REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Transport morski

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Prezes BCT: Handel zagraniczny rośnie, nie boimy się kryzysu

Rok 2011 okazał się okresem pomyślnym dla BCT. Jaki będzie 2012? Jakie są plany i oczekiwania względem rozpoczętego roku? O tym w komentarzu prezesa BCT.

Rozładunek największego statku w historii portu Gdynia

W Bałtyckim Terminalu Kontenerowym (BCT) trwa rozładunek największego statku w historii Portu Gdynia. To  kontenerowiec MSC Krystal, o pojemności prawie 73 tys. ton.

Maersk Line rozpoczyna współpracę z Ericsson

Maersk Line wprowadza komunikację mobilną i satelitarną na 400 kontenerowcach. Ericsson wyposaży statki w anteny, stacje bazowe GSM. Zajmie się też monitorowaniem sieci i obsługą serwisową urządzeń pokładowych.

Odpowiedzialność spedytora i przewoźnika w transporcie morskim

Specyficznym rodzajem przewozu jest przewóz morski towarów na statkach. Odpowiedzialność przewoźnika morskiego jest w określonych przypadkach limitowana, zgodnie z regulacjami prawnymi odnoszącymi się do tego rodzaju przewozu rzeczy.

REKLAMA

Producent kontenerów: Robot spawalniczy za ćwierć mln euro

Ponad 250 tys. euro zapłacił za robot spawalniczy producent m.in. kontenerów morskich- spółka Weldon z Brzezówki (Podkarpackie).

Polska Żegluga Morska dostarczy surowce dla ZCh Police

Zakłady Chemiczne Police i Polska Żegluga Morska podpisały pięcioletnią umowę o współpracy o wartości 150 mln zł. Armator będzie przywozić do Polic podstawowe surowce do produkcji nawozów.

Maersk Line: Globalny operator w transporcie morskim

Maersk Line to lider morskiego transportu kontenerowego. Firma jest właścicielem największych statków na świecie.

W chińskiej stoczni zwodowano statek dla PŻM

W chińskiej stoczni Xingang w Tianjin zwodowano statek dla Polskiej Żeglugi Morskiej (PŻM). Masowiec m/s "Szczecin" ma wejść do eksploatacji pod koniec lutego przyszłego roku.

REKLAMA

Port Gdynia: Nowoczesny skaner do prześwietlania

W Bałtyckim Terminalu Kontenerowym w porcie w Gdyni pracuje najnowocześniejszy w Polsce skaner do prześwietlania kontenerów. Urządzenie skróci czas kontroli i obniży koszty obsługi klientów.

Przesyłki drobnicowe z Azji do Polski krócej o dwa dni

Panalpina uruchomia dwa nowe, bezpośrednie połączenia dla transportu drobnicowego z Azji do Polski za pośrednictwem swojej wewnętrznej linii żeglugowej- Pantainer Express Line. Dwa nowe połączenia skracają czas tranzytu o dwa dni i redukują emisję CO2 aż o 6,9%.

Polska nie wdrożyła dyrektywy dot. wypadków morskich

Komisja Europejska zażądała od Polski informacji na temat wdrożenia dyrektywy o prowadzeniu dochodzeń ws. wypadków morskich. A u nas prace jeszcze trwają.

Sławomir Nowak ministerm odpowiedzialnym za transport

Sławomir Nowak będzie ministrem transportu, budownictwa i gospodarki morskiej - zdecydował premier Donald Tusk.

Polskie porty odporne na kryzys

Mimo obaw przed nawrotem kryzysu, porty morskie nie narzekają na brak pracy. Operatorzy liczą, że w 2012 r. poziom przeładunków nie spadnie - informuje "Rzeczpospolita".

Co trzeba wiedzieć o kontenerach morskich?

Aby mieć w pełni świadomość warunków przewozu morzem, warto poznać standardowe typy, wymiary, konstrukcje, oznakowanie oraz kontrolę bezpieczeństwa jednostki transportowej tego typu.

50 gazowców w terminalu morskim Orlen Gaz

Do należącego do Orlen Gaz terminalu LPG w Szczecinie przycumował 50. statek - szwedzka jednostka Auteuil z 1600 tonami propanu.

Port Szczecin-Świnoujście ma ISO 9001:2008

Zarząd Morskich Portów Szczecin-Świnoujście, jako pierwszy polski port, otrzymał certyfikat standardu jakości ISO 9001:2008.

W jaki sposób naliczana jest stawka frachtu morskiego?

Fracht morski jest bardzo szerokim pojęciem. Dobrym przykładem zobrazowania konstrukcji stawki frachtu jest transport kontenerowy (FCL i LCL).

Jakie dane powinien zawierać konosament morski?

Prezentujemy krótki poradnik wypełniania konosamentu - podstawowego dokumentu przewozowego w transporcie morskim.

Rohlig Suus Logistics: Bezpośrednio z Chin do Wrocławia

Rohlig Suus Logistics uruchomił bezpośrednie połączenie z Chin do Wrocławia. Czas transportu będzie krótszy o 5 dni.

W ilu kopiach może być wystawiony konosament morski?

Co to jest konosament, w ilu kopiach powinno się go wystawiać i na co zwrócić szczególną uwagę - pisze Wojciech Łądkowski kierownik sprzedaży frachtu morskiego z Hellmann Worldwide Logistics Polska.

ROHLIG SUUS Logistics rozwija fracht air&sea

Operator logistyczny ROHLIG SUUS Logistics stawia na rozwój frachtu morskiego, lotniczego i intermodalnego. Firma będzie inwestowała w infrastrukturę, zmieni struktury sprzedażowe i zacieśni współpracę z globalną grupą ROHLIG & CO.

Jakie są ograniczenia towarowe w transporcie drobnicowym (LCL)

Zapotrzebowanie rynkowe na przewozy drobnicowe w transporcie morskim stale rośnie. Rozwiązania te są dedykowane przesyłkom mniejszym, które z racji swojej wagi i objętości nie są w stanie zapełnić pełnego kontenera i jednocześnie nie wymagają bardzo szybkiego czasu tranzytu.

Bałtycki Terminal Kontenerowy zainwestuje ponad 153 mln zł

Do 2015 roku Bałtycki Terminal Kontenerowy (BCT) w Gdyni zainwestuje w sprzęt, infrastrukturę i systemy informatyczne ponad 153 mln zł. Inwestycja w 35 proc. ma być dofinansowana przez Unię Europejską i budżet państwa.

Senat bez poprawek do ustawy o bezpieczeństwie morskim

Senat nie zgłosił poprawek do ustawy o bezpieczeństwie morskim. Po wejściu w życie przepisów terenowe organy administracji morskiej będą tworzyć elektroniczną bazę danych, zawierającąinformacje o polskich statkach.

Jak wysłać towar w kontenerze drogą morską?

Jak zorganizować transport towaru drogą morską. Co trzeba wiedzieć, aby nie popełnić błędu we współpracy ze spedytorem. Jak uniknąć niespodziewanych kosztów.

Zwodowano masowiec dla Polskiej Żeglugi Morskiej

W chińskiej stoczni Sanfu zwodowano statek Polskiej Żeglugi Morskiej m/s "Raba". W tej samej stoczni wkrótce powstanie drugi statek- m/s "San" - poinformował doradca dyrektora naczelnego firmy Krzysztof Gogol.

Rekordowa wielkość przeładunków w polskich portach

W ubiegłym roku polskie porty przeładowały blisko 60 mln. ton towarów. To rekord ostatnich 5 lat. W Gdańsku i Gdyni rosną statystyki przeładunków drobnicowych i paliw.

Spółka holownicza w porcie w Gdyni już w prywatnych rękach

44,4 mln złotych zapłaciła holenderska spółka Fairplay BV za 100 proc. udziałów Przedsiębiorstwa Usług Żeglugowych i Portowych w porcie w Gdyni (WUŻ).

Strajk w porcie Gdynia

Pracownicy Przedsiębiorstwa Usług Żeglugowych i Portowych (WUŻ) w porcie w Gdyni domagają się podwyżki płac i premii uznaniowej. Przeprowadzili dwugodzinny strajk.

Komentarz DHL: Więcej optymizmu w transporcie morskim

Jak wygląda obecnie sytuacja we frachcie morskim, jak kształtują się ceny oraz jak zachowują się armatorzy wobec zmian na rynkach finansowych - mówi Michał Kołodziejski, Dyrektor Produktu Morskiego DHL Global Forwarding

Terminal masowy w porcie w Gdyni sprzedany

Morski Terminal Masowy Gdynia Sp. z o.o. kupiła, za 60 mln złotych francuska firma Atic Services. Załoga otrzyma premię prywatyzacyjną i gwarancję pracy.

Nowe przepisy: Kara więzienia za zanieczyszczanie morza przez statki

Prezydent podpisał nowelę ustawy o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza przez statki. Teraz zanieczyszczanie będzie przestępstwem przeciwko środowisku, podlegającym sankcjom karnym - od 3 miesięcy do 5 lat pozbawienia wolności.

MSP: Dwie oferty na zakup akcji Polskiej Żeglugi Bałtyckiej

Spółki Żegluga Polska ze Szczecina oraz Swedish House Ltd z Warszawy złożyły oferty kupna akcji Polskiej Żeglugi Bałtyckiej z Kołobrzegu.

Nowe przepisy: Powstanie baza danych o polskich statkach

Terenowe organy administracji morskiej będą tworzyć elektroniczną bazędanych, zawierającą informacje o polskich statkach - zakłada uchwalona w czwartek przez Sejm ustawa o bezpieczeństwie morskim.

DSV Air & Sea przejmuje Wasa Logistics

Lotniczo-morska spółka DSV w Finlandii zawarła porozumienie w sprawie przejęcia wszystkich udziałów w firmie Wasa Logistics.

Mniej statków w portach

Do polskich portów zawinęło w 2010 r. 19947 statków (o 0,1% mniej niż rok wcześniej) o pojemności brutto 168,7 mln i nośności 116,0 mln ton. – informuje GUS.

Transport morski: Ponad 30 proc. więcej ładunków tranzytowych

W 2010 r. krajowy obrót morski stanowił 1,5% obrotów ogółem, tj. o 7,7% więcej niż w roku poprzednim. W międzynarodowym obrocie morskim przeładowano łącznie 58,6 mln ton ładunków (98,5% obrotów ogółem), tj. o 32,5% więcej niż w 2009 r.

Największy na świecie kontenerowiec "Emma Maersk" wpłynął do Gdańska

Do portu w Gdańsku wpłynął w środę po południu jeden z najbardziej znanych statków - największy na świecie flagowy kontenerowiec "Emma Maersk" duńskiego operatora Maersk Line. Jednostka może zabrać na pokład ponad 15 tysięcy kontenerów.

Wzrost obrotów ładunkowych w polskich portach

Obroty ładunkowe w portach morskich w 2010 r. wyniosły 59,5 mln ton, tj. o 32,0% więcej niż w poprzednim roku - podaje Główny Urząd Statystyczny.

Ponad 10 proc. spadek ładunków w transporcie morskim w 2010 r.

W 2010 r. polscy przewoźnicy morscy przewieźli 8362,3 tys. ton ładunków (spadek o 10,8% w porównaniu do roku 2009), wykonując pracę przewozową 19,8 mld tonokilometrów tj. o 17,1% mniejszą w porównaniu z rokiem poprzednim.

Transport morski: 0,7 mln ton przewiezionych ładunków w maju 2011 r.

W maju 2011 w portach przeładowano 4,8 mln ton ładunków. Największy wzrost w grupie kontenerów.

GUS: Sprzedaż usług przez firmy TSL w maju wzrosła o 14,8 proc.

W maju 2011 r. sprzedaż usług w firmach branży TSL wzrosła o 14,8 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku – poinformował Główny Urząd Statystyczny. Przed rokiem notowano wzrost o 9,8 proc.

Lotos Petrobaltic pozbywa się statków-holowników

Lotos Petrobaltic przekaże dwa holowniki podległej sobie firmie na Cyprze. Plany zakładają zwolnienie 50 marynarzy i rekomendowanie ich do zatrudnienia w nowej spółce na nowych, zdaniem pracowników, gorszych kontraktach.

Na co zwrócić uwagę wybierając morski terminal kontenerowy

Terminal kontenerowy jest dla spedytorów, agencji celnych oraz operatorów logistycznych podstawą łańcucha dostaw ładunków skonteneryzowanych. Wybór portu i terminalu może mieć wpływ na cały proces obsługi towaru od momentu załadowania go na statek, aż do miejsca jego przeznaczenia, a tym samym do finalnego odbiorcy.

Rząd proponuje do 5 lat więzienia za zanieczyszczanie morza przez statki

Od 3 miesięcy do 5 lat pozbawienia wolności - taki wymiar kary proponuje rząd za umyślne zanieczyszczanie morza przez statki. Rada Ministrów przyjęła we wtorek projekt nowelizacji ustawy o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza przez statki.

W Gdyni jedyny bałtycki serwis silników okrętowych Rolls-Royce

Na terenie portu w Gdyni otwarto Morskie Centrum Serwisowe Rolls-Royce, pierwsze w regionie Morza Bałtyckiego. Zakład okrętowy będzie oferował usługi naprawcze i doradztwo w zakresie przeglądów okrętowych układów napędowych marki Rolls-Royce.

Polskia Żegluga Morska: 490 mln zł zysku w 2010 r.

Polska Żegluga Morska uzyskała w ub. r. zysk w wysokości 490 mln zł netto. Środki zostaną przeznaczone na duży program inwestycyjny - poinformował doradca dyrektora firmy Krzysztof Gogol.

Porty Gdańsk i Gdynia: Konkurencja czy wspólny cel

W Porcie Gdynia wielkość przeładunku TEU wyniosła 485 tys.,w Gdańsku była o ok. 6 proc. większa - przeładowano o ok., 30 tys. kontenerów więcej. Oba porty powinny współpracować np. w kwestii budowy sieci lądowych połączeń tranzytowych na linii Północ- Południe.

Krzysztof Szymborski: Ogromne korzyści z przebudowy kanału w Porcie Gdynia

Pogłębienie kanału w Porcie Gdynia do 13,5 m ma dla nas szczególnie istotne znaczenie, gdyż wchodzimy tym samym do grona portów, które mogą obsługiwać duże jednostki, w przyszłości również w bezpośrednich zawinięciach oceanicznych, z pominięciem innych portów europejskich -  mówi Krzysztof Szymborski, prezes zarządu Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego BCT

Komisja upomina się o bezpieczeństwo w portach

Komisja Europejska wezwała Polskę do opracowania procedur poprawy bezpieczeństwa i zwiększenia kontroli w portach.

REKLAMA