REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Honda Civic: lepsze nie jest wrogiem dobrego

Tomasz Korniejew
Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsza – IX generacja Hondy Civic nie została zaprojektowana na nowo. To tak naprawdę solidnie zmodernizowana poprzednia generacja. Tym samym inżynierowie Hondy udowodnili, że lepsze nie jest wrogiem dobrego.

Wielu malkontentów, fanów modelu, a także obiektywnych obserwatorów krytykuje najnowszą odmianę Hondy Civic za stylizację karoserii auta. Bryła przypomina poprzednią przebojową ósmą generację Civica, ale nie jest tak ładne jak nadwozie poprzednika.

REKLAMA

REKLAMA

Przypomnijmy, że podobne emocje towarzyszyły debiutowi Civica VIII, czy takim konstrukcjom jak poprzednie BMW serii 5, czy Volvo S60. Może się okazać że w perspektywie kilku lat sylwetka najnowszego kompaktu Hondy nie będzie już tak raziła swoja innością, a wyłupiaste lampy tylne nabiorą urody, podobnie do nieco rozciągniętych reflektorów przednich.

Zobacz też: Test Opel Astra GTC: jak za dawnych lat

Wnętrze Hondy Civic

W przedziale pasażerskim Hondy Civic wiele się nie zmieniło. Konkretnie – nie zmienił się ogólny nowatorski sznyt kokpitu, ale poprawiono detale. Zastosowano lepszej jakości materiały, nadano nowocześniejszą grafikę wyświetlaczom, poprawiono wieniec kierownicy, zmieniono font na cyferblatach. Całość nie straciła na ergonomii, a wygląda lepiej.

REKLAMA

Fotele kierowcy i pasażera są bardzo wygodne i dobrze podtrzymują ciała podróżujących na nich pasażerów podczas jazdy po zakrętach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wygodnie siedzi się również na tylnej kanapie, a na brak przestrzeni nad głową nie będą narzekali nawet wysocy pasażerowie. Generalnie przedział pasażerski Civica jest przestronny i funkcjonalny.

Na uwagę zasługuje system składania tylnej kanapy „Magic seats”, dzięki któremu możemy składać siedziska tylnej kanapy, co ułatwia przewiezienie wysokich przedmiotów typu krzewy doniczkowe.

Bagażnik w nowej Hondzie Civic jest (biorąc pod uwagę klasę pojazdu) olbrzymi, ma objętość 477 l.

Zobacz też: Test Volkswagen Up!: iPod na kołach

Napęd/układ jezdny Hondy Civic

Pod maską widocznej na fotografiach Hondy Civic pracowała benzynowa jednostka napędowa z serii V-TEC, o pojemności 1,8 l rozwijająca moc maksymalną 142 KM przy 6500 obr./min. Maksymalny moment obrotowy jakim dysponuje wspomniany silnik to 174 Nm przy 4300 obr./min.

Jak większość modeli hondy, także i Civic IX generacji skrywa w sobie dwie natury. Na marginesie – jest to jeden z niewielu modeli samochodów, tak chętnie wybieranych zarówno przez emerytów, jak i przez młodych kierowców. Jeżdżąc kompaktową Hondą używając niższych zakresów obrotów – tak do ok.4 tys. obr./min. Civic jawi się jako spokojny, oszczędny samochód klasy kompaktowej. Jednak miłośnicy wrażeń powinni skorzystać z właściwości jakie oferuje im Honda i używać wyższych zakresów obrotomierza. Wtedy  Civic pokazuje przysłowiowy pazur, błyskawicznie nabiera dynamiki i zaczyna sporo palić.

Zobacz też: Test Lancia Ypsilon: Maluchem do Premium

Według danych producenta najnowsza Honda z opisywanym silnikiem przyspiesza od 0 do 100 km/h 9,4 s i zużywa w ruchu miejskim 7,6 l benzyny na 100 km. W praktyce spalanie jest wyższe. Jeżdżąc Hondą po mieście spokojnie zmieścimy się w 8-8,5 l/100 km, ale korzystając z pełnego zakresu obrotów podczas przyspieszeń ciężko będzie nam zejść poniżej 12 l/100 km.

A do wciskania gazu do końca w Civicu zachęca nas prawie wszystko. Począwszy od doskonałej pozycji za kierownicą, poprzez przyzwoity układ kierowniczy (choć dla niektórych może być zbyt czuły), sprężyste zawieszenie i bardzo dobre jak na klasę „cywilnych” kompaktów wyważenie (konstruktorzy umieścili m.in. zbiornik z paliwem po środku).

Tradycyjnie już dla Hondy w samych superlatywach można opowiadać o pracy dźwigni manualnej przekładni. Jej skok jest krótki i precyzyjny.

Zobacz też: Test Abarth 500 Esseesse: po prostu „wariat”

Podsumowanie testu Hondy Civic

Dziewiąta generacja Hondy Civic mimo brzydszego na pierwszy „rzut oka” wyglądu jest doskonalsza od poprzednika pod wieloma względami. Jest bardziej komfortowa, ma lepsze zawieszenie, jest lepiej wyważona, a wnętrze sprawia wrażenie solidniejszego. Civic nie stracił charakteru – jest z wyglądu kontrowersyjny i nadal skrywa w sobie dwie natury – tę spokojniejszą i tę bardziej narowistą.

Podstawowa odmiana Hondy Civic z silnikiem benzynowym o pojemności 1,4 l i mocy 100 KM kosztuje 64 900 zł (58 tys. zł w promocji). Opisywana odmiana wyposażeniowa z silnikiem 1,8/142 KM jest dostępna za ok. 79 tys. zł (72 tys. zł w promocji) i jest wyposażona we wszystko czego przeciętnie wymagający kierowca potrzebuje, z dwustrefową klimatyzacją, aluminiowymi obręczami kół, wielofunkcyjną kierownicą, radioodtwarzaczem z CD i MP3. I biorąc pod uwagę praktyczność i osiągi samochodu, cena jest atrakcyjna.

Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Jedziesz na letnich oponach w warunkach zimowych? Ryzykujesz mandat do 3000 zł za jazdę i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

REKLAMA

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

REKLAMA

Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA