REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Co daje układ wydechowy ze stali nierdzewnej?

Max Trela
Układ wydechowy ze stali nierdzewnej nie jest niezniszczalny
Układ wydechowy ze stali nierdzewnej nie jest niezniszczalny

REKLAMA

REKLAMA

Układ wydechowy wykonany w całości ze stali nierdzewnej to wydatek minimum kilku tysięcy złotych. Różnicę słychać i widać już na pierwszy rzut oka. Ale czy wszystkie zalety wydechu z kwasówki są w stanie zrekompensować tak duże wydatki?

Wydech ze stali kwasowej, kwasówka, nierdzewka... Jakby go nie nazwać, takie rozwiązanie działa na wyobraźnie wielu miłośników usprawniania swojego auta. Czy słusznie? Niewątpliwie trudno nie zauważyć zalet takiego wydechu.

REKLAMA

Po pierwsze, wygląd. Może dla wielu to nieistotne (przecież wydech jest schowany), ale kiedy efekt się liczy, wtedy stal nierdzewna, nawet zgrzebnie polerowana, ma te zaletę, że jest błyszcząca. Końcówka tłumika nawet bez chromowanych nakładek jest po prostu ładna. Do tego mamy najczęściej wybór - może ona być pojedyncza, podwójna, prosta lub zagięta. Wybierać możemy też w kształtach. Esteci będą zachwyceni, ale są rzeczy ważniejsze...

Zobacz też: Dlaczego wydech rdzewieje?

REKLAMA

Niezaprzeczalna i największa zaleta kwasówki to brak korozji. Materiały, ale i sposób budowy takiego układu gwarantuje, że czerwony nalot mamy z głowy. Brak łączeń lub pokrycie galwaniczne na układzie, do tego spawanie TIG i montaż najczęściej pojedynczym kołnierzem do kolektora lub katalizatora - za kwotę kilku tysięcy złotych dostajemy to w standardzie. Nic dziwnego, że renomowane firmy dają na swoje produkty nawet 30 lat gwarancji.

W końcu rzecz wtórna, ale równie ważna. Wydech z najwyższej półki daje efekty przy operacjach podnoszenia mocy silnika. Zamawiając konkretny zestaw lub budując go od zera, możemy zwiększyć średnicę rur i rozmieszczenie całego układu tak, żeby „wyprostować” przepływ. To może dać przyrost mocy i momentu obrotowego na poziomie 5-6 procent w silniku bez turbo. Oczywiście w połączeniu z profesjonalnym przeprogramowaniem elektroniki i zmianą układu dolotowego na stalowy.

Polecamy: Samochód w firmie - zmiany od 1 kwietnia 2014

Rzeczą zupełnie wtórną jest tez lepsze trzymanie się tłumika do podwozia. Przy okazji montażu nowego układu najczęściej i tak konieczna jest zmiana położenia kilku wieszaków. Przy tej okazji można zatem zadbać o bardziej staranne i pewniejsze mocowanie.

Nie ma rzeczy niezniszczalnych

W tym miejscu warto dodać jednak ważną rzecz. Wydech ze stali nierdzewnej nie jest niezniszczalny, mimo że faktycznie nie zardzewieje. Taki układ - jak zresztą każdy inny - można uszkodzić mechanicznie, a naprawa będzie odpowiednio droższa niż w przypadku standardowego. Do tego dochodzi sprawa zużycia elementów odpowiedzialnych za oczyszczanie spalin i wyciszanie.

Zobacz też: Skąd bierze się dym z rury podczas jazdy?

Ciągłe zmiany temperatury z czasem mogą powodować pęknięcia wewnętrznych grodzi, po przebiegu 200 000 zdecydowanie spadnie też wydajność katalizatora. Nie jest to wina złego wykonania. W takich warunkach pracy nie ma po prostu rzeczy niezniszczalnych. A stad prosty wniosek: wydech ze stali nierdzewnej nie jest absolutnie bezobsługowy przez całe życie auta.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Kondycja branży motoryzacyjnej. Kto będzie budować samochody przyszłości?

    Branżę motoryzacyjną czeka szereg wyzwań. Wraca do normalności po okresie pandemii, a do tego stoi u progu transformacji. I w tym punkcie warto spojrzeć na nią, ale od strony HR-u. Jak wygląda dostępność wykwalifikowanej kadry w tym sektorze?

    Jak odpalić silnik z kabli? Kierowca musi pamiętać o kolejności

    Jak odpalić silnik z kabli? To pytanie, które jest szczególnie aktualne o tej porze roku. A odpowiedź dotyczy kolejności podłączania przewodów do obydwu akumulatorów. Ta jest najważniejsza.

    MAN TGE po liftingu. Model 2024 otrzyma jakby luksusowe wnętrze

    MAN TGE przechodzi właśnie drobny lifting. I ten w stu procentach skupi się na kabinie pasażerskiej. Unowocześni multimedia, ale i systemy bezpieczeństwa. Stąd nazwa Next Level. Co konkretnie się zmieni po modernizacji?

    Paliwo E10. Wyszukiwarka z szeregiem błędów. Pozwala nawet na tankowanie benzyną... diesla

    W sieci pojawiła się rządowa wyszukiwarka, w której można sprawdzić, czy twój pojazd jest kompatybilny z paliwem E10. A lista jest naprawdę ciekawa! Czasami silnik 1,6 FSI znosi nowy typ benzyny, a czasami nie. Program zaleca nawet stosowanie benzyny E10 w... dieslu. A to nie koniec błędów.

    REKLAMA

    Miesiącami szukano sprawcy dziurawienia opon. Odkrycie, kto za tym stoi było zaskakujące

    We włoskim miasteczku od kilku miesięcy szukano sprawcy dziurawienia opon w samochodach. Odkrycia dokonano dzięki nagraniom z kamer monitoringu. Okazało się, że był to pies. Jak to się stało, że zniszczył tyle samochodów?

    Nowy Opel Corsa Hybrid. MHEV pojedzie nawet kilometr na samym prądzie

    Opel Corsa po liftingu po raz pierwszy w historii modelu otrzymał lekką hybrydę. MHEV w niemieckim hatchbacku może mieć 100 lub 136 koni mocy. A to nie koniec dobrych informacji na temat tego auta.

    Opony całoroczne a zimowe. Które są lepsze?

    Opony na zimę to opony zimowe? Dziś to już nie jest takie oczywiste. Zwłaszcza że na rynku pojawił się szereg opon całorocznych. Czy wielosezonówka może stanowić realną alternatywę?

    Mandat za jazdę nieodśnieżonym samochodem w 2023 r. Kara może być liczona w tysiącach

    Jazda nieodśnieżonym samochodem stanowi wykroczenie. A w 2023 r. na kierowców czeka wyjątkowo surowa kara. Bo gdy policjanci zaczną podliczać kolejne składowe wykroczenia, uzbiera się kilka tysięcy złotych. Ładna sumka!

    REKLAMA

    Płatność za paliwo samochodem, czyli aplikacja Skody Pay to Fuel

    Płatność za paliwo samochodem to nowy pomysł Skody. Kierowca po zatankowaniu pojazdu może uruchomić aplikację Pay to Fuel, wsiąść do auta i po prostu odjechać. Płatność dokona się automatycznie i w pełni zdalnie. Jak działa ten system? I jakie są jego wymagania?

    Ukrainiec ukarany za brak prawa jazdy. Choć prawo jazdy miał...

    Ukrainiec został ukarany przez polski sąd za brak prawa jazdy. Dokument wydany w Ukrainie posiadał, ale ten stracił ważność. To jednak mogło nie mieć znaczenia w świetle ustawy przedłużającej jego ważność w Polsce. Tego sąd jednak nie sprawdził. RPO wystąpił z kasacją.

    REKLAMA