Skąd bierze się dym z rury podczas jazdy?
REKLAMA
REKLAMA
O ile dym przy rozruchu może oznaczać, że zużyły się uszczelniacze zaworowe lub wyrobiły się prowadnice zaworowe i czeka nas ich wymiana, w przypadku kopcenia podczas jazdy problem może być zdecydowanie bardziej kosztowny. Kierowcę powinien zaniepokoić dym wydostający się z rury, który początkowo objawia się przy wysokich obrotach, a później także niskich.
REKLAMA
Zobacz również: Wymiana łożyska piasty
Przyczyna takiego stanu rzeczy może tkwić w zużytych pierścieniach tłokowych. Stare i zapieczone nie są w stanie zgarniać oleju z cylindra i ten przedostaje się do komory spalania. Niestety może to oznaczać, że nasz silnik czeka remont kapitalny.
Zobacz również: Wymiana pompy paliwa
Inne niepokojące objawy:
- świecąca się kontrolka olejowa
- czarny olej podczas wymiany
- brunatna maź na korku wlewu oleju
- wzrastająca ilość oleju
REKLAMA
REKLAMA