REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Mazda 6 2.0 SkyActiv-G: emerytura nie dla niej. I dobrze!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Test: Mazda 6 2.0 SkyActiv-G: emerytura nie dla niej. I dobrze!
Test: Mazda 6 2.0 SkyActiv-G: emerytura nie dla niej. I dobrze!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Test: Mazda 6 2.0 SkyActiv-G. Co można powiedzieć o tym aucie? Choć osiągnęło już wiek emerytalny, na razie nie chce udać się na spoczynek. I dobrze!

Mazda 6 to Japończyk, ale z rosyjskim epizodem

Mazda 6 trzeciej generacji została zaprezentowana w roku 2012. I w fakcie tym uwagę kupującego powinny zwrócić tak naprawdę dwie rzeczy. Po pierwsze od tego momentu minęło już 9 lat – a to prawie lata świetlne w segmencie D. Po drugie – o czym jeszcze nie wspomniałem – Japończycy dość nietuzinkowo wybrali miejsce prezentacji. Szóstka odsłoniła swoją "twarz" podczas targów w... Moskwie! From Russia with love – jak pisał klasyk? Trochę tak. Bo choć ta sylwetka ma blisko dekadę, nadal prezentuje się naprawdę nieźle – szczególnie z krwistym lakierem.

REKLAMA

W Mazdzie 6 od zawsze podoba mi się długa maska – wygląda trochę jakby była zapożyczona z coupe. W modelu testowym przeciętnie wyglądały jednak felgi. Choć obręcze mają 17 cali, zostały wyposażone w wysokie opony przypominające pontony! Niski profil dodałby uroku.

Mazda 6 2.0 SkyActiv-G

Mazda 6 2.0 SkyActiv-G

Test: Mazda 6 2.0 SkyActiv-G: emerytura nie dla niej. I dobrze!

Test: Mazda 6 – jeżeli coś zdradza wiek, to jest to wnętrze

REKLAMA

Nadwozie testowej Mazdy 6 jeszcze w tak dużym stopniu nie zdradzało wieku tej konstrukcji. Nieco gorzej jest jednak we wnętrzu. Auto jest wyraźnie analogowe – przez co gorzej wypadnie na tle takich rywali jak Passat, Superb czy nawet Insignia. I najlepszy dowód takiego stanu rzeczy przynosi zegar pokazujący prędkość. Jest prosty i po prostu olbrzymi! Gdy policjanci będą chcieli sprawdzić jak szybko jedzie kierowca Mazdy, wystarczy że ustawią się na pasie obok sedana. Licznik jest tak duży, że gdy spojrzą przez boczną szybę, dostrzegą prędkość – nie będą musieli odpalać rejestratora. Wiek czuć też po ekranie multimedialnym. Jest mały i przeciętny graficznie. A do tego nie podobała mi się tapicerka foteli – była nieprzyjemna w dotyku.

Z drugiej strony Mazda to też stylistyczny minimalizm – który mnie wprost zachwyca. Konsola wygląda tak, jakby była projektowana trochę jako dzieło sztuki. To samo dotyczy np. kierownicy. Poza tym warto zwrócić uwagę na ekran head-up, który pokazuje obraz bez brzydkiej płytki wyłaniającej się z podszybia oraz konsolę, która została wyłożona miękkim materiałem imitującym skórę.

Mazda 6 2.0 SkyActiv-G

Mazda 6 2.0 SkyActiv-G

Test: Mazda 6 2.0 SkyActiv-G: emerytura nie dla niej. I dobrze!

Mazda 6 2.0 SkyActiv-G – wolnossący i... No właśnie jaki?

REKLAMA

Inżynierowie Mazdy są... uparciuchami. Pewnie dlatego na siłę forsują ideę silnika wolnossącego. Motor ma 4 cylindry i 2 litry pojemności. Ma nawet nieźle wyglądającą moc – 165 koni mechanicznych oraz precyzyjnie wskazany moment obrotowy – wynosi dokładnie 213 Nm. Mimo wszystko to klasyczny wolnossak – czyli budzi się przy takich obrotach, do których nie dobrnie żadnej kierowca w segmencie D. I choć benzyniakowi brakuje dynamiki przy starcie (sprint do 100 km/h w 9,3 sek.), a do tego podczas wyprzedzania w trasie lepiej zrobić redukcję do czwórki i zostać przy tym przełożeniu przez cały manewr, silnik 2.0 SkyActiv-G ma pewną zaletę. A tą jest rozsądny apetyt na paliwo.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W cyklu mieszanym Mazda spalała nieco ponad 7 litrów paliwa. To oznacza, że podczas spokojnej jazdy w trasie da się zejść do jakiś 6 litrów. Poza tym podobał mi się dźwięk pracy benzyniaka – bardzo gustownie powarkiwał w czasie przyspieszania oraz oczywiście gałka zmiany biegów. Krótki lewarek wygląda jakby został zapożyczony z MX-piątki. Ma krótki skok i pozwala na całkiem precyzyjną zmianę kolejnych przełożeń.

Mazda 6 2.0 SkyActiv-G

Mazda 6 2.0 SkyActiv-G

Test: Mazda 6 2.0 SkyActiv-G: emerytura nie dla niej. I dobrze!

Jak się prowadzi Mazda 6?

Mazda 6 ma prawie 4,9 metra długości i 480-litrowy bagażnik. Jednocześnie waży jednak tylko 1455 kilogramów. Lekkość Szóstki czuć w czasie jazdy – zachowuje się na drodze jak dużo mniejszy kompakt. Sedan zgrabnie pokonuje zakręty i woli raczej sportową jazdę. Sportową pod warunkiem, że prędkość zbyt mocno nie wzrośnie – bo wtedy układ kierowniczy nieco traci na precyzji. Poza tym z Mazdą lepiej uważać na ciasnym parkingu. Nie jest przesadnie zwrotna.

Ile kosztuje Mazda 6 SkyJOY 2.0 SkyActiv-G?

9 lat spędzonych w segmencie D sprawia, że Mazda 6 jest weteranem. Na parkingu przed blokiem może rozsadzić w fotelu zmęczone kości i zacząć opowiadać młodszym Passatom i Insigniom jak to kiedyś było na rynku motoryzacyjnym w Europie. I gdy Szóstka zacznie oddawać się typowo dziadkowym rozrywkom, potencjalny nabywca będzie okazję zwrócić uwagę na jej potężną zaletę. A ta dotyczy... ceny. Bazowa Mazda 6 SkyJOY napędzana 165-konnym silnikiem 2.0 kosztuje 127 900 zł. Model testowy został dodatkowo przybrany czerwonym lakierem i pakietem plus. A to oznacza że jego cena sięgnie nieco ponad 140 tys. zł.

Za tą kwotę kupujący otrzyma m.in. kamerę 360 stopni, nawigację satelitarną, przednie reflektory diodowe, podgrzewaną kierownicę, wyświetlacz head-up, system audio z 6 głośnikami i 17-calowe felgi. A to brzmi jak okazja w segmencie D! Konkurenci z niemieckim rodowodem przy podobnym poziomie wyposażenia okażą się pewnie o jakieś kilkanaście tysięcy złotych drożsi.

Mazda 6 2.0 SkyActiv-G

Mazda 6 2.0 SkyActiv-G

Test: Mazda 6 2.0 SkyActiv-G: emerytura nie dla niej. I dobrze!

Test: Mazda 6 2.0 SkyActiv-G – podsumowanie:

Mazda 6 bez wątpienia jest dinozaurem w segmencie D. Całe szczęście Japończycy doskonale wiedzieli jak ją zakamuflować. W efekcie gdy pojawi się w towarzystwie dużo młodszych konkurentów, nie wygląda jak halloweenowy kościotrup w przedszkolu. Szóstka starzeje się z klasą i trzyma fason jak Jane Fonda. A jako że do tego oferuje naprawdę świetną cenę, poważnie bym był w stanie pomyśleć o jej zakupie. No może jeszcze poważniej bym to zrobił, gdyby wreszcie inżynierowie Mazdy uwierzyli w doładowanie, a nie "siłę" wolnossącego benzyniaka. Bo niezbyt dynamiczny silnik to jedna z głównych wad tej konstrukcji.

Test: Mazda 6 2.0 SkyActiv-G: emerytura nie dla niej. I dobrze!
Kuba Brzeziński
Test: Mazda 6 2.0 SkyActiv-G: emerytura nie dla niej. I dobrze!
Kuba Brzeziński
Test: Mazda 6 2.0 SkyActiv-G: emerytura nie dla niej. I dobrze!
Kuba Brzeziński
Test: Mazda 6 2.0 SkyActiv-G: emerytura nie dla niej. I dobrze!
Kuba Brzeziński
Test: Mazda 6 2.0 SkyActiv-G: emerytura nie dla niej. I dobrze!
Kuba Brzeziński
Test: Mazda 6 2.0 SkyActiv-G: emerytura nie dla niej. I dobrze!
Kuba Brzeziński
Test: Mazda 6 2.0 SkyActiv-G: emerytura nie dla niej. I dobrze!
Kuba Brzeziński
Test: Mazda 6 2.0 SkyActiv-G: emerytura nie dla niej. I dobrze!
Kuba Brzeziński
Test: Mazda 6 2.0 SkyActiv-G: emerytura nie dla niej. I dobrze!
Kuba Brzeziński
Test: Mazda 6 2.0 SkyActiv-G: emerytura nie dla niej. I dobrze!
Kuba Brzeziński
Test: Mazda 6 2.0 SkyActiv-G: emerytura nie dla niej. I dobrze!
Kuba Brzeziński
Test: Mazda 6 2.0 SkyActiv-G: emerytura nie dla niej. I dobrze!
Kuba Brzeziński
Test: Mazda 6 2.0 SkyActiv-G: emerytura nie dla niej. I dobrze!
Kuba Brzeziński
Test: Mazda 6 2.0 SkyActiv-G: emerytura nie dla niej. I dobrze!
Kuba Brzeziński
Test: Mazda 6 2.0 SkyActiv-G: emerytura nie dla niej. I dobrze!
Kuba Brzeziński
Test: Mazda 6 2.0 SkyActiv-G: emerytura nie dla niej. I dobrze!
Kuba Brzeziński
Test: Mazda 6 2.0 SkyActiv-G: emerytura nie dla niej. I dobrze!
Kuba Brzeziński
Test: Mazda 6 2.0 SkyActiv-G: emerytura nie dla niej. I dobrze!
Kuba Brzeziński
Test: Mazda 6 2.0 SkyActiv-G: emerytura nie dla niej. I dobrze!
Kuba Brzeziński
Test: Mazda 6 2.0 SkyActiv-G: emerytura nie dla niej. I dobrze!
Kuba Brzeziński
Test: Mazda 6 2.0 SkyActiv-G: emerytura nie dla niej. I dobrze!
Kuba Brzeziński
Test: Mazda 6 2.0 SkyActiv-G: emerytura nie dla niej. I dobrze!
Kuba Brzeziński
Test: Mazda 6 2.0 SkyActiv-G: emerytura nie dla niej. I dobrze!
Kuba Brzeziński
Test: Mazda 6 2.0 SkyActiv-G: emerytura nie dla niej. I dobrze!
Kuba Brzeziński
Test: Mazda 6 2.0 SkyActiv-G: emerytura nie dla niej. I dobrze!
Kuba Brzeziński
Test: Mazda 6 2.0 SkyActiv-G: emerytura nie dla niej. I dobrze!
Kuba Brzeziński
Test: Mazda 6 2.0 SkyActiv-G: emerytura nie dla niej. I dobrze!
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA