REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Top 10: Używane samochody za 10 tys. zł - co warto kupić?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Renault Modus
Renault Modus

REKLAMA

REKLAMA

Używane samochody za 10 tys. zł nie będą ani najmłodsze, ani najmocniejsze, ani najlepiej wyposażone. Mimo wszystko na ich liście nie brakuje propozycji naprawdę godnych uwagi!

Kwota oscylująca w granicy 10 tys. złotych sprawia, że kupujący może nabyć jeden z blisko 20 tysięcy pojazdów z polskiego rynku wtórnego. Wybór jest potężny! Na który z modeli zatem najlepiej zdecydować się? Tworząc ten poradnik przejrzeliśmy oferty i wybraliśmy te auta, które wydawały się najciekawsze i najbardziej godne uwagi. Oto używane samochody za 10 tys. złotych i nasze propozycje.

REKLAMA

Toyota Aygo I - za 10 tys. złotych i… do miasta!

Toyota Aygo I

Samochody za 10 tys. złotych często są eksploatowane przede wszystkim w mieście. A w tej roli wyśmienicie sprawdzi się m.in. pierwsza generacja Toyoty Aygo. Obła karoseria robi sympatyczne wrażenie i jest odchudzona do granic możliwości. Dla przykładu zamiast tylnej klapy producent zastosował wyłącznie… szybę! Do tego hatchback często posiada i ABS, i klimatyzację oraz jest napędzany 3-cylindrowym benzyniakiem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Litrowy motor jest produkcji japońskiej i oferuje 69 koni mechanicznych. Auto nie jest demonem prędkości i naprawdę mocno hałasuje podczas dynamicznego przyspieszania. Z drugiej strony spala w mieście mniej niż 6 litrów benzyny. A to dobry wynik.

Ford Focus C-Max I - hatchback z rodzinnym zacięciem

Ford Focus C-Max I

Używane samochody za 10 tys. złotych spokojnie mogą pełnić rolę pojazdu dla rodziny. A dowód na potwierdzenie tezy stanowi chociażby Ford C-Max. Kabina pasażerska auta bez problemu pomieści nawet pięciu dorosłych pasażerów, a do tego dysponuje kufrem o pojemności 460 litrów. Bliźniakiem technologicznym C-Maxa jest Focus drugiej generacji, a to oznacza że samochód dobrze się prowadzi. Którą wersję silnikową wybrać? Diesle bez pewnej historii serwisowej lepiej odrzucić w przedbiegach. Decyduje o tym przede wszystkim wiek. Dużo bezpieczniejszym wyborem okażą się wolnossące benzyniaki. Choć te mają dość duży apetyt…

Peugeot 207 - lew z nieco krótszymi pazurami!

Peugeot 207

Peugeot 207 nie miał łatwego zadania. Musiał zastąpić na rynku wielki hit sprzedaży - model 206. Technologicznie następca okazał się dużo bardziej dopracowany, a co za tym idzie zdecydowanie mniej awaryjny. Nie brakowało mu jednak wad. Przykład? Auto jest o wiele za ciężkie jak na segment B, a przez to nie staje się zbyt dynamiczne podczas jazdy. Co jeszcze można powiedzieć o francuskim hatchbacku? Peugeot 207 to używany samochód za 10 tys. złotych, który na ogół jest dobrze wyposażony. Poza tym na rynku wtórnym nie brakuje egzemplarzy zadbanych z możliwą do sprawdzenia historią serwisową.

Renault Modus - trochę van, a trochę hatchback

Renault Modus

Renault Modus nie jest najbardziej udanym samochodem francuskiej marki. Nie prezentował się najlepiej i stała za nim dość dziwaczna konstrukcja. A to wszystko przełożyło się na niewielkie zainteresowanie ze strony kierowców. Choć model na stałe zniknął z gamy Renault, dziś używane samochody za 10 tys. złotych podbijają rynek wtórny. Szczególnie że Modus jest całkiem przestronny, ma prawie 300-litrowy bagażnik oraz paletę sprawdzonych motorów benzynowych. Awarie? Te trapią przede wszystkim zaniedbane diesle z dużymi przebiegami. Poza tym zdarzają się usterki na tle elektronicznym - te jednak nie dziwią we współczesnych Renault.

Subaru Forester I - szyby bez ramek za milion!

Subaru Forester I

Jeżeli używane samochody za 10 tys. złotych mogą być fajne, to Subaru Forester pierwszej generacji z pewnością powinien trafić na czoło tej listy! Wystarczy spojrzeć na kwadratowe, oldskulowe nadwozie, niesamowite szyby bez ramek czy posłuchać gardłowego wrzasku 4-cylindrowego boksera. Oczywiście, patrząc na deskę rozdzielczą mocno czuje się klimat lat osiemdziesiątych, mimo wszystko warto pamiętać o tym, że nawet modelki nie są idealne.

Praktyczność? Bagażnik ma 406 litrów pojemności. To wynik raczej przeciętny. Mało imponująco wypada również przestronność kabiny pasażerskiej. Ograniczona ilość miejsca wynika z działania prostego mechanizmu. Podczas opracowywania pierwszego Forestera, Japończycy patrzyli na świat przez pryzmat rodzimego rynku - rynku, na którym kierowcy raczej nie są specjalnie wysocy.

Volkswagen Golf V - sztampowy, ale bardzo… popularny!

Volkswagen Golf V

W sieci nie brakuje opinii mówiących o tym, że Volkswagen Golf jest prosty, nudny, sztampowy i że nie zmienia się od lat. Tak, to wszystko prawda. O ile jednak kierowcy mają do niego całą masę zarzutów, o tyle cieszy się on niesłabnącą popularnością na rynku wtórnym. Za kwotę oscylującą w granicy 10 tysięcy złotych w serwisie Otomoto udało nam się znaleźć aż 155 ogłoszeń dotyczących sprzedaży Golfa piątej generacji. To liczba spora. Mimo wszystko znalezienie zadbanego egzemplarza godnego uwagi nie będzie łatwe. Który silnik wybrać? Jednostki 1.9 TDI były świetne, ale mają już swoje lata. Lepiej chyba zatem zdecydować się na wolnossącego benzyniaka, a następnie ewentualnie uzupełnić go instalacją LPG.

Fiat Bravo II - włoska piękność w świetnej cenie

Fiat Bravo II

Włoska technologia nie jest chwalona za jakość. Ten schemat próbowało jednak przełamać Bravo drugiej generacji. Hatchback prezentował się zjawiskowo ładnie, a do tego nie przerażał listą charakterystycznych usterek. Czemu zatem Fiat nigdy nie odniósł sukcesu? Tak właściwie do końca nie wiadomo. Jedno w tej historii jest pewne. Używane egzemplarze szybko tracą na wartości. W efekcie dziś kierowca za 10 tys. złotych może sobie pozwolić na dobrze wyposażony egzemplarz napędzany silnikiem diesla i pochodzący nawet z 2009 roku. A to już brzmi jak okazja!

Kia Cee`d I - tylko lepiej bez diesla…

Kia Cee`d I

Na początku nowego millenium Korea przebudziła się z letargu. Dalekowschodnie marki postanowił odnieść sukces w Europie i zainwestowały w niego potężną ilość pieniędzy. Jednym z lepszych przykładów zmiany myślenia jest Kia Cee`d pierwszej generacji. Hatchback zaczął dobrze wyglądać, dobrze się prowadzić i przestał się psuć. A to wartości, które dziś - 13 lat po jego premierze - nadają mu dodatkowej atrakcyjności na rynku wtórnym. Kupując używany samochód za 10 tys. złotych najlepiej zdecydować się na silnik benzynowy. Jednostka o pojemności 1.6 litra będzie najlepsza. 126 koni zapewni hatchbackowi dynamikę jazdy, a z drugiej strony motor pali niewiele więcej od benzyniaka 1.4 litra. Czemu nie diesle? Te choć były naprawdę dobre, mogą być już zmęczone tokiem dotychczasowej eksploatacji.

Honda Accord VII - samochody za 10 tys. zł to też segment D

Honda Accord VII

Używane samochody za 10 tys. złotych powinny być raczej oszczędne i tanie w eksploatacji. Dlatego w zestawieniu tym do tej pory nie było miejsca dla samochodu pochodzącego z segmentu wyższego niż C. Czemu zatem postanowiliśmy napisać o Accordzie? Hondę ratuje kilka zalet. Po pierwsze raczej trwała technologia. Po drugie fakt, że nadal w Polsce da się kupić egzemplarz naprawdę zadbany, który nie będzie wymagał drogiego remontu zaraz po zakupie. Jeżeli tylko kierowcom możemy coś doradzić, lepiej niech zdecydują się na auto zasilane 2-litrowym benzyniakiem. Większość diesli najlepsze lata może już mieć za sobą.

Mercedes W124 - old skul w czystej formie za 10 tys.

Mercedes W124

Jeżeli ktoś rzuciłby hasło „bezawaryjny Mercedes” z pewnością oczami wyobraźni zobaczylibyście właśnie klasyczną limuzynę o oznaczeniu W124. Tak, legenda lat osiemdziesiątych była nieco mniej trwała od swojego poprzednika - modelu W123. Mimo wszystko możliwość pokonania „tylko” miliona kilometrów bez remontu silnika, w obecnej rzeczywistości nadal można uznać za imponującą.

Zalety Mercedesa W124? Jest oldskulowy, elegancki, szykowny i rzuca się w oczy na ulicach. A do tego ma przestronną kabinę, nieźle się prowadzi i często posiada takie udogodnienia jak klimatyzacja. Jak W124 to oczywiście najlepiej z charakterystycznie klekoczącym dieslem. Za kwotę wynoszącą 10 tysięcy złotych można nabyć model napędzany 2,5- lub 3-litrowym ropniakiem.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

REKLAMA