REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany samochód do 20 tysięcy złotych - najlepsze propozycje

Używany samochód do 20 tysięcy złotych - najlepsze propozycje
Używany samochód do 20 tysięcy złotych - najlepsze propozycje

REKLAMA

REKLAMA

Kwota ustalona na 20 tysięcy złotych pozwala na naprawdę szeroki wybór z rynku wtórnego. Kierowca może poszukiwać aut pochodzących z różnych segmentów. Aby pomóc w wyborze, przygotowaliśmy przekrojową listę. Nie brakuje na niej zarówno małych, miejskich wozidełek, jak i reprezentacyjnej limuzyny segmentu D czy nawet modnego ostatnio crossovera.

Używany samochód do 20 tysięcy złotych: Suzuki SX4 I

Używany samochód do 20 tysięcy złotych - najlepsze propozycje

Materiały prasowe Suzuki

To dość nietypowe auto w japońskiej ofercie. Choć na masce widnieje dalekowschodnie logo, tak naprawdę to konstrukcja stworzona razem z Fiatem, która była produkowana przede wszystkim na Węgrzech. Czy to jednak umniejsza modelowi SX4? W żadnym razie i trzeba to powiedzieć głośno. Autorem nadwozia jest Giugiaro, benzyniak to konstrukcja Suzuki, podczas gdy diesle są włoskie i wyśmienite. Co z awariami? Psują się głównie drobiazgi, a w tym pękają klosz lamp przeciwmgłowych, zużywają się przedwcześnie siłowniki tylnej klapy oraz pojawiają się drobne ogniska korozji.

REKLAMA

REKLAMA

Poniżej 20 tysięcy złotych Suzuki SX4 może pochodzić z roczników od 2006 do 2009. Dominują 1,9-litrowe, 120-konne silniki diesla. Szeroka jest jednak również oferta motorów benzynowych.

REKLAMA

Używany samochód do 20 tysięcy złotych: Volkswagen Golf Plus

Używany samochód do 20 tysięcy złotych: Volkswagen Golf Plus

Materiały prasowe Volkswagen

Bez wątpienia interesującą propozycją jest Volkswagen Golf Plus. To technologiczny bliźniak piątej generacji niemieckiego hatchbacka. Ma identycznie rozwiązany układ zawieszenia, paletę silnikową i bardzo podobną cenę. Łączy jednak to wszystko z kabiną pasażerską, w której czuć przestronność. W aucie zmieści się pięciu dorosłych pasażerów oraz blisko 400 litrów bagażu. A do tego Golf Plus oferuje niski wskaźnik awaryjności. Co może się popsuć? Czasami zacinają się zamki w drzwiach, uszczelki luzują się i pada odpowietrznik w zbiorniku paliwa. Jeżeli chodzi o silniki, najlepszą sławą cieszy się wolnossący motor 1,6 o mocy 102 koni oraz 105-konny diesel 1,9 TDI.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Budżet ustalony na maksymalnie 20 tysięcy złotych pozwala na zakup Volkswagena pochodzącego nawet z 2008 roku. Większość egzemplarzy używanych jest dobrze wyposażonych - ma klimatyzację, fabryczne radio i pakiet podstawowych systemów bezpieczeństwa.

Używany samochód do 20 tysięcy złotych: Renault Megane III

Używany samochód do 20 tysięcy złotych: Renault Megane III

Materiały prasowe Renault

Renault Megane drugiej generacji nie było najlepszym wyborem na rynku wtórnym. Czemu trzeciej odsłonie modelu się to zmieniło? Francuzi dużo lepiej przyłożyli się konstrukcyjnie. W efekcie autu praktycznie nie zdarzają się poważne usterki. Znane są przypadki skrzypiących lusterek, awarii kart Hands Free oraz uszkodzeń czujników ABS. Najczęściej na rynku wtórnym trafiają się wersje napędzane 1,6-litrowym, wolnossącym benzyniakiem lub dieslem 1,5 dCi. Diesel z czasem może się stać ryzykowny. Jednostka benzynowa jest trwała, a do tego istnieje możliwość jej przerobienia na zasilanie LPG.

Używany samochód do 20 tysięcy złotych w przypadku Renault Megane III oznacza model pochodzący nawet z 2011 roku. Młody rocznik to dopiero pierwsza z zalet francuskiego kompaktu. Drugą jest często naprawdę dobre wyposażenie.

Używany samochód do 20 tysięcy złotych: Dacia Logan II

Używany samochód do 20 tysięcy złotych: Dacia Logan II

Materiały prasowe Dacia

Dacia Logan nie jest najbardziej zaawansowaną konstrukcją na tej liście. Mimo wszystko model ma swoje zalety. Po pierwsze jest niezwykle prosty technologicznie. A to sprawia, że nawet jeżeli będą mu się zdarzać awarie, nie będą ani skomplikowane, ani drogie w usunięciu. Drugą zaletą jest kwestia ceny. Za 20 tysięcy złotych kupujący może sobie pozwolić na używanego Logana pochodzącego nawet z 2014 roku. A to całkiem świeże auto.

Logan na rynku wtórnym występuje przede wszystkim w wersji napędzanej 1,2-litrowym benzyniakiem. 16-zaworowa głowica gwarantuje hatchbackowi 75 koni mechanicznych i raczej miejskie osiągi. Co z przestrzenią? Kabina być może jest nieco ciasna. W zamian do bagażnika można schować aż 510 litrów bagażu. A to chyba rekord w segmencie B.

Używany samochód do 20 tysięcy złotych: Kia Cee`d I

Używany samochód do 20 tysięcy złotych: Kia Cee`d I

Materiały prasowe Kia

Cee`d pierwszej generacji przebojem wdarł się na polski rynek motoryzacyjny. A wszystko za sprawą mocnej zmiany myślenia u szefów koreańskiej marki. O co konkretnie chodzi? Przede wszystkim postawienie na europejskość. Kia zaczęła wyglądać jak hatchback ze Starego Kontynentu, zaczęła się dobrze prowadzić i zdecydowanie poprawiła jakość. Jakość jest na tyle zadowalająca, że używane egzemplarze Cee`da pierwszej generacji nie mają opinii specjalnie awaryjnych. Znane są np. przypadki zawieszającego się radia, wycierających się uszczelek drzwi czy szybko matowiejących reflektorów.

Przy kwocie ustalonej na 20 tysięcy złotych kupujący może poszukiwać egzemplarza pochodzącego nawet z 2010 roku - to końcówka produkcji pierwszej generacji. Praktycznie każde auto posiada klimatyzację, a jedną z dominujących wersji silnikowych jest trwały benzyniak o pojemności 1,6 litra i mocy na poziomie 122 lub 126 koni mechanicznych.

Używany samochód do 20 tysięcy złotych: Toyota Auris I

Używany samochód do 20 tysięcy złotych: Toyota Auris I

Materiały prasowe Toyota

Toyota Auris pierwszej generacji miała przynieść gamie japońskiej marki powiew świeżości stylistycznej. Stąd firma przypominająca minivana i zestaw ostrych linii. Nowy pomysł na design był kluczowy z jeszcze jednego punktu widzenia. Toyocie zależało na ściągnięciu do salonów młodych ludzi. Czy to się udało? To kwestia dyskusyjna. Jedno jest natomiast pewne. Używany Auris to naprawdę optymalny wybór przy budżecie ustalonym na 20 tysięcy złotych. Awarie zdarzają się sporadycznie, a zawieszenie jest naprawdę trwałe.

Kupując Toyotę Auris I najlepiej wybrać motory benzynowe. Są trwałe, całkiem dynamiczne i rozsądnie oszczędne. Jeżeli kierowca uprze się na diesla, powinien poszukiwać motorów 1,4 D-4D. 90 koni nie gwarantuje imponujących osiągów. Z drugiej strony ropniak nie powoduje zbyt wielu kłopotów eksploatacyjnych i jest naprawdę oszczędny. Wybór używanych Aurisów za 20 tysięcy złotych jest dość duży. Kupujący może się zdecydować nawet na model wyprodukowany w 2009 roku.

Używany samochód do 20 tysięcy złotych: Honda Accord VII

Używany samochód do 20 tysięcy złotych: Honda Accord VII

Materiały prasowe Honda

Zestawienie używanych samochodów do 20 tysięcy złotych nie byłoby pełne, gdyby nie pojawił się w nim chociaż jeden gracz z segmentu D. Nie chcieliśmy stawiać na Passata. Jest sztampowy i w generacji B6 ma poważne problemy z silnikiem 2.0 TDI. Naturalną alternatywą stał się zatem Accord. To pierwsza Honda klasy średniej, która dobrze wygląda. Poza tym auto wyśmienicie się prowadzi, jest naprawdę trwałe, a używane egzemplarze mimo upływu czasu stanowią łakomy kąsek dla kierowców. W ramach budżetu kierowca może wybrać model pochodzący nawet z 2005 roku. Jako że będzie miał on już kilkanaście lat, raczej odradzamy zakup diesla. Chyba że będzie on sprawdzony i z pewnym przebiegiem. Którego benzyniaka wybrać? Najrozsądniej brzmi 155-konny 2.0 i-VTEC.

Lista charakterystycznych usterek Hondy Accord siódmej generacji jest rekordowo krótka. Najczęściej psują się np. elektryczne siłowniki tylnej klapy w kombiaku, zdarzają się problemy z parującymi reflektorami oraz uszkodzenia czujników ABS.

Używany samochód do 20 tysięcy złotych: Skoda Citigo

Używany samochód do 20 tysięcy złotych: Skoda Citigo

Materiały prasowe Skoda

A co w sytuacji, w której kierowca za 20 tysięcy złotych poszukuje auta miejskiego? Odpowiedź może nadejść wprost z Czech. I przyjmie ona formę modelu Citigo. To spartańsko prosty hatchback, którego twórcy do zbudowania nadwozia wykorzystali wyłącznie proste linie. Do napędu auta służy 3-cylindrowy benzyniak o pojemności jednego litra i mocy 60 lub 75 koni mechanicznych. Tak, Skoda waży zaledwie 930 kilogramów. Niestety nawet w mocniejszym wariancie nie ma wiele wspólnego z wyśrubowanymi osiągami.

Jakie zalety ma Citigo? Po pierwsze jest tak prostą konstrukcją, że właściwie w toku eksploatacji niewiele rzeczy może się popsuć. Po drugie choć funkcjonuje w segmencie A, dysponuje bagażnikiem o sporej pojemności na poziomie 251 litrów. Po trzecie w ramach budżetu kupujący może wybrać egzemplarz wyprodukowany nawet w roku 2013 lub 2014. Po czwarte małolitrażowy benzyniak jest oszczędny - w mieście potrafi spalić nieco ponad 6 litrów paliwa.

Używany samochód do 20 tysięcy złotych: Volkswagen Golf Plus
Używany samochód do 20 tysięcy złotych: Toyota Auris I
Używany samochód do 20 tysięcy złotych: Skoda Citigo
Używany samochód do 20 tysięcy złotych: Renault Megane III
Używany samochód do 20 tysięcy złotych: Kia Cee`d I
Używany samochód do 20 tysięcy złotych: Honda Accord VII
Używany samochód do 20 tysięcy złotych: Dacia Logan II
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

REKLAMA

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

REKLAMA

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA