Mniej statków w portach
REKLAMA
REKLAMA
Zwiększyła się w porównaniu z 2009 r. średnia wielkość statków: pojemność brutto o 13,8%, pojemność netto o 12,6%, a nośność statków o 22,4%.
REKLAMA
REKLAMA
Większość statków stanowiły drobnicowce niespecjalistyczne (7133 statki o pojemności brutto 107,5 mln i nośności 37,0 mln ton), statki pasażerskie (6578 statków o pojemności brutto 7,6 mln i nośności 1,2 mln ton, w tym 240 wycieczkowców o pojemności brutto 5,2 mln i nośności 728,0 tys. ton), statki do przewozu ładunków masowych ciekłych (2053 statki o pojemności brutto 16,2 mln i nośności 27,0 mln ton), statki do transportu ładunków masowych suchych (2004 statki o pojemności brutto 15,4 mln i nośności 24,4 mln ton).
Większość jednostek przypływających do polskich portów to statki należące do polskich przewoźników (9424 statki o pojemności brutto 65,8 mln i nośności 20,1 mln ton), Niemiec (3103 statki o pojemności brutto 9,6 mln i nośności 11,2 mln ton), Szwecji (1383 statki o pojemności brutto 24,2 mln i nośności 8,5 mln ton) oraz Danii (1372 statki o pojemności brutto 14,8 mln i nośności 19,4 mln ton).
W 2010 r. w ruchu międzynarodowym pływało 69,3% statków, które zawinęły do polskich portów, a ich pojemność brutto stanowiła 96,6% statków wchodzących do polskich portów, pojemność netto odpowiednio – 96,4%, a nośność – 95,0%.
Źródło: GUS
REKLAMA
REKLAMA