REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy da się kupić nowe auto z LPG w 2024 r.?

czy da się kupić nowe auto z LPG w 2024 r., nowe auto z fabrycznym LPG 2024, jakie auta w 2024 r. otrzymują fabryczne LPG
Czy da się kupić nowe auto z LPG w 2024 r.?
Kuba Brzeziński / Tomasz Korniejew
Infor

REKLAMA

REKLAMA

Kierowcy, którzy chcą w Polsce nabyć fabrycznie nowe auto, a jednocześnie oczekują, że pojazd wyjedzie z salonu z instalacją LPG, nadal mają taką możliwość. Powiem więcej, mają nawet wybór. Dostępnych jest 7 modeli. Najtańsze z nich kosztują około 70 tys. zł. Oto pełna lista.
rozwiń >

Ceny paliw delikatnie topnieją. Nie są tak wysokie, jak po wybuchu wojny w Ukrainie. I tendencja ta może się utrzymać w 2024 r. Tylko czy cena litra benzyny na poziomie blisko 6,3 zł może cieszyć kierowców? Nie bardzo. Znajdą się zatem i tacy, którzy zdecydują się na optymalizację. Świetnym sposobem jest np. instalacja LPG. Fabryczna instalacja LPG, na którą salon sprzedaży nowego auta daje gwarancję.

REKLAMA

LPG to dobry wybór. Litr gazu kosztuje bowiem 2,9 zł. To mniej niż połowa cena litra benzyny PB 95! Tylko czy nowe modele z fabryczną instalacją gazową da się jeszcze kupić w 2024 r. w Polsce? Oferta jest mocno ograniczona. Kierowca musi się skupić głównie na trzech markach. Poszczególne modele ustawiłem w kolejności cenowej – od najniższej do najwyższej.

Kia Picanto 1.2 DPI LPG BRC

Kia Picanto 1.2/84 KM GT Line

Kia Picanto 1.2/84 KM GT Line

Kia Picanto 1.2/84 KM GT Line

Na fabryczną instalację LPG mogą się zdecydować m.in. nabywcy Kii Picanto. Koreański maluch ma montowany układ firmy BRC. Instalacja jest dostępna wyłącznie w przypadku wolnossącego silnika 1.2 DPI o mocy 84 koni mechanicznych. Gdy kierowca skonfiguruje model z bazowym wariantem M, pojazd zostanie dziś wyceniony przez salon Kii na kwotę wynoszącą równe 70 tys. zł. Za tą sumę samochód będzie wyposażony m.in. w manualną klimatyzację, wielofunkcyjną kierownicę czy 14-calowe, stalowe felgi.

Dacia Sandero 1.0 LPG

Nowa Dacia Sandero LPG

Nowa Dacia Sandero LPG

Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?

REKLAMA

Producentem niezwykle mocno stawiającym na fabryczne LPG w Polsce jest Dacia. Nie ma się zatem co dziwić, że instalację można znaleźć m.in. w rumuńskim hicie sprzedaży. Mowa oczywiście o Sandero. Ładny hatchback segmentu B otrzymuje instalację gazową w wersji napędowej Eco-G 100. Pod tym przydomkiem ukrywa się litrowy silnik 3-cylindrowy z doładowaniem o mocy 100 koni mechanicznych. Auto można skonfigurować z poziomem wyposażenia Expression, co daje minimum 70 800 zł. Dacia Sandero LPG jest zatem o zaledwie 800 zł droższa od Kii, a jednocześnie okazuje się bardziej praktyczna i po prostu większa.

Dacia Sandero Eco-G 100 Expression standardowo otrzymuje 8-calowy ekran systemu multimedialnego, manualną klimatyzację, podgrzewane lusterka, elektrycznie regulowane szyby tylne, światła LED czy regulator prędkości.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Renault Clio TCe 100 LPG

Test Renault Clio Full Hybrid, test Renault Clio po liftingu, Renault Clio Full Hybrid, Renault Clio po liftingu, Renault Clio V po liftingu

Test Renault Clio Full Hybrid, test Renault Clio po liftingu, Renault Clio Full Hybrid, Renault Clio po liftingu, Renault Clio V po liftingu

Test: Renault Clio Full Hybrid, czyli francuska moda na niskie spalanie

Infor

REKLAMA

Trzecim producentem, który oferuje fabryczną instalację LPG w nowych autach, jest Renault. I zdecydowanie najtańszym wyborem jest poliftingowe Clio. Samochód w wersji Evolution i z napędem TCe 100 LPG kosztuje dziś 78 200 zł. TCe 100 LPG oznacza litrowy silnik doładowany o mocy 100 koni mechanicznych. To ta sama jednostka, którą można spotkać w Daciach. 100-konne Clio rozpędza się do 100 km/h w 11,8 sek. Średnie spalanie deklarowane przez producenta to 7 litrów LPG na 100 km. Dla porównania po przełączeniu na zasilanie benzyną Renault zużyje 5,4 litra.

Pomijając oszczędną instalację LPG, kierowca otrzymuje od Renault manualną klimatyzację, światła przednie Full LED, system multimedialny z 7-calowym ekranem i czujniki parkowania z tyłu. To już naprawdę wysoki poziom fabrycznego wyposażenia.

Kia Stonic 1.2 DPI LPG BRC

Kia Stonic

Kia Stonic

Kia Stonic

KIA

Nowa Kia z fabryczną instalacją LPG to również Stonic. Kierowca wybierający niewielkiego crossovera z Korei może dobrać LPG jako opcję w przypadku auta napędzanego bazowym benzyniakiem 1.2 DPI. Jednostka ma 84 konie mechaniczne mocy i raczej nie czyni z Kii demona prędkości. Auto przyspiesza do 100 km/h w 13,5 sek.

Kia Stopni 1.2 DPI z LPG firmy BRC w wersji M kosztuje dziś 87 600 zł. Samochód posiada m.in. 6 poduszek powietrznych, manualną klimatyzację, podgrzewane lusterka, system multimedialny z 8-calowym ekranem i 16-calowe felgi aluminiowe.

Dacia Jogger 1.0 LPG

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Jogger to nowy pomysł Dacii. Auto jest trochę przerośniętym kombi, trochę SUV-em i trochę minivanem. Najważniejsze jest jednak to, że pomieszanie z poplątaniem łączy z 7-miejscową kabiną pasażerską i fabrycznie montowaną instalację LPG. Auto w wersji Essential i z silnikiem Eco-G 100 kosztuje dziś 81 800 zł. Cena bez wątpienia stanowi dobrą informację. Gorsza niestety jest taka, że kupujący musi dopłacić np. 1900 zł za klimatyzację. Nawet manualnej nie ma w wyposażeniu standardowym auta.

Renault Captur TCe 100 LPG

Renault Captur Hybryda Plug-in

Renault Captur Hybryda Plug-in

Renault Captur Hybryda Plug-in, czyli tym razem eko-test!

Kierowca, który poszukuje nowego Renault z fabryczną instalacją LPG, ale chce mieć auto większe i bardziej praktyczne od Clio, może zdecydować się na Captura. Model z wersją wyposażenia Equilibre i silnikiem TCe 100 LPG będzie kosztował co najmniej 89 500 zł. Tak skonfigurowany crossover przyspiesza do 100 km/h w 13 sek. Średnie spalanie deklarowane przez producenta to 7,3 litra LPG na każde 100 km.

Wersja wyposażenia Equilibre w Capturze oznacza standardową klimatyzację manualną, czujnik zmierzchu, system rozpoznawania znaków drogowych i system multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym.

Dacia Duster 1.0 LPG

Test nowa Dacia Duster Blue dCi 115 4x4

Test nowa Dacia Duster Blue dCi 115 4x4

Test: nowa Dacia Duster Blue dCi 115 4x4. Leśniczy, ale... modny!

Numerem dwa w gamie hitów sprzedaży Dacii z LPG bez wątpienia jest Duster. Dziś za bazowego SUV-a z instalacją gazową i rumuńskim logo na masce trzeba zapłacić 90 500 zł. W tej cenie kupujący otrzyma wersję Journey i identyczny układ napędowy, jak w Sandero. Napęd będzie pochodzić z litrowego silnika o mocy 100 koni mechanicznych. Ciekawostka? Ten motor jest bardziej dynamiczny na LPG niż na benzynie! Na LPG osiąga setkę w 13,8 sek. Na benzynie wynik rośnie do 15,1 sek.

90 tys. zł to sporo, jak na Dustera? Być może i tak. Mimo wszystko samochód bez dopłaty oferuje kupującemu automatyczną klimatyzację, nawigację satelitarną, kamerę cofania czy 17-calowe felgi aluminiowe. Poziom wyposażenia auta jest zatem naprawdę przyzwoity.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Elektryki jeździły po Warszawie już pół wieku temu

Samochody elektryczne to wcale nie nowość. Już w latach 70. można było zwiedzać Warszawę takim autem. Do celów obsługi ruchu turystycznego wykorzystywano krajowe melexy. Takie zwiedzanie cieszyło się dużym zainteresowaniem.

Polacy kupują coraz częściej używane auta z silnikiem elektrycznym, jakich marek najczęściej

Używane auta z takim napędem nie są zbyt chętnie kupowane, a z pewnością duży wpływ na to ma fakt, iż dopłaty do elektryków dotyczą wyłącznie nowych pojazdów. Używane samochody chętnie kupują mieszkańcy bloków, a tam nie ma warunków do ładowania. I to jest zapewne druga przyczyna.

Rynek używanych samochodów w Polsce. Jak wygląda przeciętny używany elektryk?

Rynek używanych samochodów w Polsce. Jak wygląda przeciętny używany elektryk? Co z programem dopłat do zakupu samochodów elektrycznych? Czemu Polacy nie są przekonani do samochodów elektrycznych? Które samochody elektryczne są w Polsce najpopularniejsze?

Karać urzędników jak kierowców? Pomysł, który może zrewolucjonizować drogi w Polsce

Karać urzędników jak kierowców? Pomysł, który może zrewolucjonizować drogi w Polsce. Kto odpowiada za stan dróg? Czy urzędnicy powinni płacić mandaty? Co by było gdyby istniał urząd zamykający dziurawe ulice?

REKLAMA

KGP: 99 430 interwencji, 275 wypadków drogowych, 21 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 430 interwencji. Byli wzywani do 275 wypadków drogowych.

Polacy wciąż kupują samochody z silnikami na benzynę, ale ścigają je hybrydy. Auta jakich marek najlepiej sprzedają się teraz

Przede wszystkim notujemy stabilny wzrost rynku nowych samochodów od początku 2025 roku. Jednak na rynku aut dostawczych i w segmencie premium – duże zaskoczenia. Kto w styczniu był prymusem na poszczególnych rynkach?

Klasyki motoryzacji. 27 lat temu wyprodukowano ostatniego Żuka

27 lat temu z taśmy produkcyjnej zjechał ostatni Żuk. Lekki samochód dostawczy z Lublina oparty na konstrukcji Warszawy m20 był nie tylko odpowiedzią na potrzeby krajowego rynku, ale i był świetnym towarem eksportowym. Przypomnijmy sobie jego historię.

Polacy już wnioskują o dopłaty do aut elektrycznych. Ile można dostać?

Nowy program dopłat do zakupu lub leasingu samochodów elektrycznych ruszył 3 lutego. Na ten moment złożono blisko 400 wniosków. O jakie kwoty można się ubiegać?

REKLAMA

Rejestracja samochodu w Polsce przez obcokrajowca

Obcokrajowcy planujący pobyt w Polsce dłuższy niż 6 miesięcy muszą zarejestrować swój pojazd, niezależnie od tego, czy przyjechali z własnym, czy planują kupić nowy. Rejestracja jest konieczna do legalnego poruszania się po drogach oraz świadczenia usług transportowych. Formalności można załatwić w urzędzie zgodnym z miejscem zameldowania, ale co w przypadku braku meldunku? Gdzie szukać pomocy?

System "RedLight": Czy naprawdę poprawia bezpieczeństwo?

System "RedLight", czyli kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle, budzi wiele kontrowersji wśród kierowców. Czy słusznie? Czy kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle rzeczywiście zmniejszają liczbę wypadków i poprawiają bezpieczeństwo, czy może są jedynie kolejnym narzędziem do generowania przychodów dla budżetu? Przyjrzyjmy się faktom.

REKLAMA