Toyota Prius+
REKLAMA
REKLAMA
Toyota Prius+ to według zapewnień producenta pierwszy siedmioosobowy minivan o napędzie hybrydowym. Do polskich salonów sprzedaży trafi w 2013 r., ale już teraz można składać zamówienia.
REKLAMA
REKLAMA
Nowy Prius + jest o 15,5 cm dłuższy, o 3 cm szerszy i o 8,5 cm wyższy od Priusa trzeciej generacji. Rozstaw osi jest zwiększony o 8 cm, a wewnątrz umieszczono trzy rzędy pełnowymiarowych foteli. Mimo podobieństw zewnętrznych do tradycyjnej odmiany Priusa, wnętrze Priusa+ zostało zaprojektowane od podstaw. W drugim rzędzie zainstalowano trzy niezależne fotele ze składanymi oparciami, a oparcie kanapy zainstalowanej w trzecim rzędzie składa się w stosunku 50:50.
Jeżeli podróżujemy Priusem+ z kompletem pasażerów, przedział bagażowy ma objętość 200 l. W układzie pięcioosobowym przestrzeń bagażowa powiększa się do 500 l. Ciekawostką zastosowaną w Priusie+ jest panoramiczne okno dachowe wykonane z tworzywa, które ma mniejszą o 40% masę niż dotychczas stosowany materiał. Wyróżnia się też lepszymi właściwościami cieplnymi.
Zobacz też: Test Abarth 500C: w dobrym stylu
Napęd hybrydowy w Priusie+
Prius+ wykorzystuje jednostkę napędową Toyota Hybrid Synergy Drive najnowszej generacji, z pracującym w cyklu Atkinsona silnikiem benzynowym o pojemności 1,8 litra i mocy 73 kW oraz silnikami elektrycznymi o mocy 60 kW. Całkowita moc układu to 136 KM, dzięki czemu Prius+ przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,8 s i osiąga prędkość maksymalną 170 km/h. Według producenta napęd zużywa 4,3 l na 100 km i emituje 99 g/m CO2.
W porównaniu do tradycyjnej wersji Priusa, w Prius+, zostały zmienione przełożenia, dzięki czemu mini van o większym nadwoziu i masie zachowuje osiągi modelu kompaktowego.
Tak jak standardowy Prius, Prius+ pozwala przełączyć napęd ręcznie w jeden z trzech trybów: całkowicie elektryczny EV z zasięgiem do 2 km, ekonomiczny ECO i dynamiczny POWER. Standardowym elementem układu hybrydowego jest automatyczna skrzynia biegów.
Zobacz też: Test Citroen DS4: Przekombinowany
Kompletnie wyposażony i multimedialny
REKLAMA
Do wyposażenia standardowego (Luna) Priusa+ należy 7 poduszek powietrznych w tym kolanowa kierowcy, felgi aluminiowe, system bezkluczykowego otwierania i uruchamiania pojazdu, kamera cofania, czujnik deszczu, czy klimatyzacja automatyczna. Wśród wyposażenia opcjonalnego (wersje Sol, Prestige) znajduje się wyświetlacz projekcyjny head up display (HUD), reflektory LED, aktywny tempomat Adaptive Cruise Control, aktywny system bezpieczeństwa Pre-Crash Safety System, czy najwyższej jakości system audio JBL.
Podobnie jak inne wersje nowej generacji Priusa, Prius+ oferowany jest z zaawansowanymi systemami multimedialnymi i nawigacyjnymi, wyposażonymi w ekrany dotykowe – standardowym Toyota Touch, zaawansowanym Toyota Touch & Go Plus oraz najbardziej rozbudowanym Toyota Touch Pro.
Model Prius+ zadebiutuje na polskim rynku w 2013 roku. Cena startowa za kompletnie wyposażony samochód będzie wynosiła 129 900 zł. Zamówienia można składać od września 2012 roku.
Zobacz też: Test Volvo V60: skandynawski trendsetter
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA