REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Opel Zafira Tourer: Oczko wyżej

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowszy Opel Zafira Tourer kusi atrakcyjnym wyglądem, wysoką jakością wykończenia i bardzo dobrymi właściwościami jezdnymi. Trzecia generacja kompaktowego vana z Russelsheim to "dojrzała" konstrukcja.

Nietypowy, bo brązowy kolor Opla Zafiry Tourerzwraca uwagę na polskich ulicach.  Jednobryłowe, zaokrąglone nadwozie z przyciemnionymi lampami tylnymi osadzone na osiemnastocalowych obręczach kół prezentuje się atrakcyjnie. 

REKLAMA

REKLAMA

Wnętrze

Dobre wrażenie nie znika, gdy zajmiemy miejsce w przedziale pasażerskim. Dwukolorowa, ładnie zaprojektowana tablica przyrządów została wykonana z tworzyw wysokiej jakości. Obsługa kokpitu jest intuicyjna mimo sporej ilości przycisków znajdujących się na konsoli centralnej. Co więcej producent wykazał się dbałością o szczegóły. Przednie słupki w najnowszej Zafirze są obite jasnym materiałem przywodzącym na myśl wykończenie modeli segmentu Premium. Pozytywne wrażenie sprawia też tapicerka oraz kształt i obszerność foteli. Za kierownicą nowego Opla siedzi się wygodnie, a szeroki zakres regulacji kolumny kierowniczej znacznie ułatwia odnalezienie optymalnej pozycji osobom o różnym wzroście.

Zobacz też: Test Ford Grand C-Max: Focus w wersji maksi

Pozytywne wrażenie potęguje duża, panoramiczna przednia szyba zachodząca daleko na dach.

REKLAMA

Na brak miejsca i wygody nie będą również narzekali pasażerowie zasiadający w drugim rzędzie siedzeń. Zamontowano tam trzy niezależne fotele. Ponadto w razie potrzeby można skorzystać z dwóch dodatkowych miejsc na fotelach chowanych w podłodze bagażnika.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Niewątpliwym plusem Zafiry jest możliwość  adaptacji wnętrza w zależności od potrzeb. Dzięki systemowi szyn Flex rail możemy przesuwać i wymontowywać fotele jak nam się podoba.

Przedział bagażowy, jak na solidnego kompaktowego Vana przystało ma solidne rozmiary. W konfiguracji pięcioosobowej bagażnik Zafiry Tourer pomieści „skromne” 710 l pakunków (w wersji siedmioosobowej 152 l). Natomiast maksymalnie kompaktowym Oplem przewieziemy aż 1792 l bagaży.

Zobacz też: Test Chevrolet Orlando: American style

Napęd/układ jezdny

 Pod maską widocznej na fotografiach Zafiry Tourer pracował 165-konny silnik wysokoprężny o pojemności 2 l, rozwijający moment obrotowy 350 Nm w zakresie od 1750 do 2500 obr./min.

Taki napęd zapewnia sprawną jazdę nawet mocno załadowanym autem. Według danych producenta ważąca 1878 kg Zafira rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,8 s. Biorąc pod uwagę masę pojazdu to dobry wynik.

Kompaktowym minivanem Opla jeździ się dobrze. To zasługa m.in. zaawansowanej technologii, którą zastosowano w konstrukcji samochodu. Na uwagę zasługuje system FlexRide z aktywnym zawieszeniem i układem kierowniczym. W zależności od potrzeby oraz upodobać, kierowca może skorzystać z trybu Sport, który usztywnia zawieszenie, „wyczula” reakcję na wciśnięcie gazu oraz „uprecyzyjnia” układ kierowniczy. Z kolei w trybie Tour, Zafira zmienia się w pojazd o bardziej komfortowej charakterystyce. Jest to szczególnie przydatne, w zestawieniu z dużymi kołami i oponami o niskim profilu, które ograniczają komfort tłumienia nierówności.

Zobacz też: Test Citroen C4 Picasso: francuska salonka

Jednostka napędowa Zafiry jest nieco stłumiona w dolnym zakresie obrotów, co przekłada się na zaskakująco niską (jak na silnik Diesla) elastyczność. Jest to najprawdopodobniej efekt dużej wagi pojazdu, dlatego żeby auto dynamicznie przyspieszyło należy wkręcić silnik na wyższe obroty.

Z drugiej strony ciężki Opel mało pali. W ruchu miejskim auto zużywało 7,8-8,2 l/100 km, z kolei w trasie spalanie spadło poniżej 7 l/100 km.

Zafira prowadzi się pewnie i nie sprawia kłopotów podczas manewrów parkingowych. Widoczność z miejsca kierowcy jest bardzo dobra, we wszystkich kierunkach. Auto jest dobrze wyciszone, co sprzyja komfortowi pasażerów i długim podróżom. Fotele są sprężyste, nie męczą podczas wielogodzinnej jazdy.

Zobacz też: Test Renault Espace: tak się robi vany

Podsumowanie

Najtańsza Zafira z silnikiem wysokoprężnym o mocy 110 KM kosztuje 94 900 zł. Cena opisywanej odmiany z jednostką o mocy 165 KM w najbogatszej specyfikacji Cosmo kosztuje 110 tys. zł.

To trochę drożej od konkurencji, ale z drugiej strony model oferuje więcej zaawansowanej technologii. Osoby, dla których cena wydaje się zbyt wygórowana, mogą skłonić się ku zakupowi jednostki benzynowej. Wersja z turbodoładowanym silnikiem o pojemności 1,4 l i mocy 140 KM kosztuje ok. 90 tys. zł.

Dane techniczne:

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 165 KM
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1956 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 165 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm/1750 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg
Pojemność bagażnika 710 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 465,8/188,4/168,5 cm
Rozstaw osi 276 cm
V-max 208 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,8 s.
Zużycie paliwa* 5,2 l/100 km
Cena od 104 900 zł
*cykl mieszany

Opel Zafira - tył
Artur Kapłan
Opel Zafira - tył
Artur Kapłan
Opel Zafira - przód
Artur Kapłan
Opel Zafira
Artur Kapłan
Opel Zafira - wnętrze
Artur Kapłan
Opel Zafira - wnętrze
Artur Kapłan
Opel Zafira - wnętrze
Artur Kapłan
Opel Zafira - bagażnik
Artur Kapłan
Opel Zafira - bagażnik
Artur Kapłan
Opel Zafira - fotele
Artur Kapłan
Opel Zafira - fotele
Artur Kapłan
Opel Zafira - fotele
Artur Kapłan
Opel Zafira - zegary
Artur Kapłan
Opel Zafira - lampa
Artur Kapłan
Opel Zafira - tył
Artur Kapłan
Opel Zafira - felga
Artur Kapłan
Opel Zafira - przód
Artur Kapłan
Opel Zafira - lusterko
Artur Kapłan
Opel Zafira - reflektor
Artur Kapłan
Opel Zafira - deska rozdzielcza
Artur Kapłan
Opel Zafira - wnętrze
Artur Kapłan
Opel Zafira - kokpit
Artur Kapłan
Opel Zafira - kokpit
Artur Kapłan
Opel Zafira - kokpit
Artur Kapłan
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

REKLAMA

Rzecznik MŚP apeluje o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Chodzi o limity kosztów i leasingi

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców apeluje do ministra finansów o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Obecne regulacje, zdaniem Rzecznika, ograniczają modernizację flot i zwiększają koszty działalności. Przedsiębiorcy ostrzegają, że nowe limity rozliczeń uderzą w sektor MŚP i zahamują rozwój elektromobilności.

KGP: 109 280 interwencji, 389 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 280 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

REKLAMA

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

REKLAMA