REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Opel Zafira Tourer: Oczko wyżej

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowszy Opel Zafira Tourer kusi atrakcyjnym wyglądem, wysoką jakością wykończenia i bardzo dobrymi właściwościami jezdnymi. Trzecia generacja kompaktowego vana z Russelsheim to "dojrzała" konstrukcja.

Nietypowy, bo brązowy kolor Opla Zafiry Tourerzwraca uwagę na polskich ulicach.  Jednobryłowe, zaokrąglone nadwozie z przyciemnionymi lampami tylnymi osadzone na osiemnastocalowych obręczach kół prezentuje się atrakcyjnie. 

REKLAMA

Wnętrze

Dobre wrażenie nie znika, gdy zajmiemy miejsce w przedziale pasażerskim. Dwukolorowa, ładnie zaprojektowana tablica przyrządów została wykonana z tworzyw wysokiej jakości. Obsługa kokpitu jest intuicyjna mimo sporej ilości przycisków znajdujących się na konsoli centralnej. Co więcej producent wykazał się dbałością o szczegóły. Przednie słupki w najnowszej Zafirze są obite jasnym materiałem przywodzącym na myśl wykończenie modeli segmentu Premium. Pozytywne wrażenie sprawia też tapicerka oraz kształt i obszerność foteli. Za kierownicą nowego Opla siedzi się wygodnie, a szeroki zakres regulacji kolumny kierowniczej znacznie ułatwia odnalezienie optymalnej pozycji osobom o różnym wzroście.

Zobacz też: Test Ford Grand C-Max: Focus w wersji maksi

Pozytywne wrażenie potęguje duża, panoramiczna przednia szyba zachodząca daleko na dach.

Na brak miejsca i wygody nie będą również narzekali pasażerowie zasiadający w drugim rzędzie siedzeń. Zamontowano tam trzy niezależne fotele. Ponadto w razie potrzeby można skorzystać z dwóch dodatkowych miejsc na fotelach chowanych w podłodze bagażnika.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Niewątpliwym plusem Zafiry jest możliwość  adaptacji wnętrza w zależności od potrzeb. Dzięki systemowi szyn Flex rail możemy przesuwać i wymontowywać fotele jak nam się podoba.

Przedział bagażowy, jak na solidnego kompaktowego Vana przystało ma solidne rozmiary. W konfiguracji pięcioosobowej bagażnik Zafiry Tourer pomieści „skromne” 710 l pakunków (w wersji siedmioosobowej 152 l). Natomiast maksymalnie kompaktowym Oplem przewieziemy aż 1792 l bagaży.

Zobacz też: Test Chevrolet Orlando: American style

Napęd/układ jezdny

 Pod maską widocznej na fotografiach Zafiry Tourer pracował 165-konny silnik wysokoprężny o pojemności 2 l, rozwijający moment obrotowy 350 Nm w zakresie od 1750 do 2500 obr./min.

Taki napęd zapewnia sprawną jazdę nawet mocno załadowanym autem. Według danych producenta ważąca 1878 kg Zafira rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,8 s. Biorąc pod uwagę masę pojazdu to dobry wynik.

Kompaktowym minivanem Opla jeździ się dobrze. To zasługa m.in. zaawansowanej technologii, którą zastosowano w konstrukcji samochodu. Na uwagę zasługuje system FlexRide z aktywnym zawieszeniem i układem kierowniczym. W zależności od potrzeby oraz upodobać, kierowca może skorzystać z trybu Sport, który usztywnia zawieszenie, „wyczula” reakcję na wciśnięcie gazu oraz „uprecyzyjnia” układ kierowniczy. Z kolei w trybie Tour, Zafira zmienia się w pojazd o bardziej komfortowej charakterystyce. Jest to szczególnie przydatne, w zestawieniu z dużymi kołami i oponami o niskim profilu, które ograniczają komfort tłumienia nierówności.

Zobacz też: Test Citroen C4 Picasso: francuska salonka

Jednostka napędowa Zafiry jest nieco stłumiona w dolnym zakresie obrotów, co przekłada się na zaskakująco niską (jak na silnik Diesla) elastyczność. Jest to najprawdopodobniej efekt dużej wagi pojazdu, dlatego żeby auto dynamicznie przyspieszyło należy wkręcić silnik na wyższe obroty.

Z drugiej strony ciężki Opel mało pali. W ruchu miejskim auto zużywało 7,8-8,2 l/100 km, z kolei w trasie spalanie spadło poniżej 7 l/100 km.

Zafira prowadzi się pewnie i nie sprawia kłopotów podczas manewrów parkingowych. Widoczność z miejsca kierowcy jest bardzo dobra, we wszystkich kierunkach. Auto jest dobrze wyciszone, co sprzyja komfortowi pasażerów i długim podróżom. Fotele są sprężyste, nie męczą podczas wielogodzinnej jazdy.

Zobacz też: Test Renault Espace: tak się robi vany

Podsumowanie

Najtańsza Zafira z silnikiem wysokoprężnym o mocy 110 KM kosztuje 94 900 zł. Cena opisywanej odmiany z jednostką o mocy 165 KM w najbogatszej specyfikacji Cosmo kosztuje 110 tys. zł.

To trochę drożej od konkurencji, ale z drugiej strony model oferuje więcej zaawansowanej technologii. Osoby, dla których cena wydaje się zbyt wygórowana, mogą skłonić się ku zakupowi jednostki benzynowej. Wersja z turbodoładowanym silnikiem o pojemności 1,4 l i mocy 140 KM kosztuje ok. 90 tys. zł.

Dane techniczne:

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 165 KM
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1956 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 165 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm/1750 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg
Pojemność bagażnika 710 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 465,8/188,4/168,5 cm
Rozstaw osi 276 cm
V-max 208 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,8 s.
Zużycie paliwa* 5,2 l/100 km
Cena od 104 900 zł
*cykl mieszany

Opel Zafira - tył
Artur Kapłan
Opel Zafira - tył
Artur Kapłan
Opel Zafira - przód
Artur Kapłan
Opel Zafira
Artur Kapłan
Opel Zafira - wnętrze
Artur Kapłan
Opel Zafira - wnętrze
Artur Kapłan
Opel Zafira - wnętrze
Artur Kapłan
Opel Zafira - bagażnik
Artur Kapłan
Opel Zafira - bagażnik
Artur Kapłan
Opel Zafira - fotele
Artur Kapłan
Opel Zafira - fotele
Artur Kapłan
Opel Zafira - fotele
Artur Kapłan
Opel Zafira - zegary
Artur Kapłan
Opel Zafira - lampa
Artur Kapłan
Opel Zafira - tył
Artur Kapłan
Opel Zafira - felga
Artur Kapłan
Opel Zafira - przód
Artur Kapłan
Opel Zafira - lusterko
Artur Kapłan
Opel Zafira - reflektor
Artur Kapłan
Opel Zafira - deska rozdzielcza
Artur Kapłan
Opel Zafira - wnętrze
Artur Kapłan
Opel Zafira - kokpit
Artur Kapłan
Opel Zafira - kokpit
Artur Kapłan
Opel Zafira - kokpit
Artur Kapłan
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

REKLAMA

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA

Od 17 czerwca 2024 roku polskie prawo jazdy - nowe przepisy dla kierowcy

Kierowcy muszą przygotować się na nowe przepisy, które wchodzą w życie już 17 czerwca 2024 roku. Od tej daty akceptowane będzie tylko polskie prawo jazdy. Jakie jeszcze zmiany będą obowiązywać?

Konfiskata samochodów nie odstraszyła kierowców. Na "podwójnym gazie" złapano w tym roku 34 tys. osób

Policja skonfiskowała już prawie 1,6 tys. samochodów od kierowców, którzy prowadzili pod wpływem alkoholu. Ta kara nie spowodowała jednak znaczącego spadku liczby pijanych kierowców na drogach - informuje "Rzeczpospolita".

REKLAMA