REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Ford Escort Mk7: wymiana tłumików układu wydechowego

Rafał Sztoner
Ford Escort Mk7: wymiana tłumików układu wydechowego
Ford Escort Mk7: wymiana tłumików układu wydechowego

REKLAMA

REKLAMA

Do wymiany środkowego i końcowego tłumika w Fordzie Escorcie Mk7 potrzebny będzie kanał rewizyjny oraz narzędzia.

Zacznijmy od ułatwienia sobie pracy przy odkręcaniu wszystkich śrub spryskując je środkiem penetrującym i odrdzewiającym (np. WD-40 albo Elektrosolem). Kluczem nasadowym 15mm odkręcamy łącznik układu znajdującego się przed katalizatorem. Są to dwie śruby, z których każda jest przyspawana na stałe, odkręcić możemy więc tylko nakrętki. Tłumik końcowy natomiast przymocowany jest na gumowych wieszakach, które można po prostu odczepić i zdjąć. Wszystkie elementy typu wieszaki i zaciski należy wymieniać na nowe za każdym razem, gdy pracujemy przy wydechu.

REKLAMA

Zobacz również: Modyfikacje układu wydechowego: porady

Gdy nowy tłumik jest już gotowy do montażu należy jeszcze tylko wyczyścić łączenie tłumika papierem ściernym i zamontować nową uszczelkę. Po przykręceniu środkowego tłumika należy nałożyć warstwę ochronną pasty miedziowej która chroni go przed rdzą i nieszczelnościami. Jej wytrzymałość to około 1200 stopni Celsjusza.

Zobacz również: Jak zabezpieczyć podwozie przed rdzą?

REKLAMA

Teraz możemy zawiesić tłumik końcowy wsuwając łączenie na koniec rury tłumika środkowego, pamiętając o nałożeniu pasty miedziowej i ściśnięciu obejmą zaciskową. Następnie zakładamy na haki tłumika gumy, które następnie podwieszamy na podwoziu auta.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Teraz wystarczy tylko zapalić silnik i sprawdzić czy nie ma jakiś nieszczelności. Często się zdarza, że po takiej wymianie obrusza się uszczelka na łączniku układu wydechowego z kolektorem. Na początku objawia się to delikatnym syczeniem, które z czasem może przerodzić się nawet w warkot. Warto może więc przy zakupie tłumików dokupić jeszcze tą uszczelkę. Koszt jest nie duży, a poza tym łatwiej będzie nam ją wymienić gdy tłumiki są zdemontowane.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan!

Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan! W ocenie Ministerstwa Infrastruktury, projekt nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym ma zapewnić bezpieczeństwo ruchu drogowego. Projekt trafił do konsultacji.

Auta autonomiczne na drogach publicznych. MI chce testować

Z projektu noweli ustawy Prawo o ruchu drogowym, opublikowanego w poniedziałek na stronie Rządowego Centrum Legislacyjnego (RCL) wynika, że Ministerstwo Infrastruktury chce wprowadzić możliwość testowania pojazdów półautonomicznych i autonomicznych na publicznych drogach.

System RedLight w Kielcach. Na skrzyżowaniu działa aż 36 kamer

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o włączeniu systemu RedLight w Kielcach. Na skrzyżowaniu działa aż 36 kamer. Czym jest system RedLight i jak działa? Kto otrzyma mandat?

Lekkie pojazdy elektryczne - co warto o nich wiedzieć

Większe miasto to zakorkowane ulice, duża emisja dwutlenku węgla i przeciętna prędkość jazdy km/h. Ponadto średnia liczba pasażerów w samochodach poruszających się po miastach to zaledwie 1,3 osoby. Czy lekkie pojazdy elektryczne zrewolucjonizują sposób poruszania się po mieście? 

REKLAMA

KGP: 99 221 interwencji, 380 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 221 interwencji. Byli wzywani do 380 wypadków drogowych.

Od stycznia 2025 r. nowe obowiązki właścicieli i zarządców niektórych budynków. Wysyp stacji ładowania aut elektrycznych już się zaczął

W ewidencji Urzędu Dozoru Technicznego widnieje już ponad 10 200 punktów ładowania aut elektrycznych. Tylko w listopadzie ich liczba wzrosła o przeszło 760! Tak gwałtowne przyspieszenie w budowie infrastruktury dla elektryków ma związek z przepisami, które wchodzą w życie 1 stycznia – oceniają eksperci Powerdot. Jest też inna przyczyna.

CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

REKLAMA

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA