REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Na co zwrócić uwagę wybierając morski terminal kontenerowy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Krzysztof Szymborski
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Terminal kontenerowy jest dla spedytorów, agencji celnych oraz operatorów logistycznych podstawą łańcucha dostaw ładunków skonteneryzowanych. Wybór portu i terminalu może mieć wpływ na cały proces obsługi towaru od momentu załadowania go na statek, aż do miejsca jego przeznaczenia, a tym samym do finalnego odbiorcy.

REKLAMA

Wybór terminalu kontenerowego przez klientów zależy w dużej mierze od położenia portu morskiego oraz armatorów, którzy kierują tam swoje statki/kontenery. Nie mniej jednak innymi ważnymi elementami, które mają wpływ na taki wybór są bez wątpienia różnorodność oraz jakość usług np. usługi dodatkowe, takie jak: sortowanie, konsolidacja, paletyzacja, oklejanie ładunków lub inne operacje uszlachetniania towaru.

REKLAMA

Do tego potrzebna jest odpowiednia infrastruktura w postaci magazynów, dróg dojazdowych, odpowiedniej wielkości placów składowych i wykwalifikowany personel. Dlatego terminale inwestują dzisiaj zarówno w sprzęt przeładunkowy (typu dźwigi Liebher, nowe suwnice, itd.), sprawne systemy operacyjne (jak Tideworks), dokładne procedury postępowania w obsłudze klientów (np. rejestracja zleceń, kwotowanie zleceń nietypowych, obsługa reklamacji) i przede wszystkim w pracowników m.in. poprzez dopasowany system szkoleń oraz możliwość podnoszenia kwalifikacji.

Współpraca ze spedycją

Stale rosnące wymagania rynkowe, powodują, że terminale powinny starać się aby standardy obsługi spełniały oczekiwania klientów, którymi poza armatorami są spedytorzy. To także oni w dużej mierze mają wpływ na poprawianie jakości usług w terminalu przeładunkowym.

Priorytetem dla wielu terminali jest skracanie czasu operacji przeładunkowych statków. Np. w BCT dzisiaj jest to ok. 30 przeładowanych kontenerów przez 1 suwnicę/godzinę, a do końca roku wydajność ta zwiększy się do 35 ruchów.

REKLAMA

Druga kwestia to skracanie czasu obsługi ciągników trasowych, który standardowo wynosi około 25-30 minut (od momentu wjazdu do wyjazdu przez bramę). Ponadto zarządzający terminalami starają się tworzyć najbardziej optymalne rozwiązania ułatwiające dowóz i wywóz kontenerów koleją – aktualnie z portu Gdynia jest kilka połączeń kolejowych dziennie opuszczających terminal kontenerowy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wyróżnikiem jakości usług terminalu jest, oprócz szybkości obsługi przeładunków na statkach kontenerowych, obsługa ładunków nietypowych, a także zapewnienie bezpieczeństwa powierzonego do obsługi terminalowi towaru.

Nie mniejszą wagę przywiązuje do ułatwienia komunikacji i kontaktów z klientami, co realizowane powinno być m.in. poprzez:

  • utrzymywanie stałego i bezpośredniego kontaktu z klientami,
  • szybką reakcję na wszelkie problemy zgłaszane przez klientów,
  • wprowadzenie specjalnego systemu obsługi reklamacji, aby szybko i sprawnie były rozpatrywane w zależności od rodzaju reklamacji,
  • wszechstronną i jasno sprecyzowaną pomoc w poznaniu procedur związanych z obsługą portową,
  • ofertę technologii przeładunku skierowanych do szerokiego wachlarza rozmaitych ładunków, nie tylko kontenerów.

Terminal powinien pracować 7 dni w tygodniu przez całą dobę, aby obsługiwać ładunki importowane i eksportowane drogą morską na bieżąco oraz nie powodować zatorów przeładunkowych. 

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

REKLAMA

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

REKLAMA