REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czym są przewozy multimodalne i czy opłaca się fracht Rail Air & Seair?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Iwona Połowicz
fot. DHL
fot. DHL
Ruediger Nehmzow

REKLAMA

REKLAMA

Odpowiadając na coraz większe wymagania klientów, którzy z jednej strony oczekują krótkiego czasu tranzytu, a z drugiej redukcji kosztów transportu, operatorzy logistyczni wprowadzają nowoczesne rozwiązania transportowe, jakimi są przewozy multimodalne.

Według Konwencji o międzynarodowym transporcie multimodalnym towarów, transport multimodalny oznacza „przewóz towarów przy użyciu co najmniej dwóch różnych gałęzi transportu, na podstawie umowy o przewóz multimodalny, z miejsca położonego w jednym kraju, gdzie towar przejął w pieczę operator transportu multimodalnego, do oznaczonego miejsca przeznaczenia położonego w innym kraju”.

REKLAMA

Multimodalny to znaczy transport lotniczy z morskim i lotniczy z kolejowym

Wśród najczęściej wykorzystywanych rozwiązań multimodalnych możemy wyróżnić połączenie transportu lotniczego z transportem morskim tzw. Sea-air oraz transportu lotniczego z kolejowym tzw. Rail-air.

REKLAMA

W przypadku serwisu Sea-air, na trasie z Azji do Europy, towar na pierwszym odcinku płynie do portu np. w Dubaju, popularnego miejsca przeładunkowego, wykorzystywanego przez wielu operatorów logistycznych, skąd następnie ładowany jest na samolot lecący do Europy.

Połączenie transportu morskiego i lotniczego daje wymierne oszczędności w postaci ok. 25-30% niższych kosztów frachtu w porównaniu do transportu lotniczego, przy jednoczesnym skróceniu czasu tranzytu nawet o ok. 40-45%, w stosunku do transportu morskiego.

Z rozwiązań tych korzystają zarówno potentaci rynkowi, jaki i małe firmy, bowiem jedni jak i drudzy szukają oszczędności podczas transportu swoich towarów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kolejny serwis multimodalny – Rail-air, w celu obniżenia kosztów transportu wykorzystuje transport kolejowy, przy pomocy którego towar jest dostarczany do określonego lotniska, skąd leci do lotniska przeznaczenia w Europie.

Usługa ta jest wprawdzie mniej popularna niż Sea-air i oferowana przez niewielu operatorów logistycznych na świecie, jest jednak szczególnie polecana w przypadku transportu przesyłek ciężkich, powyżej 500 kg.


Oferując serwis Rail-air, operatorzy logistyczni są w stanie zagwarantować oszczędności kosztowe sięgające ok. 20-25% w porównaniu do transportu lotniczego, przy wydłużeniu czasu tranzytu jedynie do ok. 10 - 12 dni.

Niższe koszty w logistyce

Optymalizacja kosztów jest w dzisiejszych czasach istotnym elementem funkcjonowania niemal każdej branży, niezależnie od wielkości i zasięgu działalności firmy.

Dlatego też nowoczesne rozwiązania transportowe (jak Sea-air i Rail-air), które pozwalają na znaczną redukcję kosztów, cieszą się dziś coraz większą popularnością wśród klientów operatorów logistycznych.

REKLAMA

Przewozy multimodalne oparte są na korzyściach, jakie płyną z połączenia szybkości frachtu lotniczego z niskimi kosztami frachtu morskiego lub kolejowego. Każdy z tych serwisów zapewnienia ściśle określony set up operacyjny, ze wskazanym harmonogramem wypłynięć/wyjazdów, przylotów oraz miejsc przeładunkowych.

Serwis Rail-air i Sea-air to również bardzo dokładnie zaplanowany proces logistyczny gdzie obok optymalizacji kosztów transportu, klienci otrzymują konkretne czasy tranzytu, co daje im możliwość właściwego zaplanowania dostaw swoich towarów.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA