REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Subaru Forester III (2008 - 2012) - uwaga przede wszystkim na… diesla!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Używane: Subaru Forester III (2008 - 2012) - uwaga przede wszystkim na… diesla!
Używane: Subaru Forester III (2008 - 2012) - uwaga przede wszystkim na… diesla!
Materiały prasowe Subaru

REKLAMA

REKLAMA

Napęd na cztery koła, silnik typu bokser i charakterystyczny, ascetyczny klimat w SUV-ie? To musi być używane Subaru Forester III. Na jakie awarie zapada japoński leśniczy?

Świat motoryzacyjny mógł po raz pierwszy oficjalnie zobaczyć trzecią generację Subaru Forestera w pierwszy dzień świąt Bożego Narodzenia w roku 2007. Auto ukazało się szerszej publiczności niedługo później. Stało się jednym z ważniejszych eksponatów podczas targów motoryzacyjnych w Detroit w roku 2008. Japończyk był wyjątkowy na całym runku motoryzacyjnym pod jednym względem - stał się jedynym kompaktowym SUV-em na świecie, który był oferowany wyłącznie z silnikami typu bokser!

REKLAMA

Wersja o oznaczeniu SH otrzymała nadwozie o długości blisko 4,6 metra. I o ile poprzednik postawił na kwadratową i muskularną sylwetkę, o tyle trzecia generacja skupiła się na obłościach. Oczywiście zmiana stylistyczna nie oznacza, że Japończycy zaczęli stawiać na designerskie detale lub wysmakowanie. Nie, bryła samochodu nadal wyraża uwielbienie surowości. Specyficzny klimat oczywiście może się podobać i nawet pasuje do centrów nowoczesnych miast.

Używane: Subaru Forester III - przestronna kabina… bez polotu

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kabina pasażerska używanego Subaru Forestera III w pierwszej kolejności zaskakuje przestronność. I w pierwszym, i drugim rzędzie siedzeń pasażerowie mają wystarczającą ilość miejsca na nogi. Spory jest też kufer. Standardowo jego pojemność to 450 litrów. Poprzez złożenie tylnej kanapy można ja jednak powiększyć do 1660 litrów. Identycznie jak w przypadku nadwozia, tak i we wnętrzu Foresterowi brakuje stylistycznego dopracowania. Wszystkie elementy są proste, nudne i… bardzo ergonomiczne. Zastrzeżenia? Te dotyczą przede wszystkim jakości. Plastiki są niemiłe w dotyku i potrafią mocno trzeszczeć podczas jazdy.

Subaru Forester III (2008 - 2012)

Materiały prasowe Subaru

Na paletę silnikową używanego Subaru Forestera III składają się cztery jednostki. Aż w 70 proc. przypadków japońskie SUV-y z drugiej ręki są napędzane dieslem. Mowa o własnej konstrukcji Subaru, która ma 2 litry pojemności, 4 cylindry i konstrukcję typu… bokser! Płaski motor oferuje 147 koni mechanicznych i aż 350 Nm momentu obrotowego. Rozpędza pojazd do pierwszej setki już w 10,4 sekundy i potrafi spalić w cyklu mieszanym nieco ponad 6 litrów oleju napędowego. Czy japoński diesel to dobra konstrukcja? Odpowiedź niestety nie może być pozytywna. Konstrukcja ma kilka naprawdę poważnych problemów.

Listę usterek silnika 2.0 D Subaru otwiera koło dwumasowe i sprzęgło. Elementy nie wytrzymują potężnego momentu obrotowego silnika i dość szybko wymagają wymiany. Co to znaczy szybko? Dziś za sprawą modyfikacji programu sterującego potrafią pokonać nawet 100 tysięcy kilometrów (co nadal jest przebiegiem raczej symbolicznym). Na początku produkcji sprzęgło mogło się jednak skończyć już po 30 - 40 tysiącach kilometrów. Obecnie zestaw sprzęgła i dwumasy kosztuje jakieś 2300 złotych. Kilka lat temu części były dostępne tylko w ASO i kosztowały przeszło 6 tysięcy złotych!

Używane: Subaru Forester III - w dieslu 2.0 D koło dwumasowe to początek!

Drugą z poważnych niesprawności używanego Subaru Forestera III 2.0 D jest nietrwały wał korbowy. Ten podczas jazdy może po prostu pęknąć. Przypadki takie zdarzają się głównie w egzemplarzach wyprodukowanych między rokiem 2008 a 2010 i niemalże w stu procentach kończą się wymianą jednostki napędowej. Co jeszcze psuje się w dieslu? Podczas eksploatacji miejskiej zapycha się filtr cząstek stałych. Nowy osadnik w ASO kosztuje - uwaga! - 12 tysięcy złotych. Zbyt wysokiej trwałości nie ma też zawór EGR. Oryginalny element zostanie wyceniony przez sklep motoryzacyjny na jakieś 1200 złotych.

Subaru Forester III (2008 - 2012)

Materiały prasowe Subaru

Alternatywnie Subaru Forester III może być wyposażony w jeden z dwóch wolnossący benzyniaków. Motor o pojemności 2 litrów oferuje 150 koni mechanicznych. 4-cylindrowy silnik 2,5 litra ma 170 koni mechanicznych. Druga z jednostek jest dużo bardziej dynamiczna. Rozpędza Subaru do 100 km/h w 9,2 sekundy. Co z trwałością silników? Ta utrzymuje się na wysokim poziomie. Jeżeli zdarza się jakakolwiek usterka, będzie dotyczyć głównie napinacza łańcucha rozrządu, ewentualnie cewek zapłonowych.

Silniki benzynowe Subaru nie są mocno oszczędne. W mieście spalają 11 - 12 litrów. To bez wątpienia zła informacja. Dobra jest jednak taka, że można je doposażyć w instalację gazową. A ta zdecydowanie obniży koszty eksploatacji. W przypadku wyboru LPG, lepiej jednak kupić model pozbawiony instalacji i zamontować ją na własną rękę. Nowy układ kosztuje jakieś 3 - 4 tysiąca i regularnie serwisowany nie powinien być źródłem awarii. Podczas eksploatacji Subaru Forestera III na LPG należy pamiętać o skróceniu interwału regulacji zaworowej. Procedurę najlepiej powtarzać co 40 tysięcy kilometrów.

Używane: Subaru Forester III - 2.5 Turbo jest szybki, ale i groźny!

Używane Subaru Forestery III sporadycznie występują w wersji napędzanej 2,5 litrowym, doładowanym benzyniakiem. 224 konie mechaniczne i 320 Nm momentu obrotowego to dobry wynik. SUV osiąga pierwszą setkę w 7,1 sekundy. Niestety spalanie w mieście może sięgnąć 14,4 litra! Jednostka powstała w wyniku rozwiercenia 2-litrowego motoru i to właściwie stanowi jej największą wadę. Ścianki bloku są trochę zbyt cienkie, w efekcie bardzo szybko i bardzo systematycznie dochodzi do pęknięcia oryginalnej uszczelki pod głowicą. Remont stanowi wydatek na poziomie kilku tysięcy złotych. Jak zatrzymać czarną serię? Fani Subaru zapewniają, że wystarczy zmiana szpilek na sportowe.

Subaru Forester III (2008 - 2012)

Materiały prasowe Subaru

Japończycy nigdy nie byli mistrzami designu. Jest jednak pewna kwestia, w której od zawsze sprawdzają się lepiej od reszty świata. Mowa o właściwościach jezdnych! Przednią oś używanego Subaru Forestera III resorują kolumny McPhersona. Tylna pracuje za sprawą zestawie niezależnych wahaczy. To w połączeniu ze stałym napędem na cztery koła w wersjach z manualną przekładnią i świetnie zestrojonym układem kierowniczym sprawia, że SUV dosłownie jeździ jak przyklejony do asfaltu. Nie jest łatwo wtrącić go z równowagi na mokrej czy śliskiej drodze, co sprawia że może pełnić rolę bezpiecznego środka transportu dla rodziny.

Wady japońskiego podwozia? Tylne zawieszenie jest samopoziomujące. Niestety amortyzatory nie wytrzymują zbyt długo, a ich wymiana może kosztować nawet 3500 złotych. Poza tym przesadnie trwałe nie są tuleje metalowo-gumowe. Lepiej unikać też modeli wyposażonych w automatyczną przekładnię. Ta pracuje niezwykle powolnie, a do tego nie współpracuje ze stałym napędem na cztery koła, a systemem wyposażonym w sprzęgło płytkowe.

Używane: Subaru Forester III - typowe awarie leśniczego

Pomijając problemy z jednostkami napędowymi, używane Subaru raczej nie powinno się stać źródłem nadmiernej ilości usterek. Zdarzają się nieszczelności występujące w obrębie miski olejowej czy układu klimatyzacji. Poza tym korozja może dość szybko atakować układ wydechowy, kierowca powinien kontrolować stan osłon przegubów oraz znane są przypadki usterek na tle elektrycznym. Właściciele używanych Foresterów opowiadają np. o sytuacjach, w których nagle przestaje działać podgrzewanie foteli. Jeżeli chodzi o ceny części, typowe materiały eksploatacyjne są tanie. Gorzej w przypadku elementów nietypowych dedykowanych silnikowi lub modelowi. Wtedy pozostaje ASO, ewentualnie przeróbka.

Subaru Forester III (2008 - 2012)

Materiały prasowe Subaru

Używanego Subaru Forestera III można kupić już za 17 tysięcy złotych. Ceny na rynku wtórnym jednak niezwykle szybko skaczą do 23 - 24 tysięcy złotych. W dolnej części przedziału cenowego plasują się głównie diesle. Za zadbany egzemplarz wyposażony w silnik benzynowy należy zapłacić blisko 30 tysięcy złotych. Najdroższe Forestery są wyceniane na ponad 50 tysięcy złotych. Są to wersje napędzane wolnossącymi silnikami. 2,5-litrowy, doładowany benzyniak jest prawdziwym rarytasem w ogłoszeniach.

Używane: Subaru Forester III - podsumowanie

Leśniczy z Japonii wydaje się naprawdę ciekawą propozycją. Ma przestronną kabinę pasażerską, wyśmienicie się prowadzi, a do tego ma fajnie brzmiące silniki benzynowe. Niestety używane Subaru Forester III nie zawsze stanowi dobry wybór. A należy unikać przede wszystkim silnika wysokoprężnego. Ten z uwagi na ułomność swojej konstrukcji, ale teraz także i wiek może stanowić źródło ciągłych i drogich problemów. Na którą wersję się zdecydować zatem? Lepiej kupić benzyniaka i wyposażyć go w instalację LPG.

Używane: Subaru Forester III - dane techniczne producenta:

Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto/średnio/ trasa w l na 100 km
2.0 150 KM 196 Nm 11,0 s. 184 km/h 11,1/8,6/7,1
2.5 170 KM 235 Nm 9,2 s. 198 km/h 12,9/9,3/7,2
2.5 Turbo 224 KM 320 Nm 7,1 s. 214 km/h 14,4/10,5/8,2
2.0 D 147 KM 350 Nm 10,4 s. 186 km/h 7,6/6,3/5,6

Używane Subaru Forester III - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 11 zł
  • filtr powietrza - od 21 zł
  • filtr paliwa - od 19 zł
  • filtr kabinowy - od 20 zł
  • pasek wielorowkowy - od 79 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 92 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 95 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 61 zł
  • łącznik stabilizatora - od 38 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 34 zł
  • amortyzator - od 389 zł
  • sprzęgło komplet - od 629 zł
  • koło dwumasowe - od 1712 zł
  • zawór EGR - od 489 zł

Subaru Forester III (2008 - 2012)
Materiały prasowe Subaru
Subaru Forester III (2008 - 2012)
Materiały prasowe Subaru
Subaru Forester III (2008 - 2012)
Materiały prasowe Subaru
Subaru Forester III (2008 - 2012)
Materiały prasowe Subaru
Subaru Forester III (2008 - 2012)
Materiały prasowe Subaru
Subaru Forester III (2008 - 2012)
Materiały prasowe Subaru
Subaru Forester III (2008 - 2012)
Materiały prasowe Subaru
Subaru Forester III (2008 - 2012)
Materiały prasowe Subaru
Subaru Forester III (2008 - 2012)
Materiały prasowe Subaru
Subaru Forester III (2008 - 2012)
Materiały prasowe Subaru
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

Warto odwołać się od kary w transporcie międzynarodowym

Przewoźnicy najczęściej otrzymują kary za naruszenia przepisów dotyczące dokumentacji celnej, Pakietu Mobilności, zasad kabotażu, braku wymaganych zezwoleń czy przewozu nielegalnych imigrantów. W przypadku nałożenia kary warto się odwołać.

Nie tylko estetyka. Co daje auto detailing?

Zadbany i czysty samochód to nie tylko kwestia wyglądu – to również skuteczny sposób na wydłużenie jego trwałości oraz podniesienie wartości przy ewentualnej odsprzedaży. Coraz więcej kierowców docenia auto detailing, czyli kompleksową pielęgnację pojazdu, która obejmuje dokładne czyszczenie, konserwację i odnawianie zarówno wnętrza, jak i nadwozia. To usługa oparta na fachowej wiedzy, precyzyjnym działaniu i wykorzystaniu specjalistycznych preparatów, która pozwala zachować auto w niemal salonowym stanie – nawet po długim okresie eksploatacji.

REKLAMA

KGP: 110 522 interwencji, 469 wypadków drogowych, 32 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 522 interwencji. Byli wzywani do 469 wypadków drogowych.

Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

REKLAMA

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

REKLAMA