REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane Subaru Impreza GD (2000 – 2007) – opnie użytkowników

Bartłomiej Jakubiec
Subaru Impreza
Subaru Impreza
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Subaru Impreza to w oczach wielu synonim auta sportowego. Choć auto jest niepraktyczne, niekoniecznie ładne to ma to „coś”, co przyciąga wszystkich fanów motoryzacji. Jak wygląda eksploatacja używanego Subaru Impreza na co dzień? Jakie usterki trapią Imprezę oraz jakie są opinie użytkowników?

Używane Subaru Impreza GD (2000 – 2007) – wygląd zewnętrzny i wnętrze

Pierwsze skojarzenie z Subaru Imprezą? Niebieski sedan ze złotymi felgami i wielkim spojlerem na pokrywie bagażnika. Tak w oczach wielu wygląda każde Subaru. Nic bardziej mylnego. To tylko te egzemplarze, które „rzucają się” w oczy na ulicy. Istnieją także „zwykłe” Imprezy. Białe, czarne i srebrne. Nie wyróżniają się ani na plus, ani na minus. Są zwykłymi autami kompaktowymi o stylistyce przywodzącej na myśl poprzednie dziesięciolecie. Podobnie jak w generacji GC producent przewidział dwie wersje nadwoziowe – sedana i kombi. Zarówno jedna jak i druga wersja nie nadaje się do pełnienia funkcji rodzinnej. Mają małe bagażniki mieszczące około 350 litrów i są ciasne w środku. Wykończenie wnętrza pozostawia wiele do życzenia. Plastiki są kiepskiej jakości, a sama stylizacja pamięta początki lat 90-tych. Na szczęście oznacza to intuicyjną obsługę. Zasiadając za kierownicą nawet najmocniejszych i najlepiej wyposażonych Imprez nie poczujemy się jak w luksusowym aucie. Wszystko jest tu do bólu proste. Tym co odróżnia Imprezę od innych kompaktów jest zastosowana technika…

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Subaru Impreza

Używane Subaru Impreza GD (2000 – 2007) – technika

Technika to w przypadku Subaru Imprezy słowo kluczowe. Tego auta nie kupuje się ze względów estetycznych czy praktycznych. To auto przyprawia o szybsze bicie serce dzięki temu co kryje pod maską i pod płytą podłogową. Mowa tu o słynnych silnikach w układzie przeciwsobnym – boxer oraz stałym napędzie na cztery koła. Warto dodać, że najsłabsze wersje silnikowe miały na pokładzie reduktor! Przez cały okres produkcji montowano kilka silników benzynowych o pojemnościach: 1.5 (101-110 KM), 1.6 (95 KM), 2.0 (125-225 KM), 2.5 (167-300 KM). Wśród silników wolnossących najpopularniejsze są jednostki 2-litrowe. Zapewniają dobre osiągi – wersja 125-konna przyspiesza do pierwszych 100 km/h w czasie 10,2 sekundy spalając przy tym średnio 10 litrów benzyny. Mocniejsze wersje o mocach 155 i 160 KM zapewniają lepsze osiągi, a ich zużycie benzyny kształtuje się na podobnym poziomie. Kolejną „półką” są wersje oznaczone jako WRX. Bazują na tym samym silniku jednak doposażone są w turbosprężarkę i osiągają pokaźne 218 – 225 KM. Mocniejszej wersji przyspieszenie do „setki” zabiera jedynie 5,9 sekundy. Na szczycie oferty stoją wersje WRX STI . Początkowo bazując na silniku 2-litrowym osiągały 265 KM (5,5s; 238 km/h), później silnik rozwiercono do pojemności 2,5 litra a moce wzrosły nawet do 300 KM. Najmocniejsza wersja cechowała się piorunującym przyspieszeniem mogącym, w trudnych warunkach pogodowych, zaskoczyć niejedno porsche czy ferrari z napędem wyłącznie na tylną oś. W trakcie produkcji powstało sporo specjalnych edycji Imprezy WRX STI o mocach dochodzących nawet do 400 KM. Zawieszenie bez względu na wybór motoru pozostaje twarde. O ile mamy do czynienia z mocną odmianą ma to sens, ale w połączeniu z silnikami o mocach 100-125 KM jest to małe nieporozumienie.

Zobacz też: Używane Subaru Legacy IV: "oesowa" limuzyna

REKLAMA

Używane Subaru Impreza GD (2000 – 2007) – usterki

Impreza oprócz osiągów kojarzone jest z wysoką niezawodnością. Jest w tym ziarno prawdy, ale… Ale pod warunkiem, że wcześniej zostanie odpowiednio przygotowane do czekającej ją eksploatacji.  Koszty utrzymania zależą głównie od wersji silnikowej. O ile wersje wolnossące nie będą zbyt ostro traktowane, tak już wersje doładowane muszą znosić znacznie większe obciążenia wynikające z dużej mocy i sportowego zacięcia ich posiadaczy. Najsłabszym punktem Imprezy jest silnik o pojemności 2,5 litra. Jest to silnik bazujący na mniejszej jednostce, która została po prostu rozwiercona. Skutkiem tego są cienkie ścianki bloku, co jest przyczyną pękania uszczelek pod głowicą. Ratunkiem jest zastosowanie innych śrub mocujących głowicę. Kolejną przypadłością tej jednostki są pękające, a nawet „topiące się” tłoki. Przyczyną jest zastosowanie zbyt cienkich pierścieni tłokowych. Pierwszym objawem problemów jest zwiększone zużycie oleju silnikowego. Bardzo drogie i nietrwałe są elementy układu hamulcowego oraz amortyzatory. Ostre traktowanie skutkuje uszkodzeniem sprzęgieł wiskotycznych w układzie przeniesienia napędu. Sporo wersji turbodoładowanych zostało stosownie zmodyfikowanych przez swoich użytkowników. Często modyfikacją jest wstawianie kutych tłoków (10 tys. złotych) oraz instalacja turbo-timera podtrzymującego prace silnika po wyłączeniu zapłonu przez kierowcę. Dzięki temu turbo jest w stanie znieść znacznie więcej. Słabsze wersje silnikowe są mniej awaryjne i zdecydowanie tańsze w utrzymaniu w porównaniu do WRX STI. Wszystkich modeli dotyczą awarie alternatora.  Słabsze wersje silnikowe wyposażone są w niezbyt dobrze zestopniowane skrzynie biegów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Największą wadą Imprezy jest wysokie zużycie paliwa. Jednostki bez doładowania zadowalają się średnio 10-11 litrami, a topowe jednostki turbodoładowane potrzebują aż 15-16 litrów benzyny w cyklu mieszanym.

Porównanie cen części do 2.0 (125 KM) / 2.0 WRX (225 KM) / 2.5 WRX STI (280 KM):

  • Amortyzatory przednie (komplet) –             900 zł / 1000 zł / 2000 zł
  • Amortyzatory tylne (komplet) –                    800 zł /   900 zł / 1600 zł
  • Tarcze hamulcowe przednie (komplet) – 300 zł /   450 zł /  1700 zł
  • Tarcze hamulcowe tylne (komplet) –        250 zł /   300 zł / 11 00 zł
  • Klocki hamulcowe przednie –                    200 zł /   500 zł /    700 zł
  • Klocki hamulcowe tylne –                           120 zł /   300 zł /    350 zł
  • Zestaw sprzęgła –                                        750 zł / 1350 zł / 1800 zł

Używane Subaru Impreza GD (2000 – 2007) – podsumowanie

Potencjalnych kupców używanego Subaru Impreza można podzielić na dwie kategorie. Do pierwszej można zaliczyć tych, którzy potrzebują samochodu kompaktowego do jazdy na co dzień i potrzebują skutecznego napędu na cztery koła. Dla tych osób przewidziano Imprezy z jednostkami wolnossącymi. Auta z tymi silnikami może nie będą przesadnie tanie w utrzymaniu, ale odwdzięczą się wysoką niezawodnością i dzielnością w każdych warunkach pogodowych. Druga kategoria to ludzie żądni adrenaliny. Dla nich najlepszym wyborem będą wersje WRX lub WRX STI. Szukając mocnych wersji lepiej ograniczyć się do wersji z silnikami o pojemności 2,0 litra. Są zdecydowanie bardziej trwałe. Jeśli ktoś uprze się na jednostkę 2,5 litra i wie, że poprzedni właściciel nie dokonał żadnych zmian w konstrukcji silnika musi liczyć się z wydatkami sięgającymi nawet kilkunastu tysięcy złotych – tyle może pochłonąć usunięcie fabrycznych niedomagań tej jednostki. Złotym środkiem są wersje WRX. Zapewniają świetne osiągi, a nie rujnują budżetu tak mocno jak wersje WRX STI.

Subaru Impreza
newspress.co.uk
Subaru Impreza
newspress.co.uk
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA