REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czym są przewozy multimodalne i czy opłaca się fracht Rail Air & Seair?

Iwona Połowicz
fot. DHL
fot. DHL
Ruediger Nehmzow

REKLAMA

REKLAMA

Odpowiadając na coraz większe wymagania klientów, którzy z jednej strony oczekują krótkiego czasu tranzytu, a z drugiej redukcji kosztów transportu, operatorzy logistyczni wprowadzają nowoczesne rozwiązania transportowe, jakimi są przewozy multimodalne.

Według Konwencji o międzynarodowym transporcie multimodalnym towarów, transport multimodalny oznacza „przewóz towarów przy użyciu co najmniej dwóch różnych gałęzi transportu, na podstawie umowy o przewóz multimodalny, z miejsca położonego w jednym kraju, gdzie towar przejął w pieczę operator transportu multimodalnego, do oznaczonego miejsca przeznaczenia położonego w innym kraju”.

REKLAMA

Multimodalny to znaczy transport lotniczy z morskim i lotniczy z kolejowym

Wśród najczęściej wykorzystywanych rozwiązań multimodalnych możemy wyróżnić połączenie transportu lotniczego z transportem morskim tzw. Sea-air oraz transportu lotniczego z kolejowym tzw. Rail-air.

REKLAMA

W przypadku serwisu Sea-air, na trasie z Azji do Europy, towar na pierwszym odcinku płynie do portu np. w Dubaju, popularnego miejsca przeładunkowego, wykorzystywanego przez wielu operatorów logistycznych, skąd następnie ładowany jest na samolot lecący do Europy.

Połączenie transportu morskiego i lotniczego daje wymierne oszczędności w postaci ok. 25-30% niższych kosztów frachtu w porównaniu do transportu lotniczego, przy jednoczesnym skróceniu czasu tranzytu nawet o ok. 40-45%, w stosunku do transportu morskiego.

Z rozwiązań tych korzystają zarówno potentaci rynkowi, jaki i małe firmy, bowiem jedni jak i drudzy szukają oszczędności podczas transportu swoich towarów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kolejny serwis multimodalny – Rail-air, w celu obniżenia kosztów transportu wykorzystuje transport kolejowy, przy pomocy którego towar jest dostarczany do określonego lotniska, skąd leci do lotniska przeznaczenia w Europie.

Usługa ta jest wprawdzie mniej popularna niż Sea-air i oferowana przez niewielu operatorów logistycznych na świecie, jest jednak szczególnie polecana w przypadku transportu przesyłek ciężkich, powyżej 500 kg.


Oferując serwis Rail-air, operatorzy logistyczni są w stanie zagwarantować oszczędności kosztowe sięgające ok. 20-25% w porównaniu do transportu lotniczego, przy wydłużeniu czasu tranzytu jedynie do ok. 10 - 12 dni.

Niższe koszty w logistyce

Optymalizacja kosztów jest w dzisiejszych czasach istotnym elementem funkcjonowania niemal każdej branży, niezależnie od wielkości i zasięgu działalności firmy.

Dlatego też nowoczesne rozwiązania transportowe (jak Sea-air i Rail-air), które pozwalają na znaczną redukcję kosztów, cieszą się dziś coraz większą popularnością wśród klientów operatorów logistycznych.

REKLAMA

Przewozy multimodalne oparte są na korzyściach, jakie płyną z połączenia szybkości frachtu lotniczego z niskimi kosztami frachtu morskiego lub kolejowego. Każdy z tych serwisów zapewnienia ściśle określony set up operacyjny, ze wskazanym harmonogramem wypłynięć/wyjazdów, przylotów oraz miejsc przeładunkowych.

Serwis Rail-air i Sea-air to również bardzo dokładnie zaplanowany proces logistyczny gdzie obok optymalizacji kosztów transportu, klienci otrzymują konkretne czasy tranzytu, co daje im możliwość właściwego zaplanowania dostaw swoich towarów.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

REKLAMA

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. 2 000 zł mandatu i 15 punktów karnych

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. Kiedy zaczną działać nowe systemy RedLight? Gdzie zostaną rozlokowane? Jakie mandaty obowiązują w przypadku przejazdu na czerwonym świetle?

Chińskie samochody podbijają rynki – teraz także polski, Czy decyduje tylko cena

Chińskie auta nie bez powodu są znacznie tańsze od europejskich. Oczywiście chodzi tutaj przede wszystkim o zdobycie rynku, a najlepszym argumentem do tego jest przystępna cena. Dla nabywcy zresztą przyczyny są najmniej ważne, liczy się dobra cena.

REKLAMA