REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Honda Civic: lepsze nie jest wrogiem dobrego

Tomasz Korniejew
Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsza – IX generacja Hondy Civic nie została zaprojektowana na nowo. To tak naprawdę solidnie zmodernizowana poprzednia generacja. Tym samym inżynierowie Hondy udowodnili, że lepsze nie jest wrogiem dobrego.

Wielu malkontentów, fanów modelu, a także obiektywnych obserwatorów krytykuje najnowszą odmianę Hondy Civic za stylizację karoserii auta. Bryła przypomina poprzednią przebojową ósmą generację Civica, ale nie jest tak ładne jak nadwozie poprzednika.

REKLAMA

Przypomnijmy, że podobne emocje towarzyszyły debiutowi Civica VIII, czy takim konstrukcjom jak poprzednie BMW serii 5, czy Volvo S60. Może się okazać że w perspektywie kilku lat sylwetka najnowszego kompaktu Hondy nie będzie już tak raziła swoja innością, a wyłupiaste lampy tylne nabiorą urody, podobnie do nieco rozciągniętych reflektorów przednich.

Zobacz też: Test Opel Astra GTC: jak za dawnych lat

Wnętrze Hondy Civic

W przedziale pasażerskim Hondy Civic wiele się nie zmieniło. Konkretnie – nie zmienił się ogólny nowatorski sznyt kokpitu, ale poprawiono detale. Zastosowano lepszej jakości materiały, nadano nowocześniejszą grafikę wyświetlaczom, poprawiono wieniec kierownicy, zmieniono font na cyferblatach. Całość nie straciła na ergonomii, a wygląda lepiej.

Fotele kierowcy i pasażera są bardzo wygodne i dobrze podtrzymują ciała podróżujących na nich pasażerów podczas jazdy po zakrętach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wygodnie siedzi się również na tylnej kanapie, a na brak przestrzeni nad głową nie będą narzekali nawet wysocy pasażerowie. Generalnie przedział pasażerski Civica jest przestronny i funkcjonalny.

Na uwagę zasługuje system składania tylnej kanapy „Magic seats”, dzięki któremu możemy składać siedziska tylnej kanapy, co ułatwia przewiezienie wysokich przedmiotów typu krzewy doniczkowe.

Bagażnik w nowej Hondzie Civic jest (biorąc pod uwagę klasę pojazdu) olbrzymi, ma objętość 477 l.

Zobacz też: Test Volkswagen Up!: iPod na kołach

Napęd/układ jezdny Hondy Civic

REKLAMA

Pod maską widocznej na fotografiach Hondy Civic pracowała benzynowa jednostka napędowa z serii V-TEC, o pojemności 1,8 l rozwijająca moc maksymalną 142 KM przy 6500 obr./min. Maksymalny moment obrotowy jakim dysponuje wspomniany silnik to 174 Nm przy 4300 obr./min.

Jak większość modeli hondy, także i Civic IX generacji skrywa w sobie dwie natury. Na marginesie – jest to jeden z niewielu modeli samochodów, tak chętnie wybieranych zarówno przez emerytów, jak i przez młodych kierowców. Jeżdżąc kompaktową Hondą używając niższych zakresów obrotów – tak do ok.4 tys. obr./min. Civic jawi się jako spokojny, oszczędny samochód klasy kompaktowej. Jednak miłośnicy wrażeń powinni skorzystać z właściwości jakie oferuje im Honda i używać wyższych zakresów obrotomierza. Wtedy  Civic pokazuje przysłowiowy pazur, błyskawicznie nabiera dynamiki i zaczyna sporo palić.

Zobacz też: Test Lancia Ypsilon: Maluchem do Premium

Według danych producenta najnowsza Honda z opisywanym silnikiem przyspiesza od 0 do 100 km/h 9,4 s i zużywa w ruchu miejskim 7,6 l benzyny na 100 km. W praktyce spalanie jest wyższe. Jeżdżąc Hondą po mieście spokojnie zmieścimy się w 8-8,5 l/100 km, ale korzystając z pełnego zakresu obrotów podczas przyspieszeń ciężko będzie nam zejść poniżej 12 l/100 km.

A do wciskania gazu do końca w Civicu zachęca nas prawie wszystko. Począwszy od doskonałej pozycji za kierownicą, poprzez przyzwoity układ kierowniczy (choć dla niektórych może być zbyt czuły), sprężyste zawieszenie i bardzo dobre jak na klasę „cywilnych” kompaktów wyważenie (konstruktorzy umieścili m.in. zbiornik z paliwem po środku).

Tradycyjnie już dla Hondy w samych superlatywach można opowiadać o pracy dźwigni manualnej przekładni. Jej skok jest krótki i precyzyjny.

Zobacz też: Test Abarth 500 Esseesse: po prostu „wariat”

Podsumowanie testu Hondy Civic

REKLAMA

Dziewiąta generacja Hondy Civic mimo brzydszego na pierwszy „rzut oka” wyglądu jest doskonalsza od poprzednika pod wieloma względami. Jest bardziej komfortowa, ma lepsze zawieszenie, jest lepiej wyważona, a wnętrze sprawia wrażenie solidniejszego. Civic nie stracił charakteru – jest z wyglądu kontrowersyjny i nadal skrywa w sobie dwie natury – tę spokojniejszą i tę bardziej narowistą.

Podstawowa odmiana Hondy Civic z silnikiem benzynowym o pojemności 1,4 l i mocy 100 KM kosztuje 64 900 zł (58 tys. zł w promocji). Opisywana odmiana wyposażeniowa z silnikiem 1,8/142 KM jest dostępna za ok. 79 tys. zł (72 tys. zł w promocji) i jest wyposażona we wszystko czego przeciętnie wymagający kierowca potrzebuje, z dwustrefową klimatyzacją, aluminiowymi obręczami kół, wielofunkcyjną kierownicą, radioodtwarzaczem z CD i MP3. I biorąc pod uwagę praktyczność i osiągi samochodu, cena jest atrakcyjna.

Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 93 584 interwencji, 326 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 584 interwencji. Byli wzywani do 326 wypadków drogowych.

Miała ponad 2,5 promila alkoholu w organizmie, wjechała samochodem w dom

Pijana 36-latka wjechała reanult megane w ogrodzenie, a następnie w budynek. Właścicielka posesji, przebywająca w domu doznała obrażeń. Kierującej grozi do trzech lat więzienia.

Jak zaoszczędzić na transporcie? Oto najbardziej ekonomiczne opcje

Wydatki na transport to często całkiem spora część domowego budżetu. Paliwo, ubezpieczenie pojazdu, koszty eksploatacji, parking stanowią duże obciążenie finansowe. Jak zoptymalizować wydatki w zakresie podróżowania? Czy nowoczesne środki transportu są dobrą opcją na oszczędności? 

KGP: 100 139 interwencji, 377 wypadków drogowych, 36 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 139 interwencji.

REKLAMA

Nowe płatne drogi i autostrady od 1 listopada 2024 r. ciosem dla branży transportowej? Eksperci są zgodni

Nowe płatne drogi i autostrady od 1 listopada 2024 r. ciosem dla branży transportowej? Eksperci są zgodni. Od najbliższego piątku zacznie obowiązywać nowa, rozszerzona sieć płatnych dróg. Obejmie ona zarówno drogi ekspresowe jak i autostrady.

Nie zmieniłeś opon? Możesz dostać 3000 zł grzywny

W związku z pogarszającymi się warunkami atmosferycznymi i wynikającymi z tego – coraz gorszymi warunkami na drogach – listopad to najlepszy czas na wymianę opon i sprawdzenie ich stanu technicznego. Czy w Polsce wymiana opon na zimowe jest obowiązkowa i w jakich sytuacjach – w związku z brakiem zmiany ogumienia samochodu – kierowca może zostać ukarany grzywną? 

Policja zatrzymała pędzące auto, które prowadził 15-latek

15-latek prowadził samochód bez uprawnień, przekroczył prędkość i wiózł pasażerów bez pasów bezpieczeństwa. Odpowie przed sądem rodzinnym. 

Kiedy najlepiej zmienić opony na zimowe? Czy warto kupić całoroczne?

Kiedy najlepiej zmienić opony na zimowe? Lepiej założyć je o tydzień za wcześnie niż o tydzień za późno. Nie warto czekać na pierwsze przymrozki. 

REKLAMA

Pijany przewoził autem troje dzieci

Kierowca zatrzymany do kontroli miał prawie promil alkoholu w organizmie. W samochodzie przewoził trójkę dzieci. 

Rampy do odśnieżania na każdym MOP-ie. Czy drogowcy zaskoczą zimę? Ministerstwo Infrastruktury ma plan

Rampy do odśnieżania na każdym MOP-ie. Czy drogowcy zaskoczą zimę? Ministerstwo Infrastruktury ma plan. Do 2026 r. na polskiej sieci dróg szybkiego ruchu ma funkcjonować ponad 70 urządzeń ułatwiających usuwanie śniegu i lodu z pojazdów ciężarowych.

REKLAMA