REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ranking samochodów 2021 r., czyli The Best of Test

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Ranking samochodów 2021 r., czyli The Best of Test
Ranking samochodów 2021 r., czyli The Best of Test

REKLAMA

REKLAMA

Ranking samochodów 2021 r., czyli The Best of Test. Testy jakich modeli zrobiły na nas największe wrażenie w zeszłym roku?

Audi e-tron GT RS

Audi e-tron GT RS

Audi e-tron GT RS: Batman ma nowe auto. Przetestowałem je i ja!

Nadal nie potrafimy lepiej podsumować tego auta, niż tekstem pojawiającym się w leadzie testu. Audi e-tron GT RS wygląda jak samochód Batmana, jest szybki jak myśliwiec i lubi ciasne zakręty jak francuski pociąg TGV. Trochę sedan, a trochę coupe robi potężne wrażenie. A jak przyspiesza, to aż... oczy bolą. Poza tym e-tron GT RS udowadnia jeszcze jedno. Że samochody elektryczne mają szczególny sens wtedy, gdy są drogie, stają się kaprysem i tak właściwie sensu nie mają.

REKLAMA

REKLAMA

Pełen test przeczytasz tutaj: Audi e-tron GT RS: Batman ma nowe auto. Przetestowałem je i ja!

Peugeot 508 SW PSE

Test Peugeot 508 SW PSE

Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji

Francuzi potrafią robić ładne auta? Potrafią! I 508 PSE w wersji kombi stanowi najlepszy dowód na to. A jako że auto przeszło kurację u francuskiego AMG, na nadwoziu pojawiają się efektowne dodatki w zielonym kolorze i... seria lotek. Tak, lotek. Peugeot robi piorunujące wrażenie – i to nie tylko na parkingu, ale i w czasie jazdy. Tak, to hybryda. Tu jednak hybrydowość definiuje nowy poziom osiągów i emocji. To ekologiczne i niezwykle fajne.

Pełen test przeczytasz tutaj: Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji

REKLAMA

Dacia Sandero LPG

Nowa Dacia Sandero LPG

Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?

Najwięcej frajdy dają oczywiście mocne, szybkie i drogie samochody. Fajnie mimo wszystko jest wiedzieć, że już za 60 tys. zł można kupić ładnie wyglądającego hatchbacka posiadającego klimatyzację, aluminiowe obręcze, system monitorowania martwego pola, kamerę cofania i... instalację LPG. Sandero jest tanie i tanio jeździ. Słowo tanio nie definiuje jednak całego auta. Bo nowe Sandero jest o lata świetlne lepsze od swojego poprzednika. A przez to nie jest kolejnym, modnym ciuchem z lat 80., który zamiast zostać wyrzucony do śmietnika, trafił na wyprzedaż jednego z marketów. To auto, które jest tanie, ale fajne. I nie trzeba się go wstydzić.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pełen test przeczytasz tutaj: Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?

Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser

Przytłaczający – to słowo idealnie pasuje do Land Cruisera. Toyota nie jest jednak przytłaczająco nudna czy wolna. Ona przytłacza rozmiarami. To pierwszy samochód, w którym podczas postoju na światłach mogłem zajrzeć do stojącego obok pojazdu... przez szyberdach. Tak wielki jest Land Cruiser. Poza tym japońska terenówka (nie SUV!) ma coś jeszcze. Wyraźnie czuć w nim sznyt w stylu old fashion. A do tego mimo iż świetnie radzi sobie w terenie, jest luksusowy i komfortowy.

Pełen test przeczytasz tutaj: Test: Toyota Land Cruiser - w starym stylu, ale nadal urzeka!

Fiat 500 Hybrid

Fiat 500 Hybrid

Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!

Fiat 500 drugiej generacji został zaprezentowany w roku 2007. I choć do roku 2021 od momentu premiery minęło czternaście długich lat, auta do testu wcale nie odbieraliśmy z... muzeum. Szczególnie że do redakcji trafił egzemplarz z nową hybrydą. Oczywiście nie był wcale taki hybrydowy, ale za to miał... taką ilość uroku, którą spokojnie dałoby się obdzielić cały plac wypełniony nowymi S-klasami. Uważajcie na Pięćsetkę. To złodziej – złodziej serc!

Pełen test przeczytasz tutaj: Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3 test

Volkswagen ID.3: test elektryka dla ludu w wersji 1ST

Najpierw był Garbus, potem Golf, a teraz będzie ID.3. I choć to pierwszy elektryk z nowej serii, w nazwie pojawia się liczba 3. Dziwne, prawda? Całe szczęście samochód ma inne zalety. Jest wybitnie przestronny, ma naprawdę mocny silnik, a do tego... tylny napęd. Nie, nie twierdzę że ID.3 jest wolny od wad. Popatrzcie jednak na turkusowe nadwozie i cudowne felgi. Robiły wrażenie nie tylko na nas, ale i przechodniach. Czy ID.3 powtórzy sukces Golfa i Garbusa? Tego nie wiem. Wiem natomiast, że to samochód, który bez wątpienia zasłużył w tym roku na tą listę.

Pełen test przeczytasz tutaj: Volkswagen ID.3: test elektryka dla ludu w wersji 1ST

Nissan Qashqai

Nissan Qashqai 2021

Nissan Qashqai 2021: test japońskiej nowości z wynikiem...

Japończycy wprowadzili w roku 2021 na rynek trzecią generację Qashqaia. I choć podczas prezentacji mówili o przemianie, my spokojnie i bez górnolotnych sloganów zapowiedzielibyśmy to auto słowem rewolucja. Choć nowy Nissan ma rozmiary nadwozia podobne do poprzedniego, w środku na nowo definiuje przestrzeń. Jest wprost ogromny! Na tyle ogromny, że kilkukrotnie sprawdzałem czy Japończycy nie pomylili się w kwestii wymiarów karoserii. A do tego nowy Qashqai jest świetnie wykonany, pięknie wygląda i dobrze się prowadzi. Kawał dobrej roboty!

Pełen test przeczytasz tutaj: Nissan Qashqai 2021: test japońskiej nowości z wynikiem...

Renault Arkana

Test Renault Arkana

Test: Renault Arkana 1.3 TCe 140 KM EDC - coupe na szczudłach

Renault od lat najbardziej swobodnie czuło się w segmencie pojazdów miejskich. Dlatego nieco zdziwił mnie pomysł na SUV-a coupe. Prawda jest jednak taka, że tym modelem Francuzi... odkryli całkowicie nowy segment pojazdów. I to się im opłaciło. Zainteresowanie autem w Europie jest potężne. Oczywiście Arkana ma pewne niedostatki chociażby na polu jakości. Mimo wszystko wygląda nieźle i ma niezłą cenę. Ja daję jej zatem plusa – ogromnego nawet plusa.

Pełen test przeczytasz tutaj: Test: Renault Arkana 1.3 TCe 140 KM EDC - coupe na szczudłach

Cupra Ateca

Cupra Ateca

Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie

Przy pierwszym kontakcie Cupra nie powaliła mnie na kolana. Ma złote wstawki na felgach, które wyglądają trochę tandetnie, a do tego... niebieską skórę na fotelach. Skórę, która za sprawą koloru i błyszczącej faktury chyba nie wymaga żadnego komentarza... Magia tego modelu zaczyna się w momencie, w którym odpalicie silnik. Podczas jazdy w trybie sport Cupra przyspiesza jak szalona, a do tego głośno powarkuje i strzela z wydechów. Auto osiąga pierwszą setkę w 4,9 sekundy i prowadzi się jak hot-hatch. A dla przypomnienia tylko dodam, że to nadal rodzinny SUV, który zabierze na pokład 5 osób i aż 485 litrów bagażu!

Pełen test przeczytasz tutaj: Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA