 2013 roku.
Źródło: Seat Iberia Motor Company S.A
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.