Wzrost obrotów ładunkowych w polskich portach
REKLAMA
REKLAMA
Największy udział w obrotach polskich portów posiadał port Gdańsk (44,4%) oraz Gdynia (20,7%), Świnoujście (18,0%), Szczecin (13,4%) a w Policach wyniósł (3,1%). Udział pozostałych portów w obrotach ładunkowych ogółem w 2010 r. wyniósł 0,4%.
REKLAMA
W 2010 r. w porównaniu z rokiem poprzednim odnotowano wzrost obrotów ładunkowych we wszystkich portach, największy w Elblągu (dwudziestopięciokrotnie), Władysławowie (o 263,9%), Policach (o 128,1%), Ustce (o 100,0%), Darłowie (o 71,7%), Kołobrzegu (o 51,9%), Świnoujściu (o 51,8%) i Gdańsku (o 40,9%).
REKLAMA
Największy udział w strukturze obrotów ładunkowych miały ładunki masowe suche – 40,8% (w tym węgiel i koks – 19,9%), ładunki masowe ciekłe – 30,6% (w tym ropa naftowa i produkty naftowe – 28,0%) oraz ładunki w kontenerach dużych (13,2%).
W 2010 r. w porównaniu z 2009 r. odnotowano wzrost obrotów wszystkich grup ładunkowych: kontenery duże (o 53,7%), masowe ciekłe (o 42,1%), masowe suche (o 26,3%), toczne samobieżne (o 25,2%), toczne niesamobieżne (o 7,0%) oraz pozostałe ładunki drobnicowe (o 6,9%).
Większość towarów transportowanych statkami w relacji z polskimi portami morskimi w 2010 r. stanowiły: ropa naftowa (19,4%), węgiel kamienny i brunatny (18,9%) oraz ciekłe produkty rafinacji ropy naftowej (8,1%).
źródło: GUS
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.