REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Infiniti Q30S 2.0t DCT AWD

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Test Infiniti Q30S 2.0t DCT AWD
Test Infiniti Q30S 2.0t DCT AWD
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Ininiti to wciąż egzotyczna marka na polskim rynku, która jednak z roku na rok zyskuje coraz większe grono nabywców. A pomóc w dalszym rozwoju ma jej m.in. kompaktowy model z europejskimi genami – Q30. W naszej recenzji, najmocniejsza odmiana modelu, napędzana przez turbodoładowany silnik o mocy 211 KM.

Wyraziste przetłoczenia karoserii, nietuzinkowo zaprojektowane lampy i zwarta bryła nadwozia to znaki rozpoznawcze najnowszego Inifiniti Q30. Sportowo stylizowany grill, reflektory LED, lakierowane na czarno wnęki kół, czy dyfuzor w tylnym zderzaku to z kolei wybrane elementy wyposażenia standardowego wersji Sport, która trafiła do naszej redakcji.

REKLAMA

Trzeba przyznać, że prezentowane Q30 to jeden z najładniejszych, a na pewno najciekawiej zaprojektowanych samochodów w klasie.

I choć z zewnętrz niektórzy doszukują się podobieństw do stylizacji Mazdy3, to jednak nie można zaprzeczyć, że kompaktowe Infiniti prezentuje się bardzo oryginalnie.

Tym większe zaskoczenie czeka nas po zajęciu miejsca w środku.

Test Infiniti Q30S 2.0t DCT AWD

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Infiniti Q50S Sport AWD Hybrid

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Infiniti Q30S 2.0t DCT AWD – wnętrze

REKLAMA

Po zajęciu miejsca za kierownicą w oczy rzuca się zaprojektowany równie oryginalnie jak karoseria kokpit. Wykończony materiałami doskonałej jakości, częściowo obszyty welurem, sprawia doskonałe wrażenie. Ale, gdy przyjrzymy się detalom, szybko zorientujemy się, że gdzieś już je widzieliśmy. Stylizacja „zegarów”, panelu klimatyzacji, przyciski na kole kierownicy, pedały, pokrętła do obsługi świateł, panel z przyciskami do regulacji fotela, czy dźwignia do obsługi wycieraczek – to wszystko zostało przeniesione wprost z Mercedesa-Benza GLA. Także fotele ze zintegrowanymi zagłówkami pochodzą z niemieckiej marki. Bo choć Q30 jest sygnowany logiem japońskiego producenta to konstrukcyjnie opiera się właśnie na Mercedesie GLA.

Choć wnętrze Q30 w wersji Sport jest wykończone materiałami wyższej jakości niż w modelu niemieckim, nie jest idealne. W głębi, na górze środkowej konsoli umieszczono kolorowy dotykowy wyświetlacz o przekątnej siedmiu cali. Na ekranie wyświetlane są informacje systemu pokładowego i opcjonalnej nawigacji, którą można do wersji Sport dokupić jako element pakietu City Black. Kosztuje 15 tys. zł i oprócz wspomnianej nawigacji obejmuje m.in. widoczne na zdjęciach felgi o średnicy 19 cali, przyciemniane szyby tylne, tapicerkę foteli welurowo-skórzaną, system rozpoznawania znaków drogowych, asystenta automatycznego parkowania z panoramiczną kamerą 360 stopni i funkcją wykrywania ruchomych obiektów.

Grafiki wyświetlane na ekranie są dość małe, co utrudnia sprawne korzystanie z menu podczas jazdy. Producent zaoferował panel z pokrętłem do obsługi systemu pokładowego zlokalizowany pomiędzy przednimi fotelami, jednak korzystanie z niego również nie jest wygodne, bo został odsunięty za bardzo do tyłu.

Test Infiniti Q30S 2.0t DCT AWD

Tomasz Korniejew

Kabina Infiniti nie rozpieszcza pasażerów pod względem przestrzeni. O ile z przodu miejsca jest wystarczająco, o tyle z tyłu, osoby o wzroście powyżej 180 cm będą narzekały na brak przestrzeni nad głową czy w okolicach kolan.

Przyzwyczajenia wymaga także miejsce kierowcy. Fotele mają nieco za krótkie siedziska, które są umieszczone dość wysoko, a podłokietnik został umieszczony nieco zbyt nisko. Jednak największą bolączką Q30 jest ograniczona widoczność. Szeroki słupek A w połączeniu z dużym lusterkiem bocznym skutecznie zasłania dużą część przestrzeni po prawej stronie, gdy kierowca patrzy do przodu po skosie (na przykład podczas przepuszczania pieszych). Trudno też dostrzec nadjeżdżające pojazdy podczas wyjeżdżania tyłem z miejsca parkingowego. Na szczęście sytuację w tym drugim przypadku ratują czujniki i kamera cofania.

Według informacji producenta bagażnik Infiniti Q30S ma pojemność 430 l.

Zobacz też: Test Infiniti Q50 2.2d: szlacheckie aspiracje

Test Infiniti Q30S 2.0t DCT AWD – napęd/układ jezdny

Pod maską recenzowanego egzemplarza Q30 pracuje dwulitrowa, turbodoładowana jednostka benzynowa, która rozwija moc maksymalną 211 KM przy 5500 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 350 Nm osiągany w zakresie od 1200 do 4000 obr./min.

Z napędem współpracuje siedmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów, a napęd jest przełożony na obie osie. Według danych producenta, ważące 1545 kg auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,3 s i może pojechać z maksymalną prędkością 230 km/h.

Test Infiniti Q30S 2.0t DCT AWD

Tomasz Korniejew

Prowadzenie 211 konnego Q30S to czysta przyjemność. Progresywny układ kierowniczy jest precyzyjny, a siła wspomagania odpowiednio dobrana. Jednostka napędowa sprawnie napędza auto bez względu na to od jak wysokiej prędkości chcemy przyspieszyć. Auto chętnie prze do przodu już od dolnych zakresów obrotów, jest przy tym bardzo dobrze wyciszone. Doskonale radzi sobie również zawieszenie. Mimo zastosowania opon o niskim profilu, skutecznie pochłania wszelkie nierówności nawierzchni jednocześnie zachowując pożądaną stabilność podczas jazdy po krętych odcinkach. Podczas skrętów nadwozie nie przechyla się nadmiernie, a auto sprawia wrażenie zwartego. Łyżką dziegciu w beczce miodu jest praca automatycznej skrzyni, której zdarza się pogubić i wykazuje irytującą zwłokę w reakcji na gaz. Ponadto, 211 konna jednostka wykazuje spore zapotrzebowanie na paliwo. W ruchu miejskim, na krótkich odcinkach, Q30 zużywało około 12 l benzyny na 100 km. Sporo, choć wysoka jakość całego układu jezdnego w połączeniu z wysokim komfortem jazdy to rekompensuje.

Zobacz też: Test Infiniti FX30d S: SUV w sportowej okrasie

Test Infiniti Q30S 2.0t DCT AWD - Podsumowanie

Infiniti Q30S uwodzi wyglądem oraz jakością wykończenia wnętrza. To prawdziwy mistrz pierwszego wrażenia, który jednak nie rozczarowuje po bliższym poznaniu. Dużymi plusami samochodu są dynamika, doskonałe wyciszenie, świetne zawieszenie i precyzyjny układ kierowniczy. Drobne niedociągnięcia w ergonomii są rekompensowane przez dużą frajdę z jazdy, choć należy pamiętać, że Q30S należy traktować bardziej jako auto komfortowe z odpowiednim zapasem mocy niż pojazd sportowy. Tym bardziej, że pociąg do dynamicznej jazdy szybko studzi wysokie zużycie paliwa.

A jak kształtują się ceny?

Oczywiście, opisywane Infiniti nie należy do najtańszych aut na rynku. Za odmianę Sport z 211 konną jednostką benzynową należy zapłacić co najmniej 158 800 zł. Dokładając do tego pożądany w tym aucie pakiet wyposażenia City Black za 15 tys. zł otrzymamy kwotę ponad 170 tys. zł. Dużo, choć zerkając w stronę konkurentów z klasy Premium kwota zaczyna wyglądać atrakcyjnie.

Test Infiniti Q30S 2.0t DCT AWD

Tomasz Korniejew

Infiniti Q30S 2.0t DCT AWD - dane techniczne

Test Infiniti Q30S 2.0t DCT AWD
Tomasz Korniejew
Test Infiniti Q30S 2.0t DCT AWD
Tomasz Korniejew
Test Infiniti Q30S 2.0t DCT AWD
Tomasz Korniejew
Test Infiniti Q30S 2.0t DCT AWD
Tomasz Korniejew
Test Infiniti Q30S 2.0t DCT AWD
Tomasz Korniejew
Test Infiniti Q30S 2.0t DCT AWD
Tomasz Korniejew
Test Infiniti Q30S 2.0t DCT AWD
Tomasz Korniejew
Test Infiniti Q30S 2.0t DCT AWD
Tomasz Korniejew
Test Infiniti Q30S 2.0t DCT AWD
Tomasz Korniejew
Test Infiniti Q30S 2.0t DCT AWD
Tomasz Korniejew
Test Infiniti Q30S 2.0t DCT AWD
Tomasz Korniejew
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Fałszywe prawo jazdy, cudze karty i ciężarówki w fatalnym stanie. Seria szokujących kontroli ITD na Dolnym Śląsku

Wyprzedził go radiowóz ITD. Zjechał na pobocze i… szybko wyjął cudzą kartę kierowcy. Fałszywe dokumenty, sądowe zakazy i ciężarówki z niesprawnymi hamulcami – inspektorzy z Wrocławia nie kryli zaskoczenia skalą nieprawidłowości. Sprawdzamy, co wykazały kontrole drogowe przeprowadzone w lipcu 2025 r.

Prawo jazdy 2025: kod 01 i mandat 500 zł. Ten błąd może Cię słono kosztować

Masz wpisany kod w prawie jazdy? Nawet jeśli widzisz dobrze i czujesz się pewnie za kierownicą, niewłaściwe użycie okularów lub soczewek może skutkować mandatem i to w wysokości 500 zł. Przepisy są w tej kwestii jednoznaczne. Wyjaśniamy, co oznaczają kody ograniczeń, jak je interpretować i kiedy grozi kara.

Nowy obowiązek dla dzieci na rowerach i hulajnogach – kaski już wkrótce wymagane!

Podczas posiedzenia Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego zapadła ważna decyzja dotycząca bezpieczeństwa najmłodszych użytkowników dróg. Uchwała zakłada obowiązek noszenia kasków ochronnych przez dzieci i młodzież do 16. roku życia podczas jazdy rowerem, hulajnogą elektryczną oraz urządzeniami transportu osobistego.

KGP: 112 965 interwencji, 419 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 112 965 interwencji. Byli wzywani do 419 wypadków drogowych.

REKLAMA

1500 zł mandatu i 10 punktów karnych za stłuczkę? Jak tego uniknąć? Wystarczy smartfon z aplikacją mObywatel

Kolizja na drodze to stres, mandaty, punkty karne i długie czekanie na patrol. Na szczęście już niedługo w niektórych przypadkach będzie można tego wszystkiego uniknąć. Legalnie, szybko i bez papierologii. Sprawdź, co się zmieni i jak wkrótce będziesz mógł oszczędzić nawet 1500 zł.

Taniej na stacjach! Już w przyszłym tygodniu kierowcy zatankują wyraźnie taniej – znamy nowe ceny paliw

Nadchodzą spadki cen paliw, które wielu kierowców przyjmie z ulgą. Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują wyraźne obniżki cen benzyny 95-oktanowej oraz autogazu, które pojawią się już w nadchodzącym tygodniu. Dobra wiadomość dla wszystkich wybierających się w wakacyjne podróże – będzie taniej przy dystrybutorze.

Prawie ⅓ osób sprzedających używane samochody spotkała się z próbą oszustwa. Na co zwracać uwagę i jak się chronić przed nieuczciwymi praktykami?

Rynek sprzedaży samochodów używanych coraz częściej staje się polem działania oszustów, którzy wykorzystują zaufanie czy determinację sprzedających. Z raportu CARFAX wynika, że w Polsce aż 30 proc. sprzedawców zetknęło się z podejrzanymi zachowaniami, jak próba skopiowania dokumentów pojazdu, czy z kradzieżą samochodu. By zminimalizować prawdopodobieństwo strat, warto stosować odpowiednie środki ostrożności i zasadę ograniczonego zaufania wobec potencjalnych klientów.

Nowy egzamin na prawo jazdy 2025. Za te błędy oblejesz od razu – zobacz pełną listę

Od 1 lipca 2025 jeden błąd wystarczy, by zakończyć egzamin praktyczny z wynikiem negatywnym. Nie ma drugiej szansy, nie ma „do końca jazdy”. Sprawdź, które błędy kończą egzamin natychmiast, co się zmieniło i jak przygotować się, by nie oblać w 3 minuty. Zobacz pełną listę krytycznych pomyłek i zasady oceniania na nowych zasadach.

REKLAMA

Od kiedy nowy tachograf 2025? Błędy lokalizacji, problemy z czasem pracy [OBSŁUGA]

Od kiedy w przewozach międzynarodowych Unii Europejskiej obowiązuje wyłącznie nowy tachograf (G2V2)? Jak go obsługiwać? Są błędy lokalizacji i problemy z czasem pracy. Na co uważać, by uniknąć kar?

5 tys. euro kary dla przewoźnika. 120 euro mandatu dla kierowcy. Kary za złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą [Normy]

Złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą może słono kosztować przewoźnika i kierowcę. W Niemczech przewoźnik zapłaci nawet 5 tys. euro kary, a kierowca 120 euro mandatu. Jakie są przepisy i normy w krajach UE?

REKLAMA