REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Opel Zafira Tourer: Oczko wyżej

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowszy Opel Zafira Tourer kusi atrakcyjnym wyglądem, wysoką jakością wykończenia i bardzo dobrymi właściwościami jezdnymi. Trzecia generacja kompaktowego vana z Russelsheim to "dojrzała" konstrukcja.

Nietypowy, bo brązowy kolor Opla Zafiry Tourerzwraca uwagę na polskich ulicach.  Jednobryłowe, zaokrąglone nadwozie z przyciemnionymi lampami tylnymi osadzone na osiemnastocalowych obręczach kół prezentuje się atrakcyjnie. 

REKLAMA

Wnętrze

Dobre wrażenie nie znika, gdy zajmiemy miejsce w przedziale pasażerskim. Dwukolorowa, ładnie zaprojektowana tablica przyrządów została wykonana z tworzyw wysokiej jakości. Obsługa kokpitu jest intuicyjna mimo sporej ilości przycisków znajdujących się na konsoli centralnej. Co więcej producent wykazał się dbałością o szczegóły. Przednie słupki w najnowszej Zafirze są obite jasnym materiałem przywodzącym na myśl wykończenie modeli segmentu Premium. Pozytywne wrażenie sprawia też tapicerka oraz kształt i obszerność foteli. Za kierownicą nowego Opla siedzi się wygodnie, a szeroki zakres regulacji kolumny kierowniczej znacznie ułatwia odnalezienie optymalnej pozycji osobom o różnym wzroście.

Zobacz też: Test Ford Grand C-Max: Focus w wersji maksi

Pozytywne wrażenie potęguje duża, panoramiczna przednia szyba zachodząca daleko na dach.

Na brak miejsca i wygody nie będą również narzekali pasażerowie zasiadający w drugim rzędzie siedzeń. Zamontowano tam trzy niezależne fotele. Ponadto w razie potrzeby można skorzystać z dwóch dodatkowych miejsc na fotelach chowanych w podłodze bagażnika.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Niewątpliwym plusem Zafiry jest możliwość  adaptacji wnętrza w zależności od potrzeb. Dzięki systemowi szyn Flex rail możemy przesuwać i wymontowywać fotele jak nam się podoba.

Przedział bagażowy, jak na solidnego kompaktowego Vana przystało ma solidne rozmiary. W konfiguracji pięcioosobowej bagażnik Zafiry Tourer pomieści „skromne” 710 l pakunków (w wersji siedmioosobowej 152 l). Natomiast maksymalnie kompaktowym Oplem przewieziemy aż 1792 l bagaży.

Zobacz też: Test Chevrolet Orlando: American style

Napęd/układ jezdny

 Pod maską widocznej na fotografiach Zafiry Tourer pracował 165-konny silnik wysokoprężny o pojemności 2 l, rozwijający moment obrotowy 350 Nm w zakresie od 1750 do 2500 obr./min.

Taki napęd zapewnia sprawną jazdę nawet mocno załadowanym autem. Według danych producenta ważąca 1878 kg Zafira rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,8 s. Biorąc pod uwagę masę pojazdu to dobry wynik.

Kompaktowym minivanem Opla jeździ się dobrze. To zasługa m.in. zaawansowanej technologii, którą zastosowano w konstrukcji samochodu. Na uwagę zasługuje system FlexRide z aktywnym zawieszeniem i układem kierowniczym. W zależności od potrzeby oraz upodobać, kierowca może skorzystać z trybu Sport, który usztywnia zawieszenie, „wyczula” reakcję na wciśnięcie gazu oraz „uprecyzyjnia” układ kierowniczy. Z kolei w trybie Tour, Zafira zmienia się w pojazd o bardziej komfortowej charakterystyce. Jest to szczególnie przydatne, w zestawieniu z dużymi kołami i oponami o niskim profilu, które ograniczają komfort tłumienia nierówności.

Zobacz też: Test Citroen C4 Picasso: francuska salonka

Jednostka napędowa Zafiry jest nieco stłumiona w dolnym zakresie obrotów, co przekłada się na zaskakująco niską (jak na silnik Diesla) elastyczność. Jest to najprawdopodobniej efekt dużej wagi pojazdu, dlatego żeby auto dynamicznie przyspieszyło należy wkręcić silnik na wyższe obroty.

Z drugiej strony ciężki Opel mało pali. W ruchu miejskim auto zużywało 7,8-8,2 l/100 km, z kolei w trasie spalanie spadło poniżej 7 l/100 km.

Zafira prowadzi się pewnie i nie sprawia kłopotów podczas manewrów parkingowych. Widoczność z miejsca kierowcy jest bardzo dobra, we wszystkich kierunkach. Auto jest dobrze wyciszone, co sprzyja komfortowi pasażerów i długim podróżom. Fotele są sprężyste, nie męczą podczas wielogodzinnej jazdy.

Zobacz też: Test Renault Espace: tak się robi vany

Podsumowanie

Najtańsza Zafira z silnikiem wysokoprężnym o mocy 110 KM kosztuje 94 900 zł. Cena opisywanej odmiany z jednostką o mocy 165 KM w najbogatszej specyfikacji Cosmo kosztuje 110 tys. zł.

To trochę drożej od konkurencji, ale z drugiej strony model oferuje więcej zaawansowanej technologii. Osoby, dla których cena wydaje się zbyt wygórowana, mogą skłonić się ku zakupowi jednostki benzynowej. Wersja z turbodoładowanym silnikiem o pojemności 1,4 l i mocy 140 KM kosztuje ok. 90 tys. zł.

Dane techniczne:

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 165 KM
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1956 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 165 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm/1750 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg
Pojemność bagażnika 710 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 465,8/188,4/168,5 cm
Rozstaw osi 276 cm
V-max 208 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,8 s.
Zużycie paliwa* 5,2 l/100 km
Cena od 104 900 zł
*cykl mieszany

Opel Zafira - tył
Artur Kapłan
Opel Zafira - tył
Artur Kapłan
Opel Zafira - przód
Artur Kapłan
Opel Zafira
Artur Kapłan
Opel Zafira - wnętrze
Artur Kapłan
Opel Zafira - wnętrze
Artur Kapłan
Opel Zafira - wnętrze
Artur Kapłan
Opel Zafira - bagażnik
Artur Kapłan
Opel Zafira - bagażnik
Artur Kapłan
Opel Zafira - fotele
Artur Kapłan
Opel Zafira - fotele
Artur Kapłan
Opel Zafira - fotele
Artur Kapłan
Opel Zafira - zegary
Artur Kapłan
Opel Zafira - lampa
Artur Kapłan
Opel Zafira - tył
Artur Kapłan
Opel Zafira - felga
Artur Kapłan
Opel Zafira - przód
Artur Kapłan
Opel Zafira - lusterko
Artur Kapłan
Opel Zafira - reflektor
Artur Kapłan
Opel Zafira - deska rozdzielcza
Artur Kapłan
Opel Zafira - wnętrze
Artur Kapłan
Opel Zafira - kokpit
Artur Kapłan
Opel Zafira - kokpit
Artur Kapłan
Opel Zafira - kokpit
Artur Kapłan
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

REKLAMA