REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Producent kontenerów: Robot spawalniczy za ćwierć mln euro

REKLAMA

REKLAMA

Ponad 250 tys. euro zapłacił za robot spawalniczy producent m.in. kontenerów morskich- spółka Weldon z Brzezówki (Podkarpackie).

To jedyne takie urządzenie w tej części kraju – prezes firmy Grzegorz Darłak.

REKLAMA

"Urządzenie to potężna maszyna złożona z kilku elementów, m.in. dwóch stanowisk spawalniczych. Posadowiony na torze jezdnym wysięgnik ma zasięg aż 17 metrów, dzięki czemu łatwo może przemieszczać się między stanowiskami.

Urządzenie składa się także z dwóch obrotników o rozstawie 6,5 metra i udźwigu do 5 ton, a maksymalna średnica spawanego obiektu może wynieść nawet 2,5 m" - dodał.

Darłak zaznaczył, że urządzenie dzięki nowoczesnemu kontrolerowi umożliwia wykrywanie ewentualnych niedokładności podczas spawania.

REKLAMA

"O takie niedokładności szczególnie łatwo, kiedy elementy mają duże gabaryty. Dzięki wbudowanemu modułowi, robot sam zmierzy taką niedokładność i wprowadzi korekty do zaprogramowanych wcześniej trajektorii ruchu, dzięki czemu zachowana zostaje wysoka jakość i dokładność spawania" - podkreślił.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Robot może spawać praktycznie dowolne detale, które uda się umieścić na obrotnikach. W firmie Weldon będzie wykorzystywany do spawania m.in. kostek stanowiących naroża kontenerów, słupów i różnorodnych elementów konstrukcji stalowych oraz ramek ekranów akustycznych.

Kontenery morskie trzy razy szybciej

Darłak zaznaczył, że zastosowanie robota pozwoli zaoszczędzić czas i podnieść wydajność. "Robot jest zdolny do wykonania tej samej pracy nawet trzykrotnie szybciej niż spawacz ręczny.

Głównym źródłem oszczędności czasu jest znaczne przyspieszenie ruchów pośrednich, tzn. przejść od zakończenia jednej spoiny do początku kolejnej" - podkreślił.

Do bieżącej obsługi robota wystarczy jedna osoba. Potrzebny jest także programista, który zaprogramuje robota do wykonania określonego zadania. Spółka Weldon powstała w styczniu 2009 roku poprzez połączenie działających wcześniej firm: Metal System i Eko Świat.

Specjalizuje się m.in. w produkcji kontenerów, ekranów akustycznych i konstrukcji stalowych. Zatrudnia ok. 220 osób.

(PAP)

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan!

Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan! W ocenie Ministerstwa Infrastruktury, projekt nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym ma zapewnić bezpieczeństwo ruchu drogowego. Projekt trafił do konsultacji.

Auta autonomiczne na drogach publicznych. MI chce testować

Z projektu noweli ustawy Prawo o ruchu drogowym, opublikowanego w poniedziałek na stronie Rządowego Centrum Legislacyjnego (RCL) wynika, że Ministerstwo Infrastruktury chce wprowadzić możliwość testowania pojazdów półautonomicznych i autonomicznych na publicznych drogach.

System RedLight w Kielcach. Na skrzyżowaniu działa aż 36 kamer

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o włączeniu systemu RedLight w Kielcach. Na skrzyżowaniu działa aż 36 kamer. Czym jest system RedLight i jak działa? Kto otrzyma mandat?

Lekkie pojazdy elektryczne - co warto o nich wiedzieć

Większe miasto to zakorkowane ulice, duża emisja dwutlenku węgla i przeciętna prędkość jazdy km/h. Ponadto średnia liczba pasażerów w samochodach poruszających się po miastach to zaledwie 1,3 osoby. Czy lekkie pojazdy elektryczne zrewolucjonizują sposób poruszania się po mieście? 

REKLAMA

KGP: 99 221 interwencji, 380 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 221 interwencji. Byli wzywani do 380 wypadków drogowych.

Od stycznia 2025 r. nowe obowiązki właścicieli i zarządców niektórych budynków. Wysyp stacji ładowania aut elektrycznych już się zaczął

W ewidencji Urzędu Dozoru Technicznego widnieje już ponad 10 200 punktów ładowania aut elektrycznych. Tylko w listopadzie ich liczba wzrosła o przeszło 760! Tak gwałtowne przyspieszenie w budowie infrastruktury dla elektryków ma związek z przepisami, które wchodzą w życie 1 stycznia – oceniają eksperci Powerdot. Jest też inna przyczyna.

CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

REKLAMA

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA