REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Transport intermodalny

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Na czym polega transport intermodalny?

Czy odpowiedzią na pytanie, w którą stronę powinny zmierzać firmy z branży logistycznej jest rozwój transportu intermodalnego?

Nowe połączenie intermodalne między Turcją i Wielką Brytanią

Z początkiem roku rynek usług transportowych zyskał nowe połączenie intermodalne między Turcją i Wielką Brytanią

Ruszyło regularne połączenie kolejowe BCT-Warszawa

Bałtycki Terminal Kontenerowy 19 listopada 2012 r. rozpoczął obsługę nowego regularnego połączenia kolejowego realizowanego na trasie Gdynia – Warszawa, uruchomionego przez dwóch operatorów kolejowych ATC Rail i Cargosped. To pierwsze regularne połączenie gdyńskiego portu ze stolicą i Mazowszem.

Nowe reachstackery w BCT Gdynia

W Bałtyckim Terminalu Kontenerowym zostały oddane do użytku dwa reachstackery marki Kalmar – wozy wysięgnikowe, kupione w ramach największego w historii spółki programu inwestycyjnego, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej.

REKLAMA

Konkurencyjność usług intermodalnych - ile musimy jeszcze czekać?

Intermodal postrzegany jest jako bardzo perspektywiczna, nowoczesna i pro-ekologiczna, dynamicznie rozwijająca się branża transportowa, zaś z drugiej strony operator intermodalny, chcąc dostarczyć dobrej jakości serwis (a tylko taki jest rynkowo sprzedawalny i akceptowalny) musi stawić czoło wielu przeciwnościom.

PKP Cargo: UE dołoży 14,6 mln zł do budowy terminalu w Poznaniu

14,6 mln zł dołoży Unia Europejska do budowy terminalu na terenie stacji kolejowej Poznań-Franowo. Koszt całej inwestycji to ok. 40 mln zł. Terminal będzie przystosowany do
obsługi przewozów intermodalnych, czyli z wykorzystaniem kilku środków transportu.

DB Schenker: Jak korzystać z transportu intermodalnego

Jakie są zalety transportu intermodalnego? Dlaczego firmy decydują się na te rozwiązania? Jak kształtuje się rynek logistyki kolejowej i przewozów intermodalnych w Polsce oraz w innych krajach europejskich?

Rozwój transportu intermodalnego: Do wzięcia 170 mln zł.

Prawie 170 milionów złotych może trafić do operatorów terminali kontenerowych oraz centrów logistycznych, a także zarządców portów morskich i właścicieli firm transportowych. Środki pochodzą z funduszy unijnych z Działania 7.4 „Rozwój transportu intermodalnego” Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

REKLAMA

Punkty krytyczne w transporcie kolejowym dla branży Automotive

Ponieważ aż 25 proc. wysyłek samochodów realizowanych przez GEFCO odbywa się właśnie przy pomocy pociągów (przy europejskiej średniej wynoszącej 17 proc.), firma zdecydowała się na opracowanie własnego modelu transportowego dla przepływów kolejowych.

Terminale kontenerowe a Europejski VI Korytarz Transportowy

Wystarczy rzut oka na mapę, by zauważyć, że przez Polskę przebiega najkrótsza droga lądowa, łącząca Skandynawię z basenem Morza Śródziemnego, równie ważna z punktu widzenia rozwoju naszej gospodarki.

PCC Intermodal S.A. już od roku na Terminalu w Gliwicach

Dokładnie rok temu PCC Intermodal S.A. włączyło do swojej sieci Terminal kontenerowy w Gliwicach.

CTL Logistics: Paweł Jagusiak został członkiem zarządu

Z początkiem lipca Paweł Jagusiak dołączył do zarządu CTL Logistics. Ostatnio pełnił funkcję Dyrektora Zarządzającego ds. Kruszyw, Wiceprezesa Zarządu Lafarge Kruszywa i Beton Sp. z o. o.

Prezes CTL: Opłaty za dostęp do infrastruktury przekraczają granicę dopuszczalnych kosztów

Opłaty za dostęp do infrastruktury stanowią już ok. 30 proc. kosztów przewoźników kolejowych. Wysokość tych stawek jest kluczowym elementem kształtującym ceny usług przewoźników kolejowych.

Trans Polonia: Transport intermodalny idealny dla branży chemicznej

W obecnych warunkach rynkowych, gdzie konkurencja ma charakter międzygałęziowy, o sukcesie operatora logistycznego coraz częściej decyduje stopień specjalizacji usług. Klienci oczekują dziś bowiem kompleksowej obsługi logistycznej, a nie prostego transportu towarów, zwłaszcza jeśli tymi towarami są produkty chemiczne.

Czy armator morski może być operatorem intermodalnym i konkurencją dla spedycji?

Odpowiedzią na potrzeby klientów jest oferta połączenia kolejowego jako przedłużenie transportu morskiego. Dzięki temu można otrzymać swoje kontenery od armatora w dogodnej dla siebie lokalizacji.

BCT Gdynia: Potrzebna nam sieć terminali lądowych

Polska gospodarka, czerpiąca duże zyski z eksportu i mocno uzależniona od importu, jest skazana na rozwój transportu kontenerowego

Wysokie stawki za dostęp do infrastruktury kolejowej to "zamach" na rozwój intermodalu

PCC Intermodal: Podniesienie stawek dostępu do infrastruktury kolejowej, stawek które i tak już są nieproporcjonalnie wysokie przyrównując je do warunków rynkowych w innych krajach Europy, to oczywisty „zamach” na rozwój przewozów koleją w Polsce, a za tym na przewozy intermodalne.

Za mało intermodalu w Polsce

Udział transportu intermodalnego w Polsce jest w dalszym ciągu niedostateczny, choć to obecnie najdynamiczniej rozwijająca się gałąź transportu.

Terminale intermodalne to przyszłość łańcuchów dostaw

Pod koniec kwietnia uruchomiono terminal intermodalny firmy ATC Rail. Uruchomienie nowego terminalu kontenerowego w Poznaniu z pewnością usprawni procesy dystrybucyjne firm zlokalizowanych na terenie Wielkopolski, a w przepływach towarów pomiędzy portami morskimi a siecią drogową.

PCC Intermodal zbuduje największy terminal przeładunkowy

O korzyściach płynących z transportu intermodalnego nie trzeba nikogo przekonywać, ale jak zwiększyć jego udział w przewozach ładunków, który w Polsce oscyluje w granicach 3 proc.? 

Maersk Polska: Transport kontenerów koleją z Gdańska do Sławkowa

Maersk Polska uruchamia nowe połączenie kolejowe. 3 marca wyruszy pierwszy pociąg z Gdańska do Sławkowa.

Przewoźnicy alarmują: Pociągi towarowe jeżdżą coraz wolniej

Pociągi towarowe w Polsce jeżdżą 25-26 kilometrów na godzinę - alarmują przewoźnicy kolejowi. To bardzo wolno. Średnia prędkość w Unii Europejskiej wynosi 50 km/godz.

DB Schenker: Połączenie intermodalne Polska - Włochy

DB Schenker Logistics uruchomił nowe połączenie intermodalne Polska - Włochy. Klientom udostępniono dwanaście naczep wymiennych na trasie Ostrava – Verona.

Czym są przewozy multimodalne i czy opłaca się fracht Rail Air & Seair?

Odpowiadając na coraz większe wymagania klientów, którzy z jednej strony oczekują krótkiego czasu tranzytu, a z drugiej redukcji kosztów transportu, operatorzy logistyczni wprowadzają nowoczesne rozwiązania transportowe, jakimi są przewozy multimodalne.

Transport kolejowy: 8 proc. wzrost przewiezionych ładunków

Bieżący rok okazał się być dobrym okresem jeżeli chodzi o transport kolejowy. W porównaniu do roku poprzedniego transport ładunków wzrósł o ponad 8%, dzięki temu wiele firm ugruntowało swoją pozycję na rynku przewoźników kolejowych.

Georges Gomes Dyrektorem Logistyki Multimodalnej w GEFCO Polska

Nowym dyrektorem Logistyki Multimodalnej w GEFCO Polska został Georges Gomes. GEFCO planuje zredukowanie udziału transportu drogowego w operacjach firmy do 75 proc.

Uboat Line uruchomił międzynarodowe call center

Spółka Uboat Line w dniu dzisiejszym uruchomiła międzynarodowe call center w Gliwicach. Centrum telefoniczne będzie świadczyć usługi europejskim firmom transportowym w zakresie transportu intermodalnego oraz wyszukiwania nowych klientów w Polsce i w Europie.

Uboat Line uruchamia międzynarodowe call center

Spółka Uboat Line chce uruchomić w Gliwicach międzynarodowe call center dla firm transportowych. Spodziewa się 40 proc. wzrostu przychodów.

GEFCO otrzymała pieniądze z UE na linię kolejową Francja -Rosja

Grupa GEFCO uzyskała wsparcie finansowe w ramach europejskiego programu Marco Polo na uruchomienie linii kolejowej pomiędzy Vesoul we Francji, a Kaługą w Rosji.

REKLAMA