REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Co daje układ wydechowy ze stali nierdzewnej?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Max Trela
Układ wydechowy ze stali nierdzewnej nie jest niezniszczalny
Układ wydechowy ze stali nierdzewnej nie jest niezniszczalny

REKLAMA

REKLAMA

Układ wydechowy wykonany w całości ze stali nierdzewnej to wydatek minimum kilku tysięcy złotych. Różnicę słychać i widać już na pierwszy rzut oka. Ale czy wszystkie zalety wydechu z kwasówki są w stanie zrekompensować tak duże wydatki?

Wydech ze stali kwasowej, kwasówka, nierdzewka... Jakby go nie nazwać, takie rozwiązanie działa na wyobraźnie wielu miłośników usprawniania swojego auta. Czy słusznie? Niewątpliwie trudno nie zauważyć zalet takiego wydechu.

REKLAMA

REKLAMA

Po pierwsze, wygląd. Może dla wielu to nieistotne (przecież wydech jest schowany), ale kiedy efekt się liczy, wtedy stal nierdzewna, nawet zgrzebnie polerowana, ma te zaletę, że jest błyszcząca. Końcówka tłumika nawet bez chromowanych nakładek jest po prostu ładna. Do tego mamy najczęściej wybór - może ona być pojedyncza, podwójna, prosta lub zagięta. Wybierać możemy też w kształtach. Esteci będą zachwyceni, ale są rzeczy ważniejsze...

Zobacz też: Dlaczego wydech rdzewieje?

Niezaprzeczalna i największa zaleta kwasówki to brak korozji. Materiały, ale i sposób budowy takiego układu gwarantuje, że czerwony nalot mamy z głowy. Brak łączeń lub pokrycie galwaniczne na układzie, do tego spawanie TIG i montaż najczęściej pojedynczym kołnierzem do kolektora lub katalizatora - za kwotę kilku tysięcy złotych dostajemy to w standardzie. Nic dziwnego, że renomowane firmy dają na swoje produkty nawet 30 lat gwarancji.

REKLAMA

W końcu rzecz wtórna, ale równie ważna. Wydech z najwyższej półki daje efekty przy operacjach podnoszenia mocy silnika. Zamawiając konkretny zestaw lub budując go od zera, możemy zwiększyć średnicę rur i rozmieszczenie całego układu tak, żeby „wyprostować” przepływ. To może dać przyrost mocy i momentu obrotowego na poziomie 5-6 procent w silniku bez turbo. Oczywiście w połączeniu z profesjonalnym przeprogramowaniem elektroniki i zmianą układu dolotowego na stalowy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Samochód w firmie - zmiany od 1 kwietnia 2014

Rzeczą zupełnie wtórną jest tez lepsze trzymanie się tłumika do podwozia. Przy okazji montażu nowego układu najczęściej i tak konieczna jest zmiana położenia kilku wieszaków. Przy tej okazji można zatem zadbać o bardziej staranne i pewniejsze mocowanie.

Nie ma rzeczy niezniszczalnych

W tym miejscu warto dodać jednak ważną rzecz. Wydech ze stali nierdzewnej nie jest niezniszczalny, mimo że faktycznie nie zardzewieje. Taki układ - jak zresztą każdy inny - można uszkodzić mechanicznie, a naprawa będzie odpowiednio droższa niż w przypadku standardowego. Do tego dochodzi sprawa zużycia elementów odpowiedzialnych za oczyszczanie spalin i wyciszanie.

Zobacz też: Skąd bierze się dym z rury podczas jazdy?

Ciągłe zmiany temperatury z czasem mogą powodować pęknięcia wewnętrznych grodzi, po przebiegu 200 000 zdecydowanie spadnie też wydajność katalizatora. Nie jest to wina złego wykonania. W takich warunkach pracy nie ma po prostu rzeczy niezniszczalnych. A stad prosty wniosek: wydech ze stali nierdzewnej nie jest absolutnie bezobsługowy przez całe życie auta.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

REKLAMA

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA