REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Wydech

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Dlaczego czuć spaliny wewnątrz auta? Co się popsuło?

Intensywny zapach spalin w kabinie, zarówno na postoju, jak i podczas jazdy, nie musi oznaczać poważnej awarii. W takim przypadku zawsze najbardziej podejrzany jest układ wydechowy, który może być nieszczelny. Spaliny w układzie wentylacji mogą być jednak także oznaką problemów z uszczelką głowicy.

Co daje układ wydechowy ze stali nierdzewnej?

Układ wydechowy wykonany w całości ze stali nierdzewnej to wydatek minimum kilku tysięcy złotych. Różnicę słychać i widać już na pierwszy rzut oka. Ale czy wszystkie zalety wydechu z kwasówki są w stanie zrekompensować tak duże wydatki?

Czy można stosować katalizatory uniwersalne?

Awaria katalizatora prędzej czy później kończy się jego wymianą na nowy. Najtaniej jest zastosować wówczas katalizator uniwersalny, tańszy od fabrycznego nawet o 60 procent. Trzeba jednak pamiętać, że katalizator to nie tłumik - zły dobór może skutkować problemami z elektroniką sterującą i znaczącym wzrostem zanieczyszczenia spalin.

Co zrobić z pękniętym kolektorem wydechowym?

Pęknięty kolektor wydechowy to niestety częsta awaria. Zdarza się szczególnie w autach z mocno wibrującymi silnikami i objawia się niczym nieuzasadnionym wzrostem hałasu pod maską. Irytujące odgłosy wcale nie łatwo wyeliminować.

REKLAMA

Co najszybciej psuje się w układzie wydechowym? Jak naprawiać proste awarie?

Głośna praca układu wydechowego, metaliczny brzęk i dziwne stuki na nierównościach nie zawsze oznaczają poważną awarię. Układ wydechowy ma kilka słabych punktów, na szczęście dużą część uszkodzeń można skutecznie i niskim kosztem naprawić.

Jak walczyć z rdzą układu wydechowego?

Jedną z najbardziej powszechnych awarii jest szybko postępująca korozja układu wydechowego. Sprzyjają temu głównie gwałtowne zmiany temperatury i bezpośrednie wystawienie na czynniki atmosferyczne. Jak walczyć z rdzą na tłumikach i rurach? Mamy na to kilka sposobów...

Układ wydechowy

Układ wydechowy ma za zadanie odprowadzić do atmosfery jak najszybciej i przy jak najmniejszych oporach powstające w silniku spaliny, wytłumiając przy tym do maksimum hałas jaki powstaje podczas wydechu oraz redukując do minimum zawartość substancji toksycznych w spalinach.

Jak działa układ recyrkulacji spalin EGR?

Jak działa EGR? Coraz bardziej rygorystyczne normy emisji szkodliwych składników spalin skłaniają producentów samochodów do opracowywania systemów, które uczynią auta bardziej ekologicznymi bez wpływu na ich parametry eksploatacyjne. Jednym z takich systemów jest EGR.

REKLAMA

Volkswagen Passat B5 FL: wycięcie katalizatora. Krok po kroku

Wycięcie katalizatora w Volkswagenie Passacie B5 wymaga trochę pracy, dlatego "tłumikarze" życzą sobie za tę usługę sporo pieniędzy. Przedstawiamy, jak zrobić to samodzielnie. Pracę przeprowadzimy w Passacie 1.9 TDI o mocy 131KM.

Jak dbać o podwozie samochodu?

Podczas eksploatacji samochodu dużo uwagi przykładamy do wyglądu jego nadwozia. Od czasu do czasu należy również sprawdzić w jakim stanie jest spód naszego auta, wszak jeżeli czegoś nie widać, to nie znaczy, że tego nie ma.

Jak tymczasowo naprawić nieszczelność w układzie wydechowym?

Nieszczelność w układzie wydechowym może przysporzyć wielu problemów tym bardziej, że zazwyczaj pojawia się nieoczekiwanie. Przekroczenie limitu głośności na drodze publicznej może poskutkować mandatem, więc podpowiadamy, jak tymczasowo poradzić sobie z tym problemem.

Dlaczego wydech rdzewieje?


Przed kilkunastoma laty układy wydechowe wytrzymywały nawet całe życie auta bez żadnych napraw. Teraz problemy pojawiają się bardzo szybko. Czasami nawet w kilkuletnich pojazdach.

Jakie zadania ma sonda lambda?

Kierowcy przypominają sobie o sondzie lambda, gdy zauważą znaczny wzrost zużycia paliwa lub obniżenie mocy. Mało, kto kontroluję sondę zgodnie z zaleceniami.

Skąd bierze się dym z rury podczas jazdy?

Kopcenie podczas jazdy jest jednym z symptomów, który automatycznie powinien zaniepokoić kierowcę i zmobilizować do przyjrzenia się problemowi. W tym wypadku może niestety skończyć się remontem kapitalnym silnika.

Kiedy warto odwiedzić hamownię?

Testowanie samochodu na hamowni wcale nie jest fanaberią maniaków tuningu. Warto odwiedzić to miejsce, gdyż dzięki niemu w ciągu godziny możemy dowiedzieć się o stanie silnika więcej niż podczas kilku jazd próbnych.

Ford Escort Mk7: wymiana tłumików układu wydechowego

Do wymiany środkowego i końcowego tłumika w Fordzie Escorcie Mk7 potrzebny będzie kanał rewizyjny oraz narzędzia.

Czy można samodzielnie sprawdzić stan katalizatora?

Słaba moc silnika, problemy z przyspieszeniem, drgania na biegu jałowym? Odpowiedzialny za takie objawy może być zatkany katalizator. Jak w tym przypadku zyskać stuprocentową pewność co do przyczyny?

Jak wyczyścić rurę wydechową i zabezpieczyć ją przed rdzą?

Rura wydechowa wykonana jest z metalu, a że znajduje się pod samochodem, to często jest pomijana podczas czyszczenia. Podpowiadamy, jak o nią zadbać.

Jak działa układ wydechowy?

Układ wydechowy nie jest zwykłą, prostą rurą odprowadzającą spaliny z silnika. Składa się on z wielu części, z których jedyną widoczną dla nas jest jego końcówka. Przybliżamy, jak jest zbudowany oraz jak działa układ wydechowy.

Modyfikacje układu wydechowego: porady

Układ wydechowy można modyfikować na wiele sposobów, żeby poprawić osiągi auta. W poniższym poradniku przedstawiamy, co zrobić żeby modyfikując nie zaszkodzić.

Jak samemu wymienić tłumik?

Wymiana tłumika końcowego to jedna z czynności, którą możemy wykonać samemu. Pozwoli to zaoszczędzić kilkadziesiąt złotych. Poniżej kilka wskazówek jak wymienić tłumik na nowy.

Jak zabezpieczyć tłumik przed korozją?

Rdzewiejący tłumik to problem zarówno aut nowych jak i używanych. Wydech to najszybciej korodujący element auta, można jednak ten proces spowolnić.

REKLAMA