REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Top 10: Używane samochody za 10 tys. zł - co warto kupić?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Renault Modus
Renault Modus

REKLAMA

REKLAMA

Używane samochody za 10 tys. zł nie będą ani najmłodsze, ani najmocniejsze, ani najlepiej wyposażone. Mimo wszystko na ich liście nie brakuje propozycji naprawdę godnych uwagi!

Kwota oscylująca w granicy 10 tys. złotych sprawia, że kupujący może nabyć jeden z blisko 20 tysięcy pojazdów z polskiego rynku wtórnego. Wybór jest potężny! Na który z modeli zatem najlepiej zdecydować się? Tworząc ten poradnik przejrzeliśmy oferty i wybraliśmy te auta, które wydawały się najciekawsze i najbardziej godne uwagi. Oto używane samochody za 10 tys. złotych i nasze propozycje.

REKLAMA

Toyota Aygo I - za 10 tys. złotych i… do miasta!

Toyota Aygo I

Samochody za 10 tys. złotych często są eksploatowane przede wszystkim w mieście. A w tej roli wyśmienicie sprawdzi się m.in. pierwsza generacja Toyoty Aygo. Obła karoseria robi sympatyczne wrażenie i jest odchudzona do granic możliwości. Dla przykładu zamiast tylnej klapy producent zastosował wyłącznie… szybę! Do tego hatchback często posiada i ABS, i klimatyzację oraz jest napędzany 3-cylindrowym benzyniakiem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Litrowy motor jest produkcji japońskiej i oferuje 69 koni mechanicznych. Auto nie jest demonem prędkości i naprawdę mocno hałasuje podczas dynamicznego przyspieszania. Z drugiej strony spala w mieście mniej niż 6 litrów benzyny. A to dobry wynik.

Ford Focus C-Max I - hatchback z rodzinnym zacięciem

Ford Focus C-Max I

Używane samochody za 10 tys. złotych spokojnie mogą pełnić rolę pojazdu dla rodziny. A dowód na potwierdzenie tezy stanowi chociażby Ford C-Max. Kabina pasażerska auta bez problemu pomieści nawet pięciu dorosłych pasażerów, a do tego dysponuje kufrem o pojemności 460 litrów. Bliźniakiem technologicznym C-Maxa jest Focus drugiej generacji, a to oznacza że samochód dobrze się prowadzi. Którą wersję silnikową wybrać? Diesle bez pewnej historii serwisowej lepiej odrzucić w przedbiegach. Decyduje o tym przede wszystkim wiek. Dużo bezpieczniejszym wyborem okażą się wolnossące benzyniaki. Choć te mają dość duży apetyt…

Peugeot 207 - lew z nieco krótszymi pazurami!

Peugeot 207

Peugeot 207 nie miał łatwego zadania. Musiał zastąpić na rynku wielki hit sprzedaży - model 206. Technologicznie następca okazał się dużo bardziej dopracowany, a co za tym idzie zdecydowanie mniej awaryjny. Nie brakowało mu jednak wad. Przykład? Auto jest o wiele za ciężkie jak na segment B, a przez to nie staje się zbyt dynamiczne podczas jazdy. Co jeszcze można powiedzieć o francuskim hatchbacku? Peugeot 207 to używany samochód za 10 tys. złotych, który na ogół jest dobrze wyposażony. Poza tym na rynku wtórnym nie brakuje egzemplarzy zadbanych z możliwą do sprawdzenia historią serwisową.

Renault Modus - trochę van, a trochę hatchback

Renault Modus

Renault Modus nie jest najbardziej udanym samochodem francuskiej marki. Nie prezentował się najlepiej i stała za nim dość dziwaczna konstrukcja. A to wszystko przełożyło się na niewielkie zainteresowanie ze strony kierowców. Choć model na stałe zniknął z gamy Renault, dziś używane samochody za 10 tys. złotych podbijają rynek wtórny. Szczególnie że Modus jest całkiem przestronny, ma prawie 300-litrowy bagażnik oraz paletę sprawdzonych motorów benzynowych. Awarie? Te trapią przede wszystkim zaniedbane diesle z dużymi przebiegami. Poza tym zdarzają się usterki na tle elektronicznym - te jednak nie dziwią we współczesnych Renault.

Subaru Forester I - szyby bez ramek za milion!

Subaru Forester I

Jeżeli używane samochody za 10 tys. złotych mogą być fajne, to Subaru Forester pierwszej generacji z pewnością powinien trafić na czoło tej listy! Wystarczy spojrzeć na kwadratowe, oldskulowe nadwozie, niesamowite szyby bez ramek czy posłuchać gardłowego wrzasku 4-cylindrowego boksera. Oczywiście, patrząc na deskę rozdzielczą mocno czuje się klimat lat osiemdziesiątych, mimo wszystko warto pamiętać o tym, że nawet modelki nie są idealne.

Praktyczność? Bagażnik ma 406 litrów pojemności. To wynik raczej przeciętny. Mało imponująco wypada również przestronność kabiny pasażerskiej. Ograniczona ilość miejsca wynika z działania prostego mechanizmu. Podczas opracowywania pierwszego Forestera, Japończycy patrzyli na świat przez pryzmat rodzimego rynku - rynku, na którym kierowcy raczej nie są specjalnie wysocy.

Volkswagen Golf V - sztampowy, ale bardzo… popularny!

Volkswagen Golf V

W sieci nie brakuje opinii mówiących o tym, że Volkswagen Golf jest prosty, nudny, sztampowy i że nie zmienia się od lat. Tak, to wszystko prawda. O ile jednak kierowcy mają do niego całą masę zarzutów, o tyle cieszy się on niesłabnącą popularnością na rynku wtórnym. Za kwotę oscylującą w granicy 10 tysięcy złotych w serwisie Otomoto udało nam się znaleźć aż 155 ogłoszeń dotyczących sprzedaży Golfa piątej generacji. To liczba spora. Mimo wszystko znalezienie zadbanego egzemplarza godnego uwagi nie będzie łatwe. Który silnik wybrać? Jednostki 1.9 TDI były świetne, ale mają już swoje lata. Lepiej chyba zatem zdecydować się na wolnossącego benzyniaka, a następnie ewentualnie uzupełnić go instalacją LPG.

Fiat Bravo II - włoska piękność w świetnej cenie

Fiat Bravo II

Włoska technologia nie jest chwalona za jakość. Ten schemat próbowało jednak przełamać Bravo drugiej generacji. Hatchback prezentował się zjawiskowo ładnie, a do tego nie przerażał listą charakterystycznych usterek. Czemu zatem Fiat nigdy nie odniósł sukcesu? Tak właściwie do końca nie wiadomo. Jedno w tej historii jest pewne. Używane egzemplarze szybko tracą na wartości. W efekcie dziś kierowca za 10 tys. złotych może sobie pozwolić na dobrze wyposażony egzemplarz napędzany silnikiem diesla i pochodzący nawet z 2009 roku. A to już brzmi jak okazja!

Kia Cee`d I - tylko lepiej bez diesla…

Kia Cee`d I

Na początku nowego millenium Korea przebudziła się z letargu. Dalekowschodnie marki postanowił odnieść sukces w Europie i zainwestowały w niego potężną ilość pieniędzy. Jednym z lepszych przykładów zmiany myślenia jest Kia Cee`d pierwszej generacji. Hatchback zaczął dobrze wyglądać, dobrze się prowadzić i przestał się psuć. A to wartości, które dziś - 13 lat po jego premierze - nadają mu dodatkowej atrakcyjności na rynku wtórnym. Kupując używany samochód za 10 tys. złotych najlepiej zdecydować się na silnik benzynowy. Jednostka o pojemności 1.6 litra będzie najlepsza. 126 koni zapewni hatchbackowi dynamikę jazdy, a z drugiej strony motor pali niewiele więcej od benzyniaka 1.4 litra. Czemu nie diesle? Te choć były naprawdę dobre, mogą być już zmęczone tokiem dotychczasowej eksploatacji.

Honda Accord VII - samochody za 10 tys. zł to też segment D

Honda Accord VII

Używane samochody za 10 tys. złotych powinny być raczej oszczędne i tanie w eksploatacji. Dlatego w zestawieniu tym do tej pory nie było miejsca dla samochodu pochodzącego z segmentu wyższego niż C. Czemu zatem postanowiliśmy napisać o Accordzie? Hondę ratuje kilka zalet. Po pierwsze raczej trwała technologia. Po drugie fakt, że nadal w Polsce da się kupić egzemplarz naprawdę zadbany, który nie będzie wymagał drogiego remontu zaraz po zakupie. Jeżeli tylko kierowcom możemy coś doradzić, lepiej niech zdecydują się na auto zasilane 2-litrowym benzyniakiem. Większość diesli najlepsze lata może już mieć za sobą.

Mercedes W124 - old skul w czystej formie za 10 tys.

Mercedes W124

Jeżeli ktoś rzuciłby hasło „bezawaryjny Mercedes” z pewnością oczami wyobraźni zobaczylibyście właśnie klasyczną limuzynę o oznaczeniu W124. Tak, legenda lat osiemdziesiątych była nieco mniej trwała od swojego poprzednika - modelu W123. Mimo wszystko możliwość pokonania „tylko” miliona kilometrów bez remontu silnika, w obecnej rzeczywistości nadal można uznać za imponującą.

Zalety Mercedesa W124? Jest oldskulowy, elegancki, szykowny i rzuca się w oczy na ulicach. A do tego ma przestronną kabinę, nieźle się prowadzi i często posiada takie udogodnienia jak klimatyzacja. Jak W124 to oczywiście najlepiej z charakterystycznie klekoczącym dieslem. Za kwotę wynoszącą 10 tysięcy złotych można nabyć model napędzany 2,5- lub 3-litrowym ropniakiem.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Punkty karne: ile możesz mieć, kiedy się kasują, jak odzyskać prawo jazdy?

Zastanawiasz się, ile punktów karnych możesz mieć i kiedy znikają z Twojego konta? Interesują Cię najnowsze przepisy na 2025 rok dotyczące kasowania punktów, kursów redukcyjnych i tego, jak nie stracić prawa jazdy ani nie przepłacić za OC w 2025 roku? Ten kompleksowy przewodnik rozwieje wszelkie wątpliwości. Dowiedz się, co oznaczają punkty karne, jak działają nowe limity dla doświadczonych i początkujących kierowców, a także jakie są konsekwencje przekroczenia dozwolonej liczby punktów.

Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

REKLAMA

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

REKLAMA

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA