REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Na co zwrócić uwagę wybierając morski terminal kontenerowy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Krzysztof Szymborski
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Terminal kontenerowy jest dla spedytorów, agencji celnych oraz operatorów logistycznych podstawą łańcucha dostaw ładunków skonteneryzowanych. Wybór portu i terminalu może mieć wpływ na cały proces obsługi towaru od momentu załadowania go na statek, aż do miejsca jego przeznaczenia, a tym samym do finalnego odbiorcy.

Wybór terminalu kontenerowego przez klientów zależy w dużej mierze od położenia portu morskiego oraz armatorów, którzy kierują tam swoje statki/kontenery. Nie mniej jednak innymi ważnymi elementami, które mają wpływ na taki wybór są bez wątpienia różnorodność oraz jakość usług np. usługi dodatkowe, takie jak: sortowanie, konsolidacja, paletyzacja, oklejanie ładunków lub inne operacje uszlachetniania towaru.

REKLAMA

REKLAMA

Do tego potrzebna jest odpowiednia infrastruktura w postaci magazynów, dróg dojazdowych, odpowiedniej wielkości placów składowych i wykwalifikowany personel. Dlatego terminale inwestują dzisiaj zarówno w sprzęt przeładunkowy (typu dźwigi Liebher, nowe suwnice, itd.), sprawne systemy operacyjne (jak Tideworks), dokładne procedury postępowania w obsłudze klientów (np. rejestracja zleceń, kwotowanie zleceń nietypowych, obsługa reklamacji) i przede wszystkim w pracowników m.in. poprzez dopasowany system szkoleń oraz możliwość podnoszenia kwalifikacji.

Współpraca ze spedycją

Stale rosnące wymagania rynkowe, powodują, że terminale powinny starać się aby standardy obsługi spełniały oczekiwania klientów, którymi poza armatorami są spedytorzy. To także oni w dużej mierze mają wpływ na poprawianie jakości usług w terminalu przeładunkowym.

Priorytetem dla wielu terminali jest skracanie czasu operacji przeładunkowych statków. Np. w BCT dzisiaj jest to ok. 30 przeładowanych kontenerów przez 1 suwnicę/godzinę, a do końca roku wydajność ta zwiększy się do 35 ruchów.

REKLAMA

Druga kwestia to skracanie czasu obsługi ciągników trasowych, który standardowo wynosi około 25-30 minut (od momentu wjazdu do wyjazdu przez bramę). Ponadto zarządzający terminalami starają się tworzyć najbardziej optymalne rozwiązania ułatwiające dowóz i wywóz kontenerów koleją – aktualnie z portu Gdynia jest kilka połączeń kolejowych dziennie opuszczających terminal kontenerowy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wyróżnikiem jakości usług terminalu jest, oprócz szybkości obsługi przeładunków na statkach kontenerowych, obsługa ładunków nietypowych, a także zapewnienie bezpieczeństwa powierzonego do obsługi terminalowi towaru.

Nie mniejszą wagę przywiązuje do ułatwienia komunikacji i kontaktów z klientami, co realizowane powinno być m.in. poprzez:

  • utrzymywanie stałego i bezpośredniego kontaktu z klientami,
  • szybką reakcję na wszelkie problemy zgłaszane przez klientów,
  • wprowadzenie specjalnego systemu obsługi reklamacji, aby szybko i sprawnie były rozpatrywane w zależności od rodzaju reklamacji,
  • wszechstronną i jasno sprecyzowaną pomoc w poznaniu procedur związanych z obsługą portową,
  • ofertę technologii przeładunku skierowanych do szerokiego wachlarza rozmaitych ładunków, nie tylko kontenerów.

Terminal powinien pracować 7 dni w tygodniu przez całą dobę, aby obsługiwać ładunki importowane i eksportowane drogą morską na bieżąco oraz nie powodować zatorów przeładunkowych. 

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

REKLAMA

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA