REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Opel Zafira Tourer: Oczko wyżej

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowszy Opel Zafira Tourer kusi atrakcyjnym wyglądem, wysoką jakością wykończenia i bardzo dobrymi właściwościami jezdnymi. Trzecia generacja kompaktowego vana z Russelsheim to "dojrzała" konstrukcja.

Nietypowy, bo brązowy kolor Opla Zafiry Tourerzwraca uwagę na polskich ulicach.  Jednobryłowe, zaokrąglone nadwozie z przyciemnionymi lampami tylnymi osadzone na osiemnastocalowych obręczach kół prezentuje się atrakcyjnie. 

REKLAMA

Wnętrze

Dobre wrażenie nie znika, gdy zajmiemy miejsce w przedziale pasażerskim. Dwukolorowa, ładnie zaprojektowana tablica przyrządów została wykonana z tworzyw wysokiej jakości. Obsługa kokpitu jest intuicyjna mimo sporej ilości przycisków znajdujących się na konsoli centralnej. Co więcej producent wykazał się dbałością o szczegóły. Przednie słupki w najnowszej Zafirze są obite jasnym materiałem przywodzącym na myśl wykończenie modeli segmentu Premium. Pozytywne wrażenie sprawia też tapicerka oraz kształt i obszerność foteli. Za kierownicą nowego Opla siedzi się wygodnie, a szeroki zakres regulacji kolumny kierowniczej znacznie ułatwia odnalezienie optymalnej pozycji osobom o różnym wzroście.

Zobacz też: Test Ford Grand C-Max: Focus w wersji maksi

Pozytywne wrażenie potęguje duża, panoramiczna przednia szyba zachodząca daleko na dach.

Na brak miejsca i wygody nie będą również narzekali pasażerowie zasiadający w drugim rzędzie siedzeń. Zamontowano tam trzy niezależne fotele. Ponadto w razie potrzeby można skorzystać z dwóch dodatkowych miejsc na fotelach chowanych w podłodze bagażnika.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Niewątpliwym plusem Zafiry jest możliwość  adaptacji wnętrza w zależności od potrzeb. Dzięki systemowi szyn Flex rail możemy przesuwać i wymontowywać fotele jak nam się podoba.

Przedział bagażowy, jak na solidnego kompaktowego Vana przystało ma solidne rozmiary. W konfiguracji pięcioosobowej bagażnik Zafiry Tourer pomieści „skromne” 710 l pakunków (w wersji siedmioosobowej 152 l). Natomiast maksymalnie kompaktowym Oplem przewieziemy aż 1792 l bagaży.

Zobacz też: Test Chevrolet Orlando: American style

Napęd/układ jezdny

 Pod maską widocznej na fotografiach Zafiry Tourer pracował 165-konny silnik wysokoprężny o pojemności 2 l, rozwijający moment obrotowy 350 Nm w zakresie od 1750 do 2500 obr./min.

Taki napęd zapewnia sprawną jazdę nawet mocno załadowanym autem. Według danych producenta ważąca 1878 kg Zafira rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,8 s. Biorąc pod uwagę masę pojazdu to dobry wynik.

Kompaktowym minivanem Opla jeździ się dobrze. To zasługa m.in. zaawansowanej technologii, którą zastosowano w konstrukcji samochodu. Na uwagę zasługuje system FlexRide z aktywnym zawieszeniem i układem kierowniczym. W zależności od potrzeby oraz upodobać, kierowca może skorzystać z trybu Sport, który usztywnia zawieszenie, „wyczula” reakcję na wciśnięcie gazu oraz „uprecyzyjnia” układ kierowniczy. Z kolei w trybie Tour, Zafira zmienia się w pojazd o bardziej komfortowej charakterystyce. Jest to szczególnie przydatne, w zestawieniu z dużymi kołami i oponami o niskim profilu, które ograniczają komfort tłumienia nierówności.

Zobacz też: Test Citroen C4 Picasso: francuska salonka

Jednostka napędowa Zafiry jest nieco stłumiona w dolnym zakresie obrotów, co przekłada się na zaskakująco niską (jak na silnik Diesla) elastyczność. Jest to najprawdopodobniej efekt dużej wagi pojazdu, dlatego żeby auto dynamicznie przyspieszyło należy wkręcić silnik na wyższe obroty.

Z drugiej strony ciężki Opel mało pali. W ruchu miejskim auto zużywało 7,8-8,2 l/100 km, z kolei w trasie spalanie spadło poniżej 7 l/100 km.

Zafira prowadzi się pewnie i nie sprawia kłopotów podczas manewrów parkingowych. Widoczność z miejsca kierowcy jest bardzo dobra, we wszystkich kierunkach. Auto jest dobrze wyciszone, co sprzyja komfortowi pasażerów i długim podróżom. Fotele są sprężyste, nie męczą podczas wielogodzinnej jazdy.

Zobacz też: Test Renault Espace: tak się robi vany

Podsumowanie

Najtańsza Zafira z silnikiem wysokoprężnym o mocy 110 KM kosztuje 94 900 zł. Cena opisywanej odmiany z jednostką o mocy 165 KM w najbogatszej specyfikacji Cosmo kosztuje 110 tys. zł.

To trochę drożej od konkurencji, ale z drugiej strony model oferuje więcej zaawansowanej technologii. Osoby, dla których cena wydaje się zbyt wygórowana, mogą skłonić się ku zakupowi jednostki benzynowej. Wersja z turbodoładowanym silnikiem o pojemności 1,4 l i mocy 140 KM kosztuje ok. 90 tys. zł.

Dane techniczne:

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 165 KM
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1956 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 165 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm/1750 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg
Pojemność bagażnika 710 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 465,8/188,4/168,5 cm
Rozstaw osi 276 cm
V-max 208 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,8 s.
Zużycie paliwa* 5,2 l/100 km
Cena od 104 900 zł
*cykl mieszany

Opel Zafira - tył
Artur Kapłan
Opel Zafira - tył
Artur Kapłan
Opel Zafira - przód
Artur Kapłan
Opel Zafira
Artur Kapłan
Opel Zafira - wnętrze
Artur Kapłan
Opel Zafira - wnętrze
Artur Kapłan
Opel Zafira - wnętrze
Artur Kapłan
Opel Zafira - bagażnik
Artur Kapłan
Opel Zafira - bagażnik
Artur Kapłan
Opel Zafira - fotele
Artur Kapłan
Opel Zafira - fotele
Artur Kapłan
Opel Zafira - fotele
Artur Kapłan
Opel Zafira - zegary
Artur Kapłan
Opel Zafira - lampa
Artur Kapłan
Opel Zafira - tył
Artur Kapłan
Opel Zafira - felga
Artur Kapłan
Opel Zafira - przód
Artur Kapłan
Opel Zafira - lusterko
Artur Kapłan
Opel Zafira - reflektor
Artur Kapłan
Opel Zafira - deska rozdzielcza
Artur Kapłan
Opel Zafira - wnętrze
Artur Kapłan
Opel Zafira - kokpit
Artur Kapłan
Opel Zafira - kokpit
Artur Kapłan
Opel Zafira - kokpit
Artur Kapłan
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

REKLAMA

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. 2 000 zł mandatu i 15 punktów karnych

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. Kiedy zaczną działać nowe systemy RedLight? Gdzie zostaną rozlokowane? Jakie mandaty obowiązują w przypadku przejazdu na czerwonym świetle?

Chińskie samochody podbijają rynki – teraz także polski, Czy decyduje tylko cena

Chińskie auta nie bez powodu są znacznie tańsze od europejskich. Oczywiście chodzi tutaj przede wszystkim o zdobycie rynku, a najlepszym argumentem do tego jest przystępna cena. Dla nabywcy zresztą przyczyny są najmniej ważne, liczy się dobra cena.

REKLAMA