REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Co daje układ wydechowy ze stali nierdzewnej?

Max Trela
Układ wydechowy ze stali nierdzewnej nie jest niezniszczalny
Układ wydechowy ze stali nierdzewnej nie jest niezniszczalny

REKLAMA

REKLAMA

Układ wydechowy wykonany w całości ze stali nierdzewnej to wydatek minimum kilku tysięcy złotych. Różnicę słychać i widać już na pierwszy rzut oka. Ale czy wszystkie zalety wydechu z kwasówki są w stanie zrekompensować tak duże wydatki?

Wydech ze stali kwasowej, kwasówka, nierdzewka... Jakby go nie nazwać, takie rozwiązanie działa na wyobraźnie wielu miłośników usprawniania swojego auta. Czy słusznie? Niewątpliwie trudno nie zauważyć zalet takiego wydechu.

REKLAMA

Po pierwsze, wygląd. Może dla wielu to nieistotne (przecież wydech jest schowany), ale kiedy efekt się liczy, wtedy stal nierdzewna, nawet zgrzebnie polerowana, ma te zaletę, że jest błyszcząca. Końcówka tłumika nawet bez chromowanych nakładek jest po prostu ładna. Do tego mamy najczęściej wybór - może ona być pojedyncza, podwójna, prosta lub zagięta. Wybierać możemy też w kształtach. Esteci będą zachwyceni, ale są rzeczy ważniejsze...

Zobacz też: Dlaczego wydech rdzewieje?

REKLAMA

Niezaprzeczalna i największa zaleta kwasówki to brak korozji. Materiały, ale i sposób budowy takiego układu gwarantuje, że czerwony nalot mamy z głowy. Brak łączeń lub pokrycie galwaniczne na układzie, do tego spawanie TIG i montaż najczęściej pojedynczym kołnierzem do kolektora lub katalizatora - za kwotę kilku tysięcy złotych dostajemy to w standardzie. Nic dziwnego, że renomowane firmy dają na swoje produkty nawet 30 lat gwarancji.

W końcu rzecz wtórna, ale równie ważna. Wydech z najwyższej półki daje efekty przy operacjach podnoszenia mocy silnika. Zamawiając konkretny zestaw lub budując go od zera, możemy zwiększyć średnicę rur i rozmieszczenie całego układu tak, żeby „wyprostować” przepływ. To może dać przyrost mocy i momentu obrotowego na poziomie 5-6 procent w silniku bez turbo. Oczywiście w połączeniu z profesjonalnym przeprogramowaniem elektroniki i zmianą układu dolotowego na stalowy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Samochód w firmie - zmiany od 1 kwietnia 2014

Rzeczą zupełnie wtórną jest tez lepsze trzymanie się tłumika do podwozia. Przy okazji montażu nowego układu najczęściej i tak konieczna jest zmiana położenia kilku wieszaków. Przy tej okazji można zatem zadbać o bardziej staranne i pewniejsze mocowanie.

Nie ma rzeczy niezniszczalnych

W tym miejscu warto dodać jednak ważną rzecz. Wydech ze stali nierdzewnej nie jest niezniszczalny, mimo że faktycznie nie zardzewieje. Taki układ - jak zresztą każdy inny - można uszkodzić mechanicznie, a naprawa będzie odpowiednio droższa niż w przypadku standardowego. Do tego dochodzi sprawa zużycia elementów odpowiedzialnych za oczyszczanie spalin i wyciszanie.

Zobacz też: Skąd bierze się dym z rury podczas jazdy?

Ciągłe zmiany temperatury z czasem mogą powodować pęknięcia wewnętrznych grodzi, po przebiegu 200 000 zdecydowanie spadnie też wydajność katalizatora. Nie jest to wina złego wykonania. W takich warunkach pracy nie ma po prostu rzeczy niezniszczalnych. A stad prosty wniosek: wydech ze stali nierdzewnej nie jest absolutnie bezobsługowy przez całe życie auta.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA