REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Subaru Forester III (2008 - 2012) - uwaga przede wszystkim na… diesla!

Używane: Subaru Forester III (2008 - 2012) - uwaga przede wszystkim na… diesla!
Używane: Subaru Forester III (2008 - 2012) - uwaga przede wszystkim na… diesla!
Materiały prasowe Subaru

REKLAMA

REKLAMA

Napęd na cztery koła, silnik typu bokser i charakterystyczny, ascetyczny klimat w SUV-ie? To musi być używane Subaru Forester III. Na jakie awarie zapada japoński leśniczy?

Świat motoryzacyjny mógł po raz pierwszy oficjalnie zobaczyć trzecią generację Subaru Forestera w pierwszy dzień świąt Bożego Narodzenia w roku 2007. Auto ukazało się szerszej publiczności niedługo później. Stało się jednym z ważniejszych eksponatów podczas targów motoryzacyjnych w Detroit w roku 2008. Japończyk był wyjątkowy na całym runku motoryzacyjnym pod jednym względem - stał się jedynym kompaktowym SUV-em na świecie, który był oferowany wyłącznie z silnikami typu bokser!

REKLAMA

Wersja o oznaczeniu SH otrzymała nadwozie o długości blisko 4,6 metra. I o ile poprzednik postawił na kwadratową i muskularną sylwetkę, o tyle trzecia generacja skupiła się na obłościach. Oczywiście zmiana stylistyczna nie oznacza, że Japończycy zaczęli stawiać na designerskie detale lub wysmakowanie. Nie, bryła samochodu nadal wyraża uwielbienie surowości. Specyficzny klimat oczywiście może się podobać i nawet pasuje do centrów nowoczesnych miast.

Używane: Subaru Forester III - przestronna kabina… bez polotu

Kabina pasażerska używanego Subaru Forestera III w pierwszej kolejności zaskakuje przestronność. I w pierwszym, i drugim rzędzie siedzeń pasażerowie mają wystarczającą ilość miejsca na nogi. Spory jest też kufer. Standardowo jego pojemność to 450 litrów. Poprzez złożenie tylnej kanapy można ja jednak powiększyć do 1660 litrów. Identycznie jak w przypadku nadwozia, tak i we wnętrzu Foresterowi brakuje stylistycznego dopracowania. Wszystkie elementy są proste, nudne i… bardzo ergonomiczne. Zastrzeżenia? Te dotyczą przede wszystkim jakości. Plastiki są niemiłe w dotyku i potrafią mocno trzeszczeć podczas jazdy.

Subaru Forester III (2008 - 2012)

Subaru Forester III (2008 - 2012)

Materiały prasowe Subaru

Na paletę silnikową używanego Subaru Forestera III składają się cztery jednostki. Aż w 70 proc. przypadków japońskie SUV-y z drugiej ręki są napędzane dieslem. Mowa o własnej konstrukcji Subaru, która ma 2 litry pojemności, 4 cylindry i konstrukcję typu… bokser! Płaski motor oferuje 147 koni mechanicznych i aż 350 Nm momentu obrotowego. Rozpędza pojazd do pierwszej setki już w 10,4 sekundy i potrafi spalić w cyklu mieszanym nieco ponad 6 litrów oleju napędowego. Czy japoński diesel to dobra konstrukcja? Odpowiedź niestety nie może być pozytywna. Konstrukcja ma kilka naprawdę poważnych problemów.

Listę usterek silnika 2.0 D Subaru otwiera koło dwumasowe i sprzęgło. Elementy nie wytrzymują potężnego momentu obrotowego silnika i dość szybko wymagają wymiany. Co to znaczy szybko? Dziś za sprawą modyfikacji programu sterującego potrafią pokonać nawet 100 tysięcy kilometrów (co nadal jest przebiegiem raczej symbolicznym). Na początku produkcji sprzęgło mogło się jednak skończyć już po 30 - 40 tysiącach kilometrów. Obecnie zestaw sprzęgła i dwumasy kosztuje jakieś 2300 złotych. Kilka lat temu części były dostępne tylko w ASO i kosztowały przeszło 6 tysięcy złotych!

Używane: Subaru Forester III - w dieslu 2.0 D koło dwumasowe to początek!

Drugą z poważnych niesprawności używanego Subaru Forestera III 2.0 D jest nietrwały wał korbowy. Ten podczas jazdy może po prostu pęknąć. Przypadki takie zdarzają się głównie w egzemplarzach wyprodukowanych między rokiem 2008 a 2010 i niemalże w stu procentach kończą się wymianą jednostki napędowej. Co jeszcze psuje się w dieslu? Podczas eksploatacji miejskiej zapycha się filtr cząstek stałych. Nowy osadnik w ASO kosztuje - uwaga! - 12 tysięcy złotych. Zbyt wysokiej trwałości nie ma też zawór EGR. Oryginalny element zostanie wyceniony przez sklep motoryzacyjny na jakieś 1200 złotych.

Subaru Forester III (2008 - 2012)

Subaru Forester III (2008 - 2012)

Materiały prasowe Subaru

Alternatywnie Subaru Forester III może być wyposażony w jeden z dwóch wolnossący benzyniaków. Motor o pojemności 2 litrów oferuje 150 koni mechanicznych. 4-cylindrowy silnik 2,5 litra ma 170 koni mechanicznych. Druga z jednostek jest dużo bardziej dynamiczna. Rozpędza Subaru do 100 km/h w 9,2 sekundy. Co z trwałością silników? Ta utrzymuje się na wysokim poziomie. Jeżeli zdarza się jakakolwiek usterka, będzie dotyczyć głównie napinacza łańcucha rozrządu, ewentualnie cewek zapłonowych.

Silniki benzynowe Subaru nie są mocno oszczędne. W mieście spalają 11 - 12 litrów. To bez wątpienia zła informacja. Dobra jest jednak taka, że można je doposażyć w instalację gazową. A ta zdecydowanie obniży koszty eksploatacji. W przypadku wyboru LPG, lepiej jednak kupić model pozbawiony instalacji i zamontować ją na własną rękę. Nowy układ kosztuje jakieś 3 - 4 tysiąca i regularnie serwisowany nie powinien być źródłem awarii. Podczas eksploatacji Subaru Forestera III na LPG należy pamiętać o skróceniu interwału regulacji zaworowej. Procedurę najlepiej powtarzać co 40 tysięcy kilometrów.

Używane: Subaru Forester III - 2.5 Turbo jest szybki, ale i groźny!

Używane Subaru Forestery III sporadycznie występują w wersji napędzanej 2,5 litrowym, doładowanym benzyniakiem. 224 konie mechaniczne i 320 Nm momentu obrotowego to dobry wynik. SUV osiąga pierwszą setkę w 7,1 sekundy. Niestety spalanie w mieście może sięgnąć 14,4 litra! Jednostka powstała w wyniku rozwiercenia 2-litrowego motoru i to właściwie stanowi jej największą wadę. Ścianki bloku są trochę zbyt cienkie, w efekcie bardzo szybko i bardzo systematycznie dochodzi do pęknięcia oryginalnej uszczelki pod głowicą. Remont stanowi wydatek na poziomie kilku tysięcy złotych. Jak zatrzymać czarną serię? Fani Subaru zapewniają, że wystarczy zmiana szpilek na sportowe.

Subaru Forester III (2008 - 2012)

Subaru Forester III (2008 - 2012)

Materiały prasowe Subaru

Japończycy nigdy nie byli mistrzami designu. Jest jednak pewna kwestia, w której od zawsze sprawdzają się lepiej od reszty świata. Mowa o właściwościach jezdnych! Przednią oś używanego Subaru Forestera III resorują kolumny McPhersona. Tylna pracuje za sprawą zestawie niezależnych wahaczy. To w połączeniu ze stałym napędem na cztery koła w wersjach z manualną przekładnią i świetnie zestrojonym układem kierowniczym sprawia, że SUV dosłownie jeździ jak przyklejony do asfaltu. Nie jest łatwo wtrącić go z równowagi na mokrej czy śliskiej drodze, co sprawia że może pełnić rolę bezpiecznego środka transportu dla rodziny.

Wady japońskiego podwozia? Tylne zawieszenie jest samopoziomujące. Niestety amortyzatory nie wytrzymują zbyt długo, a ich wymiana może kosztować nawet 3500 złotych. Poza tym przesadnie trwałe nie są tuleje metalowo-gumowe. Lepiej unikać też modeli wyposażonych w automatyczną przekładnię. Ta pracuje niezwykle powolnie, a do tego nie współpracuje ze stałym napędem na cztery koła, a systemem wyposażonym w sprzęgło płytkowe.

Używane: Subaru Forester III - typowe awarie leśniczego

Pomijając problemy z jednostkami napędowymi, używane Subaru raczej nie powinno się stać źródłem nadmiernej ilości usterek. Zdarzają się nieszczelności występujące w obrębie miski olejowej czy układu klimatyzacji. Poza tym korozja może dość szybko atakować układ wydechowy, kierowca powinien kontrolować stan osłon przegubów oraz znane są przypadki usterek na tle elektrycznym. Właściciele używanych Foresterów opowiadają np. o sytuacjach, w których nagle przestaje działać podgrzewanie foteli. Jeżeli chodzi o ceny części, typowe materiały eksploatacyjne są tanie. Gorzej w przypadku elementów nietypowych dedykowanych silnikowi lub modelowi. Wtedy pozostaje ASO, ewentualnie przeróbka.

Subaru Forester III (2008 - 2012)

Subaru Forester III (2008 - 2012)

Materiały prasowe Subaru

Używanego Subaru Forestera III można kupić już za 17 tysięcy złotych. Ceny na rynku wtórnym jednak niezwykle szybko skaczą do 23 - 24 tysięcy złotych. W dolnej części przedziału cenowego plasują się głównie diesle. Za zadbany egzemplarz wyposażony w silnik benzynowy należy zapłacić blisko 30 tysięcy złotych. Najdroższe Forestery są wyceniane na ponad 50 tysięcy złotych. Są to wersje napędzane wolnossącymi silnikami. 2,5-litrowy, doładowany benzyniak jest prawdziwym rarytasem w ogłoszeniach.

Używane: Subaru Forester III - podsumowanie

Leśniczy z Japonii wydaje się naprawdę ciekawą propozycją. Ma przestronną kabinę pasażerską, wyśmienicie się prowadzi, a do tego ma fajnie brzmiące silniki benzynowe. Niestety używane Subaru Forester III nie zawsze stanowi dobry wybór. A należy unikać przede wszystkim silnika wysokoprężnego. Ten z uwagi na ułomność swojej konstrukcji, ale teraz także i wiek może stanowić źródło ciągłych i drogich problemów. Na którą wersję się zdecydować zatem? Lepiej kupić benzyniaka i wyposażyć go w instalację LPG.

Używane: Subaru Forester III - dane techniczne producenta:

Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto/średnio/ trasa w l na 100 km
2.0 150 KM 196 Nm 11,0 s. 184 km/h 11,1/8,6/7,1
2.5 170 KM 235 Nm 9,2 s. 198 km/h 12,9/9,3/7,2
2.5 Turbo 224 KM 320 Nm 7,1 s. 214 km/h 14,4/10,5/8,2
2.0 D 147 KM 350 Nm 10,4 s. 186 km/h 7,6/6,3/5,6

Używane Subaru Forester III - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 11 zł
  • filtr powietrza - od 21 zł
  • filtr paliwa - od 19 zł
  • filtr kabinowy - od 20 zł
  • pasek wielorowkowy - od 79 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 92 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 95 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 61 zł
  • łącznik stabilizatora - od 38 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 34 zł
  • amortyzator - od 389 zł
  • sprzęgło komplet - od 629 zł
  • koło dwumasowe - od 1712 zł
  • zawór EGR - od 489 zł

Subaru Forester III (2008 - 2012)
Materiały prasowe Subaru
Subaru Forester III (2008 - 2012)
Materiały prasowe Subaru
Subaru Forester III (2008 - 2012)
Materiały prasowe Subaru
Subaru Forester III (2008 - 2012)
Materiały prasowe Subaru
Subaru Forester III (2008 - 2012)
Materiały prasowe Subaru
Subaru Forester III (2008 - 2012)
Materiały prasowe Subaru
Subaru Forester III (2008 - 2012)
Materiały prasowe Subaru
Subaru Forester III (2008 - 2012)
Materiały prasowe Subaru
Subaru Forester III (2008 - 2012)
Materiały prasowe Subaru
Subaru Forester III (2008 - 2012)
Materiały prasowe Subaru
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Strefa czystego transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Jest nowa mapa i kilka poprawek

    Strefa Czystego Transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Uchwała w tej sprawie została przegłosowana 7 grudnia 2023 r. przez radę miasta. Zmiany? Wbrew wcześniejszym zapowiedziom strefa okaże się nieco mniejsza.

    Benzyną E10 tych aut nie zatankujesz. Długa lista! Co mają zrobić kierowcy od 1 stycznia 2024 r.?

    Na stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Do jakich samochodów lepiej jej nie tankować? Przygotowaliśmy listę pojazdów. Tak, jest też wyszukiwarka opracowana przez ministerstwo klimatu. Ale w tym przypadku najlepiej polegać przede wszystkim na deklaracjach producentów.

    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    REKLAMA

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    REKLAMA

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA