REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Ranking samochodów 2021 r., czyli The Best of Test
Ranking samochodów 2021 r., czyli The Best of Test

REKLAMA

REKLAMA

Ranking samochodów 2021 r., czyli The Best of Test. Testy jakich modeli zrobiły na nas największe wrażenie w zeszłym roku?

Audi e-tron GT RS

Audi e-tron GT RS

Audi e-tron GT RS: Batman ma nowe auto. Przetestowałem je i ja!

Nadal nie potrafimy lepiej podsumować tego auta, niż tekstem pojawiającym się w leadzie testu. Audi e-tron GT RS wygląda jak samochód Batmana, jest szybki jak myśliwiec i lubi ciasne zakręty jak francuski pociąg TGV. Trochę sedan, a trochę coupe robi potężne wrażenie. A jak przyspiesza, to aż... oczy bolą. Poza tym e-tron GT RS udowadnia jeszcze jedno. Że samochody elektryczne mają szczególny sens wtedy, gdy są drogie, stają się kaprysem i tak właściwie sensu nie mają.

REKLAMA

REKLAMA

Pełen test przeczytasz tutaj: Audi e-tron GT RS: Batman ma nowe auto. Przetestowałem je i ja!

Peugeot 508 SW PSE

Test Peugeot 508 SW PSE

Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji

Francuzi potrafią robić ładne auta? Potrafią! I 508 PSE w wersji kombi stanowi najlepszy dowód na to. A jako że auto przeszło kurację u francuskiego AMG, na nadwoziu pojawiają się efektowne dodatki w zielonym kolorze i... seria lotek. Tak, lotek. Peugeot robi piorunujące wrażenie – i to nie tylko na parkingu, ale i w czasie jazdy. Tak, to hybryda. Tu jednak hybrydowość definiuje nowy poziom osiągów i emocji. To ekologiczne i niezwykle fajne.

Pełen test przeczytasz tutaj: Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji

REKLAMA

Dacia Sandero LPG

Nowa Dacia Sandero LPG

Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?

Najwięcej frajdy dają oczywiście mocne, szybkie i drogie samochody. Fajnie mimo wszystko jest wiedzieć, że już za 60 tys. zł można kupić ładnie wyglądającego hatchbacka posiadającego klimatyzację, aluminiowe obręcze, system monitorowania martwego pola, kamerę cofania i... instalację LPG. Sandero jest tanie i tanio jeździ. Słowo tanio nie definiuje jednak całego auta. Bo nowe Sandero jest o lata świetlne lepsze od swojego poprzednika. A przez to nie jest kolejnym, modnym ciuchem z lat 80., który zamiast zostać wyrzucony do śmietnika, trafił na wyprzedaż jednego z marketów. To auto, które jest tanie, ale fajne. I nie trzeba się go wstydzić.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pełen test przeczytasz tutaj: Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?

Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser

Przytłaczający – to słowo idealnie pasuje do Land Cruisera. Toyota nie jest jednak przytłaczająco nudna czy wolna. Ona przytłacza rozmiarami. To pierwszy samochód, w którym podczas postoju na światłach mogłem zajrzeć do stojącego obok pojazdu... przez szyberdach. Tak wielki jest Land Cruiser. Poza tym japońska terenówka (nie SUV!) ma coś jeszcze. Wyraźnie czuć w nim sznyt w stylu old fashion. A do tego mimo iż świetnie radzi sobie w terenie, jest luksusowy i komfortowy.

Pełen test przeczytasz tutaj: Test: Toyota Land Cruiser - w starym stylu, ale nadal urzeka!

Fiat 500 Hybrid

Fiat 500 Hybrid

Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!

Fiat 500 drugiej generacji został zaprezentowany w roku 2007. I choć do roku 2021 od momentu premiery minęło czternaście długich lat, auta do testu wcale nie odbieraliśmy z... muzeum. Szczególnie że do redakcji trafił egzemplarz z nową hybrydą. Oczywiście nie był wcale taki hybrydowy, ale za to miał... taką ilość uroku, którą spokojnie dałoby się obdzielić cały plac wypełniony nowymi S-klasami. Uważajcie na Pięćsetkę. To złodziej – złodziej serc!

Pełen test przeczytasz tutaj: Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3 test

Volkswagen ID.3: test elektryka dla ludu w wersji 1ST

Najpierw był Garbus, potem Golf, a teraz będzie ID.3. I choć to pierwszy elektryk z nowej serii, w nazwie pojawia się liczba 3. Dziwne, prawda? Całe szczęście samochód ma inne zalety. Jest wybitnie przestronny, ma naprawdę mocny silnik, a do tego... tylny napęd. Nie, nie twierdzę że ID.3 jest wolny od wad. Popatrzcie jednak na turkusowe nadwozie i cudowne felgi. Robiły wrażenie nie tylko na nas, ale i przechodniach. Czy ID.3 powtórzy sukces Golfa i Garbusa? Tego nie wiem. Wiem natomiast, że to samochód, który bez wątpienia zasłużył w tym roku na tą listę.

Pełen test przeczytasz tutaj: Volkswagen ID.3: test elektryka dla ludu w wersji 1ST

Nissan Qashqai

Nissan Qashqai 2021

Nissan Qashqai 2021: test japońskiej nowości z wynikiem...

Japończycy wprowadzili w roku 2021 na rynek trzecią generację Qashqaia. I choć podczas prezentacji mówili o przemianie, my spokojnie i bez górnolotnych sloganów zapowiedzielibyśmy to auto słowem rewolucja. Choć nowy Nissan ma rozmiary nadwozia podobne do poprzedniego, w środku na nowo definiuje przestrzeń. Jest wprost ogromny! Na tyle ogromny, że kilkukrotnie sprawdzałem czy Japończycy nie pomylili się w kwestii wymiarów karoserii. A do tego nowy Qashqai jest świetnie wykonany, pięknie wygląda i dobrze się prowadzi. Kawał dobrej roboty!

Pełen test przeczytasz tutaj: Nissan Qashqai 2021: test japońskiej nowości z wynikiem...

Renault Arkana

Test Renault Arkana

Test: Renault Arkana 1.3 TCe 140 KM EDC - coupe na szczudłach

Renault od lat najbardziej swobodnie czuło się w segmencie pojazdów miejskich. Dlatego nieco zdziwił mnie pomysł na SUV-a coupe. Prawda jest jednak taka, że tym modelem Francuzi... odkryli całkowicie nowy segment pojazdów. I to się im opłaciło. Zainteresowanie autem w Europie jest potężne. Oczywiście Arkana ma pewne niedostatki chociażby na polu jakości. Mimo wszystko wygląda nieźle i ma niezłą cenę. Ja daję jej zatem plusa – ogromnego nawet plusa.

Pełen test przeczytasz tutaj: Test: Renault Arkana 1.3 TCe 140 KM EDC - coupe na szczudłach

Cupra Ateca

Cupra Ateca

Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie

Przy pierwszym kontakcie Cupra nie powaliła mnie na kolana. Ma złote wstawki na felgach, które wyglądają trochę tandetnie, a do tego... niebieską skórę na fotelach. Skórę, która za sprawą koloru i błyszczącej faktury chyba nie wymaga żadnego komentarza... Magia tego modelu zaczyna się w momencie, w którym odpalicie silnik. Podczas jazdy w trybie sport Cupra przyspiesza jak szalona, a do tego głośno powarkuje i strzela z wydechów. Auto osiąga pierwszą setkę w 4,9 sekundy i prowadzi się jak hot-hatch. A dla przypomnienia tylko dodam, że to nadal rodzinny SUV, który zabierze na pokład 5 osób i aż 485 litrów bagażu!

Pełen test przeczytasz tutaj: Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

REKLAMA

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

REKLAMA

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA