REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Renault Modus
Renault Modus

REKLAMA

REKLAMA

Używane samochody za 10 tys. zł nie będą ani najmłodsze, ani najmocniejsze, ani najlepiej wyposażone. Mimo wszystko na ich liście nie brakuje propozycji naprawdę godnych uwagi!

Kwota oscylująca w granicy 10 tys. złotych sprawia, że kupujący może nabyć jeden z blisko 20 tysięcy pojazdów z polskiego rynku wtórnego. Wybór jest potężny! Na który z modeli zatem najlepiej zdecydować się? Tworząc ten poradnik przejrzeliśmy oferty i wybraliśmy te auta, które wydawały się najciekawsze i najbardziej godne uwagi. Oto używane samochody za 10 tys. złotych i nasze propozycje.

REKLAMA

REKLAMA

Toyota Aygo I - za 10 tys. złotych i… do miasta!

Toyota Aygo I

REKLAMA

Samochody za 10 tys. złotych często są eksploatowane przede wszystkim w mieście. A w tej roli wyśmienicie sprawdzi się m.in. pierwsza generacja Toyoty Aygo. Obła karoseria robi sympatyczne wrażenie i jest odchudzona do granic możliwości. Dla przykładu zamiast tylnej klapy producent zastosował wyłącznie… szybę! Do tego hatchback często posiada i ABS, i klimatyzację oraz jest napędzany 3-cylindrowym benzyniakiem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Litrowy motor jest produkcji japońskiej i oferuje 69 koni mechanicznych. Auto nie jest demonem prędkości i naprawdę mocno hałasuje podczas dynamicznego przyspieszania. Z drugiej strony spala w mieście mniej niż 6 litrów benzyny. A to dobry wynik.

Ford Focus C-Max I - hatchback z rodzinnym zacięciem

Ford Focus C-Max I

Używane samochody za 10 tys. złotych spokojnie mogą pełnić rolę pojazdu dla rodziny. A dowód na potwierdzenie tezy stanowi chociażby Ford C-Max. Kabina pasażerska auta bez problemu pomieści nawet pięciu dorosłych pasażerów, a do tego dysponuje kufrem o pojemności 460 litrów. Bliźniakiem technologicznym C-Maxa jest Focus drugiej generacji, a to oznacza że samochód dobrze się prowadzi. Którą wersję silnikową wybrać? Diesle bez pewnej historii serwisowej lepiej odrzucić w przedbiegach. Decyduje o tym przede wszystkim wiek. Dużo bezpieczniejszym wyborem okażą się wolnossące benzyniaki. Choć te mają dość duży apetyt…

Peugeot 207 - lew z nieco krótszymi pazurami!

Peugeot 207

Peugeot 207 nie miał łatwego zadania. Musiał zastąpić na rynku wielki hit sprzedaży - model 206. Technologicznie następca okazał się dużo bardziej dopracowany, a co za tym idzie zdecydowanie mniej awaryjny. Nie brakowało mu jednak wad. Przykład? Auto jest o wiele za ciężkie jak na segment B, a przez to nie staje się zbyt dynamiczne podczas jazdy. Co jeszcze można powiedzieć o francuskim hatchbacku? Peugeot 207 to używany samochód za 10 tys. złotych, który na ogół jest dobrze wyposażony. Poza tym na rynku wtórnym nie brakuje egzemplarzy zadbanych z możliwą do sprawdzenia historią serwisową.

Renault Modus - trochę van, a trochę hatchback

Renault Modus

Renault Modus nie jest najbardziej udanym samochodem francuskiej marki. Nie prezentował się najlepiej i stała za nim dość dziwaczna konstrukcja. A to wszystko przełożyło się na niewielkie zainteresowanie ze strony kierowców. Choć model na stałe zniknął z gamy Renault, dziś używane samochody za 10 tys. złotych podbijają rynek wtórny. Szczególnie że Modus jest całkiem przestronny, ma prawie 300-litrowy bagażnik oraz paletę sprawdzonych motorów benzynowych. Awarie? Te trapią przede wszystkim zaniedbane diesle z dużymi przebiegami. Poza tym zdarzają się usterki na tle elektronicznym - te jednak nie dziwią we współczesnych Renault.

Subaru Forester I - szyby bez ramek za milion!

Subaru Forester I

Jeżeli używane samochody za 10 tys. złotych mogą być fajne, to Subaru Forester pierwszej generacji z pewnością powinien trafić na czoło tej listy! Wystarczy spojrzeć na kwadratowe, oldskulowe nadwozie, niesamowite szyby bez ramek czy posłuchać gardłowego wrzasku 4-cylindrowego boksera. Oczywiście, patrząc na deskę rozdzielczą mocno czuje się klimat lat osiemdziesiątych, mimo wszystko warto pamiętać o tym, że nawet modelki nie są idealne.

Praktyczność? Bagażnik ma 406 litrów pojemności. To wynik raczej przeciętny. Mało imponująco wypada również przestronność kabiny pasażerskiej. Ograniczona ilość miejsca wynika z działania prostego mechanizmu. Podczas opracowywania pierwszego Forestera, Japończycy patrzyli na świat przez pryzmat rodzimego rynku - rynku, na którym kierowcy raczej nie są specjalnie wysocy.

Volkswagen Golf V - sztampowy, ale bardzo… popularny!

Volkswagen Golf V

W sieci nie brakuje opinii mówiących o tym, że Volkswagen Golf jest prosty, nudny, sztampowy i że nie zmienia się od lat. Tak, to wszystko prawda. O ile jednak kierowcy mają do niego całą masę zarzutów, o tyle cieszy się on niesłabnącą popularnością na rynku wtórnym. Za kwotę oscylującą w granicy 10 tysięcy złotych w serwisie Otomoto udało nam się znaleźć aż 155 ogłoszeń dotyczących sprzedaży Golfa piątej generacji. To liczba spora. Mimo wszystko znalezienie zadbanego egzemplarza godnego uwagi nie będzie łatwe. Który silnik wybrać? Jednostki 1.9 TDI były świetne, ale mają już swoje lata. Lepiej chyba zatem zdecydować się na wolnossącego benzyniaka, a następnie ewentualnie uzupełnić go instalacją LPG.

Fiat Bravo II - włoska piękność w świetnej cenie

Fiat Bravo II

Włoska technologia nie jest chwalona za jakość. Ten schemat próbowało jednak przełamać Bravo drugiej generacji. Hatchback prezentował się zjawiskowo ładnie, a do tego nie przerażał listą charakterystycznych usterek. Czemu zatem Fiat nigdy nie odniósł sukcesu? Tak właściwie do końca nie wiadomo. Jedno w tej historii jest pewne. Używane egzemplarze szybko tracą na wartości. W efekcie dziś kierowca za 10 tys. złotych może sobie pozwolić na dobrze wyposażony egzemplarz napędzany silnikiem diesla i pochodzący nawet z 2009 roku. A to już brzmi jak okazja!

Kia Cee`d I - tylko lepiej bez diesla…

Kia Cee`d I

Na początku nowego millenium Korea przebudziła się z letargu. Dalekowschodnie marki postanowił odnieść sukces w Europie i zainwestowały w niego potężną ilość pieniędzy. Jednym z lepszych przykładów zmiany myślenia jest Kia Cee`d pierwszej generacji. Hatchback zaczął dobrze wyglądać, dobrze się prowadzić i przestał się psuć. A to wartości, które dziś - 13 lat po jego premierze - nadają mu dodatkowej atrakcyjności na rynku wtórnym. Kupując używany samochód za 10 tys. złotych najlepiej zdecydować się na silnik benzynowy. Jednostka o pojemności 1.6 litra będzie najlepsza. 126 koni zapewni hatchbackowi dynamikę jazdy, a z drugiej strony motor pali niewiele więcej od benzyniaka 1.4 litra. Czemu nie diesle? Te choć były naprawdę dobre, mogą być już zmęczone tokiem dotychczasowej eksploatacji.

Honda Accord VII - samochody za 10 tys. zł to też segment D

Honda Accord VII

Używane samochody za 10 tys. złotych powinny być raczej oszczędne i tanie w eksploatacji. Dlatego w zestawieniu tym do tej pory nie było miejsca dla samochodu pochodzącego z segmentu wyższego niż C. Czemu zatem postanowiliśmy napisać o Accordzie? Hondę ratuje kilka zalet. Po pierwsze raczej trwała technologia. Po drugie fakt, że nadal w Polsce da się kupić egzemplarz naprawdę zadbany, który nie będzie wymagał drogiego remontu zaraz po zakupie. Jeżeli tylko kierowcom możemy coś doradzić, lepiej niech zdecydują się na auto zasilane 2-litrowym benzyniakiem. Większość diesli najlepsze lata może już mieć za sobą.

Mercedes W124 - old skul w czystej formie za 10 tys.

Mercedes W124

Jeżeli ktoś rzuciłby hasło „bezawaryjny Mercedes” z pewnością oczami wyobraźni zobaczylibyście właśnie klasyczną limuzynę o oznaczeniu W124. Tak, legenda lat osiemdziesiątych była nieco mniej trwała od swojego poprzednika - modelu W123. Mimo wszystko możliwość pokonania „tylko” miliona kilometrów bez remontu silnika, w obecnej rzeczywistości nadal można uznać za imponującą.

Zalety Mercedesa W124? Jest oldskulowy, elegancki, szykowny i rzuca się w oczy na ulicach. A do tego ma przestronną kabinę, nieźle się prowadzi i często posiada takie udogodnienia jak klimatyzacja. Jak W124 to oczywiście najlepiej z charakterystycznie klekoczącym dieslem. Za kwotę wynoszącą 10 tysięcy złotych można nabyć model napędzany 2,5- lub 3-litrowym ropniakiem.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

REKLAMA

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

REKLAMA

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: Wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów już od poniedziałku 1 grudnia. Trzeba się spieszyć, bo decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów można składać już od poniedziałku 1 grudnia 2025 r. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Trzeba się spieszyć, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA