REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
W ostatnim tygodniu, w związku z panującymi warunkami atmosferycznymi, doszło do wielu zalań i podtopień. Co zrobić w przypadku zalanego samochodu? Zostawić, czy próbować uruchomić? Ekspertka z Polskiej Izby Ubezpieczeń radzi co zrobić w przypadku zalania samochodu.
Za niespełna 2 miesiące w Polsce po raz kolejny wzrosną kary dla kierowców. Mowa oczywiście o karach za brak OC. Od 1 lipca 2024 r. brak ważnej polisy będzie oznaczać nawet 8600 zł opłaty karnej. Tyle że ta kwota to dopiero początek kosztów.
Sezon zimowy dobiega do końca. To z kolei oznacza często dramatyczny stan nawierzchni. Wjechanie w dziurę w jezdni może doprowadzić do kosztownego uszkodzenia auta. Czy da się ubezpieczyć pojazd na taki wypadek?
1. lutego 2023 r. to Dzień Ubezpieczenia Samochodu. A ten może się stać okazją do przypomnienia o ważnym obowiązku. Jeden błąd może się okazać bardzo kosztowny dla kierowcy. Kary za brak OC wynoszą aktualnie nawet prawie 8,5 tys. zł.
REKLAMA
Wystarczy 14 dni spóźnienia, a kierowca straci nawet trzy pensje. Dokładnie tyle od 1 stycznia 2024 r. wyniesie kara za brak obowiązkowego ubezpieczenia OC. A to dopiero początek podwyżek w tym roku.
Kierowcy w przypadku braku OC boją się szczególnie kary wlepionej przez UFG. 1 października 2023 r. pojawi się nowelizacja przepisów. W jej głos 7200 zł opłaty karnej straci na znaczeniu. Bo sankcja w skrajnym przypadku rozszerzy się do kary więzienia.
Kara za brak OC od 1 lipca 2023 r. ponownie wzrośnie. Tym razem kierowcy zapłacą o ponad 200 zł więcej. Skok kwoty jest winą rządzących. Tyle że kierowcy dostają niejako rykoszetem. Bo są osoby, które cieszą się ze zmiany.
OC w 2023 r. wyższe czy niższe? Nominalnie kwoty wzrosły. Tyle że gdy w tym wzroście uwzględnimy inflację, kwoty składek okażą się niższe o 13 proc.
REKLAMA
Kolizji mniej, ale likwidacja szkód coraz droższa? To zdanie idealnie opisuje zeszłoroczną sytuację na rynku ubezpieczeń komunikacyjnych.
Kara za brak OC. Przedawnienie jest terminem, który może pojawić się w kontekście kary wlepionej przez UFG za brak obowiązkowej polisy dla auta?
Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Blisko 90 proc. kar nałożonych przez UFG to efekt skanowania baz danych. Tylko 10 proc. to kontrole drogowe.
Ceny OC w 2023 roku? Dobrych informacji niestety nie mamy. Okazuje się bowiem, że w styczniu znów podrożały obowiązkowe polisy OC.
Rynek ubezpieczeń w Polsce. 2023 r. oznacza inflację i rosnące koszty, a do tego problemy z naprawami. To spore wyzwania dla ubezpieczycieli.
REKLAMA