REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy da się kupić nowe auto z LPG w 2024 r.?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
czy da się kupić nowe auto z LPG w 2024 r., nowe auto z fabrycznym LPG 2024, jakie auta w 2024 r. otrzymują fabryczne LPG
Czy da się kupić nowe auto z LPG w 2024 r.?
Kuba Brzeziński / Tomasz Korniejew
Infor

REKLAMA

REKLAMA

Kierowcy, którzy chcą w Polsce nabyć fabrycznie nowe auto, a jednocześnie oczekują, że pojazd wyjedzie z salonu z instalacją LPG, nadal mają taką możliwość. Powiem więcej, mają nawet wybór. Dostępnych jest 7 modeli. Najtańsze z nich kosztują około 70 tys. zł. Oto pełna lista.

rozwiń >

Ceny paliw delikatnie topnieją. Nie są tak wysokie, jak po wybuchu wojny w Ukrainie. I tendencja ta może się utrzymać w 2024 r. Tylko czy cena litra benzyny na poziomie blisko 6,3 zł może cieszyć kierowców? Nie bardzo. Znajdą się zatem i tacy, którzy zdecydują się na optymalizację. Świetnym sposobem jest np. instalacja LPG. Fabryczna instalacja LPG, na którą salon sprzedaży nowego auta daje gwarancję.

REKLAMA

LPG to dobry wybór. Litr gazu kosztuje bowiem 2,9 zł. To mniej niż połowa cena litra benzyny PB 95! Tylko czy nowe modele z fabryczną instalacją gazową da się jeszcze kupić w 2024 r. w Polsce? Oferta jest mocno ograniczona. Kierowca musi się skupić głównie na trzech markach. Poszczególne modele ustawiłem w kolejności cenowej – od najniższej do najwyższej.

Kia Picanto 1.2 DPI LPG BRC

Kia Picanto 1.2/84 KM GT Line

Kia Picanto 1.2/84 KM GT Line

Kia Picanto 1.2/84 KM GT Line

Na fabryczną instalację LPG mogą się zdecydować m.in. nabywcy Kii Picanto. Koreański maluch ma montowany układ firmy BRC. Instalacja jest dostępna wyłącznie w przypadku wolnossącego silnika 1.2 DPI o mocy 84 koni mechanicznych. Gdy kierowca skonfiguruje model z bazowym wariantem M, pojazd zostanie dziś wyceniony przez salon Kii na kwotę wynoszącą równe 70 tys. zł. Za tą sumę samochód będzie wyposażony m.in. w manualną klimatyzację, wielofunkcyjną kierownicę czy 14-calowe, stalowe felgi.

Dacia Sandero 1.0 LPG

Nowa Dacia Sandero LPG

Nowa Dacia Sandero LPG

Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?

REKLAMA

Producentem niezwykle mocno stawiającym na fabryczne LPG w Polsce jest Dacia. Nie ma się zatem co dziwić, że instalację można znaleźć m.in. w rumuńskim hicie sprzedaży. Mowa oczywiście o Sandero. Ładny hatchback segmentu B otrzymuje instalację gazową w wersji napędowej Eco-G 100. Pod tym przydomkiem ukrywa się litrowy silnik 3-cylindrowy z doładowaniem o mocy 100 koni mechanicznych. Auto można skonfigurować z poziomem wyposażenia Expression, co daje minimum 70 800 zł. Dacia Sandero LPG jest zatem o zaledwie 800 zł droższa od Kii, a jednocześnie okazuje się bardziej praktyczna i po prostu większa.

Dacia Sandero Eco-G 100 Expression standardowo otrzymuje 8-calowy ekran systemu multimedialnego, manualną klimatyzację, podgrzewane lusterka, elektrycznie regulowane szyby tylne, światła LED czy regulator prędkości.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Renault Clio TCe 100 LPG

Test Renault Clio Full Hybrid, test Renault Clio po liftingu, Renault Clio Full Hybrid, Renault Clio po liftingu, Renault Clio V po liftingu

Test Renault Clio Full Hybrid, test Renault Clio po liftingu, Renault Clio Full Hybrid, Renault Clio po liftingu, Renault Clio V po liftingu

Test: Renault Clio Full Hybrid, czyli francuska moda na niskie spalanie

Infor

REKLAMA

Trzecim producentem, który oferuje fabryczną instalację LPG w nowych autach, jest Renault. I zdecydowanie najtańszym wyborem jest poliftingowe Clio. Samochód w wersji Evolution i z napędem TCe 100 LPG kosztuje dziś 78 200 zł. TCe 100 LPG oznacza litrowy silnik doładowany o mocy 100 koni mechanicznych. To ta sama jednostka, którą można spotkać w Daciach. 100-konne Clio rozpędza się do 100 km/h w 11,8 sek. Średnie spalanie deklarowane przez producenta to 7 litrów LPG na 100 km. Dla porównania po przełączeniu na zasilanie benzyną Renault zużyje 5,4 litra.

Pomijając oszczędną instalację LPG, kierowca otrzymuje od Renault manualną klimatyzację, światła przednie Full LED, system multimedialny z 7-calowym ekranem i czujniki parkowania z tyłu. To już naprawdę wysoki poziom fabrycznego wyposażenia.

Kia Stonic 1.2 DPI LPG BRC

Kia Stonic

Kia Stonic

Kia Stonic

KIA

Nowa Kia z fabryczną instalacją LPG to również Stonic. Kierowca wybierający niewielkiego crossovera z Korei może dobrać LPG jako opcję w przypadku auta napędzanego bazowym benzyniakiem 1.2 DPI. Jednostka ma 84 konie mechaniczne mocy i raczej nie czyni z Kii demona prędkości. Auto przyspiesza do 100 km/h w 13,5 sek.

Kia Stopni 1.2 DPI z LPG firmy BRC w wersji M kosztuje dziś 87 600 zł. Samochód posiada m.in. 6 poduszek powietrznych, manualną klimatyzację, podgrzewane lusterka, system multimedialny z 8-calowym ekranem i 16-calowe felgi aluminiowe.

Dacia Jogger 1.0 LPG

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Jogger to nowy pomysł Dacii. Auto jest trochę przerośniętym kombi, trochę SUV-em i trochę minivanem. Najważniejsze jest jednak to, że pomieszanie z poplątaniem łączy z 7-miejscową kabiną pasażerską i fabrycznie montowaną instalację LPG. Auto w wersji Essential i z silnikiem Eco-G 100 kosztuje dziś 81 800 zł. Cena bez wątpienia stanowi dobrą informację. Gorsza niestety jest taka, że kupujący musi dopłacić np. 1900 zł za klimatyzację. Nawet manualnej nie ma w wyposażeniu standardowym auta.

Renault Captur TCe 100 LPG

Renault Captur Hybryda Plug-in

Renault Captur Hybryda Plug-in

Renault Captur Hybryda Plug-in, czyli tym razem eko-test!

Kierowca, który poszukuje nowego Renault z fabryczną instalacją LPG, ale chce mieć auto większe i bardziej praktyczne od Clio, może zdecydować się na Captura. Model z wersją wyposażenia Equilibre i silnikiem TCe 100 LPG będzie kosztował co najmniej 89 500 zł. Tak skonfigurowany crossover przyspiesza do 100 km/h w 13 sek. Średnie spalanie deklarowane przez producenta to 7,3 litra LPG na każde 100 km.

Wersja wyposażenia Equilibre w Capturze oznacza standardową klimatyzację manualną, czujnik zmierzchu, system rozpoznawania znaków drogowych i system multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym.

Dacia Duster 1.0 LPG

Test nowa Dacia Duster Blue dCi 115 4x4

Test nowa Dacia Duster Blue dCi 115 4x4

Test: nowa Dacia Duster Blue dCi 115 4x4. Leśniczy, ale... modny!

Numerem dwa w gamie hitów sprzedaży Dacii z LPG bez wątpienia jest Duster. Dziś za bazowego SUV-a z instalacją gazową i rumuńskim logo na masce trzeba zapłacić 90 500 zł. W tej cenie kupujący otrzyma wersję Journey i identyczny układ napędowy, jak w Sandero. Napęd będzie pochodzić z litrowego silnika o mocy 100 koni mechanicznych. Ciekawostka? Ten motor jest bardziej dynamiczny na LPG niż na benzynie! Na LPG osiąga setkę w 13,8 sek. Na benzynie wynik rośnie do 15,1 sek.

90 tys. zł to sporo, jak na Dustera? Być może i tak. Mimo wszystko samochód bez dopłaty oferuje kupującemu automatyczną klimatyzację, nawigację satelitarną, kamerę cofania czy 17-calowe felgi aluminiowe. Poziom wyposażenia auta jest zatem naprawdę przyzwoity.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA