Audi A8 Hybrid: czas na "eko" Audi

REKLAMA
REKLAMA
Nowy pojazd Audi A8 Hybrid będzie łączył dobrze znany na rynku silnik benzynowy 2.0 TFSI o mocy 211 KM z motorem elektrycznym dostarczającym 54 KM. Owocem tej współpracy będzie moc maksymalna wynosząca 245 KM i aż 480 Nm momentu obrotowego. Producent deklaruje średnie spalanie na poziomie ok. 6,3 litra na 100 km, zaś emisję CO2 – na niecałe 148 g/km.
REKLAMA
Zobacz też: Hybryda od Audi: Q5 hybrid quattro
Audi A8 Hybrid jest w stanie jechać na samym silniku elektrycznym. W tym trybie pracy można przebyć 3 km z prędkością nieprzekraczającą 60 km/h.
Co do osiągów, to jak na hybrydę są dość przyzwoite. Sprint Audi A8 Hybrid do 100 km/h zajmuje ok. 7,7 sekundy, a wskazówka prędkościomierza zatrzyma się przy 235 km/h.
Zobacz też: BASF planuje zrewolucjonizować auta elektryczne i hybrydy
Doskonałe połączenie osiągów ze spalaniem to zasługa nie tylko układu napędowego, ale również lekkiej konstrukcji, szeroko wykorzystującej aluminium. Z tego materiału wykonana jest m.in. cała karoseria. Ponadto Audi A8 Hybrid otrzymała aerodynamiczne felgi o średnicy 18 lub 19 cali.
Audi A8 Hybrid można mieć za kwotę 77 700 euro w przypadku zwykłej wersji lub 85 400 euro, gdy klient zdecyduje się na wersję przedłużoną.
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA